معرفی و دانلود کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن

عکس جلد کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن

یکی از جذاب‌ترین و خواندنی‌ترین زندگی‌نامه‌های چارلز دیکنز، نویسنده‌ی بزرگ و خالق شاهکارهایی مانند الیورتویست. کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن به قلم آندریا وارن اگرچه مناسب گروه سنی کودک و نوجوانان نوشته شده، اما از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که در مورد زندگی و زمانه‌ی یکی از شاخص‌ترین نویسندگان قرن بیستم به رشته‌ی تحریر درآمده. گفتنی است این کتاب نامزد جایزه انجمن نویسندگان میدلند برای آثار غیرداستانی کودکان شده است.

درباره‌ی کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن

زندگی شخصیت‌های بزرگ و مشهور جهان همواره یکی از کنجکاوی‌های انسان‌های هم‌عصر یا افرادی است که پس از آن‌ها در جهان زندگی می‌کنند؛ همه‌ی ما می‌خواهیم بدانیم انسان‌هایی که الگوی بشریت قرار گرفته‌اند چه فرازونشیبی داشته و آن‌ها در چه روزگار و شرایطی زندگی می‌کرده‌اند. به همین دلیل کتاب‌هایی که درباره‌ی شخصیت و زندگی این افراد به نگارش در می‌آید، همواره با استقبال مخاطبان روبه‌رو می‌شود.

کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن (Charles Dickens and the Street Children of London) نوشته‌ی آندریا وارن (Andrea Warren) یکی از بهترین نمونه‌هایی است که می‌توان برای شناخت شخصیت و زمانه‌ی چارلز دیکنز (Charles Dickens) نویسنده‌ی محبوب قرن بیستم پیدا کرد. این کتاب با روایتی رسا و شیوا می‌تواند تصویری کامل از خالق شاهکارهای ادبی اولیور تویست، دیوید کاپرفیلد و داستان دو شهر به مخاطب ارائه کند.

این کتاب اگر چه برای مخاطبان نوجوان نوشته شده است، اما به دلیل اطلاعات دقیق، ترسیم جغرافیایی صحیح و پرداختن موشکافانه به شخصیت دیکنز، برای همه‌ی سنین خواندنی و جذاب است؛ این کتاب از دوران کودکی دیکنز که مملو از فقر و محرومیت بوده تا دوران بزرگسالی او که دیگر یک نویسنده‌ی مشهور شده است را روایت می‌کند و اگرچه کتابی غیرداستانی است، اما مانند یک رمان، پرکشش و خواندنی است.

یکی از ویژگی‌های مهم کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن نوشته‌ی آندریا وارن معتبر بودن اطلاعات مربوط به شخصیت دیکنز، زندگی و زمانه‌ی اوست؛ در این کتاب خیابان‌های لندن، شخصیت‌های هم‌عصر دیکنز و شرح حال نویسنده به شکل دقیق و جزئی‌نگرانه‌ای نوشته شده است؛ بنابراین به‌جز آنکه این کتاب خواندنی است، می‌تواند به عنوان منبع معتبری برای تحقیق نیز قرار گیرد.

نویسنده‌ی کتاب یکی از اهداف اثر خود را تأثیرگذاری روی ذهن خواننده به‌خاطر کمک به افراد فقیر و تنگدست عنوان کرده است؛ چرا که دیکنز خود به‌عنوان کسی که دوره‌ی کودکی خود را در محرومیت به سر می‌برد، همواره با آثارش درصدد روشنگری ذهن‌ها برای از بین بردن شکاف‌های طبقاتی و آثار فقر در جامعه بود. در زندگی شخصی‌ هم این مسیر را طی می‌کرد؛ این نکته به خوبی در جای‌جای کتاب منعکس شده و نویسنده آرزو کرده است نوجوانانی که کتاب را می‌خوانند از دیکنز و شخصیت‌اش برای رفع محرومیت و فقر الهام بگیرند.

این کتاب توسط ریحانه یوسفی ترجمه و توسط نشر چشمه منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن

  • نامزد جایزه انجمن نویسندگان میدلند برای آثار غیرداستانی کودکان
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش وب‌سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن

  • خوانندگان با حس واقعی، تأثیر بی‌نظیر دیکنز را در ادبیات و جامعه و همچنین قدردانی از دلسوزان خواهند یافت. (مجله‌ی اسکول لایبری)

  • یک بیوگرافی خوب تحقیق‌شده؛ کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه چارلز دیکنز از داستان‌های خود برای ایجاد تغییرات اجتماعی برای بی‌بضاعت‌ترین کودکان لندن استفاده می‌کند. زندگی‌نامه‌ای پرجنب‌وجوش و یک لنز جالب که از طریق آن می‌توان یک نویسنده‌ی محترم را تماشا کرد. (مرور کتاب kirkus)

کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای نوجوانان نوشته شده، اما برای همه‌ی علاقه‌مندان به زندگی‌نامه‌ها و شناخت‌نامه‌های شخصیت‌های بزرگ مفید است. همچنین دوست‌داران چارلز دیکنز و داستان‌هایش نیز از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

