معرفی و دانلود کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی

عکس جلد کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی

«حریم خصوصی» اصطلاحی‌ است که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی که به اهتمام محمد عبدالصمدی تألیف شده، از جنبه‌های گوناگونی به بررسی این مقوله می‌پردازد. دیدگاه نهادهای بین‌المللی، قوانین ایران و شرع و عرف در مورد حریم خصوصی ازجمله مواردی هستند که در کتاب حاضر به بحث و بررسی گذاشته شده‌اند.

درباره‌ی کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی

حریم خصوصی چیست و مرز آن چگونه مشخص می‌شود؟ احتمالاً این اولین سؤالی است که هنگام شنیدن عبارت حریم خصوصی در ذهن افراد شکل می‌گیرد. شاید به نظر برسد تعیین حدومرز آن کاری ناممکن است و تعاریف گوناگونی برایش وجود داشته باشد، امّا پاسخ در دسترس جویندگان است، اگر به دنبال آن باشند. کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی که به قلم محمد عبدالصمدی تألیف شده، پاسخ‌های مفصلی برای این سؤال دارد، چراکه این مقوله را از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده است.

نویسنده کتاب خود را در هفت فصل به نگارش در آورده و برای روشن‌تر شدن هرچه بیشتر مسئله، ابتدا به تعریف حریم خصوصی و شرح هر کدام از آن‌ها می‌پردازد. شاید در کشورهای مختلف نگاه به حریم خصوصی تفاوت‌هایی آشکار داشته باشد، اما می‌توان نقاط مشترک متعددی را نیز در قوانین کشورها یافت و این موضوعی است که محمد عبدالصمدی در دومین فصل از کتاب خود به آن پرداخته است.

سومین فصل از کتاب به بررسی اجمالی قوانین حریم خصوصی در ایران اختصاص یافته و سپس کاربرد حریم خصوصی در زندگی روزمره و جامعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. فقه اسلامی و احادیث دستورات زیادی درباره‌ی این مسئله‌ی مهم دارند و مؤلف با بهره‌گیری از آیات و روایات، به ابعاد حریم خصوصی از دیدگاه اسلام پرداخته است. اگر تعریف حریم خصوصی و آموزش آن مانند بسیاری موارد دیگر در مفاد آموزشی کودکان قرار گیرد، بی‌تردید نقشی بسزا در رشد و بلوغ اجتماعی آن‌ها خواهد داشت و این امر شرط لازم برای داشتن جامعه‌ای سالم است. نویسنده در فصل ششم به اهمیت آموزش این مقوله با بهره گرفتن از آیات قرآن پرداخته و در بخش پایانی فهرستی از منابع قرآنی و آیات و روایات را در اختیار خواننده قرار داده است.

کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی توسط مؤسسه‌ی فرهنگی آرمان رشد به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار گرفته است.

کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی به دوستداران کتاب‌های حقوقی، فقه اسلامی و قوانین با نگاهی به مسئله‌ی حریم خصوصی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی می‌خوانیم

گرچه هر فرد می‌تواند خصوصی بودن یا نبودن اطلاعات شخصی‌اش را مشخص کند؛ اما در جوامع مختلف اینکه چه اطلاعات و موضوعاتی خصوصی محسوب می‌شوند، متفاوت است و به موضوع، زمان، مکان وقوع، چگونگی آگاهی یافتن مردم از آن، ارزش‌های اخلاقی و اعتقادات جامعه، حمایت‌های قانونی و میزان آزادی اجتماعی در آن جامعه بستگی دارد. برای مثال در گذشته حقوق دریافتی یک وزیر جزء حریم خصوصی او بود درحالی‌که امروزه انتظار می‌رود حقوق وزیر و مقام ارشد دولتی بر خروجی سایت دولت، وزارت‌خانه و اداره قابل‌مشاهده باشد و همه به آن دسترسی داشته باشند. (نوع آگاهی).

یک کارمند رستوران یا نانوا اگر بخواهد سلامت جسم خود را امری خصوصی بداند، اندیشه‌ای نارواست؛ زیرا باید کارت سلامت جسمی و روحی (موضوع) خود را نه‌تنها در اختیار مدیر رستوران یا مسئول نانوایی قرار دهد، بلکه باید تصویر آن را در انظار عموم به نمایش بگذارد.

همچنین همه باید از سلامت روحی یک معلم یا مدرس دانشگاه باخبر باشند (ارزش‌های اخلاقی) یا طبق قانون، همۀ افراد جامعه می‌توانند از میزان ثروت و دارایی هریک از مقام‌های رده‌بالای کشوری باخبر باشند. (حمایت قانونی) به عبارتی مسئولان ارشد کشور در خصوص این مورد خاص؛ یعنی میزان ثروت و دارایی از حریم خصوصی کمتری برخوردارند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: تعاریف حریم خصوصی
فصل دوم: حریم خصوصی در سازمان‌های بین‌المللی و برخی کشورها
فصل سوم: بررسی اجمالی قوانین حریم خصوصی در ایران
فصل چهارم: کاربرد حریم خصوصی در زندگی روزمره و جامعه
فصل پنجم: حریم خصوصی در احادیث و فقه اسلامی
فصل ششم: حریم خصوصی در آیات قرآن کریم و آموزش آن با بهره‌مندی از آیات قرآن کریم
فصل هفتم: فهرست آیات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-622-243-527-1
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی، کتاب‌های حقوق بین الملل
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی

برای دریافت کتاب گستردگی و محدودیت‌های حریم خصوصی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.