معرفی و دانلود کتاب گامبی وزیر

عکس جلد کتاب گامبی وزیر
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گامبی وزیر

والتر تویس، داستان‌نویس آمریکایی، در کتاب گامبی وزیر، فرازونشیب‌های زندگی شطرنج‌باز قهاری را روایت می‌کند که به الکل و مواد مخدر اعتیاد دارد. این رمان جزو لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک‌ تایمز است. همچنین شبکه‌ی نتفلیکس در سال 2020، با اقتباس از کتاب نامبرده یکی از سریال‌های پرطرفدار خود را خلق کرد. از آن پس، بت هارمون به یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های داستانی دنیا تبدیل شد.

درباره‌ی کتاب گامبی وزیر

عنوان کتاب به‌تنهایی می‌تواند به خواننده نوید دهد که قرار است با چه داستانی روبه‌رو شود. کتاب گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)، به ماجراهای زندگی دختر نابغه و یتیمی می‌پردازد که شکست‌های بسیاری در دل موفقیت‌هایش نهفته است. همان‌طور که از عنوان کتاب مشخص است، هویت شخصیت اصلی داستان، بت هارمون، با مهارت او در زمینه‌ی شطرنج تلفیق شده و به پیوند تنگاتنگ زندگی او با این ورزش، اشاره دارد. این کتاب، زندگی شخصی بت و چالش‌های او در دنیای شطرنج را در بستر اجتماعی-سیاسی میانه‌ی قرن بیستم روایت می‌کند. والتر تویس (Walter Tevis)، نویسنده‌ی کتاب، از کشمکش‌های میان بت و وابستگی او به الکل، بازی با رقیب، و نبرد سیاسی میان آمریکا و شوروی، برای دست‌یابی به روایتی جذاب و پرکشش، بهره برده است.

معرفی و دانلود کتاب‌های والتر تویس

داستان از یتیم‌خانه‌ای آغاز می‌شود که بت هارمون در آن زندگی می‌کند. او برای دست‌یابی به آرامش درونی، به مواد مخدر رو می‌آورد اما در ادامه برای غلبه بر آن، دچار مشکل می‌شود. گامبی وزیر، داستان شکست‌های بت هارمون و دوباره به پا خواستن اوست. در کتاب گامبی وزیر به مسائلی در حوزه‌ی فمنیسم، چالش‌های شطرنج و اعتیاد پرداخته شده. والتر تویس این کتاب را از شعر «مگس پادراز» نوشته‌ی دبلیو.بی.ییتس (W.B.Yeats) الهام گرفته. دغدغه‌ی اصلی او در این رمان، به تصویر کشیدن نبرد درونی زنی نابغه است.

داستان کتاب گامبی وزیر، اشاره‌هایی نیز به زندگی خود نویسنده دارد. او که یک شطرنج‌باز مبتدی بوده و دوره‌ای اعتیاد به الکل را پشت سر گذاشته، تمامی شکست‌ها و مبارزات زندگی خودش را در شخصیت اصلی داستان به تصویر کشیده است. او در نگارش این کتاب علاوه‌ بر تجربیات زیسته، از رقابت‌های سیاسی دوران نگارش کتاب، و پیچیدگی‌های فرهنگی و اجتماعی آن هم بهره برده. نتیجه‌ی تلاش‌های والتر تویس در کتاب گامبی وزیر، منجربه شکل‌گیری روایتی چند لایه شده که خواننده را درگیر داستان می‌کند.

انتشارات میلکان کتاب گامبی وزیر را با ترجمه‌ی مهشید شبانیان، منتشر کرده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب گامبی وزیر

چندین بار تلاش‌هایی برای ساخت نمونه‌های سینمایی از کتاب گامبی وزیر صورت گرفت. اما هر دفعه با شکست مواجه شد و در نهایت به لغو پروژه انجامید. اما در سال 2020، مینی‌سریالی با اقتباس از این کتاب صورت گرفت که با دریافت 11 جایزه از جشنواره‌ی امی، ورق را برگرداند و به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه‌ی نتفلیکس تبدیل شد. این سریال هفت قسمتی، تفاوت‌های اندکی با رمان والتر تویس دارد. اما جریان اصلی قصه، روایت یکسانی را بازگو می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب‌های والتر تویس

نکوداشت‌های کتاب گامبی وزیر

  • اگر نمی‌خواهید خواب شب‌تان به هم بخورد، این کتاب را انتخاب نکنید. (اسکاتمَن)
  • شما به بث هارمون بیشتر از هر شخصیت داستانی دیگری که طی سال‌ها شناخته‌اید، اهمیت خواهید داد. (بوک‌ریپورتر)
  • کتاب گامبی وزیر، رمانی درباره‌ی بازی شطرنج و بهترین کتابی است که از زمان انتشار کتاب «دفاع»، اثر ولادیمیر ناباکوف، نوشته شده. (نیویورک تایمز)
  • گامبی وزیر سرگرمی محض است. این کتابی است که هرچند سال یک‌بار آن را به‌خاطر لذت ناب و مهارت‌ به‌کاررفته در آن مجدداً می‌خوانم. مسحورکننده است. (نیوزویک)

کتاب گامبی وزیر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب گامبی وزیر برای علاقه‌مندان به بازی شطرنج، بدون شک رمان جذابی است. هم چنین، اگر مشتاق دنبال کردن چالش‌های زندگی از دریچه‌ی شخصیتی واحد هستید، کتاب گامبی وزیر انتخاب خوبی برای شماست.

