معرفی و دانلود کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

عکس جلد کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی
قیمت:
۳۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

فرض کنید در سن 70 سالگی و مشغول فکر کردن به گذشته‌ی خود هستید. چه افکاری از ذهنتان می‌گذرد؟ جان ایزو در کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی از خلال مصاحبه با حدود 200 نفر از افرادی که پا به سن گذاشته‌اند، سعی می‌کند به معنای زندگی دست یابد و آن را در اختیار شما قرار دهد.

درباره‌ی کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

فرض کنید که ماشینتان خراب شده است. اولین کاری که می‌کنید چیست؟ یا به این فکر کنید که می‌خواهید بخشی از درآمد خود را سرمایه‌گذاری کنید؛ قدم اول شما چه خواهد بود؟ ما خیلی وقت‌ها، در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که تا پیش از این، آن‌ها را تجربه نکرده‌ایم یا برای حل کردن مسائل در این مواقع، آمادگی کافی را نداریم. گام اول در این وضعیت‌ها، مشورت و نظرخواهی از افراد دیگری است که به اندازه‌ی کافی دانش و تجربه‌ دارند و می‌توانند ما را راهنمایی کنند. با این حساب، آیا خود زندگی، یکی از همین موقعیت‌های حیاتی نیست؟ پس چرا برای پی بردن به راز زندگی و راه و رسم آن، به سراغ کسانی نمی‌رویم که در این زمینه از تجربه‌ی بیشتری برخوردارند؟

جان ایزو (John Izzo) در کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی (The Five Secrets You Must Discover Before You Die)، این کار را انجام داده است. این نویسنده و سخنران مشهور امریکایی که کودکی دشواری را از سر گذرانده بود، همواره به راز زندگی سعادتمند می‌اندیشید و در پی رسیدن به چنین زندگی‌ای بود. او در هشت سالگی پدر خود را از دست داد و خیلی زود متوجه شد که انسان‌ها ممکن است از دنیا بروند، پیش از آنکه راز زندگی و معنای آن را کشف کرده باشند. این موضوع، همواره ملازم و همراه او بود و او را به تفکر و تحقیق وامی‌داشت؛ تا بالاخره شروع به نوشتن کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی کرد.

ایزو در این کتاب مفید، به شیوه‌ی برنامه‌های خدماتی، سعی در جمع‌آوری بیشترین اطلاعات ممکن، در کمترین زمان می‌پردازد. وقتی قرار است به صورت آنلاین، چیزی را خریداری کنیم، اول از همه به نظرات دیگر کاربران و میزان رضایت آن‌ها از خرید آن چیز توجه می‌کنیم؛ جان ایزو نیز، برای پی بردن به معنای زندگی، به سراغ کسانی رفت که سال‌های زیادی را زیسته و زندگی سعادتمندی را پشت سر گذاشته بودند.

کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی، مجموعه‌ای از مصاحبه‌های گوناگون با افراد شصت تا صد و بیست ساله است که راز خوشبختی را کشف کرده‌اند و اکنون این حقیقت پنهان را برای ما آشکار می‌کنند. این افراد توصیه‌هایی را با ما درمیان می‌گذارند تا به کمک آن‌ها بتوانیم شادی را تجربه و با یافتن معنای زندگی، به آرامش درون دست پیدا کنیم.

اثر حاضر در چهار بخش به نگارش درآمده است: در فصل اول، راجع به مسئله و روش بررسی آن صحبت شده است. در بخش دوم، رازهای افرادی که سال‌های زیادی را زیسته‌اند مطرح می‌شود و فصل بعدی، به سه راز مهم و اصلی در زندگی می‌پردازد. بخش آخر کتاب نیز حاوی سوالاتی است که از مصاحبه‌شوندگان پرسیده شده است.

مطالعه‌ی هر صفحه از این کتاب، برابر است با سال‌ها زندگی و تجربه‌اندوزی؛ زیرا با خواندن آن، از تجارب سایر انسان‌ها درس می‌گیرید؛ انسان‌هایی که هر کدام عمری بیشتر از عمر شما را از سر گذرانده‌اند و اکنون به حکیمانی تبدیل شده‌اند که راز زندگی را در مشت دارند.

