معرفی و دانلود کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد

عکس جلد کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد

اورزل شفلر در کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد همچون مجلدهای قبلی این مجموعه شما را با یک معما و ماجرای هیجان‌انگیز روبه‌رو می‌سازد. در این اثر کمیسر کوگل بلیتسِ زبده‌دست می‌خواهد از راز دزدیده شدن ماشین آقای فلینگ و ناپدید شدن ناگهانی جواهرات آقای راش سر درآورد. گفتنی است این مجموعه یکی از پرافتخارترین و پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های چندجلدی کودکان است.

درباره‌ی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد

قصد داریم پیش از آن که به معرفی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد (Kommissar Kugelblitz: Der gelbe Koffer) نوشته‌ی اورزل شفلر (Ursel Scheffler) بپردازیم، کمی شما را با شخصیت اصلی مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس آشنا سازیم. بنابراین اگر دو مجلد قبلی این مجموعه را مطالعه نکرده‌اید، نگران از دست دادن سیر داستان نباشید.

مجموعه کتاب‌ حاضر داستان کارآگاهی به نام کوگل بلیتس را روایت می‌کند که ساکن شهر هامبورگ است و در کار خود همتا ندارد. او باهوش است و کمی تپل، کله‌ی گردی دارد و سرش درد می‌کند برای حل و فصل پرونده‌های جنایی و هیجان‌انگیز .کارآگاه کمیسر کوگل بلیتس آن‌قدر در کار خود جدی است و به آن عشق می‌ورزد که حاضر است حتی به آن سر دنیا -به آمریکا یا ترکیه- هم برود، تنها برای این که از یک ماجرای کارآگاهی سر در آورد.

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد از ماجرای یک دزدی آغاز می‌گردد. ماجرا از این قرار است که آقای فلینگ، از شرکت بیمه، با آقای راشِ جواهرفروش تماس می‌گیرد. آقای راش کسی است که می‌خواهد مجموعه‌ای از زیورآلات خیلی باارزش را که برای نمایشگاه بین‌المللی جواهرات در نیویورک آماده کرده، بیمه کند. آقای فلینگ به مغازه‌ی جواهرفروشی می‌رود، اما از آنجا که برگه‌های قرارداد و ماشین‌حساب‌اش را در ماشین جا گذاشته، از مغازه بیرون می‌رود و لحظه‌ای بعد، با صدای فریاد به آنجا باز می‌گردد. بله، جگوار او، ماشین جدیدش نیست و به سرقت رفته. ماشینی که درست همان ‌جا، جلوی در ورودی جواهرفروشی بوده است. کمی بعد، فروشنده‌های جواهرفروشی نیز به خود می‌آیند و مشاهده می‌کنند که جعبه‌ی گران‌بهای جواهرات نیز گم شده است. اول ماشین آقای فلینگ و بعد هم جواهرات آقای راش... هیچ‌کس نمی‌تواند راز ماجرای سرقت را حل کند، مگر کمیسر کوگل بلیتسِ کارآگاه...

فوراً با آقای کوگل بلیتس تماس می‌گیرند و او هم قول می‌دهد که خودش شخصاً به این موضوع رسیدگی کند. به نظر شما او این مرتبه نیز موفق می‌شود؟ برای یافتن پاسخ سؤال‌تان کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد را مطالعه کنید و خود پاسخ‌تان را بیابید. این کتاب که سومین مجلد از مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس است را فریبا فقیهی به زبان فارسی ترجمه کرده، فریبا دیندار ویراستاری آن را بر عهده داشته و نشر چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

کمیسر کوگل بلیتس (Kommissar Kugelblitz) نام یک مجموعه کتاب نوشته‌ی اورزل شفلر برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان است. نویسنده در مجلدهای این مجموعه، داستان کارآگاهی به نام کمیسر کوگل‌ بلیتس را پی می‌گیرد که عاشق حل کردن معماهای دزدی، کلاه‌برداری و دستگیری مجرمان است. ماجرای هر کدام از کتاب‌های این مجموعه در یک کشور رخ می‌دهد؛ به عبارت دقیق‌تر، کمیسر کوگل‌ بلیتس در هر کتاب به کشورهای مختلفی می‌رود و آن‌جا درگیر ماجرایی رازآلود و معمایی می‌شود. بد نیست اشاره کنیم نخستین مجلد این مجموعه در سال 1986 در آلمان منتشر شد و از آن زمان تا کنون به چندین زبان مختلف ترجمه و در نقاط گوناگون جهان منتشر شده است. این کتاب‌ها اغلب به خاطر طرح‌های جذاب و شخصیت‌های طنزشان شناخته می‌شوند که باعث محبوبیت آن‌ها در بین کودکان شده است.

از نکات قابل توجه کتاب پیش‌رو این است که اورزل شفلر قدم‌به‌قدم با کودکان همراه می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد تا جواب معمای هر کتاب را حدس بزنند و در نهایت، پاسخ‌شان را با پاسخ کارآگاه زبده و دوست‌داشتنی مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس مقایسه کنند.

نشر چشمه مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را در ایران منتشر کرده که در ادامه نام هر مجلد را به ترتیب مطالعه می‌کنید: «کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز»، کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد چهارم: طوطی سبز»،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی» و «کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کودکان آلمانی در سال 1990 برای نخستین کتاب این مجموعه، با نام جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک North Rhine-Westphalia در سال 1996 برای سومین کتاب این مجموعه، با نام چمدان زرد
  • برنده‌ی جایزه‌ی Austrian Children's and Youth Book در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک و نوجوان اتریش در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی اتریش برای ادبیات کودکان و نوجوانان در سال 2015 برای مجموعه کتاب‌های کوگل بلیتس
  • ترجمه به چندین زبان زنده‌ی دنیا
  • و ...

