معرفی و دانلود کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

عکس جلد کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی
قیمت:
۷۴۰۰۰ 51800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی اثر اریک برن، به بررسی تحلیل رفتارهای متقابل در روان درمانی با زبانی ساده و روان می‌پردازد. 

کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی (Games people play: the psychology of human relationships)، با فروش کم نظیرش ثابت کرد مردم نظریه‌های اریک برن (Eric Berne) را دوست دارند. دلیل آن این است که خیلی راحت و بدون پیچیدگی از روانکاوی صحبت می‌کند و خواننده را گرفتار الفاظ و تئوری‌های پیچیده نمی‌کند.

البته همین استفاده از اصطلاحات غیرحرفه‌ای باعث شد در ابتدا جامعه روانپزشکان خیلی تئوری‌های او را جدی نگیرند! اما بدون شک باید اریک برن را یکی از مشهورترین روانشناسان معاصر بدانیم.

در بخش اول کتاب صوتی حاضر، زمینه لازم برای تحلیل و تفهیم بازی‌ها بطور خلاصه آمده است. بخش دوم شامل توصیف انفرادی بازی‌هاست. بخش سوم شامل مطالب بالینی و نظریات تازه‌ای است که به نظریات قبلی اضافه شده و به درک مفهوم «رفتار خالی از بازی» کمک می‌کند.

اساس نظریه تحلیل رفتار متقابل اریک برن بر پایه حالت‌های شخصیتی ارائه گردید. او برای سهولت و همه فهم شدن این حالت‌ها به ابتکار عمل جالبی دست زد و از نام‌های ملموسی چون کودک، والد و بالغ استفاده نمود. براساس مطالب ارائه شده در کتاب بازی‌ها روانشناسی روابط انسانی در ارتباط های اجتماعی هر فرد با یکی از سه طیف وجودی خود (والد، بالغ و یا کودک) وارد ارتباط می‌شود.

«کودک» درون همان بخش از وجود ماست که دوست دارد کودکی کند؛ درست مثل یک بچه سرزنده و با هیجان باشد. خلاقیت، شور و شوق، احساسات تند و تیز، قهر و آشتی، ترس، وحشت، عشق و تنفر همه و همه از کودک درون ما منشا می‌گیرد.

«بالغ» بخش عاقل شخصیت ماست؛ بخشی که تصمیم‌های منطقی می‌گیرد، اطلاعات را پردازش می‌کند، با دیگران رابطه محترمانه برقرار می‌کند و کلا واقع گراست.

«والد» درون که منفورترین بخش شخصیت ما را از نظر اریک برن تشکیل می‌دهد همان باید و نبایدهای بدون منطق و دلیل ماست. همان دستورالعمل‌‌های بی‌چون و چرایی که سال‌هاست برای خود ساخته‌ایم و حتی اطرافیان‌مان را هم با آن اسیر کرده‌ایم. اما اریک برن والد را نیز دو نوع می‌داند اولی والدی سخت‌گیر و آزار دهنده و دومی والدی نوازشگر و تایید کننده و اعتقاد دارد والد بد و مایوس کننده والد نوع اول است و بهتر است به نوع دوم تغییر کند.

از دیدگاه جامعه کنونی پرورش طفل، یعنی مراحل آموزش، بر این مبناست که بچه باید چه بازی‌هایی را یاد بگیرد و چگونه بازی کند. رویه‌ها و مناسک و وقت گذرانی‌های مناسب با وضعیت و موقعیت اجتماعی طفل در حال رشد نیز به او آموخته می‌شود. اما این‌ها از اهمیت کمتری برخوردار است. در شرایط مساوی، دانش و مهارت طفل در انجام دادن رویه‌ها و مناسک و وقت گذرانی‌ها تعیین کننده فرصت‌هایی است که در زندگی به وی عرضه خواهد شد، اما بازی‌های طفل معیار استفاده او از فرصت‌ها است. بازی‌های مورد علاقه طفل همانند پیش نویسی برای زندگی و یا نقشه ناخودآگاه زندگی وی، و نهایتاً تعیین کننده خطوط سرنوشت او، موفقیتش در ازدواج، در شغل، و شرایط محیط بر مرگش خواهد بود.