پیشنهاد می‌کنیم، این کتاب را بخوانید تا در آینده، هیچ‌گاه، برای گذشته‌ی خود پشیمان نباشید.

نکوداشت‌های کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

- کتابى‌ست غنى حاوى داستان‌هاى کوتاه از خرد و حکمت که چشم‌انداز زندگى‌ات را گسترش مى‌دهد و الزام هر چه بهتر زیستن را در وجودت عمق مى‌بخشد. (براین تریسى، نویسنده و سخنران)

- آنچه تصور مى‌کنیم مى‌دانیم، به‌طور معمول همان چیزهایى هستند که لازم است به ما یادآورى شوند. این کتاب سبب مى‌شود تا دیگر بار بر اصولى که یک زندگى موفق و مطلوب را مى‌سازند، تمرکز کنیم. (ماکس وایمن، منتقد و نویسنده)

- جان ایزو یک راوى چیره‌دست است. او با درهم آمیختن داستان‌هایى که بیانگر دیدگاه‌هایش هستند و ارائه این ترکیب مسحورکننده به ما آموزش مى‌دهد. بگذار این کتاب مشاورت باشد! (بورلى کى، نویسنده و مشاور بین‌المللى در مدیریت و مشاغل)

- به جاى افسوس و حسرت در پایان زندگى که: اى کاش آنچه اکنون مى‌دانم را آن‌وقت مى‌دانستم، مى‌توانى هم‌اکنون همه چیز را بدانى! این کتاب در بردارنده‌ى خرد باور ناکردنى مردمى‌ست که تجسم و چشم‌اندازى راستین از زندگى دارند. (مارشال گلداسمیت، نویسنده و استاد مدیریت)

کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمام کسانی که می‌خواهند به راز زندگی دست یابند و خوشبختی را تجربه کنند، مفید خواهد بود. جان ایزو با زبانی ساده و صمیمی، شما را به جهان کسانی دعوت می‌کند که بیش از هرکس دیگر، معنای زندگی را دریافته‌اند.

با جان ایزو بیشتر آشنا شویم

جان ایزو، نویسنده، ‌تاجر، مشاور شرکت‌های گوناگون، و سخنران امریکایی است. این نویسنده‌ی پرفروش، از مدافعان سرسخت زندگی پایدار است و در کتاب‌ها و سخنرانی‌های خود، سعی می‌کند راز زندگی پر از خوشبختی را به دیگران بیاموزد. او تا کنون به انسان‌های زیادی برای رسیدن به آرامش یاری رسانده است و 9 کتاب، حاصل تلاش‌های او در این زمینه‌اند. از آثار او می‌توان به «به پا خواستن برای انسانیت»، «حصارهای پنج‌گانه‌ی شادکامی» و «مسئولیت‌پذیری و به پا خواستن برای تغییر» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

- خردمندى ارزشمندتر از هر ثروت است. (سوفوکلس)
- پیروزى بر ترس، آغاز خردمندى است. (برتراند راسل)
- در نزد آنانکه خردمندانه زندگى مى‌کنند، حتى مرگ هم وحشت‌آفرین نیست. (بودا)
- عشق زندگى است. و اگر عشق را از دست بدهى، زندگى را از دست داده‌ای. (لئو بوسکاگلیا)
- بزرگ‌ترین فاجعه‌ى زندگى اینست که همه‌ى عمرت را به ماهیگیرى بگذرانى تا بفهمى آنچه در جستجویش بوده‌اى، ماهى نیست. (هنرى دیوید تورو)

