معرفی و دانلود کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری

رامون ای. هنکل در کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری شما را با یکی از روش‌های مهم و پرکاربرد در تحلیل‌های آماری آشنا می‌کند. او در این اثر، با ارائه‌ی مثال‌های قابل فهم، چگونگی تفسیر داده‌ها را به مدد این روش توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری

آزمون‌های معنی‌داری یک روش تحلیل آماری ابتدایی و مهم است که اولین‌بار، در سال 1973، پدر و پسری ریاضی‌دان به آن پی بردند. فرضیه‌ی این روش بر اساس تصادفی بودن بعضی از پدیده‌های محیط پیرامون اتفاق افتاد و بعدها معلوم شد این رویدادها علت فیزیکی دارند. امروزه آزمون‌های معنی‌داری از جمله روش‌های مورد استفاده در آمار هستند که به کمک آن‌ها فرضیه‌های گوناگون مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند. در کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری (Tests of Significance)، با انواع کاربردهای این روش بیشتر آشنا خواهید شد.

رامون ای. هنکل (Ramon E. Henkel) در این اثر ابتدا تئوری احتمالات را در آزمون‌های معنی‌داری شرح داده و مثال‌های ساده‌ای از آن ارائه کرده است. سپس به تجزیه و تحلیل آماری موضوع پرداخته و نشان داده که چطور داده‌های مشابه ممکن است با استفاده از آزمون‌های معنی‌داری نتایج متفاوتی داشته باشند. درواقع مهم‌ترین کاربرد آزمون‌های معنی‌داری این است که به‌عنوان ابزاری بنیادی در مطالعات پیشرفته استفاده شوند.

لازم به یادآوری است که آگاهی از منطق کلی این نظریه به درک بهتر کتاب حاضر کمک خواهد کرد. کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری حاصل ترجمه‌ی جمعی گیتی برنج فروش آذر، مینا خوشدونی فراهانی، فاطمه سپهریان بهاری و فاطمه نقی زاده است که انتشارات مهد پژوهش آن را منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی پژوهشگران و محققانی که روابط میان پدیده‌ها را بررسی می‌کنند، پیشنهاد می‌شود. همچنین یافته‌های موجود در اثر حاضر می‌تواند برای افرادی که در رشته‌های سیاست، اقتصاد، روانشناسی و جامعه‌شناسی فعالیت می‌کنند و می‌خواهند به تحلیل روابط احتمالی میان پدیده‌ها بپردازند، راهگشا باشد.

با رامون ای. هنکل بیشتر آشنا شویم

رامون ای. هنکل استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه مریلند است که دکترای خود را از دانشگاه ویسکانسین دریافت کرده. او همچنین سردبیری مجله‌ی «بررسی جامعه‌شناختی صلح‌آمیز» را برعهده دارد.

در بخشی از کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم‌ رفتاری می‌خوانیم

آزمون‌های معنی‌داری به‌طور گسترده در تحقیقات علوم اجتماعی مورد‌استفاده قرار می‌گیرند با‌این‌حال اختلاف قابل‌توجهی در‌مورد اهمیت آن‌ها در دستیابی به اهداف علوم وجود دارد. در نظر نویسنده آزمون‌ها در تحقیقات علوم پایه اجتماعی فاقد ارزش هستند یا اندک ارزشی دارند، در‌حالی‌که پژوهش علوم پایه‌ای به‌عنوان آن است که به‌سمت توسعه و اعتباربخشی نظریه، هدایت‌شده است. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد که آزمون‌های معنی‌داری در تحقیقاتی که ما را به‌سوی راه‌حل‌کاربردی سریع جایی که تصمیمات باید اتخاذ شود، هدایت می‌کنند و منابعی که براساس این نوع تصمیمات اختصاص داده می‌شوند، ارزشمند هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آزمون‌های معنی‌داری
1. بررسی اجمالی
2. آمار 
نظریات کاربردی در آمار 
معیارهای قراردادی
3. چارچوب نظری
جامعه‌ها، پارامترها، نمونه‌ها و آمار 
احتمالات
توزیع‌های نمونه‌گیر‌ی
نمونه‌گیری
توزیع‌های نظری متداول
استفاده از توزیع نرمال
نحوه استفاده از توزیع t
استفاده از توزیع X2
نحوه استفاده از توزیع F
منطق آزمون فرضیه
فرضیه‌های صفر
4. آزمون معناداری
مقایسه کل توزیع‌ها-خوب مناسب بودن
شاخص‌های مرکزی
آزمون‌های دو نمونه‌ای
آزمون نمونه-k
وجود رابطه
رگرسیون و همبستگی
دیگر آزمون‌های معنی‌داری
فاصله‌های اطمینان
تفسیر آزمون‌های معنی‌داری
سؤالات مربوط به به‌کارگیری آزمون‌های معنی‌داری
مسائل فنی
فلسفه مسائل علمی
تفسیرهای دیگر
استدلال‌هایی برای آزمون‌های معناداری
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری
نویسنده
مترجمگیتی برنج فروش آذر، مینا خوشدونی فراهانی، فاطمه سپهریان بهاری، فاطمه نقی زاده
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-600-99833-5-3
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری

برای دریافت کتاب کاربرد آزمون‌های معنی داری در علوم رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.