معرفی و دانلود کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن

عکس جلد کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن
قیمت:
۲۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن

کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن اطلاعاتی مفید درباب علل سردرد، انواع سردرد و میگرن و روش‌های درمانی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. محسن سنایی با بررسی خصوصیات درد، شرح حال بیمار و عوامل زمینه‌ساز، راهِ تشخیص نوع سردرد را مشخص می‌نماید و به درمانی سریع و مؤثر برای هر نوع سردرد می‌رسد.

درباره‌ی کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن

محسن سنایی در کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن، به علل سردردهای میگرنی، انواع میگرن و درمان‌های آن می‌پردازد. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که حملات میگرنی را تجربه کرده و علائم دیگری نیز مانند اسهال، تهوع و استفراغ، ترس از نور و... را شاهد بوده‌اید، این کتابْ راهنمای مؤثری برای درمان میگرن‌هایتان خواهد بود.

سردرد یکی از شایع‌ترین عارضه‌هایی است که انسان ماشینیِ امروز با آن مواجه است. هنوز تعریف مشخصی از سردرد که مورد قبولِ همه‌ی متخصصین مغز و اعصاب واقع شده باشد، به دست نیامده. برخی معتقدند سردرد یعنی احساس درد و ناراحتی که بیمار از ناحیه‌ی اربیتال (کاسه‌ی چشم) تا قسمت اکسی پیتال (پس سر) حس می‌کند. سردردها شدت‌های گوناگونی دارند و توسط علل مختلفی بروز می‌یابند؛ بنابراین درمانِ هر نوعی از سردرد به تخصص و مهارت از سمت پزشک نیاز دارد. دکتر محسن سنایی سعی کرده در کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن تا حد امکان، به تمام جنبه‌های سردرد و میگرن و درمان‌های مربوط به آن بپردازد.

نویسنده زندگی ماشینی و مدرن امروز را با تمام ویژگی‌های خاص خود، از قبیل فشارهای عصبی، روانی و اجتماعی عاملی برای آزار انسان‌ها و بروز میگرن می‌داند. خستگی مفرط، عجله و کمبود وقت، هوای آلوده و اکسیژن ناکافی، نگرانی و اضطراب‌های بیش‌ازحد همه و همه عواملی هستند تا بروز سردرد و میگرن را در انسان افزایش دهند. محسن سنایی اینطور نتیجه می‌گیرد که یکی از علل ابتلا به سردرد، عکس‌العمل‌های دردناک در برابر مشکلات روزمره‌ی زندگی است و یا تظاهری است که بدن از خود بروز می‌دهد تا نشان دهد در درون خویش گفتار رنج و ناراحتی است.

کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن پس از شرح نسبتاً مفصلی از ریشه و منشأ سردرد، یک طبقه‌بندی ارائه می‌دهد تا به روش تشخیص افتراقی برسد. محسن سنایی سردردها را برحسب نحوه‌ی شروع به سه دسته تقسیم می‌کند: «شروع حاد»، «شروع تحت حاد» و «مزمن». او عواملی برای تشخیص سردرد ارائه می‌دهد که به درمانِ هرچه سریع‌ترِ آن کمک می‌کند. توصیه‌ی او در اولین قدم بررسی شرح‌ حال (History) بیمار است. دریافت و ارزیابی دقیق یک شرح ‌حال کامل می‌تواند اکثر علل سردردهای مزمن و عودکننده را مشخص سازد. قدم دوم بررسی عوامل زمینه‌ساز است؛ چنین عواملی شامل جراحی اخیر دندان یا چشم، شعله‌ور شدن حاد سینوزیت مزمن یا تب یونجه، عفونت ویروسی سیستمیک، استرس هیجانی و... هستند. بررسی خصوصیات درد نیز یکی دیگر از راه‌های تشخیص نوع سردرد به حساب می‌آید. سردرد بیشتر مواقع به صورت درد ضربان‌دار، دردی مبهم و یکنواخت، یا دردی خنجری و فرورونده توصیف می‌گردد. اما باید توجه داشت که خصوصیت درد به تنهایی برای تشخیص سردرد مؤثر نیست؛ چراکه سردرد با هر خصوصیتی می‌تواند در بیماران مبتلا به میگرن بروز پیدا کند.

محسن سنایی در فصلِ سوم از کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن‌ بر روی سردردهای عصبی، سردردهای روانی، سردردهای ناشی از آرتروز مهره‌های گردن، سردرد هیستامینی (خوشه‌ای) و... تمرکز دارد و در این بخش درمان‌های موثر را برای هر نوع در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

این کتاب به کوشش انتشارات کتاب‌درمانی چاپ و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبعی مناسب برای پزشکان و تمام کسانی که به میگرن و سردردهای شایع دچارند، به حساب می‌آید.

در بخشی از کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن می‌خوانیم

اختلال بینایی یک اختلال چشمی (مانند گلوکوم)، میگرن یا یک پروسه‌ی داخل جمجمه‌ای که عصب اپتیک یا راه‌های بینایی مرکزی را گرفتار کرده است، مطرح می‌کند.

تهوع و استفراغ در میگرن و سندروم‌های سردرد پس از ضربه شایع هستند و می‌توانند در مسیر ضایعات توده‌ای دیده شوند. بعضی از بیماران میگرنی نیز اسهال را همراه حملات میگرن اظهار می‌کنند.

ترس از نور می‌تواند در میگرن، مننژیت حاد یا خون‌ریزی تحت عنکبوتیه بارز و چشمگیر باشد. میالژی (درد عضلانی) اغلب همراه با سردردهای عصبی (تنشی)، سندروم‌های ویروسی و آرتریت سلول ژوانت دیده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
فصل دوم: بیماری‌ها
فصل سوم: سردردهای شایع
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک964-91285-1-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن

برای دریافت کتاب پیشگیری و درمان سردرد و میگرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.