معرفی و دانلود کتاب آموزش طبقه بندی شده ریاضی هفتم: دوره اول متوسطه

برای دانلود قانونی کتاب آموزش طبقه بندی شده ریاضی هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش طبقه بندی شده ریاضی هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش طبقه بندی شده ریاضی هفتم: دوره اول متوسطه

کتاب آموزش طبقه بندی شده ریاضی هفتم یکی از منابع کمک‌درسی است که با طرح‌ریزی قالب آموزشی مناسب توانسته، نیاز دانش‌آموزان را در فراگیری درس ریاضی پاسخ گوید. عبدالرضا دراج، حمداله محمدی، محمدجواد حیدری و نسرین احسانی مطالب را ابتدا در قسمت درسنامه توضیح می‌دهند و سپس دانش‌آوزان را در بخشِ آزمون‌های مستمر و آزمون‌های نوبت اول و دوم می‌آزمایند.

درباره‌ی کتاب آموزش طبقه‌بندی‌شده‌ی ریاضی هفتم

کتاب آموزش طبقه‌بندی‌شده‌ی ریاضی هفتم به این هدف نوشته شده که دانش‌آموز پس از یادگیری درس در مدرسه، به آن رجوع کند و مروری دوباره بر مطالب داشته باشد. این مرور و تکرار، همراه با تمرینات و آزمون‌های متنوع و کامل کتاب، به ته‌نشین شدن مفاهیم در ذهن کمک می‌کند. عبدالرضا دراج، حمداله محمدی، محمدجواد حیدری و نسرین احسانی همچنین توصیه می‌کنند که دانش‌آموز پیش از فراگیری درس به کمک معلم، بخش مربوط را بخواند و با آمادگی بیشتری سر کلاس حاضر شود.

کتاب آموزش طبقه‌بندی‌شده‌ی ریاضی هفتم تمام نیازهای آموزشی دانش‌آموز را برطرف می‌کند. مؤلفان ابتدا با بیانی شیوا و رسا، تمام مطالب را در قسمت درسنامه توضیح داده و با ذکر مثال‌های متعدد مفاهیم را انتقال می‌دهند. سپس، با ارائه‌ی تمرینات مروری و دوره‌ای در سرتاسر کتاب، مهارت دانش‌آموز را در حل تمارین و مسئله‌ها تقویت می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت کتاب آموزش طبقه‌بندی‌شده‌ی ریاضی هفتم، آزمون‌های مستمر و پایانی نوبت اول و دوم هستند که در کتاب بیان شده‌اند.

مؤلفان در فصل اول کتاب با نام راهبردهای مسئله، یاد می‌دهند که چگونه در چهار مرحله، می‌توان یک مسئله را حل کرد. این چهار مرحله عبارتند از: فهمیدن مسئله، انتخاب راهبرد مناسب، حل کردن مسئله و بازگشت به عقب. یکی از راهبردهای حل مسئله رسم شکل است. کشیدن یک شکل مناسب می‌تواند به حل مسئله کمک کرده یا آن را به‌طور کامل حل کند. منظور از رسم شکل نقاشی نیست. بعضی مواقع می‌توان به ترسیم یک تصویر ذهنی رسید. برای آنکه شکل به‌درستی ترسیم شود، بهتر است ساده باشد. مثلاً می‌توان برای نشان دادن کل دانش‌آموزان یک کلاس از یک مستطیل استفاده کرد. عبدالرضا دراج، حمداله محمدی، محمدجواد حیدری و نسرین احسانی در این فصل، راهبرد الگوسازی، راهبرد حدس و آزمایش، راهبرد زیرمسئله و... را مورد توجه قرار می‌دهند.

فصول بعدی کتاب آموزش طبقه‌بندی‌شده‌ی ریاضی هفتم به عددهای صحیح، جبر و معادله، هندسه و استدلال، شمارنده‌ها و اعداد اول، سطح و حجم و... اختصاص دارند. نشر گل‌واژه این کتاب را چاپ کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است.

کتاب آموزش طبقه‌بندی‌شده‌ی ریاضی هفتم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب درسنامه‌ها و تمرینات مؤثری را برای تقویت درس ریاضی در اختیار دانش‌آموزان پایه‌ی هفتم متوسطه قرار می‌دهد. همچنین والدین و معلمان می‌توانند با وام گرفتن از این کتاب گامی مثبت جهت آموزشی باکیفیت‌تر بردارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: راهبردهای حل مسئله
فصل دوم: عددهای صحیح
آزمون مستمر فصل اول و دوم
فصل سوم: جبر و معادله
فصل چهارم: هندسه و استدلال
آزمون مستمر فصل سوم و چهارم
فصل پنجم: شمارنده‌ها و اعداد اول
آزمون نوبت اول
فصل ششم: سطح و حجم
فصل هفتم: توان و جذر
آزمون مستمر فصل ششم و هفتم
فصل هشتم: بردار و مختصات
فصل نهم: آمار و احتمال
آزمون نوبت دوم (1)
آزمون نوبت دوم (2)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش طبقه بندی شده ریاضی هفتم: دوره اول متوسطه
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-600-337-176-7
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی متوسطه اول
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش طبقه بندی شده ریاضی هفتم

F Mm
۱۴۰۳/۲/۱۶
کتاب در حد کتاب درسی است و ساده و مناسب برای دانش آموزان متوسط
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش طبقه بندی شده ریاضی هفتم

برای دریافت کتاب آموزش طبقه بندی شده ریاضی هفتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.