معرفی و دانلود کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد

عکس جلد کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد

کنجکاوی برای یک ذهن کاوشگر ضروری است، زیرا چشمان ما را به‌ روی چیزهای کشف‌نشده باز و مسیر تجربیات تازه را هموار می‌کند. کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد به قلم ایان لزلی، کمک می‌کند تا این میل و عطش درونی عمیق‌تر و بالغ شود و در راهی سازنده مورد استفاده قرار گیرد.

درباره‌ی کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده‌ی شما به آن بستگی دارد

همه کنجکاو به دنیا می‌آیند. اما فقط برخی از آدم‌ها عادت‌های کاوش، یادگیری و کشف را با افزایش سن حفظ می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند زمینه‌ی خلاقیت و موفقیت در افراد کنجکاو بیشتر است. درست در این دوره‌ی زمانی که کنجکاوی می‌تواند پاداش بسیاری برای افراد به همراه داشته باشد، نادیده گرفته شده و به انحصار نخبگان درآمده است. داده‌های گسترده‌ی گوگل درعین‌حال که امکانات زیادی برای افراد کنجکاو به همراه دارد، می‌تواند موجب خاموشی حس کنجکاوی و پرسش سوالات عمیق شود.

معرفی و دانلود کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد

کنجکاوی به پرسش سوالات بیشتر و درنتیجه دریافت اطلاعات بیشتر می‌انجامد. به همین سادگی می‌توان نتیجه گرفت کسانی که کنجکاوترند، دانش گسترده‌تری نسبت به دیگر افراد دارند. کنجکاوی همان‌گونه که پدیده‌ای ذاتی است، اکتسابی نیز هست. ما می‌توانیم از این ویژگی در طول سال‌ها مراقبت کنیم و مانعِ از دست رفتن آن شویم؛ این‌گونه که از بیان پرسش‌های مختلف نهراسیم و برای یافتن پاسخ کاهلی نکنیم. کنجکاوی همان‌قدر که در زندگی شخصی افراد مفید و مؤثر است، راهی برای رشد جوامع نیز در نظر گرفته می‌شود. با شرحی که رفت، کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده‌ی شما به آن بستگی دارد (Curious: The Desire to Know and Why Your Future Depends on It) اثری ارزشمند به حساب می‌آید که به وجوه و ابعاد مختلف کنجکاوی نگاهی ویژه می‌اندازد.

ولادیمیر ناباکوف در ستایش کنجکاوی می‌گوید: «کنجکاوی در خالص‌ترین شکل خود نوعی نافرمانی است.» همین نافرمایان هستند که به کشف راه‌های تازه و الگوهای جدید دست می‌زنند و موانع قدیمی را از سر راه برمی‌دارند. ایان لزلی (Ian Leslie)، مثالی از یک نویسنده و تهیه‌کننده‌ی موفق آمریکایی می‌آورد که صبح یک روز کریسمس، یک سوال بنیادی از خواب بیدارش کرد و زندگی‌اش را متحول ساخت. آن سوال این بود: «من که هستم؟» جان، نام، سن، پیشه، خانواده‌اش و همه‌چیز را خوب به یاد می‌آورد. او دچار فراموشی نشده بود، بلکه واقعاً نمی‌دانست فارغ از شغل و تمام جوایزش و مستقل از افراد مهم زندگی‌اش چه کسی است. او در این برهه‌ی حساس و بحرانی شروع به مطالعه کرد؛ به سراغ هرآنچه رفت که تاکنون نرفته بود. جان لوید قدم در راه آگاهی گذاشت و حس کنجکاوی‌اش را از نو زنده کرد و بدان پاسخ داد. ایان لزلی با بیان این مثال، کنجکاوی را تا حد یک درمان یا پالایش بالا می‌برد. زیربنای شیفتگی جان لوید به دانستن همه چیز، اشتیاق فراوان برای درک چیزی به گستردگی معنای زندگی بود. کنجکاوی و عطشِ بیشتر دانستن توانسته بود به زندگی او معنا بدهد، پس چرا نتواند زندگی دیگر افراد را نیز معنادار سازد؟ لزلی با فکر به این سوال، ایده‌ی نگارش کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده‌ی شما به آن بستگی دارد را در سر پروراند و کنجکاوی را به‌عنوان بهترین مسیر رشد و پیشرفت، مطالعه کرد.

هم‌اکنون نشر یوشیتا کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده‌ی شما به آن بستگی دارد را با ترجمه‌ی فاطمه ضیاء توحیدی در اختیار شما قرار داده است تا شما نیز حس کنجکاوی‌تان را بازیابید و از آن در راه رسیدن به اصلی‌ترین امیالتان سود برید.

