معرفی و دانلود کتاب کار و تمرین ریاضی نهم

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین ریاضی نهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین ریاضی نهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار و تمرین ریاضی نهم

کتاب کار و تمرین ریاضی نهم می‌کوشد مطالب این کتاب درسی را به شکلی فشرده مرور کند و نکات مهم و اصلی آن را توضیح دهد. این کتاب کمک‌درسی متشکل از چندین تمرین و فعالیت استاندارد است که در پایان هر فصل آمده؛ همینطور آزمون‌هایی طبقه‌بندی‌شده، غنی‌شده و دشوار را ارائه می‌دهد و دو آزمون جامع دارد که هدفشان آماده کردن دانش‌آموز برای امتحانات پایان نوبت اول و دوم است.

درباره‌ی کتاب کار و تمرین ریاضی نهم

بسیاری از دانش‌آموزان در درس ریاضی مشکل دارند و آن را سخت می‌بینند. دلیل این مسأله، هم به انتزاعی بودن خیلی از مفاهیم این رشته باز می‌گردد و هم ریشه در محاسبات و معادلات پیچیده‌ی آن دارد. اما به هر صورت ریاضی یکی از بنیادهای هستی است و در هر جایی که باشیم به آن نیاز داریم! کتاب کار و تمرین ریاضی نهم تألیف عبدالرضا دراج، حمداله محمدی، علی لطفی و نسرین احسانی، کتاب درسی مقطع نهم را مدنظر قرار می‌دهد و می‌کوشد مفاهیم و مطالب آن را توضیح دهد. این منبع آموزشی، از درس‌نامه‌های کوتاهی تشکیل شده که هر فصل کتاب درسی را خلاصه‌وار تشریح کرده و نکات آن را یادآوری می‌کنند. نویسندگان سعی کرده‌اند برای هر مطلب تعداد زیادی مثال، نمونه و فعالیت ارائه دهند تا خواننده بتواند مفاهیم را بهتر درک کند. این تمرین‌ها تا حد ممکن متنوع هستند تا دانش‌آموز بتواند با آن‌ها ارتباط برقرار نماید.

ریاضی مبنا و اساس تمام رشته‌های فنی و علوم پایه است. اما ریاضی به اینجا محدود نمی‌شود؛ حتی در رشته‌های تجربی و علوم انسانی هم به شاخه‌هایی از آن نیاز است. برای مثال تقریباً همه‌ی حرفه‌ها با موضوع آمار سروکار دارند. بنابراین همه‌ی افرادی که به هر نحوی فعالیت می‌کنند، باید از این دانش برخوردار باشند و بتوانند آن را درک کنند. بااینکه این‌چنین مباحثی در کتاب ریاضی مطرح می‌شود ولی بنا به دلایلی، خیلی از محصلان نمی‌توانند آن‌ها را به‌درستی بیاموزند. کتاب‌های کمک‌آموزشی می‌تواند راه‌حلی مفید برای برطرف کردن این مشکل باشد. کتاب کار و تمرین ریاضی نهم نوشته‌ی عبدالرضا دراج، حمداله محمدی، علی لطفی و نسرین احسانی یکی از همین منابع است که با کمک گرفتن از روش‌های استاندارد و به‌روز، تلاش دارد این درس را به‌خوبی آموزش دهد. در این راهنما برای هر فصل آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده، غنی‌شده و دشوار طراحی شده‌اند که بلافاصله پس از هر مطلب می‌آیند تا دانش‌آموز بتواند خود را محک بزند. در کنار این‌ها دو آزمون جامع هم وجود دارد که هدفشان آماده کردن خواننده برای امتحانات نهایی پایان‌ترم اول و دوم است.

کتاب کار و تمرین ریاضی نهم به همت انتشارات گل واژه به چاپ رسیده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی کار و تمرین

کار و تمرین، مجموعه کتاب‌های کمک‌آموزشیِ انتشارات گل واژه هستند که به دروس مهم مقاطع مختلف تحصیلی می‌پردازند و آن‌ها را مرور می‌کنند. این کتاب‌ها متشکل از درس‌نامه‌هایی‌اند که نکات اصلی آن درس را به شکلی مختصر و مفید توضیح می‌دهند. همین‌طور آزمون‌ها، پرسش‌ها و تمرین‌های متنوع و زیادی دارند که به درک و تعمیق مطالب کمک می‌کنند. دو آزمون جامع نیز برای پایان‌ترم اول و دوم طراحی شده است.

کتاب کار و تمرین ریاضی نهم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانش‌آموزان کلاس نهم است و به آن‌ها کمک می‌کند در درس ریاضی موفق‌تر باشند.

فهرست مطالب کتاب

آزمون ورودی
فصل 1: مجموعه‌ها
معرفی مجموعه‌ها
مجموعه‌های برابر و نمایش مجموعه‌ها
اجتماع، اشتراک و تفاضل مجموعه‌ها
مجموعه‌ها و احتمال
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 2: عددهای حقیقی
عددهای گویا
عددهای حقیقی
قدرمطلق و محاسبه تقریبی
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون میان‌نوبت اول
فصل 3: استدلال و اثبات در هندسه
استدلال
آشنایی با اثبات در هندسه
هم‌نهشتی مثلث‌ها
حل مسئله در هندسه
شکل‌های متشابه
آزمون پایانی
آزمون‌غنی‌سازی
فصل 4: توان و ریشه
توان صحیح
نماد علمی
ریشه‌گیری
جمع و تفریق رادیکال‌ها
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون نوبت اول
فصل 5: عبارت‌های جبری
عبارت‌های جبری و مفهوم اتحاد
چند اتحاد دیگر، تجزیه و کاربردها
نابرابری‌ها و نامعادله‌ها
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 6: خط و معادله‌های خطی
معادله خط
شیب خط و عرض از مبدا
دستگاه معاادله‌های خطی
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون میان‌نوبت دوم
فصل 7: عبارت‌های گویا
معرفی و ساده کردن عبارت‌های گویا
محاسبات عبارت‌های گویا
تقسیم چندجمله‌ای‌ها
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 8: حجم و مساحت
حجم و مساحت کره
حجم هرم و مخروط
سطح و حجم
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون نوبت دوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار و تمرین ریاضی نهم
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات198
زبانفارسی
شابک978-600-337-335-8
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی متوسطه اول
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار و تمرین ریاضی نهم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار و تمرین ریاضی نهم

برای دریافت کتاب کار و تمرین ریاضی نهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.