معرفی و دانلود کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب!

عکس جلد کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب!
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب!

دایان دی گروت، نویسنده و تصویرگر برجسته‌ی آمریکایی در کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! داستان گیلبرت را در آخرین روز از سال تحصیلی بیان می‌کند. گیلبرت حسابی برای جشنی که قرار است به مناسبت پایان سال تحصیلی برگزار شود، هیجان دارد، اما رخ دادن ماجرایی به‌کل همه چیز را دگرگون می‌سازد. گفتنی است که این اثر ذیل مجموعه کتاب «گیلبرت و دوستانش» منتشر شده است؛ مجموعه کتابی پرفروش که جوایز زیادی را برای نویسنده‌ی خویش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب!

آخرین روز مدرسه بود؛ گیلبرت کوچولو، شخصیت دوست‌داشتنی کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! (No More Pencils, No More Books, No More Teacher's Dirty Looks!)، از خوشی توی پوست خودش نمی‌گنجید. آخر نه‌تنها مدرسه تمام می‌شد، بلکه قرار بود پس از پایان آخرین روز مدرسه،‌ جشنی برگزار شود. گیلبرت و دوستانش برای رفتن به جشن هیجان زیادی داشتند. شما اگر جای گیلبرت بودید، و می‌دانستید دیگر نه از مداد و کتاب خبری هست، و نه از مشق و تکلیف و نه نگاه چپ‌چپ معلم‌ها، به وجد نمی‌آمدید؟

ماجرای اصلی کتاب کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! از اینجا شروع شد که جشن آخر سال تحصیلی در حال برگزاری بود و هر کدام از بچه‌‌ها جایزه‌هایی را دریافت می‌کردند. فرانک ریاضی‌اش خوب بود و فیلیپ جایزه‌ی بهترین روخوان را گرفت. گیلبرت کوچولوی دوست‌داشتنی ما کم‌کم داشت ناامید می‌شد. او نه‌تنها هنوز هیچ جایزه‌ای دریافت نکرده بود، بلکه حتی نمی‌‌دانست در چه چیزی مهارت دارد...

دایان دی گروت کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! را نخستین بار در سال 2006 منتشر کرد. این اثر هنگام انتشار با استقبال خوب کودکان مواجه شد و نقدهای مثبت زیادی را از آن خود کرد. گفتنی است بر اساس قوانین بین‌‌المللی، حق انحصاری انتشار کتاب نامبرده در سراسر دنیا متعلق به انتشارات پرتقال است. ترجمه‌ی این اثر را ریحانه جعفری، از مترجمان خوب کشورمان عهده‌دار بوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش

مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش (Gilbert and Friends) نوشته‌ی دایان دی گروت ماجراهای یک پسر کوچولوی دوست‌داشتنی به نام گیلبرت را روایت می‌کنند. در هر مجلد از این مجموعه، گیلبرت و دوستان صمیمی‌اش با چالش تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند و در پایان، درس‌های مهمی را می‌آموزند. در طول داستان‌های این مجموعه کتاب خوانندگان با گیلبرت و دنیای او بیشتر آشنا می‌شوند؛ از تجربیات او در مدرسه گرفته تا زندگی‌ خانوادگی‌اش.

دایان دی گروت خود تصویرگری این مجموعه را نیز برعهده داشته و تصاویری که توسط او خلق شده‌اند، از جمله مواردی هستند که بر جذابیت کتاب‌ها افزوده‌اند. روایت دلنشین و جذاب این مجموعه و شخصیت‌هایی که به‌آسانی می‌توان با آن‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری کرد، از دیگر ویژگی‌هایی است که مجموعه کتاب گیلبرت و دوستانش را از دیگر عنوان‌های مشابه آن در حیطه‌ی ادبیات کودک متمایز کرده است.

