معرفی و دانلود کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه

عکس جلد کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه

اورزل شفلر در کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه داستان جادوگری را روایت می‌کند که در یکی از نمایش‌هایش، گردنبند یکی از تماشاچی‌ها را می‌دزدد! از آنجا که تماشاگر،‌ خانم زرنگی است که متوجه این موضوع می‌شود، پلیس‌ها جادوگر را به زندان می‌اندازند. حالا جادوگر پس از گذراندن دوره‌ی حبس از زندان آزاد شده و هم‌زمان، اشیای گرانبهای مردم هم گم می‌شود. آیا او ارتباطی با این ماجرا دارد؟...

گفتنی است کتاب حاضر در زمره‌ی مجموعه کتاب‌های پرفروش کودک قرار دارد.

درباره‌ی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه

ماجرای کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه (Kommissar Kugelblitz: Der schwarze Geist) از این قرار است: بنو اشمیتس (با نام هنری انریکو پیزانی)، جادوگر محبوبی بود. او در کار خود حرفه‌ای بود و ‌نمایش‌هایش نیز طرفداران پروپاقرصی داشتند. همه چیز بر وفق انریکو پیزانیِ کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه پیش می‌رفت، تا این که یک شب اتفاق عجیبی رخ داد. جادوگر مشهور در برنامه‌اش اشتباهی کرد که باعث شد شغلش را از دست بدهد.

انریکو پیزانی هنگام یکی از نمایش‌ها در فضای نیمه‌تاریک رستوران گردنبند یکی از خانم‌های تماشاگر را دزدید. ناگفته نماند که خانم تماشاگر از جادوگر قصه‌ی ما هم زرنگ‌تر بود و جادوگر کلاهبردار را به دام انداخت. روزها گذشت و بنو اشمیتس هفت ماه تمام را در زندان سانتافو گذراند. هنوز چند روز از آزادی‌اش نگذشته بود که چندین نفر پلیس را خبر کردند که جواهرات، کیف پول یا ساعت مچی‌شان گم شده است. جملگی معتقد بودند که سرقت در تونل وحشت شهربازی اتفاق رخ داده است؛ یعنی درست همانجا که بنو اشمیتس توانسته بود پس از آزادی از زندان آنجا کار پیدا کند. آیا همه‌ چیز دوباره زیر سر اشمیتس بود؟ اورزل شفلر (Ursel Scheffler) در کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه به شما پاسخ می‌گوید.

از آن جا که کارآگاه داستان ما، یعنی کمیسر کوگل بلیتس همیشه در موقعیت مناسب منتظر است و سرش هم درد می‌کند برای ماجراجویی و کمک به دیگران، این بار نیز برای حل پرونده‌ی دزدی در تونل وحشت می‌شتابد! به نظر شما آیا او این مرتبه و در کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه موفق می‌شود سارق را دستگیر کند؟ پیشنهاد می‌کنیم بیش از این تعلل نکنید و به مطالعه‌ی کتابی که پیش روی‌تان است بپردازید. این شما و این یک داستان هیجان‌انگیز دیگر از مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس.

گفتنی است کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه را فریبا فقیهی به زبان فارسی ترجمه کرده، فریبا دیندار ویراستاری آن را بر عهده داشته و نشر چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

کمیسر کوگل بلیتس (Kommissar Kugelblitz) نام یک مجموعه کتاب نوشته‌ی اورزل شفلر برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان است. نویسنده در مجلدهای این مجموعه داستان کارآگاهی به نام کمیسر کوگل‌ بلیتس را پی می‌گیرد که عاشق حل کردن معماهای دزدی، کلاه‌برداری و دستگیری مجرمان است. هر کدام از داستان‌های کتاب‌های این مجموعه در یک کشور رخ می‌دهد؛ به عبارت دقیق‌تر، کمیسر کوگل‌ بلیتس در هر کتاب به کشورهای مختلفی می‌رود و آن‌جا درگیر ماجرایی رازآلود و معمایی می‌شود. بد نیست اشاره کنیم نخستین مجلد این مجموعه در سال 1986 در آلمان منتشر شد و از آن زمان تا کنون به چندین زبان مختلف ترجمه و در نقاط گوناگون جهان منتشر شده است. این کتاب‌ها اغلب به خاطر طرح‌های جذاب و شخصیت‌های طنزشان شناخته می‌شوند که باعث محبوبیت آن‌ها در بین کودکان شده است.

از نکات قابل توجه این کتاب این است که اورزل شفلر قدم‌به‌قدم با کودکان همراه می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد تا جواب معمای هر کتاب را حدس بزنند و در نهایت، پاسخ‌شان را با پاسخ کارآگاه زبده و دوست‌داشتنی مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس مقایسه کنند.

نشر چشمه مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را در ایران منتشر کرده که در ادامه نام هر مجلد را به ترتیب مطالعه می‌کنید: «کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز»، کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد چهارم: طوطی سبز»،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی» و «کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کودکان آلمانی در سال 1990 برای نخستین کتاب این مجموعه، با نام جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک North Rhine-Westphalia در سال 1996 برای سومین کتاب این مجموعه، با نام چمدان زرد
  • برنده‌ی جایزه‌ی Austrian Children's and Youth Book در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک و نوجوان اتریش در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی اتریش برای ادبیات کودکان و نوجوانان در سال 2015 برای مجموعه کتاب‌های کوگل بلیتس
  • ترجمه به چندین زبان زنده‌ی دنیا
  • و ...

