معرفی و دانلود کتاب کهنه سرباز: خاطرات امیر سرتیپ‌ دوم اسکندر بیرانوند

عکس جلد کتاب کهنه سرباز: خاطرات امیر سرتیپ‌ دوم اسکندر بیرانوند
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کهنه سرباز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کهنه سرباز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کهنه سرباز: خاطرات امیر سرتیپ‌ دوم اسکندر بیرانوند

کتاب کهنه سرباز، شرحی‌ست از خاطرات فرمانده اسکندر بیرانوند که به‌ همت امین کیانی به رشته‌ی تحریر درآمده. این کتاب، با تأکید بر رویدادهای دوران دفاع مقدس، زندگی این فرمانده‌ی دلیر را روایت کرده و چگونگی شکل‌گیری ایران اسلامی را به تصویر کشیده است. نویسنده با نگارش کتاب پیش‌رو، به رزمندگان جنگ ایران و عراق، به‌خصوص دلیران استان لرستان، ادای دین کرده.

درباره‌ی کتاب کهنه‌ سرباز

امین کیانی در کتاب کهنه‌ سرباز، زندگی و خاطرات اسکندر بیرانوند، فرمانده‌ی دلیر دفاع مقدس را روایت می‌کند. کتاب حاضر با دوران کودکی فرمانده آغاز می‌شود و تا پیروزی‌ها و دلاوری‌های او ادامه می‌یابد. با این حال، تمرکز نویسنده بر رویدادهای سال 1352 و 1353 بوده. لازم به ذکر است که عملیات محرم، عملیات فتح‌المبین و حوادثی که در مهران و دزفول رخ داده‌اند، محوریت کتاب پیش‌رو هستند. در نهایت، این داستان با شرحی مصور از زندگی این دلاور به اتمام می‌رسد.

امین کیانی با نگارش این رمان، در ترسیم دقیق تاریخ معاصر ایران نقش داشته و موفق شده با روایت رویدادهای حقیقی، پستی‌ها و بلندی‌های شکل‌گیری ایران اسلامی را به تصویر بکشد. او در این کتاب از کوشش دلیرانه‌ی مردم ایران برای دفاع از خاک و فرهنگشان صحبت می‌کند و بر ازخودگذشتگی‌های آن‌ها تأکید می‌ورزد. همچنین توضیح می‌دهد که موضوعاتی نظیر دین و وطن از کودکی برایش حائز اهمیت بوده‌اند و همواره قصد داشته در راستای حفظ و توسعه‌ی آن‌ها قدم بردارد. لازم به ذکر است که نگارش اثر حاضر را نیز با همین هدف آغاز کرده و موفق شده اهمیت و تعلق خاطر به وطن و دین را در قالب روایات شخصی اسکندر بیرانوند به نمایش بگذارد.

کتاب کهنه‌ سرباز، حاصل ماه‌ها گفت‌وگو و تحقیق نویسنده است. او برای نگارش اثر خود مصاحبه‌های متعددی با فرمانده اسکندر بیرانوند داشته و با ضبط خاطرات او، بخشی از تاریخ ایران را به ثبت رسانده. همچنین تلاش‌های او سبب شد تا تصویر کامل و ارزشمندی از این رزمنده‌ی عالی‌قدر برای نسل‌های آینده به جا بماند.

امین کیانی توضیح می‌دهد که فارغ از استان‌های مرزی، لرستان یکی از مهم‌ترین شهرها در دوران دفاع مقدس بوده و با حضور مستقیم و تدارک نیرو، نقش پررنگی در دفاع از خاک کشور ایفا کرده. همچنین بارها بمباران شده و تلفات زیادی به‌ جا گذاشته است. به همین خاطر، خاطرات رزمندگان این منطقه در روایات دفاع مقدس، نقش پررنگی ایفا می‌کند. از این‌ رو، تلاش کرده با نگارش رمان حاضر به این رزمندگان ادای دین کرده و روایات آن‌ها را به نگارش درآورد. در این میان، امیر سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند، یکی از مبارزان عالی‌قدر این نبرد بوده که خاطرات و رویدادهای لرستان را به گوش مردم رسانده. شرح خاطرات وی در کتاب کهنه‌ سرباز و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

کتاب کهنه‌ سرباز برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی، دوستداران ادبیات داستانی و طرفداران خاطره‌نگاری، از مطالعه‌ی این داستان لذت خواهند برد. همچنین به مشتاقان خاطرات دوران جنگ ایران و عراق توصیه می‌شود مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهند.

