معرفی و دانلود کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی

عکس جلد کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی

اورزل شفلر در کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی داستان آقای کوگل بلیتس را روایت می‌کند که این بار قرار است از ماجرای اسکناس‌های تقلبی‌ای که به تازگی در شهر هامبورگ پیدا شده، سر درآورد. بوی قهوه، عروسکی صورتی به شکل اسب آبی و موش‌های سفید همه‌ی چیزی‌ است که او برای حل کردن معما در اختیار دارد. آیا این مرتبه نیز می‌تواند از پس یک ماجرای غریب و مرموز برآید؟ با هشتمین مجلد از مجموعه‌ی پرفروش کمیسر کوگل بلیتس همراه شوید تا پاسخ سؤال‌تان را بیابید.

درباره‌ی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی

اگر پیشتر مجلدی از مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس نوشته‌ی اورزل شفلر را مطالعه کرده باشید، بدون شک با کارآگاه کوگل بلیتس آشنا هستید: کارآگاهی با صورتی گرد و شکمی گنده که سرش درد می‌کند برای حل و فصل کردن پرونده‌های پلیسی. کمیسر کوگل بلیتس آن‌قدر به کارش عشق می‌ورزد که حتی حاضر است به دورترین کشورها سفر کند، فقط برای این که بتواند از راز یک پرونده‌ی جنایی سر درآورد. کمیسر کوگل بلیتس در شهر هامبورگ روزگار می‌گذراند. اگر بگوییم او در کار خود بی‌همتا و یکه‌تاز است و در شهر هامبورگ نظیر ندارد، هیچ اغراق نکرده‌ایم!

اثری که پیش روی شماست، با نام اسب آبی صورتی (Das rosa Nilpferd) هشتمین مجلد از مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس است. همه‌ی داستان این مجلد از آنجایی شروع می‌شود که چارلی -مردی با خط ریش بلند طلایی که به مدت هفت ماه در زندان بوده و از زمانی که آزاد شده، مدت زیادی نمی‌گذرد- وارد شهربازی می‌شود. چندی نمی‌گذرد که دوستش، یو، او را می‌بیند. مشغول خوش و بش کردن هستند که بلوتن اشمیدشن، دوست دیگرشان که در چاپ اسکناس‌های تقلبی دستی بر آتش دارد، از پشت سر غافلگیرشان می‌کند! حالا هر سه دوست در شهربازی هستند و قصد کرده‌اند که آزادی چارلی و دور هم جمع شدن دوباره‌شان را جشن بگیرند.

معرفی و دانلود کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی

از این هم‌نشینی دوباره در شهربازی، مدتی می‌گذرد. یک روز صبح کمیسر کوگل بلیتس که مشغول مطالعه‌ی یک گزارش است، متوجه می‌شود که دوباره در بازار پول‌های تقلبی پیدا شده است. از این رو تصمیم می‌گیرد تابه همراه دستیارش، سویبل، در رستوران‌ها و کافه‌های شهر گشتی بزنند، مگر از ماجرای پول‌های قلابی چیز تازه‌ای بفهمند. بعد از پایان ساعت اداری، کمیسر کوگل بلیتس و سویبل به سه تا از رستوران‌هایی می‌روند که بیشترین میزان پول تقلبی در هفته‌های گذشته در آن‌جا دیده شده است. از قضا، در یکی از همین رستوران‌ها، چارلی را می‌بینند که با عده‌ای دور میزی نشسته و مشغول خوردن شام است. آیا او می‌تواند همان کسی باشد که پول‌های تقلبی را در بازار پخش کرده است؟ اگر چنین است، ‌ همدستان چارلی چه کسانی هستند و پول‌های تقلبی کجا پنهان شده‌اند؟ برای آن که پاسخ سؤال‌های‌تان را بیابید‌، پیشنهاد می‌کنیم با کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی نوشته‌ی اورزل شفلر همراه شوید و این داستان پرکشش را دنبال کنید.

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی را سید امین الدین ابطحی به زبان فارسی ترجمه کرده، فریبا دیندار ویراستاری آن را بر عهده داشته و نشر چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را ذیل مجموعه کتاب‌های ردّپا به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

کمیسر کوگل بلیتس (Kommissar Kugelblitz) نام یک مجموعه کتاب نوشته‌ی اورزل شفلر برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان است. نویسنده در مجلدهای این مجموعه، داستان کارآگاهی به نام کمیسر کوگل‌ بلیتس را پی می‌گیرد که عاشق حل کردن معماهای دزدی، کلاه‌برداری و دستگیری مجرمان است. هر کدام از کتاب‌های این مجموعه در یک کشور رخ می‌دهد؛ به عبارت دقیق‌تر، کمیسر کوگل‌ بلیتس در هر کتاب به کشورهای مختلفی می‌رود و آن‌جا درگیر ماجرایی رازآلود و معمایی می‌شود. بد نیست اشاره کنیم نخستین مجلد این مجموعه در سال 1986 در آلمان منتشر شد و از آن زمان تا کنون به چندین زبان مختلف ترجمه و در نقاط گوناگون جهان منتشر شده است. این کتاب‌ها اغلب به خاطر طرح‌های جذاب و شخصیت‌های طنزشان شناخته می‌شوند که باعث محبوبیت آن‌ها در بین کودکان شده است.