با آندریا وارن بیشتر آشنا شویم

آندریا وارن (متولد 1946) نویسنده و زندگی‌نامه نویس آمریکایی است. او مدرک لیسانس خود را از دانشگاه نبراسکا و کارشناسی ارشد زبان انگلیسی را از همان دانشگاه دریافت کرد. خانم وارن همچنین در سال 1983 یک مدرک کارشناسی ارشد دیگر را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری از دانشگاه کانزاس گرفت. تمرکز این نویسنده بر کتاب‌های غیرداستانی درباره‌ی نویسندگان بزرگ جهان است و در این زمینه به‌جز نگارش کتاب، در دانشگاه‌ها و مدارس مختلف نیز سخنرانی کرده است. کتاب «بازمانده هیتلر: پسری در اردوگاه‌های مرگ نازی» از این نویسنده در سال 2002 جایزه‌ی معتبر رابرت اف. سیبرت را از آن خود کرد.

در بخشی از کتاب چارلز دیکنز و بچه‌‌های خیابانی لندن می‌خوانیم

کودکی مثل او حتماً از دیدن ثروتمندانی که از آن‌جا رد می‌شدند شگفت‌زده می‌شد. آدم‌هایی سوار بر کالسکه‌هایی که دسته‌ای از اسب‌های هم‌سان آن‌ها را می‌کشیدند. چگونه چنین زندگی‌ای وجود داشت؟ اسب‌ها تو را بر فراز خیابان‌های گل‌آلود ببرند و دور‌و‌برت پُر از پیشخدمت باشد و لباس‌هایت تمیز و برازنده باشند. فقرا حتی اجازه نداشتند بساط‌شان را در خیابان‌های اعیان‌نشین پهن کنند، اما گاهی هنگامی که دروازه‌های خانه‌هایشان باز می‌شد تا کالسکه‌ها وارد شوند اتفاقی نگاهی به داخل آن خانه‌های مجلل می‌انداختند. پیشخدمت‌ها به اربابان و بانوان کمک می‌کردند تا از کالسکه پیاده شوند و اگر هوا بارانی بود چترهایی برایشان نگه می‌داشتند و دسته‌ای دیگر در را برایشان باز می‌کردند. این دنیایی بود که فقرا تنها در خواب‌شان می‌توانستند ببینند. آن‌ها هم فهمیده بودند که آدم‌ها در جایگاه خاصی در این زندگی متولد می‌شوند و، چه خوب چه بد، تو لایق همان جایگاهت هستی، مگر این‌که بتوانی ثروتمند شوی و خودت را بالا بکشی، در غیر این صورت باید آن را بپذیری.

در پایان، وقتی دختر جنس‌هایش را می‌فروخت یا وقتی دیگر آن‌قدر تاریک شده بود که نمی‌شد کار کرد، به اتاق کوچک شلوغی بر‌می‌گشت که محل زندگی‌اش بود. بسیاری از بزرگ‌تر‌ها تا ساعت ده شب هم کار می‌کردند و معمولاً چیز کمی برای خوردن داشتند یا اصلاً خبری از غذا نبود. گرچه دختر در خانه، نسبت به خطر‌های خیابان، تا حدودی امنیت داشت، خطر‌های دیگری در انتظارش بودند. بسیاری از بزرگ‌سالان دائم‌الخمر بودند و وقتی مرد‌ها، زنان یا بچه‌هایشان را کتک می‌زدند.

کسی دخالت نمی‌کرد. کودکان اگر در طول روز به اندازه‌ی کافی جنس نمی‌فروختند یا روی تپه‌ای از گِل‌و‌لای سر می‌خوردند و بساط‌شان خراب می‌شد یا به هر دلیلی توانایی دفاع از خود را نداشتند، باید در انتظار کتک یا سوءاستفاده می‌بودند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1. مرد جاهای تاریک
فصل 2. فقرای لندن
فصل 3. کودکی
فصل 4. پسری از طبقه‌ی کارگر
فصل 5. بزرگ شدن
فصل 6. نویسندگی
فصل 7. نوانخانه
فصل 8. الیور توییست
فصل 9. ناخدای ناجی. کودکان سرراهی
فصل 10. نیکوکاران بزرگ: هندل، هوگارت و دیکنز
فصل 11. تعطیل کردن بدترین مدارس انگلستان
فصل 12. فرستادن کودکان ژنده‌پوش به مدرسه
فصل 13. بخشش از اعماق قلبی نیکوکار
فصل 14. مصلحی متعهد
فصل 15. دوست فقرا، پدری پیچیده
فصل 16. نویسنده‌ای برای تمام دوران‌ها
ملکه ویکتوریا 1901 _ 1819
میراث نوانخانه
وضعیت کنونی کارِ کودکان
کودکان خیابانی و بی‌سرپرست در سرتاسر جهان
اطلاعاتی تکمیلی درباره‌ی چارلز دیکنز و دوران او
یادداشتی برای خوانندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن
نویسنده
مترجمریحانه یوسفی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-7776-42-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن

برای دریافت کتاب چارلز دیکنز و بچه‌های خیابانی لندن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.