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه برای کودکان در رده‌ی سنی 10تا 12 نگاشته شده است. مطالعه‌ی این کتاب را به کودکان و نوجوانانی که به داستان‌های پلیسی، معمایی و کارآگاهی علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌دهیم.

با اورزل شفلر بیشتر آشنا شویم

اورزل شفلر از نویسندگان مطرح ادبیات آلمان است. این نویسنده‌ی زبردست در هفدهم اکتبر سال 1938 به دنیا آمد. او در دانشگاه درس ادبیات آلمانی و جامعه‌شناسی خواند و پس از اتمام دوره‌ی دانشگاه، در چندین شرکت انتشاراتی مختلف به عنوان ویراستار شروع به فعالیت کرد.

بااین‌حال، آنچه نام او را بر سر زبان‌ها انداخته، بیش از هر چیز دیگری کتاب‌هایی است که برای مخاطبان کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده است. از میان این آثار می‌توان به مجموعه داستان کودک کمیسر کوگل بلیتس اشاره کرد که توانسته جوایز و افتخارات زیادی را از آن نویسنده‌ی خود سازد.

اورزل شفلر کار نویسندگی را به طور جدی از اوایل دهه‌ی 1970 آغاز کرد. او تا کنون بیش از سیصد کتاب را به چاپ رسانده که بسیاری از آن‌ها در لیست پرفروش‌ها بوده‌اند و یا موفق به دریافت جایزه شده‌اند. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از آثار این نویسنده‌ی محبوب آلمانی هستند: «جادوگر همسایه (The Witch Next Door)»، «ماجراهای شبح کوچک (The Adventures of the Little Ghost)»، «فلیکس و تئو - ماجراجویی بزرگ (Felix and Theo - The Big Adventure)»

اورزل شفلر در حال حاضر هامبورگِ آلمان زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه می‌خوانیم

کوگِل‌بلیتس می‌گوید: «به نظر پاک شده، اما خیلی مشکوک است!» بعد خم می‌شود تا با چراغ‌قوه‌اش دقیق‌تر به اطراف ماشین نگاه کند، اما دستی به شکم بزرگش می‌کشد و می‌گوید: «لعنتی! دوباره یکی از دکمه‌ها پرید بیرون!» توتو با خنده می‌گوید: «فکر کنم چند لقمه‌ی آخر را اضافه خوردی. مگر قرار نبود رژیم بگیری؟» کُمیسر به غرغر کردن ادامه می‌دهد، خم می‌شود و دکمه‌اش را زیر ماشین از روی برف پیدا می‌کند. توتو هم دقیق‌تر ماشین را بررسی می‌کند. کاملاً مشخص است که برفِ از سمت راست گلگیر جلو ماشین تازه پاک شده است. کُمیسر شماره‌ی پلاک را یادداشت می‌کند و به کمک دوستانش در اداره‌ی پلیس نشانی صاحب ماشین را پیدا می‌کند. ماشین درست جلوِ درِ خانه‌ای، که نشانیش را به کُمیسر گفته‌اند، پارک شده و اسم صاحبش کارل وایس است.

کُمیسر زنگ خانه را می‌زند و وقتی آقای وایس در را باز می‌کند، صدای موسیقی خوشایندی به گوش می‌رسد. معلوم است که آقای وایس مهمان دارد، بااین‌حال کُمیسر حادثه را برایش تعریف می‌کند. آقای وایس می‌گوید: «من به ماشینی که پارک بوده زده‌ام؟ کاملاً برعکس، امروز عصر یک نفر به ماشینم زده. توی پارکینگ جلوِ فروشگاه پارک کرده بودم.» کوگِل‌بلیتس می‌گوید: «پس این تصادف کار شما نیست. آخر کسی بین ساعت هشت تا ده به ماشین دوستم زده.» آقای وایس که خوشحال به نظر می‌رسد، می‌گوید: «من بعد از ساعت هفت از خانه بیرون نرفتم. داشتم برای مهمانی آماده می‌شدم. دست‌کم بیست شاهد هم دارم. می‌توانید بیایید تو و ازشان سؤال کنید؟» کُمیسر می‌گوید: «نه ممنون. نیازی نیست.» بعد از خداحافظی توتو به کوگِل‌بلیتس می‌گوید: «حاضرم شرط ببندم دارد دروغ می‌گوید.» کُمیسر یک‌بار دیگر دور ماشین سفید می‌چرخد و می‌گوید: «من هم شرط می‌بندم. الآن می‌توانم ثابت کنم کار خودش بوده. دوتا مدرک هم دارم.» سؤالی از کارآگاهانی که حتی زیر بارش برف هم نگاه تیزبین‌شان را از دست نمی‌دهند: دو مدرکی که ثابت می‌کردند که آقای وایس دروغ می‌گوید، چه بود؟

فهرست مطالب کتاب

روح سیاه
معمای سوخته
صندوقچه‌ی سیاه مشکوک
پورشه‌ای به رنگ شب
اشباحی که در تاریکی قدم می‌زنند
دزدی با موهای سیاه
چای سیاه و کلوچه‌های عسلی
وقتی چارلی مُرد
سرقت در نیمه‌شب
هفتِ سیاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه
نویسنده
مترجمسید امین الدین ابطحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-01-0533-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه

برای دریافت کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.