معرفی و دانلود کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس

عکس جلد کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس

کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس نوشته‌ی فومیو کونو داستان دختری کلاس‌پنجمی به نام مینامی را روایت می‌کند که پدر و دوخواهرش را در بمباران هسته‌ای هیروشیما از دست داده است. کونو که تصویرگری کتاب را نیز برعهده داشته، در این مانگا از تأثیرات مخرب جنگ بر روح و تن آدمی می‌گوید. گفتنی‌ست این کتاب افتخارات زیادی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده. برای مثال برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ جشنواره هنرهای رسانه‌ای ژاپن در سال 2004 بوده است.

درباره‌ی کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس

کتابی که پیش روی شماست، با نام کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس (Town of Evening Calm, Country of Cherry Blossoms) را فومیو کونو (Fumiyo Kōno) نوشته و تصویرگری کرده است. فومیو کونو تلاش کرده تا در این مانگا تأثیر ماندگار بمباران اتمی بر زندگی عادی مردم در هیروشیما را نشان دهد. این مانگا در دو قسمت روایت می‌شود. قسمت اول در سال 1955 در توکیو می‌گذرد. داستان حول محور دختری کلاس پنجمی به نام «مینامی» است که جزء دومین نسل قربانیان بمب اتم به شمار می‌آید. قسمت دوم کتاب نیز به زندگی بازماندگان در سال‌های اخیر می‌پردازد.

فومیو کونو زخم‌های روحی و جسمانی‌ای که بمباران هیروشیما برای بازماندگان به جا گذاشته را به شکلی شفاف برای خوانندگان ترسیم می‌کند. تصاویر این مانگا ساده، اما درعین‌حال اثرگذارند و به خوبی احساساتی را که نویسنده مدنظر داشته، به مخاطبان منتقل می‌کنند. کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس روایتی عمیقاً متأثرکننده، پرکشش و قابل‌تأمل است که می‌توانید آن را حتی در یک نشست بخوانید و لذت ببرید.

معرفی و دانلود کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس

همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، قسمت اول کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس در سال 1955، یعنی ده سال بعد از بمباران هسته‌ای هیروشیما، اتفاق می‌افتد. مینامی، دختری کوچک است که تلاش می‌کند در این شهر ویران زنده بماند. او پدر و دوخواهرش را در بمباران از دست داده و همراه با مادرش، فوجیمی، در یک زاغه در نزدیکی مرکز شهر زندگی می‌کنند.

در بخش دوم شخصیت‌های متعددی معرفی می‌شوند که هرکدام به طریقی با مینامی مرتبط هستند. فومیو کونو سعی کرده تا در قسمت دومِ کشور شکوفه‌های گیلاس به ما نشان دهد که چگونه اثرات جنگ می‌تواند تا مدت‌ها پس از اتمام جنگ باقی بماند.

شکل داستان‌گوییِ فومیو کونو در کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس کوبنده بوده و تصاویری که او خلق کرده به خوبی حال و هوای داستان را منتقل می‌کنند. کتاب نامبرده نخستین مرتبه در سال 2004 منتشر شده است و از زمان انتشار تا الان توانسته نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند و افتخارات زیادی را از آن فومیو کونو سازد. در ایران این مانگا را نیلوفر گنجی به زبان فارسی برگردانده و انتشارات نگاه آشنا آن را در دسترس علاقه‌مندان به مانگا قرار داده است. اگر اولین بار است که به سراغ یک مانگا می‌آیید و با این فرم ادبی آشنایی چندانی ندارید،‌ توضیحات مختصری که در ادامه آمده، احتمالاً برای‌تان روشنگر باشد:

کمیک‌ها (رمان‌های گرافیکی)، اگر از ژاپن نشأت گرفته باشند، مانگا نامیده می‌شوند. به عبارت روشن‌تر، در خارج از ژاپن، اصطلاح مانگا را برای اشاره به کمیک‌بوک‌هایی به کار می‌برند که نخست در ژاپن منتشر می‌شوند. معنای لغوی مانگا، «تصاویر طنزآمیز» است و اصلی‌ترین ویژگی آن، شخصیت‌هایی اغراق‌شده، مثلاً شخصیت‌هایی با چشم‌هایی بسیار بزرگ و دهان و بینی بسیار کوچک، می‌باشد.

جوایز و افتخارات کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس

  • نامزد جایزه‌ی Eisner
  • فروش بیش از بیش از 180000 نسخه در ژاپن
  • برنده‌ی جایزه‌ی فرهنگی تزوکا اوسامو در سال 2005
  • برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ جشنواره هنرهای رسانه‌ای ژاپن در سال 2004
  • یکی از پنج کمیک برتر انگلیسی در سال 2007 به انتخاب مجله‌ی نیویورک تایمز
  • در فهرست ده مانگای برتر سال 2007 برای ترجمه‌ی انگلیسی کتاب به انتخاب پابلیشرز ویکلی
  • در فهرست «برترین رمان‌های گرافیکی برای نوجوانان» در سال 2008 به انتخاب The American Library Association

نکوداشت‌های کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس

  • داستانی عمیقاً تکان‌دهنده. (About.com)
  • تصاویر آن دوست‌داشتنی است. (Otaku USA)
  • تصاویر کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس خیابان‌های هیروشیما را زنده می‌کند. (PopCultureShock)
  • تصاویر کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس نسبتاً ساده، اما عمیقاً زیباست و بر عمق داستان تأکید می‌کند. (Manga News)
  • کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس عمیقاً انسانی و اخلاقی است و شخصیت‌پردازی آن نزدیک به واقعیت صورت گرفته. (Comic World News)
  • کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس یک مانگای زیبا و یک بیانیه‌ی ضدجنگ است که کمتر از آن سخن به میان آمده. داستان آن رؤیایی و خاطره‌انگیز است و تصاویر آن دوست‌داشتنی‌اند. (Manga: The Complete Guide)

اقتباس سینمایی از کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس

داستان کشور شکوفه‌های گیلاس تاکنون به شکل‌های گوناگونی، از جمله برای رادیو، فیلم سینمایی، فیلم تلویزیونی و تئاتر مورد اقتباس قرار گرفته است. در میان این اقتباس‌ها، ما دیدن فیلم لایو اکشنی که به کارگردانی Kiyoshi Sasabe با الهام از این کتاب ساخته شده را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به مانگاهایی در ژانر درام و تاریخی علاقه‌مند هستند، از مطالعه‌ی کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس لذت و بهره می‌برند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشور شکوفه‌های گیلاس
نویسنده
مترجمنیلوفر گنجی
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-622-5260-83-2
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس

برای دریافت کتاب کشور شکوفه‌های گیلاس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.