با امین کیانی بیشتر آشنا شویم

امین کیانی، نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1369 است. آثار او در حوزه‌ی کتاب‌های دفاع مقدس جای دارند. ثبت خاطرات شهید شاهمراد نقدی و امیر سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند، شماری از فعالیت‌های امین کیانی‌اند.

در بخشی از کتاب کهنه سرباز: خاطرات امیر سرتیپ‌ دوم اسکندر بیرانوند می‌خوانیم

در حیاط جمع شدیم و به خطمان کردند. هنوز نمی‌دانستیم این جمع و به خط شدن برای چیست. درِ گوشی از هم می‌پرسیدیم، اما اطلاعاتمان همه در یک حد بود و آن حد هم این بود که هیچ‌کدام هیچی نمی‌دانستیم. مدیر و چند نفر از کارکنان مدرسه با گام‌های بلند به سمت درِ ورودی دویدند. همگی به در چشم دوخته بودیم. لحظه‌ای بعد، در میان استقبال مدیر و معاونان، چند نفر افسر ارتشی شَق‌ورق قدم در حیاط مدرسه گذاشتند. از اُبهتشان خوشم آمد. برای لحظه‌ای خودم را به دست رؤیا سپردم و در لباس ارتش جا خوش کردم. همیشه دوست داشتم ارتشی شوم و بتوانم خدمتی بکنم. خیلی سنگین و پراُبهت قدم برمی‌داشتند. همگی روی صندلی‌هایی که کنار دیوار چیده شده بود نشستند.

ابتدا مدیر مدرسه پشت تریبون رفت و پس از خوش‌آمد‌گویی به افسران، رو به ما گفت: «جناب سرهنگ خواجوی به همراه همکاران محترمشان برای بازدید و یک‌سری مسائل دیگر که خود این بزرگوار فرمایش می‌کنند تشریف‌فرما شده‌اند به مدرسه ما.»

مدیر بعد از سخنرانی کوتاهش از سرهنگ خواجوی دعوت کرد تا پشت تریبون قرار بگیرد. سرهنگ پشت تریبون ایستاد؛ با صدایی رسا و مغرور صحبت می‌کرد. خیلی جَذَبه داشت. ارتشِ هر کشور و مملکت برایش حکم خون در رگ را دارد و قدرت ارتش قدرت هر کشور است. ارتش به افراد باهوش و قوی نیاز دارد. هر کدام از شما برای ارتش انتخاب شود، در مدرسه نظام ادامه تحصیل می‌دهد و حتی با دادن آزمون می‌تواند افسر هم بشود. در مدتی که دانش‌آموز هستید حقوق و مزایا هم دریافت خواهید کرد.»

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
به جای مقدمه
تولد
سدسازی و خدمت‌رسانی پدر
مکتب‌خانه مَشِی
مدرسه
خط‌شکن شهر
ماهی و درگیری
ورزش باستانی
زبان انگلیسی و معلم خصوصی
کباب‌گذار اعظم
قاتل فراری و پدرم
عاشورا
زن چهارم پدرم
پدرم و افسر سربازبگیری
استخدام در ارتش
ازدواج
عجب‌شیر
مأموریت مهاباد
آیت‌الله کمالوند
افسر شناسایی خلع سلاح
تیمسار مین‌باشیان
فوت پدر
لشکر 92
آزادی فرماندار مهران
فاتح نبرد مهران
گوگوش و مجلس بزم
انقلاب
قصاص از قاتل افسر جوان
شروع جنگ
مقاومت در پل کرخه
ترور خودم
زخمی شدن سرهنگ شهبازی
ورود لشکر 21
ارشدیت
میشداغ
بطری
معاون تیپ
محاصره من و کلانتر
تشریفات بنی‌صدر
فرماندهیِ تیپ
سازماندهیِ تیپ
قرارگاه قدس
عملیات فتح‌المبین
ابلاغ پیام تشکر فرماندهی کل قوا
بازدید از خط
بعد از عملیات فتح‌المبین
تحکیم هدف
سخنرانیِ صیادشیرازی
قرارگاه قائم
عملیات محرم
بازنشستگی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کهنه سرباز: خاطرات امیر سرتیپ‌ دوم اسکندر بیرانوند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-600-03-2838-2
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کهنه سرباز

علی نوروزی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
عالی بود. لذت بردم. نویسنده بسیار چیره دست و روان نویسی هست. علاقه مند شدم کتاب‌های دیگر آقای کیانی رو هم مطالعه کنم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کهنه سرباز

برای دریافت کتاب کهنه سرباز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.