معرفی و دانلود کتاب توسعه فوتبال پایه: درس‌هایی از بهترین آکادمی های دنیا

عکس جلد کتاب توسعه فوتبال پایه: درس‌هایی از بهترین آکادمی های دنیا
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توسعه فوتبال پایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توسعه فوتبال پایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توسعه فوتبال پایه: درس‌هایی از بهترین آکادمی های دنیا

مارک نستی و کریس سالی در کتاب توسعه فوتبال پایه می‌کوشند با محور قرار دادن بحث آکادمی‌های پایه، نقش این نهاد را در توسعه‌ی فوتبال بررسی و ارزیابی کنند. این کتاب با تحقیق در هشت باشگاه بزرگ دنیا مثل بارسلونا، آژاکس و بایرن‌مونیخ و الهام گرفتن از آن‌ها، موضوع استعدادیابی و پرورش بازیکن را از منظر روان‌شناسی، مربی‌گری و مدیریت مورد کندوکاو قرار می‌دهد و پیشنهاد‌هایی برای بهبود آن ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب توسعه فوتبال پایه

فوتبال امروز دنیا، نه صرفاً ورزش که پدیده‌ای جهانی و بسیار پرسود است. تا جایی که بسیاری از کمپانی‌های عظیم دنیا و حتی دولت‌ها با کمال میل در فوتبال سرمایه‌گذاری و باشگاه‌داری می‌کنند. درواقع این ورزش را می‌توان نوعی صنعت در نظر گرفت که بسیار منظم کار می‌کند و پولساز است؛ مثل کارخانه‌ای که می‌کوشد محصولش را با کیفیت خوبی تولید و روانه‌ی بازار کند تا مشتریانش با رضایت آن را بخرند. گرچه این نگاه مکانیکی و ماشینی است و ورزشکاران را مثل ابزار می‌بیند، ولی نمی‌توان انکار کرد که بخش مهمی از پیشرفت و توسعه‌ی فوتبال ناشی از همین دیدگاه است. سرمایه‌گذار پول زیادی را با خود می‌آورد به این شرط که این ورزش از قاعده‌ای اقتصادی تبعیت کند؛ او ستاره‌هایی بزرگ را وارد به تیمش می‌کند تا تماشاچیان از بازی‌ها لذت ببرند و درنتیجه‌ی آن خود به سود قابل‌توجهی برسد! در همین چارچوب است که موضوع آکادمی پایه اهمیت پیدا می‌کند؛ مکانی برای پیدا کردن ستارگان جدیدی که فوتبال را جذاب‌تر می‌کنند و آن را به‌پیش می‌برند.

آکادمی اساساً موضوعی مربوط به همین چند دهه‌ی اخیر است و کاملاً فراگیر نشده. خیلی از باشگاه‌ها هنوز به سطوح پایه توجه زیادی ندارند و میزان اهمیت آن را در رشد فوتبال حرفه‌ای درک نکرده‌اند. یکی از معدود منابعی که به همین موضوع می‌پردازد و می‌کوشد آن را توضیح دهد، کتاب توسعه فوتبال پایه (Youth Development in Football) نوشته‌ی مارک نستی (Mark Nesti) و کریس سالی (Chris Sulley) است. این کتاب، موضوع آکادمی را از جنبه‌های علمی و حرفه‌ای بررسی و ارزیابی می‌کند و پیشنهاد‌هایی در مورد آن ارائه می‌دهد.

تا چند دهه قبل، کشف استعدادهای فوتبالی معمولاً از نظام خاصی تبعیت نمی‌کرد؛ گاهی تصادفاً مربی سرشناسی بازی جوانی را می‌دید و او را با خود به تیم‌های بزرگ می‌برد. طبیعتاً استعدادهای زیادی هیچ‌گاه دیده نشدند و از دست رفتند. اما به‌مرور این نگاه تغییر کرد. باشگاه‌های بزرگی مثل بارسلونا یا بایرن‌مونیخ به اهمیت سیستم آکادمی در استعدادیابی و پرورش بازیکن پی بردند و سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام دادند. در این آکادمی‌ها، استعدادیاب‌هایی وجود دارند که بازیکنان جوان را در سرتاسر دنیا زیر نظر گرفته و جذب می‌کنند و مربیانی حرفه‌ای حضور دارند که به شکلی علمی بازیکن‌ها را پرورش می‌دهند و اصول و قواعد فوتبال را به آن‌ها می‌آموزند. برای مثال نسل طلایی بارسلونا در دهه‌ی اول قرن بیست‌ویکم، همگی محصول آکادمی این باشگاه، لاماسیا، بودند؛ از ژاوی و اینیستای اسپانیایی تا لیونل مسی آرژانتینی. همین آکادمی بود که استعداد مسی را در سنین خیلی پایین کشف کرد و هزینه‌های درمان و اقامت و زندگی او را پرداخت تا یکی از نوابغ فوتبال بتواند مجال ظهور پیدا کند. مارک نستی و کریس سالی، که هر دو در آکادمی‌های فوتبال انگلیس سابقه‌ی فعالیت دارند، در کتاب توسعه فوتبال پایه، هشت نمونه از آکادمی‌های موفق را مورد تحقیق قرار می‌دهند و مهم‌ترین نکات مدیریتی و مربیگری آن‌ها را مرور می‌کنند. نویسندگان حتی وارد حوزه‌های روانشناسی فردی و اجتماعی هم می‌شوند و این‌چنین می‌کوشند اهمیت این سیستم را در رشد فوتبال یادآوری کنند.