نکوداشت‌های کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده‌ی شما به آن بستگی دارد

  • همان‌طورکه ایان لزلی متوجه شده است، امروزه سطح بالای کنجکاوی، لازمه‌ی پیشرفت در بیشتر مشاغل مرتبط با تجارت و دولت است. (روری ساترلند)
  • در این کتاب مهم و بسیار لذت‌بخش، ایان لزلی نشان می‌دهد که چرا اکنون بیش از همیشه لازم است راه‌های جدیدی برای پرورش کنجکاوی پیدا کنیم؛ زیرا شغل، شادی و شکوفایی فرزندان ما به این بستگی دارد. کتاب کنجکاو کاوشی‌ عمیقاً جذاب درمورد ظرفیت انسان برای مجذوب شدن انجام داده و همچنین یک راهنمای عملی برای کنجکاو شدن هرچه بیشتر است. (الیور برکمن)
  • ایان لزلی نه‌تنها تحلیل قانع‌کننده‌ای از نحوه‌ی عملکرد کنجکاوی ارائه می‌دهد، بلکه به ما می‌گوید چگونه آن را در فرزندان، کارمندان و خودمان تحریک کنیم. کتاب کنجکاو، هم جذاب و هم بسیار کاربردی است. (دانیل ویلینگهام)

کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده‌ی شما به آن بستگی دارد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مسیر جدیدی را به روی تمام کسانی خواهد گشود که موفقیت، شادی و خوشبختی را در زندگی سهم خود می‌دانند.

در بخشی از کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد می‌خوانیم

من در سال‌های ابتدایی دهه‌ی گذشته در نیویورک زندگی و کار می‌کردم و به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس بودم که در سمیناری که رابرت مک‌کی، پدرخوانده‌ی معلمان فیلمنامه‌نویسی برگزار می‌کرد شرکت کنم. تقریباً هر فیلمنامه‌نویس موفق و بسیاری از فیلمنامه‌نویس‌های ناموفق در یکی از کلاس‌های مک‌کی نشسته‌اند یا اثر بزرگ او «داستان» را خوانده‌اند. مردی سپیدموی و بداخلاق با صدایی خشن و گرم، به مدت دو روز صدها مخاطب را مجذوب خود نگه داشته بود و عمدتاً بدون یادداشت یا وسیله صحبت می‌کرد. مک‌کی درمورد آنچه یک فیلم خوب را از فیلم بد متمایز می‌کند و به‌طور خاص‌تر، ساختار اساسی داستان‌های معروف صحبت کرد. به گفته‌ی مک‌کی، مطمئناً یک فیلم می‌تواند جلوه‌های ویژه‌ی شگفت‌انگیز یا ایده‌های عمیق هستی‌گرایانه داشته باشد؛ اما تنها در صورتی عالی خواهد بود که براساس یک داستان خوب ساخته شده باشد.

هنر داستان به دستکاری هنرمندانه‌ی آنچه که لوونشتاین شکاف اطلاعاتی می‌نامد بستگی دارد. مک‌کی می‌گوید: «کنجکاوی یک نیاز فکری برای پاسخ به سؤالات و بستن الگوهای باز است. داستان با انجام کاری برعکس این نیاز و طرح پرسش‌ها و باز کردن موقعیت‌ها با این تمایل همگانی بازی می‌کند.» داستان‌گو با بیننده (یا خواننده یا شنونده) بازی موش و گربه انجام می‌دهد، شکاف‌های اطلاعاتی را در حین بیان روایت باز و بسته می‌کند و حس کنجکاوی بیننده را کم‌کم تخلیه می‌نماید. به گفته‌ی مک‌کی، هر صحنه در یک فیلم باید یک نقطه‌ی عطف باشد: «هر نقطه‌ی عطف کنجکاوی را جذب می‌کند. مخاطب نمی‌داند که بعد چه اتفاقی خواهد افتاد و چگونه این اتفاق پیش خواهد رفت.»

فهرست مطالب کتاب

در ستایش کتاب کنجکاو
مقدمه
بخش اول: کنجکاوی چگونه است؟
فصل اول: سه سفر
فصل دوم: کنجکاوی چگونه شروع می‌شود؟
فصل سوم: معما‌ها و اسرار
بخش دوم: تقسیم کنجکاوی
فصل چهارم: سه عصر کنجکاوی
فصل پنجم: سود کنجکاوی
فصل ششم: قدرت‌‌ سوالات
فصل هفتم: اهمیت دانستن
بخش سوم: کنجکاو ماندن
فصل هشتم: هفت راه برای کنجکاو ماندن
خاتمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد
نویسنده
مترجمفاطمه ضیاء توحیدی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-5911-68-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد

برای دریافت کتاب کنجکاو: اشتیاق به دانستن و‌ اینکه چرا آینده شما به آن بستگی دارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.