معرفی و دانلود کتاب کلیات پزشکی: برای دانشجویان بهداشت، پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی

برای دانلود قانونی کتاب کلیات پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلیات پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلیات پزشکی: برای دانشجویان بهداشت، پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی

وقتی قدم به قلمرو دانش می‌گذارید، فهم جامع از موضوع مورد نظر، چشم‌انداز دقیقی از آن را در اختیارتان می‌گذارد. در کتاب کلیات پزشکی، این نگاه جامع در حوزه‌ی تاریخچه‌ی بهداشت و پزشکی، اصطلاحات، سیمای سلامت در جهان و علائم خطرناک مربوط به دستگاه‌های مختلف بدن ارائه شده است. کتاب حاضر به قلم فاطمه محمدخواه، علی خانی جیحونی، محمدحسین وزیری، مریم اکبرپور ترکی و امیرحسین مصلحی به رشته‌ی تحریر درآمده است.

درباره‌ی کتاب کلیات پزشکی

هم‌پای پیشرفت‌های چشم‌گیر در دانش پزشکی، آشنایی با روند تغییر نگرش‌ها و روش‌های موجود در این علم برای دانشجویان اهمیت ویژه‌ای یافته است. فاطمه محمدخواه، علی خانی جیحونی، محمدحسین وزیری، مریم اکبرپور ترکی و امیرحسین مصلحی در کتاب کلیات پزشکی خلاصه‌ای جامع و کاربردی را درباره‌ی علم پزشکی، تاریخچه،‌ کاربردها و شرح انواع مشکلات و بیماری‌ها ارائه کرده و آن را در هفده فصل گنجانده‌اند.

اهمیت شناخت تاریخچه و رویدادهای مهم و تعیین‌کننده در علوم پزشکی در نخستین فصل کتاب کلیات پزشکی مورد توجه مؤلفان بوده است. در این فصل مباحث به شکلی تنظیم شده‌اند که پس از مطالعه‌ی آن انتظار می‌رود با عناوین گوناگون در این علم آشنا شوید که از آن میان می‌توان به این موارد اشاره کرد: زمینه‌ی کشف میکروارگانیسم‌ها، واکسن، فرآیند گردش خون و ابداع روش‌های تشخیص بیماری‌ها، شیوه‌های درمانی و پدیده‌های نوین پزشکی نظیر سلول‌های بنیادی، مهندسی ژنتیک، بارور ساختن در محیط آزمایشگاه، پیوند اعضا و... . در این فصل از کتاب، اولین تلاش‌های انسان برای برطرف کردن پیامدهای فقدان بهداشت در زندگی بشر توضیح داده شده. همچنین نویسندگان منشاء طب و بهداشت در ایران باستان را بررسی کرده‌اند. بیان تاریخچه‌ی بهداشت و طب در دوره‌های زمانی مختلف و قلمروهای جغرافیایی گوناگون از اهداف محوری این فصل به شمار می‌رود.

نویسندگان با گذر از تاریخچه‌ی پزشکی، به طرح مباحثی درباره‌ی شناخت زبان و ادبیات پزشکی پرداخته و واژگان رایج و مهم در پزشکی و بهداشت را تشریح و تعریف کرده‌اند. در این فصل با مفهوم سلامت و بیماری آشنا می‌شوید و با مطالعه‌ی آن می‌توانید طیف سلامت را توصیف و ابعاد گوناگون سلامت را معین کنید. اطلاعات بیان شده در این قسمت از کتاب کلیات پزشکی به شما کمک می‌کند آثار متقابل ابعاد مختلف سلامت را بشناسید و عوامل مؤثر بر سلامتی را فهرست کنید. در کنار این اهداف، بیان شاخص‌های عمده‌ی سلامتی، نقش و اهمیت شاخص‌های سلامتی در ارزیابی و مقایسه‌ی وضعیت سلامت و کیفیت زندگی و نحوه‌ی ارزیابی آن نیز مورد توجه نویسندگان بوده است.

گذر سلامت عنوان فصل سوم کتاب است که نویسندگان در آن، سیمای سلامت در ایران و جهان را ترسیم می‌کنند. برای درک عمیق این بخش، عوامل اثرگذار بر سلامت مردم به صورت مفصل شرح داده شده است. نویسندگان در این فصل از کتاب کلیات پزشکی، به مشکلات و مسائل بهداشتی موجود در ایران و سپس جهان نیز اشاره کرده‌اند. در فصل چهارم کتاب مبحث ژنتیک و سلامت با تمرکز روی سرطان‌ها مطرح شده است.

نویسندگان در دوازده فصل بعدی به موضوعاتی همچون بیماری‌ها، علائم و نشانه‌های خطرناک دستگاه‌های گوارشی، قلب و عروق، غدد، اعصاب، چشم و گوش، تنفسی، تناسلی، اسکلتی-عضلانی، ادراری و پوست پرداخته و علاوه بر آن نشانه‌های خطرناک بیماری‌های واگیردار، نشانه‌های خطرناک دوران بارداری و زایمان را نیز بررسی کرده‌اند.

مرور نکات کلی و جمع‌بندی اطلاعات در مورد تاریخچه‌ی بهداشت در ایران و جهان پایان‌بخش این کتاب است. کتاب کلیات پزشکی را انتشارات بشری چاپ و منتشر کرده است.

کتاب کلیات پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تمامی دانشجویان بهداشت و پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی و کسانی که در زمینه‌ی پزشکی فعالیت می‌کنند مخاطبان این اثر هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: اشاره به تاریخچه و رویدادهای مهم و تعیین‌کننده در علوم پزشکی و بهداشت
فصل 2: تعریف و تشریح واژگان رایج و مهم در پزشکی و بهداشت
فصل 3: گذر سلامت - سیمای سلامت در ایران و جهان
فصل 4: ژنتیک و سلامت - سرطان‌ها
فصل 5: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک دستگاه گوارشی
فصل 6: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک دستگاه قلب و عروق
فصل 7: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک غدد
فصل 8: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک دستگاه عصبی
فصل 9: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک دستگاه چشم و گوش
فصل 10: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک دستگاه تنفسی
فصل 11: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک دستگاه تناسلی
فصل 12: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک دستگاه اسکلتی - عضلانی
فصل 13: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک دستگاه ادراری
فصل 14: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک پوست.
فصل 15: بیماری‌های واگیر
فصل 16: بیماری‌ها و علائم و نشانه‌های خطرناک دوران بارداری و زایمان
فصل 17: تاریخچه بهداشت در ایران و جهان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلیات پزشکی: برای دانشجویان بهداشت، پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-964-399-715-1
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلیات پزشکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلیات پزشکی

برای دریافت کتاب کلیات پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.