ریحانه جعفری، از مترجمان خوب کشورمان، مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش را به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال عهده‌دار انتشار آن در ایران بوده است. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای این مجموعه است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «مامان، تو بهترینی»، «مدادهای خیلی نو، کتاب‌های خیلی نو»، «شب به خیر، خوب بخوابی»، «آخرین نفر تخم‌مرغ گندیده است!» و «تولدت نمبارک».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش

  • برنده‌ی جایزه‌ی The Parents' Choice
  • در فهرست کتاب‌های انتخاب کودک توسط انجمن بین‌المللی کتابخوانی و شورای کتاب کودکان
  • بهترین کتاب سال، به انتخاب نشریه‌ی اسکول لایبرری ژورنال
  • در فهرست بهترین کتاب‌های کتاب‌فروشان آمریکایی
  • برنده‌ی جایزه‌ی The Oppenheim Toy Portfolio Platinum
  • برنده‌ی جایزه‌ی RA/CBC Children's Choice
  • و...

نکوداشت‌های کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب!

  • کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! با تصاویر آبرنگی‌اش جزئیاتی شگفت‌انگیز و عباراتی سرگرم‌کننده دارد. (بوک لیست)

  • گیلبرت و دوستانش برمی‌گردند تا طرفداران خود را در آخرین روز مدرسه‌شان خوش‌حال کنند... یک جشن فوق‌العاده برای پایان سال تحصیلی و ایده‌آل برای آماده‌سازی کودکان مهدکودک. (نشریه‌ی Kirkus Reviews)

  • دایان دی گروت آرامشی را که دانش‌آموزان و معلمان هنگام به پایان رسیدن سال تحصیلی احساس می‌کنند، به تصویر کشیده است. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! برای چه کسانی مناسب است؟

دایان دی گروت کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! را برای کودکان متعلق به رده‌ی سنی 3 تا 7 سال به رشته‌ی تحریر در آورده است.

با دایان دی گروت بیشتر آشنا شویم

دایان دی گروت نویسنده و تصویرگر آمریکایی است. او در سال 1947 دیده به جهان گشود. دی گروت عمده‌ی شهرت خود را مدیون کتاب‌هایی است که در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده است. از دایان دی گروت تاکنون بیش از صدوچهل کتاب منتشر شده که او نویسندگی و یا تصویرسازی آن‌ها را بر عهده داشته است. از دیگر آثار شناخته‌شده‌ی این نویسنده‌ی موفق می‌توان به عنوان‌های «گیلبرت و دوستانش: مامان تو بهترینی!»، «شب بخیر، خوب بخوابی»، «مدادهای خیلی نو، کتاب‌های خیلی نو» و «آخرین نفر تخم مرغ گندیده است» اشاره کرد. گفتنی است دایان دی گروت جوایز مختلفی -از جمله جایزه‌ی انتخاب کودکان و جایزه‌ی ایرما سیمونتون بلک- را برای آثارش دریافت کرده است.

در بخشی از کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! می‌خوانیم

لولا، خواهر کوچولوی گیلبرت زد زیر خنده و گیلبرت چپ‌چپ نگاهش کرد. هیچ‌کس نمی‌دانست چه‌کار باید بکند، برای همین گیلبرت کاغذ را گرفت و شروع کرد به خواندن: «هر روز توی مدرسه... سعی می‌کنم... که تا می‌‍توانم دانش‌آموز خوبی باشم. و اگر یک کتاب دارم یا سه تا...»

آن‌وقت فیلیپ بقیه‌اش را به یاد آورد و از دهانش پرید بیرون: «همیشه یک دوست دارم!»

همه دست زدند و فیلیپ سرخ شد. وقتی خانم بیرد جایزه‌ی بهترین روخوان را به فیلیپ داد، باز هم سرخ شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب!
نویسنده
مترجمریحانه جعفری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-462925-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب!

برای دریافت کتاب گیلبرت و دوستانش: دیگه نه مداد و نه کتاب! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.