از نکات قابل توجه کتاب این است که اورزل شفلر قدم‌به‌قدم با کودکان همراه می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد تا جواب معمای هر کتاب را حدس بزنند و در نهایت، پاسخ‌شان را با پاسخ کارآگاه زبده و دوست‌داشتنی مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس مقایسه کنند.

نشر چشمه مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را در ایران منتشر کرده که در ادامه نام هر مجلد را به ترتیب مطالعه می‌کنید: «کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز»، کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد چهارم: طوطی سبز»،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی» و «کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کودکان آلمانی در سال 1990 برای نخستین کتاب این مجموعه، با نام جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک North Rhine-Westphalia در سال 1996 برای سومین کتاب این مجموعه، با نام چمدان زرد
  • برنده‌ی جایزه‌ی Austrian Children's and Youth Book در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک و نوجوان اتریش در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی اتریش برای ادبیات کودکان و نوجوانان در سال 2015 برای مجموعه کتاب‌های کوگل بلیتس
  • ترجمه به چندین زبان زنده‌ی دنیا
  • و...

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی برای چه کسانی مناسب است؟

اورزل شفلر کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی را برای کودکان متعلق به گروه سنی 9 تا 12 سال نوشته است. کودکانی که به داستان‌های پلیسی، معمایی و کاراگاهی علاقه‌مند هستند، از مطالعه‌ی اثر حاضر لذت و بهره خواهند برد.

با اورزل شفلر بیشتر آشنا شویم

اورزل شفلر (Ursel Scheffler) نویسنده‌ی آلمانی ادبیات کودک و نوجوان است. این نویسنده‌ی نام‌آشنا به تاریخ هفدهم اکتبر سال 1938 به دنیا آمد. در دانشگاه ادبیات آلمانی و جامعه‌شناسی خواند و بعدتر به عنوان ویراستار چندین شرکت انتشاراتی فعالیت کرد.

او از اوایل دهه‌ی 1970 کار نوشتن برای مخاطب کودک و نوجوان را آغاز کرد. اورزل شفلر از آن زمان تا کنون بیش از سیصد کتاب محبوب را منتشر کرده است. از میان آثار این نویسنده‌ی پرطرفدار آلمانی می‌توان کتاب‌های «جادوگر همسایه (The Witch Next Door)»، «ماجراهای شبح کوچک (The Adventures of the Little Ghost)»، «فلیکس و تئو - ماجراجویی بزرگ (Felix and Theo - The Big Adventure)» و مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را نام برد.

اورزل شفلر در حال حاضر هامبورگ زندگی می‌کند و هم‌چنان به خلق قصه و داستان‌سرایی برای خوانندگان جوان خود مشغول است.

در بخشی از کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی می‌خوانیم

بیسینگر می‌گوید: «به خاطر مسائل امنیتی از تلفن عمومی زنگ می‌زنم. چون در بانک متوجه تماس تلفنی عجیبی شده‌ام. صدایم را می‌شنوید، آقای کمیسر!» کوگِل‌بلیتس با دهان پُر می‌گوید: «بله!» «شاید هم تلفنم اشکالی پیدا کرده، چون وقتی گوشی را برداشتم تا با یکی از مشتری‌ها تماس بگیرم، خط رو خط شده بود.» کمیسر غرولند می‌کند: «خُب، گوشی را می‌گذاشتید سر جایش!»

بیسینگر که حوصله‌ی شوخی ندارد، ادامه می‌دهد: «لطفاً گوش کنید آقای کمیسر. در این مکالمه‌ اسم خودم را شنیدم و خیلی مشکوک شدم. البته از من تعریف نمی‌کردند! از بین صحبت‌ها متوجه شدم که می‌خواهند جمعه‌ی آینده از غیبتم در بانک سوءاستفاده کنند و گاوصندوق را خالی کنند. دو مردی را که با هم حرف می‌زدند نمی‌شناختم. حتی صدایشان برایم آشنا نبود. موقع خداحافظی یکی‌شان گفت، برای دزدیدن موش‌ها باید از نبود پیرمرده استفاده کنیم. واقعاً این را گفتند!» کمیسر می‌گوید: «باورکردنی نیست!» و در ذهنش مشغول تحلیل حرف‌هایی می‌شود که شنیده. لحظه‌ای بعد با خنده می‌گوید: «برنامه‌ی موش‌دزدی‌شان را به هم می‌زنیم. فکر فوق‌العاده‌ای دارم. می‌توانید امروز ساعت هفت عصر بیایید این‌جا تا با آرامش بیش‌تری حرف بزنیم؟» درست در ساعت هفت بیسینگر به دفتر کمیسر کوگِل‌بلیتس می‌رسد و از ایده‌ی او برای خراب کردن برنامه‌ی دزدها خیلی خوشش می‌آید. بیسینگر می‌گوید: «یک عذرخواهیِ کوچک به شما بدهکارم. امروز ظهر مزاحم ناهار خوردن‌تان شدم. برای جبران می‌خواهم به شام دعوت‌تان کنم.»

فهرست مطالب کتاب

اسب‌آبی صورتی
تله‌موش
سرقت در هوای آلوده
خیابان‌های لغزنده
دزدی با صورتی رنگ‌پریده
دزدها تنها نمی‌آیند
اُپرای ترسناک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی
نویسنده
مترجمسید امین الدین ابطحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-622-01-0051-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی

برای دریافت کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.