معرفی و دانلود کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن

برای دانلود قانونی کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن

کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن، نوشته‌ی سی. مورای آردیس، با رویکردی متفاوت نسبت به بقیه‌ی کتاب‌های حوزه‌ی علوم ورزشی و غذایی، به تحقیق درباره‌ی عوامل زمینه‌ساز بیماری‌های مزمن می‌پردازد و نقش رژیم غذایی و فعالیت ورزشی را در بهبود و پیشگیری از بیماری‌ها مشخص می‌کند.

درباره‌ی کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن

ورزش و رژیم غذایی از عوامل کلیدی در سبب‌شناسی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن هستند. درحالی‌که بیشتر کتاب‌های مربوط به بیماری‌های مزمن رویکرد بالینی مشخصی دارند، کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن (Diet, Exercise, and Chronic Disease) نتایج آخرین تحقیقات سلولی و مولکولی در مورد علت بیماری‌های مزمن و تأثیر جنبه‌های مختلف رژیم غذایی و ورزش را گرد هم می‌آورد.

سی. مورای آردیس (C. Murray Ardies) با تمرکز بر مکانیزم‌های بیوشیمیایی و مولکولی، جزئیات ماهیت بسیاری از عوامل زمینه‌ای بیماری را آشکار می‌کند؛ جزئیاتی که در رویکرد بالینیِ رایج به بیماری‌های مزمن یافت نمی‌شود. این کتاب بیماری‌های مزمن را به‌عنوان علل اصلی مرگ‌ومیر برجسته می‌کند و تأثیر عوامل مرتبط با رژیم غذایی و فعالیت ورزشی را بر بیماری مزمن مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن در فصل‌های جداگانه نقش رژیم غذایی و ورزش را در دیابت، تصلب شرایین، پوکی استخوان، سرطان و بیماری‌های عصبی بررسی می‌کند.

این فصل‌ها جنبه‌هایی از جمله سبب‌شناسی بیماری، اثرات رژیم غذایی و ورزش، مکانیسم‌های سلولی و مولکولی را پوشش می‌دهند که نقش ترکیبات مختلف رژیم غذایی و ورزش مکرر را بر علت بیماری و پیشگیری از آن شرح می‌دهند. از آنجایی که پیام‌های التهابی جزء اساسی بیماری‌های مزمن است، فصلی جداگانه به التهاب و پاسخ‌های ایمنی ذاتی به آن، اختصاص داده شده است.

کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن داده‌های مولکولی‌محور را در مورد علت بیماری و پیشگیری از آن، به نسخه‌ای بالینی برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن تبدیل می‌کند. این کتاب با همکاری فرهاد دریانوش، روزبه امیریان، عنایت‌اله اسدمنش، مهدی صمدی، وحید حدیدی، ریحانه زرباف، الهام شهاب‌پور و محمد مهرتاش ترجمه شده و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی، تربیت‌بدنی و تغذیه توصیه می‌شود.

با سی. مورای آردیس بیشتر آشنا شویم

سی. مورای آردیس کارشناسی خود را در رشته‌ی تربیت‌بدنی در سال 1975 از دانشگاه مانیتوبا در کانادا دریافت کرد و پس از آن به‌عنوان مشاور برای دولت مانیتوبا فعالیت نمود. سپس به‌عنوان سرپرست عملیات ReNu منصوب شد که یک برنامه‌ی آموزشی سلامت عمومی بود که بر تغذیه‌ی مناسب و فعالیت ورزشی به‌عنوان عوامل پیشگیری از بیماری‌ها تأکید داشت. آردیس در سال 1978 مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته‌ی آموزش سلامت و رشته‌ی تربیت‌بدنی گرایش تغذیه از دانشگاه میشیگان شمالی کسب کرد. او سپس در سال 1985 دکترای بینارشته‌ای خود را در گرایش‌های داروشناسی، تغذیه و فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه تگزاس دریافت کرد. پایان‌نامه‌ی او درخصوص تعامل بین تأثیرات ورزش و مصرف مداوم اتانول بر روی متابولیسم میتوکندریایی در کبد بود که در آن، برای اولین بار ورزش به‌عنوان یک عامل پیشگیری برای واکنش‌های سمی ناشی از الکل در بافت‌های غیرعضلانی معرفی شد.

سی. مورای آردیس در بخش پزشکی Icahn در مونت سینای نیویورک به پژوهش درخصوص مکانیزم‌های بیوشیمیایی سَمیتِ اتانول مشغول شد. سپس در بخش غددشناسی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد، روش‌هایی را برای خالص‌سازی پروتئین‌های متصل به استروئید و تکثیر ژن‌های آن‌ طراحی کرد. دکتر آردیس در سال 1989، به دانشگاه ایلینویز شمال شرق پیوست.

کتاب‌های «کتابچه‌ی راهنمای مرجع رژیم غذایی (Handbook Of The Dietary Reference Intakes)» و «راهنمای سلامت بهینه (The Optimal Health Guide)» از جمله آثار او هستند.

در بخشی از کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن می‌خوانیم

با گسترش مفهوم بیماری و شامل شدن فرایندهایی که در عملکرد سلول اختلال ایجاد می‌کنند و می‌توانند در ادامه علائم بیماری را ایجاد نمایند، تمرکز بر مکانیزم‌های مولکولی و سلولی در علت‌شناسی بیماری مورد توجه قرار گرفت. کاهش این مکانیزم‌ها که درنهایت با ایجاد اختلال کافی باعث بروز علائم می‌شوند، جهت پیشگیری مورد توجه قرار گرفته است. منظور از واژه‌ی بیماری، علائم بیماری است و واژه‌ی فرایند بیماری، به مکانیزم‌های مختلف مرتبط با علت‌شناسی بیماری که قبل از ظهور علائم رخ می‌دهند، اطلاق می‌شود.

یک رویکرد مولکولی برای بررسی علت بیماری‌ها، مکانیزم‌هایی است که در بسیاری از بیماری‌ها مشترک هستند و باز هم ما را به رویکرد پیشگیرانه می‌کشانند. به‌جای یافتن یک درمان خاص برای پیشگیری از بیماری‌های خاص، هدف ما وارد کردن مکانیزم‌های یکسان ایجاد بیماری در یک مدل عملکرد سلولی است که برای انواع مختلف سلول‌ها و بیماری‌های مختلف قابل‌استفاده باشد. این مدل مبتنی بر عملکرد سلولی در بیماری‌ها، باید به ما این امکان را بدهد که یک مدل شیوه‌ی زندگی (واحد) پیشگیرانه طراحی نماییم که برای اغلب (یا همه‌ی) بیماری‌ها قابل‌استفاده باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: التهاب
فصل 3: دیابت
فصل 4: تصلب شرائین
فصل 5: پوکی استخوان
فصل 6: سرطان
فصل 7: بیماری‌های تحلیل‌برنده‌ی عصب
فصل 8: علائم سیری و گرسنگی
فصل 9: خلاصه و توصیه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن
نویسنده
مترجمفرهاد دریانوش، روزبه امیریان، عنایت اله اسدمنش، مهدی صمدی، وحید حدیدی، ریحانه زرباف، الهام شهاب پور، محمد مهرتاش
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات467
زبانفارسی
شابک978-600-355-140-4
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن

برای دریافت کتاب رژیم غذایی، فعالیت ورزشی و بیماری‌های مزمن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.