معرفی و دانلود کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat

عکس جلد کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat نوشته‌ی حسین پورسلطانی زرندی و مونا سمیع نیا، به معرفی این برنامه‌ی آماریِ پرکاربرد می‌پردازد و توانایی‌های این برنامه در انجام محاسباتِ آماری را نشان می‌دهد. این کتاب با ارائه‌ی مثال‌های متعدد، کاربردِ برنامه‌ی GenStat در پژوهش‌های علوم ورزشی را نشان داده و روشِ انجام و تفسیرِ آزمون‌های آماریِ متداول را به خواننده آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat

برنامه‌ها و نرم‌افزار‌های متعددی برای توصیف و تفسیر آماری موجود هستند. از جمله‌ی این برنامه‌ها می‌توان به SPSS، Stata و SAS اشاره کرد. یکی از این برنامه‌ها که توانایی و ظرفیتِ بالایی در انجامِ آزمون‌های آماری دارد، برنامه‌ی GenStat است. این برنامه‌ی آماریِ پرکاربرد که در حوزه‌های کشاورزی، جانورشناسی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، محیطی مانندِ برنامه‌ی SPSS دارد و به کمکِ آن می‌توان بسیاری از آزمون‌های آماری را اجرا کرد.

حسین پورسلطانی زرندی و مونا سمیع نیا، در کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat، انجام محاسبات با هر نوع مقیاسِ اندازه‌گیری را توضیح داده‌اند. این دو نویسنده، پس از معرفی نرم‌افزار GenStat، نحوه‌ی آماده‌سازیِ برنامه برای ورودِ داده‌ها را به خواننده آموزش می‌دهند. از آن جا که یکی از موضوعاتِ بسیار مهم در پژوهش‌های علوم ورزشی، به‌کارگیری شاخص‌های توصیفی مانندِ فراوانی و میانگین‌هاست، در فصل دوم، نحوه‌ی خروجی گرفتن از برنامه و همینطور نمایش Boxplot را نشان می‌دهند.

در فصلِ سومِ کتاب آمارِ توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat، آزمون‌های روابط آماری و شرایط استفاده از آن‌ها بررسی می‌شوند. در این فصل، ضرایب همبستگی پیرسون و تفکیکی و همینطور ضریب همبستگی برای متغیر‌های رتبه‌ای و دستور‌های آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. نویسندگان در این فصل برای اینکه خوانندگان این مفاهیم را بهتر درک کنند، روشِ به دست آوردنِ این ضرایب با محاسباتِ دستی را نیز به خواننده آموزش می‌دهند.

در فصلِ بعدیِ این کتاب، انواع مختلفِ رگرسیون و روشِ اجرای آن‌ها در GenStat آموزش داده می‌شوند. پس از معرفی رگرسیونِ ساده و همینطور رگرسیونِ چندگانه، پیش‌فرض‌ها، کاربرد، اهداف و نوع فرضیه‌های مربوط به این ابزارِ قدرتمندِ آماری موردِ مطالعه قرار می‌گیرند. حسین پورسلطانی زرندی و مونا سمیع نیا، این فصل را با بررسیِ مثالی به پایان می‌رسانند.

فصل‌های پایانیِ کتابِ آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Genstat، به مبحثِ آزمون‌های آماری، از جمله آزمون‌های پارامتریک، غیرپارامتریک، آزمونِ نرمال بودنِ داده‌های تک‌متغیره و همینطور آزمون همگنی واریانس می‌پردازند. این کتاب، دارای یک پیوست نیز می‌باشد که سطحِ معناداری برای آزمونِ پیرسون با درجاتِ آزادی متفاوت را نشان می‌دهد.

کتابِ آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Genstat، توسط دو تن از اساتیدِ دانشگاهیِ ایران نوشته شده است و انتشارات حتمی آن را در سال 1400 منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آمار – سنجش و اندازه‌گیری

علم آمار، شاخه‌ای از ریاضیات است که به جمع‌آوری، سازمان‌دهی و تفسیر داده‌ها می‌پردازد. این شاخه از علم، در بسیاری از حوزه‌ها کاربرد‌های وسیعی پیدا کرده و می‌توان گفت بدونِ دانشِ آماری نمی‌توان در بسیاری از حوزه‌ها دست به پژوهش و تحقیق زد. انتشارات حتمی در مجموعه‌ی آمار – سنجش و اندازه‌گیری، 9 عنوان کتاب در رابطه با این شاخه از علم و کاربرد‌های آن در تربیت بدنی و علوم ورزشی را منتشر کرده است تا خوانندگان را با یافته‌ها و نتایجِ علمی و روزِ دنیا در این زمینه آشنا کند.

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی کسانی که به دنبال توصیف و تحلیل داده‌ها در علوم ورزشی هستند، توصیه می‌شود. از طرفی، کسانی که به دنبال یادگیری و آشنایی با نرم‌افزار کاربردی GenStat هستند نیز این کتاب را مفید خواهند یافت.

در بخشی از کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat می‌خوانیم

در همبستگی تفکیکی اثر یک متغیر بر رابطه دو متغیر کنترل می‌گردد. بعضی مواقع رابطه بین دو متغیر واقعی است. یعنی متغیر سوم هیچ‌گونه تاثیری بر میزان رابطه بین آن‌‌ها ندارد. اما بعضی مواقع رابطه بین دو متغیر غیرواقعی (کاذب) است. یعنی متغیر سومی می‌تواند میزان رابطه و حتی جهت رابطه را تغییر دهد.

در واقع همبستگی تفکیکی، نوعی همبستگی است که ضمن محاسبه میزان رابطه خطی بین دو متغیر، اثر سایر متغیر‌ها را کنترل می‌کنند. به بیان دیگر، ضریب همبستگی تفکیکی، نوعی کنترل آماری است که از طریق آن می‌توان اثر یک یا چند متغیر را کنترل کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با نرم افزار Genstat
نصب نرم‌افزار
معرفی نرم‌افزار
فصل 2: شاخص‌های مرکزی و پراکندگی
توزیع فراوانی و درصدی
فصل 3: آزمون‌های روابط آماری
ضریب همبستگی پیرسون
ضریب همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن
ضریب همبستگی تفکیکی یا جزئی یا پاره‌ای
ضریب همبستگی برای متغیر‌های رتبه‌ای
فصل 4: رگرسیون
رگرسیون ساده
رگرسیون چند‌گانه
فصل 5: آمار پارامتریک مقایسه میانگین‌ها
آزمون t تک نمونه‌ای
آزمون t پیوسته یا همبسته یا زوجی
آزمون t برای دو نمونه مستقل
آزمون تحلیل واریانس یک راهه (یک طرفه)
آزمون تحلیل واریانس دو راهه (دو طرفه)
آزمون تحلیل واریانس چند متغیره
آزمون طرح اندازه‌های تکراری یک راهه
فصل 6: آزمون‌های غیر پارامتریک مقایسه میانگین رتبه‌ها و فراوانی‌ها
آزمون دو جمله‌ای یا نسبت
آزمون خی دو
آزمون رتبه‌های علامت‌دار ویلکاکسون دو نمونه‌ای
آزمون مک نمار
آزمون من ویتنی یو
آزمون کلموگروف اسمیرنف دو بعدی
آزمون کروسکال والیس
آزمون کوکران
آزمون علامت یا نشانه
فصل 7: آزمون نرمال بودن
آزمون نرمال بودن داده‌های تک متغیر
فصل 8: همگنی (تجانس) واریانس‌ها
آزمون تجانس (همگنی) واریانس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-600-355-536-5
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat

برای دریافت کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.