واژه «نوازش» را می‌توان کلاً یک تماس صمیمانه جسمانی دانست، اما این در عمل ممکن است شکل‌های متعددی داشته باشد. بسیاری از مردم نوزاد را لفظا نوازش می‌کنند، دیگران او را در آغوش می‌گیرند و به نرمی به پشتش می‌نوازند، در حالی که بعضی‌ها هم ممکن است به شوخی او را نشگون بگیرند یا تلنگرش بزنند. همه این اعمال در مکالمه هم نظایری دارند، به طوری‌که از طرز حرف زدن فرد می‌توان حدس زد چه رفتاری ممکن است با بچه‌ها داشته باشد. با بسط دادن این معنا، نوازش را می‌توان اصطلاحا هر نوع حرکتی به حساب آورد که به رسمیت شناختن حضور دیگری را نشان می‌دهد. بنابراین نوازش را می‌توان واحد اساسی عمل اجتماعی نامید. تبادل نوازش‌ها رفتار متقابلی را تشکیل می‌دهد که واحد آمیزش اجتماعی است.

تا آن‌جا که به نظریه بازی‌ها مربوط است، اصلی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که وجود هر آمیزش اجتماعی، هرچه که باشد، بر فقدان آمیزش اجتماعی مزیتی زیستی دارد. این اصل در آزمایش‌هایی که دکتر اس. لواین روی موش‌ها انجام داد، نشان داده شده است. نتیجه این آزمایش‌ها این بود که نه‌ تنها رشد جسمی و فکری و عاطفی، بلکه رشد بیوشیمیایی مغز و حتی مقاومت در مقابل لوسمی نیز به نحو مؤثری تحت تأثیر نوازش قرار دارند. جنبه مهم این آزمایش‌ها این بود که نشان داد نوازش‌های ملایم و شوک‌های الکتریکی دردناک در سلامتی جانور تأثیر مساوی دارند.

در قستی از کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی می‌شنویم:

تز: این تقریبا همیشه یک بازی ازدواج است، چون امکانات اجرای آن در خارج از حیطه‌ی ازدواج رسمی غیر قابل تصور است. شوهر می‌خواهد با زنش معاشقه کند، ولی با سردی طرد می‌شود. پس از چندبار تلاش و تکرار، زن می‌گوید تمام مردها حیوانند، تو اصلا مرا دوست نداری، بخاطر آنچه خودم هستم دوستم نداری، تنها چیزی که می‌خواهی رابطه‌ی جنسی است. مرد مدتی منصرف می‌شود. بعد باز هم سعی می‌کند، ولی باز بی‌نتیجه است. بالاخره او هم عقب می‌کشد و دیگر سعی نمی‌کند.

آنتی تز: این بازی خطرناک است، و آنتی تزهای احتمالی آن نیز اغلب به همان نسبت خطرناکند. در این مواقع معشوقه گرفتن نوعی قمار است، اگر چه در صورت چنین تحریک رقابت آمیزی، بعید نیست که زن بخواهد بازی را کنار بگذارد و به زندگی عادی زناشویی تن در دهد…

انواع مربوطه: عکس بازی فوق، مرد سرد مزاج است که عمومیت کمتری دارد، اما با اندکی تنوع در جزئیات، تقریبا همان دور را بازی می‌کند و نتیجه‌ی نهای‌اش بسته به زندگی و شخصیت طرفین است…

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
27 دقیقه
مقدمه
26 دقیقه
بخش اول: تحلیل بازی‌ها - تحلیل ساخت
34 دقیقه
رویه‌ها و مناسک‌
31 دقیقه
بازی‌ها
20 دقیقه
پیدایش بازی‌ها
34 دقیقه
بخش دوم: فرهنگ بازی‌ها
43 دقیقه
بدهکار
19 دقیقه
دادگاه
26 دقیقه
مظلوم
40 دقیقه
بازی‌های مهمانی
29 دقیقه
بازی‌های روابط جنسی
26 دقیقه
بازی‌های دنیای تبهکاری
32 دقیقه
بازی‌های اتاق مشاوره
37 دقیقه
دهاتی
17 دقیقه
بازی‌های خوب
26 دقیقه
در فراسوی بازی‌ها - اهمیت بازی‌ها
12 دقیقه
تسلط بر خود چگونه به دست می‌آید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی
نویسنده
مترجماسماعیل فصیح، ارمغان جزایری
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی
۷۴۰۰۰ 51800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