در بخشی از کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی می‌خوانیم

صادق بودن با خویشتن در دو عرصه صورت مى‌گیرد. یکى از آن دو عرصه روز به روز است، آیا با روحیات خویش صداقت دارم؟ من مى‌خواهم به مردم بگویم که مشکل زندگى در اینست که بسیار روزانه است! یک زندگى همراه با خوشبختى و هدفمند مجموعه‌اى از روزهاى همراه با خوشبختى است. آنچه با گوش دادن به داستان زندگى مردم برایم روشن شد اینست که مردم دانا مى‌دانند یک روز خوب چگونه روزى است. همچنانکه گفتم، پدربزرگم که یکى از بزرگ‌ترهاى خردمند زندگى من بود، در پایان روز از «خستگى خوب» حرف مى‌زد. برعکس آن را «خستگى بد» مى‌نامید. او مى‌گفت «خستگى خوب» وقتى پیش مى‌آید که زندگى‌ات را با تمرکز بر چیزهایى که به‌راستى برایت اهمیت دارند، مى‌گذرانى. با «خستگى بد» در بیشتر اوقات زمانى روبه‌رو مى‌شویم که به‌نظر مى‌رسد حتى داریم موفقیتى به‌دست مى‌آوریم، ولى درمى‌یابیم که با خودمان صادق نبوده‌ایم. تصور مى‌کنم نخستین عامل خودشناسى، تشخیص و تعیین آن چیزى است که روز را با «خستگى خوب» برایمان فراهم مى‌آورد.

در این راستا یکى از راه‌ها بازبینى و بررسى بیشتر است. وقتى یک روز را با «خستگى خوب» مى‌گذرانیم، توجه کنیم چه چیز در آن روز راستین بود، چه عواملى در ایجاد احساس خرسندى‌مان سهیم بودند، وقتى روزى را با «خستگى بد» به پایان مى‌بریم، مى‌توانیم به بازبینى عواملى که «خستگى بد» را به‌وجود آورده‌اند، بپردازیم.

پس از مدتى که به این فن ساده عمل کردم، بر چند نکته آگاهى یافتم. در روزهاى با خستگى خوب، نزدیک به همیشه مدتى از روز را در بیرون و در هواى آزاد گذرانیده بودم. حتى 15 دقیقه قدم زدن در پارک تفاوتى بزرگ را سبب مى‌شود.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
دیگران درباره‌ى این کتاب مى‌گویند
پیشگفتار
1: چرا برخى از مردم معناى زندگى را مى‌یابند و خوشبخت مى‌میرند؟
2: چرا با سلمانى‌هاى شهر (و 200 نفر افراد دیگر بالاى 60 سال) درباره‌ى زندگى گفتگو کردم
3: راز اول: با خودت صادق باش
4: راز دوم: حسرت و ندامت بر جا نگذار
5: راز سوم: عشق را برگزین
6: راز چهارم: دَم را قدر بدان
7: راز پنجم: بیشتر از آنچه مى‌گیرى، ببخش
8: به آنچه مى‌دانى باید عمل کنى (به کار بستن رازها)
9: آمادگى براى خوب مردن: آدم‌هاى خوشبخت از مردن نمی‌ترسند
10: درس آخر: هرگز براى تجربه‌ى رازها دیر نیست
سخن آخر: چگونه این کتاب زندگى‌ام را دگرگون کرد
راز زندگى در یک جمله یا کمتر
مصاحبه با سالمندان خردمند خانواده‌ى خودت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی
نویسنده
مترجمهما احمدی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات242
زبانفارسی
شابک978-600-340-229-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

محمدرضا بهبهانیان
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
یکی از بهترین کتاب هایی است که مطالعه کرده ام. به دوستانی که علاقمند به جستجوی معنای زندگی هستند توصیه می‌کنم حتما این کتاب رو مطالعه کنند. کتابیه که مدت‌ها ذهن آدم رو درگیر خودش می‌کنه. البته شاید شرایط سنی. خواننده هم در این تاثیر گذاری دخیل باشه. بر خلاف بسیاری از کتاب ها یافته‌های این کتاب حاصل پژوهش و مصاحبه با افراد مختلفه و ارتباط زیادی با تجربیات شخصی نویسنده نداره. ضمنا به عنوان کتاب که مطالب بی محتوای برخی از کتاب های انگیزشی رو در ذهن تداعی می‌کنه، توجه نکنید. کلمه "راز" کمی غلط اندازه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

برای دریافت کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.