با والتر تویس بیشتر آشنا شویم

والتر تویس، نویسنده‌ی داستان کوتاه و رمان، در سال 1928 در سانفرانسیسکوی آمریکا متولد شد. او چهارده سال در دانشگاه اوهایو واقع در آتن، ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق تدریس کرد. اما برای اختصاص وقت بیشتر به نویسندگ دانشگاه را ترک گفت. والتر تویس در سال 1984 در اثر ابتلا به سرطان درگذشت. کتاب‌های او به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده‌اند. از بهترین آثار والتر تویس می‌توان به کتاب «مردی که به زمین سقوط کرد»، «مرغ مینا» و «بیلیاردباز» اشاره کرد. آلن اسکات، فیلم‌نامه‌نویس مینی‌سریال نتفلیکس، والتر تویس را یکی از بهترین نویسنده‌های آمریکایی قرن بیستم معرفی کرد و در ادامه افزود او در کتاب گامبی وزیر، داستانی جذاب را به شیوه‌ای ساده روایت می‌کند.

در بخشی از کتاب گامبی وزیر می‌خوانیم

معلم حساب این ‌بار وظیفه‌ی تکاندن تخته‌پاک‌کن‌ها را به دانش‌آموز دیگری محول کرد و گفت بت به استراحت نیاز دارد. منصفانه نبود، چون بت هنوز هم نمره‌هایش در درس حساب عالی بود، اما در این ‌باره کاری از دستش برنمی‌آمد. هر روز وقتی پسر کوچک موقرمز با تخته‌پاک‌کن‌ها از کلاس بیرون می‌رفت، بت آنجا نشسته بود و با دستان لرزان جمع و تفریق‌های بی‌معنی را حل می‌کرد. خیلی دلش می‌خواست هر روز بیشتر و بیشتر شطرنج بازی کند.

سه‌شنبه و چهارشنبه فقط یک قرص خورد و بقیه را نگه داشت. پنج‌شنبه بعد از اینکه یک ساعت یا بیشتر در ذهنش شطرنج بازی کرد، خوابید و دو قرص آن روز را ذخیره کرد. همین کار را روز جمعه هم انجام داد. کل روز شنبه را در آشپزخانه‌ی کافه‌تریا کار کرد و بعدازظهر، در طول تماشای فیلمی مسیحی در کتابخانه و سخنرانی قبل از شام درباره‌ی پیشرفت فردی، کمی هیجان داشت و احساس برافروختگی می‌کرد، چون می‌دانست شش قرص در جامسواکی‌اش دارد.

آن شب بعد از خاموش‌شدن چراغ‌ها، همه‌ی قرص‌ها را یکی‌یکی خورد و منتظر ماند. احساس لذت‌بخشی بود‌؛ نوعی آسودگی شیرین در دلش و رهاشدن قسمت‌های تحت فشار بدنش. تا جایی که می‌توانست بیدار می‌ماند تا از گرمای درونش لذت ببرد؛ نوعی خوشحالی عمیق شیمیایی.

یکشنبه وقتی آقای شایبل پرسید این مدت کجا بوده است، بت از دقت و توجهش غافلگیر شد. گفت: «بهم اجازه نمی‌دادن از کلاس بیام بیرون.»

آقای شایبل سر تکان داد. صفحه‌ی شطرنج آماده بود و بت با شگفتی متوجه شد مهره‌های سفید سمت او چیده شده‌اند و صندوق شیر هم از قبل سرجایش پشت صفحه‌ی شطرنج قرار گرفته است. با ناباوری گفت: «حرکت اول با منه؟»

«آره. از الان به بعد نوبتی بازی می‌کنیم. شیوه‌ی درست بازی اینه.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گامبی وزیر
نویسنده
مترجممهشید شبانیان
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات325
زبانفارسی
شابک978-622-254-140-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گامبی وزیر

zare zare
۱۴۰۲/۱/۹
کتاب محتوای خوبی داشت و اینکه خواننده را با تفکر شکست ناپذیر بودن به جلو میبرد خیلی لذت بخش بود. چون غالبا خواننده خودش رو درشخصیت اول داستان میبند بنابراین بعد از هر بردی، احساس قاعدتا احساس لذت میکند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گامبی وزیر

برای دریافت کتاب گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.