معرفی و دانلود کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی

عکس جلد کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی

در کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی، اثر کری فگن، مخاطب شیطنت‌ها و دیوانه‌بازی‌های پسر و دختری خردسال خواهید بود. گفتنی است که این اثر جذاب، پس از انتشار اولیه در سال 2017، کتاب منتخب CBC لقب گرفت.

درباره کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی

قهرمان کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی (Wolfie and Fly) دخترکی شیطان و دوست‌داشتنی به نام رناتا ولفمن است. این دختر سربه‌هوا، اصولاً میانه‌ی چندانی با دوستی و رفاقت ندارد. بلکه ترجیح می‌دهد اوقات خود را در خانه و به تنهایی سپری کند. البته نمی‌توان او را آدم گوشه‌گیری دانست. رناتا بارها ثابت کرده که اتفاقاً اگر پایش بیفتد، می‌تواند حسابی خونگرم و اجتماعی باشد. با این حال، از آنجا که عقیده دارد دوستی یعنی دردسر و مزاحمت، ترجیح می‌دهد زمان فراغتش را به معاشرت با دیگران اختصاص ندهد.

سرگرمی رناتا کشف و اختراع است. عجیب هم نیست؛ آخر او عاشق درس علوم و مسائل فیزیکی و شیمیایی است! قصه‌ی او در کتاب پیش رو، هنگامی آغاز می‌شود که موفق به ساخت زیردریایی مقواییِ باشکوهی می‌شود. همه چیز برای رناتا خوب پیش می‌رود. شرایط مهیاست تا او برای اولین بار زیردریایی‌اش را روانه‌ی آب کند و سازوکار آن را در معرض آزمایش بگذارد. در این گیرودار است که ناگهان سروکله‌ی پسرک پرحرف همسایه پیدا می‌شود. پسرکی که در ابتدا تأثیر چندان خوشایندی بر رناتا نمی‌گذارد. اما به مرور زمان بدل به دوست او -در واقع اولین و بهترین دوست او- می‌شود. تا جایی که رناتا مشتاقانه پسرک را در تمام آزمایش‌های علمی عجیب و غریب خویش، شریک می‌کند...

کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی توسط رژینا قوامی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات پرتقال در اختیار مخاطبین خردسال قرار گرفته است.

درباره مجموعه گرگی و ویزویزک

مجموعه گرگی و ویزویزک از داستان‌هایی به‌هم‌پیوسته تشکیل شده که وقایعشان حول محور دو شخصیت شیطان و سربه‌هوا می‌گذرد: یکی رناتا ولفمن، ملقب به گرگی، و دیگری، پسری پرحرف و پردردسر، ملقب به ویزویزک! در طول داستان‌های مجموعه‌ی گرگی و ویزویزک مدام دو شخصیت نامبرده را در حال آتش سوزاندن و شیطنت کردن می‌بینیم. البته شیطنت‌های ایشان از آن دست شیطنت‌هایی که حرص آدم را درمی‌آورد نیستند، بلکه شیطنت‌های به اصطلاح بامزه و دلنشین‌اند.

سری کتاب‌های گرگی و ویزویزک توسط انتشارات خوب «پرتقال» به چاپ رسیده‌اند.

افتخارات کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی

  • کتاب منتخب CBC در سال 2017
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب New York Public Library در بخش ادبیات کودک

نکوداشت‌های کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی

  • کری فگن تضادِ کمیکِ جالبی بین تمایلات انسان‌دوستانه‌ی گرگی و شور و اشتیاق کودکانه‌ی ویزویزک برقرار می‌کند. این کتاب، اولین سفرِ دوتاییِ این زوج ادبی دوست‌داشتنی است. (Starred Review, Publishers Weekly)

  • کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی اثری درخشان و سرگرم‌کننده است. تصاویر این کتاب به خوبی طراحی شده و داستان آن به زیبایی هرچه تمام‌تر روایت گشته است. شکی نیست که مخاطبین خردسال شیفته‌ی قهرمانانِ این اثر خواهند شد. (Starred Review, Booklist)

  • یک داستان کلاسیک در باب قدرت تخیل، دوستی و ماجراجویی. (City Parent Magazine)

  • با خواندن کتاب زیردریایی مقوایی، مشتاق مطالعه‌ی سایر عناوین مجموعه‌ی گرگی و ویزویزک شدم. (Reviews in Chalk)

کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی مناسب چه کسانی است؟

کودکان متعلق به رده‌ی سنی 7 تا 12 سال، مخاطبین اصلی کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی از کری فگن به شمار می‌روند.