کتاب توسعه فوتبال پایه را نشر حتمی با ترجمه‌ی هاشم فعال و رضا شجیع منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب توسعه فوتبال پایه

  • یک منبع مطالعه‌ی عالی و عمیق درباره‌ی آکادمی‌های فووتبال سراسر دنیا. این اثر یک خوراک واقعی برای همه‌ی کسانی است که به رشد جوانان علاقه‌مندند. حتما آن را بخوانید! (تونی کار، مدیر سابق آکادمی وستهام یونایتد F.C.)

کتاب توسعه فوتبال پایه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران فوتبال و مربیان آکادمی‌ها توصیه می‌شود. همچنین اگر از طرفداران این ورزش هستید، خواندن کتاب حاضر برای شما لذتبخش خواهد بود.

با مارک نستی و کریس سالی بیشتر آشنا شویم

دکتر مارک نستی (متولد 1959)، روانشناس و نویسنده‌ی انگلیسی است که عموماً بر ورزش متمرکز شده و با تیم‌های فوتبال، تنیس، کریکت و گلف همکاری دارد. نستی دکترای خود را از دانشگاه آلبرتای کانادا گرفت و هم‌اکنون عضو گروه روانشناسی تیم‌های فوتبال آرسنال و منچستریونایتد است. او پیش‌تر در تیم‌های هال سیدی و نیوکاسل حضور داشته.

کریس سالی، مربی، مدیر و مدرس فوتبال بریتانیایی است. او سال‌ها فوتبالیست حرفه‌ای بود و در تیم‌های چلسی، بورنموث و بلکبرن بازی کرد. بعدتر به‌عنوان مدیر آکادمی و سرپرست مربیان در تیم‌های فوتبال پایه مشغول به کار شد. سالی در آکادمی باشگاه‌هایی مثل لیدزیونایتد، اورتون و برنلی فعالیت داشته است.

در بخشی از کتاب توسعه فوتبال پایه: درس‌هایی از بهترین آکادمی های دنیا می‌خوانیم

با توجه به آخرین بررسی‌های انجام شده در زمینه حکمرانی و مدیریت فوتبال حرفه‌ای در انگلستان و به خصوص توانایی مدیریت برای حفاظت از وضعیت مالی، خود بر آن شدیم تا با نگاهی به ساختارهای حکمرانی و مدیریتی کشورهای مختلف آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و به بررسی تأثیر این ساختارها بر برنامه‌های توسعه فوتبال پایه که هدف تربیت و پرورش فوتبالیست‌های حرفه‌ای آینده را دنبال می‌کنند بپردازیم.

یکی از الگوهای قوی که ما در ساختارهای حکمرانی فوتبال کشورهای اروپایی مشاهده کردیم این بود که ساختار مدیریتی در سطح ملی به شدت مسئولیت‌پذیر است و به نظر می‌رسد که در درجه اول منافع تیم‌های ملی و در درجه دوم منافع باشگاه‌ها را در نظر می‌گیرد پیامدهای این ساختار کمتر پیچیده عبارت است از داشتن انعطاف‌پذیری برای سازگاری سریع با چالش‌های جدید تفکر پایدار در مورد برنامه‌های توسعه فوتبال پایه، استانداردهای بالای آموزشی مربوط به مربی و بازیکن و در نهایت ترغیب بازیکنان بومی به حضور و بازی در تیم‌های ملی کشور خود است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: حکمرانی و استعدادیابی
فصل 3: پرورش بازیکن
فصل 4: فلسفه‌ی مربیگری
فصل 5: فلسفه علم ورزش
فصل 6: تمرین و حمایت علوم ورزشی در زمین
فصل 6: حمایت روانشناختی
فصل 7: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توسعه فوتبال پایه: درس‌هایی از بهترین آکادمی های دنیا
نویسنده،
مترجمهاشم فعال، رضا شجیع
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-600-355369-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توسعه فوتبال پایه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توسعه فوتبال پایه

برای دریافت کتاب توسعه فوتبال پایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.