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد برای کودکان رده‌ی سنی 10تا 12 سال به رشته‌ی تحریر در آمده است. کودکانی که به داستان‌های پلیسی، معمایی و کارآگاهی علاقه‌مند هستند، از مطالعه‌ی اثر نامبرده لذت می‌برند.

با اورزل شفلر بیشتر آشنا شویم

اورزل شفلر از نویسندگان مطرح ادبیات آلمان است. این نویسنده‌ی زبردست در هفدهم اکتبر سال 1938 به دنیا آمد. او در دانشگاه درس ادبیات آلمانی و جامعه‌شناسی خواند و پس از اتمام دوره‌ی دانشگاه، در چندین شرکت انتشاراتی مختلف به عنوان ویراستار شروع به فعالیت کرد.

بااین‌حال، آنچه نام او را بر سر زبان‌ها انداخته، بیش از هر چیز دیگری کتاب‌هایی است که او برای مخاطبان کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده است. از میان این آثار می‌توان به مجموعه داستان کودک کمیسر کوگل بلیتس اشاره کرد که توانسته جوایز و افتخارات زیادی را از آن نویسنده‌ی خود سازد.

اورزل شفلر کار نویسندگی را به طور جدی از اوایل دهه‌ی 1970 آغاز کرد. او تا کنون بیش از سیصد کتاب را به چاپ رسانده که بسیاری از آن‌ها در لیست پرفروش‌ها بوده‌اند و یا موفق به دریافت جایزه شده‌اند. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از آثار این نویسنده‌ی محبوب آلمانی هستند: «جادوگر همسایه (The Witch Next Door)»، «ماجراهای شبح کوچک (The Adventures of the Little Ghost)»، «فلیکس و تئو - ماجراجویی بزرگ (Felix and Theo - The Big Adventure)»

اورزل شفلر در حال حاضر هامبورگِ آلمان زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد می‌خوانیم

سرنخ‌ها نشان می‌دهند دزد خانه را خوب می‌شناخته. احتمالاً از شرایط زندگی صاحب‌خانه هم خبر داشته که بهترین زمان را برای دزدی انتخاب کرده. کوگل بلیتس می‌خواهد مطمئن شود: «خدمتکارها همیشه جمعه‌ها تعطیل‌اند؟» خانم مایر تأیید می‌کند: «بله، همیشه!» و بعد می‌گوید: «اگر به کارکنان ما شک دارید، باید بگویم نه آقای کمیسر، من مثل چشم‌هایم بهشان اعتماد دارم.» آقای مایر با تعجب می‌گوید: «چرا زنگ خطر کار نکرده؟ عجیب است! شش هفته پیش نصبش کرده بودم. جدیدترین مدل است.» کوگل بلیتس که توی فکر رفته، می‌گوید: «حتماً کسی که آن را از کار انداخته، به تکنولوژی روز وارد بوده.» بررسی‌هایش را تا کارمندان شرکت دزدگیرسازی ادامه می‌دهد و به دستیار نصاب شک می‌کند که فقط بعد از چند هفته کار، از شرکت رفته. اسمش گونتر موزر است؛ قفل‌ساز حرفه‌ای. ردش را در محل کار جدیدش، بنگاه اجاره‌ی ماشین، می‌گیرد.

کمیسر برای اطمینان می‌پرسد: «شما شش هفته پیش در ویلای آقای مایر دزدگیر نصب کردید؟» «احتمالش هست. یادم نمی‌آید. ما برای آدم‌های زیادی دزدگیر نصب می‌کنیم. خودم هم بخواهم، اسم همه‌شان یادم نمی‌ماند. من فقط دستیار بودم. چرا این سؤال را می‌کنید؟» «چون خانه‌ی مایرها را دزد زده. نه‌تنها دزدگیر، بلکه صدای سگ را هم خفه کرده‌اند. بیچاره سگ!» «آهان، الآن یادم آمد. همان آقایی که یک سگ داشت. خیلی به او افتخار می‌کرد. وقتی به خانه آمد، قبل از زنش، به سگش سلام کرد. آخر چه‌طور کسی دلش می‌آید به چنین حیوان زیبایی شلیک کند؟ البته بگویم، من دوست‌دار حیوانات هستم و در خانه همستر دارم. این ظلم‌ها خیلی عصبانی‌ام می‌کند.» کوگل بلیتس بدون تردید می‌گوید: «همستر را بهانه نکن!» و دستور می‌دهد دوست‌دار قلابی حیوانات را دستگیر کنند.

فهرست مطالب کتاب

چمدان زردرنگِ جواهرات
شعار نویس
شکار ببر
همستر را بهانه نکن
ظرف قیمتی کلئوپاترا
شبحِ دست کج
عینک دودی اِفشاگر
غافلگیری پس از تعطیلی مغازه
نقشه‌ی شکست‌ناپذیر
دانه‌های برف پته‌ی دزد را می‌ریزد روی آب
شاهدان پرونده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد
نویسنده
مترجمزهرا سادات میرهاشمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-622-01-0046-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد

برای دریافت کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.