با کری فگن بیشتر آشنا شویم

کری فگن (Cary Fagan) متولد سال 1957 و اهل کشور کاناداست. او بیش از همه به واسطه‌ی آثار داستانی کوتاه و بلندی که در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان به نگارش درآورده، شناخته می‌شود. از میان این آثار می‌توان به عناوینی چون «زیردریایی مقوایی»، «گرگی و مگس»، «زندگی من در بین میمون‌ها» و «دانشجو» اشاره کرد. کتاب‌های کری فگن تاکنون به اغلب زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده و از سوی مخاطبین خردسال با استقبالی فوق‌العاده مواجه گشته‌اند. این آثار، افتخاراتی را نیز نصیب خالق خود نموده‌اند؛ از جمله نامزدیِ دریافت جوایزِ ادبی ادگار، Trust Fiction، Scotiabank Giller و تورنتو را.

در بخشی از کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی می‌خوانیم

رناتا توی کمدش یک سطل پلاستیکی پر از خرت‌وپرت داشت؛ چیزهایی مثل کلید‌های برق‌، صفحات شماره‌گیری و دکمه‌های قدیمی، قطعات داخلی رادیو و بازی‌های الکترونیکی خراب. سطل را با خودش داخل کارتن کشید و با چسب مایع و نواری، یک گوشه، صفحه‌ی کنترل را درست کرد. از نظر خودش که خیلی باحال شده بود. دوباره سراغ کمدش رفت و صفحه‌ نمایش یک تلویزیون اسباب‌بازی را پیدا کرد و با نوارچسب آن را روی دیواره‌ی روبه‌روی صفحه‌ی کنترل چسباند.

رناتا با خودش گفت: هوم، تقریباً تمام شده.

اما چیزی جا افتاده بود. یک بار دیگر داخل کمدش را گشت و این بار با یک فرمان پلاستیکی برگشت. این فرمان زمانی مال یک کامیونِ حمل آشغال بود؛ کامیون آن‌قدر بزرگ بود که می‌توانست رویش بنشیند. رناتا مطمئن نبود زیردریایی‌ها فرمان داشته باشند؛ ولی برای راندنش، راه دیگری به ذهنش نمی‌رسید.

هنوز هم چیزی کم بود. بله؛ پروانه‌ی پیشران! رناتا به آشپزخانه رفت و دو قاشق چوبی بزرگ از کشو برداشت. آن‌ها را در یک راستا ولی برعکس هم گرفت و سپس با نوارچسب به هم چسباند. بعد هم به پشت زیردریایی وصلش کرد.

رناتا داخل کارتن نشست. گفت: «بدک نیست. یعنی حرف ندارد.» درواقع، آن‌قدر قشنگ شده بود که آرزو کرد می‌توانست به کسی نشانش بدهد که خب برای این کار، باید دوستی را به خانه‌شان دعوت می‌کرد؛ ولی دوست‌ها فقط مایه‌ی دردسر بودند. حالا که خودش تنها بود، می‌توانست توی زیردریایی‌اش هر کاری دوست داشت بکند. دلش می‌خواست بنشیند توی آن و کتاب دیگری درباره‌ی زندگی زیر دریا بخواند.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: متشکرم؛ ولی نه، ممنون
فصل دو: بزرگ‌تر
فصل سه: کار درست
فصل چهار: تو هم چیزی را می‌بینی که من می‌بینم؟
فصل پنج: چیزی آن بیرون
فصل شش: بزن برویم شنا
فصل هفت: صبحانه‌ی پرنده!
فصل هشت: اثاثیه‌ی شناور
فصل نُه: خوش‌اقبال
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی
نویسنده
مترجمرژینا قوامی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-600-462808-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی

برای دریافت کتاب گرگی و ویزویزک 1: زیردریایی مقوایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.