مهسا حادر
۱۳۹۸/۱۰/۱۱
پادکست خوبیه فقط رویه و مناسک ش دانلود نمیشه ممنون میشم لایک کنید تا پر لایک شه و ببینن از همکاری شما متچکرم🙏
سیمین شهابی
۱۴۰۱/۱/۹
کتاب خیلی تخصصی نوشته شده یعنی درکش بطور کامل برای عوام یعنی غیر روانشناس‌ها مشکله. اما در کل به خواننده اطلاعاتی میده که میشه متوجه بازیهایی شد که در اطراف ما رخ میده و آنتی تزی که بیان شده نیز کمک می‌کنه که در مقابل بازیها چطور برخورد کنیم‌. من کتاب بازی روانی مردم از علی شمسیا را در این مورد پیشنهاد میکنم که با زبانی عامه پسند تر در مورد بازی‌های موجود در جوامع بشری صحبت کرده است.
رضا گودرزی
۱۳۹۸/۱/۲
در این کتاب یک دسته از نظریات علمی و تخصصی روانشناسی را از نظریه پرداز اصلی آقای اریک برن ارائه می‌کند. این کتاب مکمل کتاب اصول تحلیل رفتار متقابل ترجمه دکتر دادگستر است که رشته‌ای بینظیر در روانشناسی تحلیلی را شامل می‌شود. اگر از کتابهای علمی و شناسنامه دار روانشناسی لذت میبرید و به دنبال تغییر یک شبه و کن فیکون کردن همه چیز نیستید این سبک مناسب شماست
خ ق
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
گوینده خیلی خوبه و این کتاب خیلی کتاب معروف و خوبی در زمینه TA هست. من سالها قبل نسخه انگلیسی رو خواستم بخوانم ولی بشدت سنگین بود و بعد نسخه خطی به فارسی که کسل کننده بود و اولین بار است که بعد از سالها به کمک این کتاب گویا شانسش رو پیدا کردم که بالاخره از این کتاب بهره ببرم و خیلی خوشحالم. دکتر بابایی زاده یک سری برنامه‌های تلویزیونی دارند که در مورد TA هست (تحلیل رفتار متقابل).
ناهید صناعی
۱۴۰۲/۶/۲۰
کتاب خوبیه نویسنده روانشناس شعور که رویکرد تحلیلی روا ائه دادن
و بسیار موفق بودن در تشخیص علت مشکلات روانی چگونگی شکل گیری اروابط تا موزون و ازار دهنده
ولی خوب به سبک و سیاق زندگی و فرهنگ غربی هست که در کتاب بازیهای روانی مردم نوشته جناب علی شمیسا و دکتر بهمن یحیی نژاد به فرهنگ خودمون بومی سازی شده
seyyed hamze
۱۳۹۹/۹/۸
کتابی خوب برای کسانی که میخوان یه مقدار تخصصی تر و پایه‌ای تر با مسئله روابط بین انسانی شون برخورد کنن. این کتاب مکمل کتاب تحلیل رفتار متقابل از همین نویسنده است. تشکر از کتابراه. خوانش کتاب خوبه
ابوالفضل عباسی
۱۴۰۲/۱/۳
من خیلی وقت بود کتاب متنی این کتاب رو خونده بودم اما هیچی نفهمیده بودم. تازه با شنیدن این کتاب صوتی دارم متوجه بازی‌ها و تحلیل رفتار میشوم. خیلی ممنون از صدای زیبای گوینده و درست بیان کردن جملات و لحن درست ایشان هنگام خواندن کتاب.
Zohreh Rakh
۱۴۰۰/۵/۱۶
این کتاب تخصصی و حالت کتابهای درسی دانشگاهی رو داشت.
برای من بازی‌هایی که به روابط انسان‌ها مربوط میشد و به صورت "تز" و "آنتی تز" بیان شد، مفید و قابل درک بود.
منِ والد، بالغ و کودک هم در بازیها خوب بیان شده بود.
محمد اعتماددار
۱۳۹۷/۱۱/۳
لحن گفتارش رو دوست نداشتم،
نسخه متنی کتابهای اریک برن رو هم لطفا اضافه کنید.
صبا ملکی
۱۴۰۱/۸/۱۸
کتاب بسیار خوب و کاربردی هست اما برای روانشناسان و مشاوران، در بعضی فصل‌ها زبان کتاب تخصصی میشه و درک مطالب برای افرادی که با این اصطلاحات آشنا نیستند سخت میشه. من از خوندش لذت بردم، راوی هم بسیار دلنشین کتاب را خواندن.
مرجان کشاورز
۱۴۰۱/۴/۲۲
خیلی تخصصی هست، استفاده از اون به سطح تو بستگی داره، بستگی داره چقدر مفاهیم کلمات رو درک کنید. به شخصه خیلی از عبارات رو نمی‌دونستم چیه، اما جواب خیلی از سوالات من درباره رفتارهای خودم و دیگران بود.
Iman Mardomi
۱۳۹۹/۱۲/۵
این کتاب عالیه و خیلی به درد زندگی میخوره
اگر قبلش تحلیل رفتار متقابل، وضعیت اخر، ماندن در وضعیت اخر، من خوبم تو خوبی، مهر طلبی رو هم بخونید خیلی بهتره
Ali Akbari
۱۴۰۰/۱۲/۱
اگر درک کنیم خیلی از رفتارهای ما بازی است و از آن‌ها خارج بشیم و یا اگر کسی ما رو بازی داد بدونیم چجوری باهاش باید بازی کرد خیلی خوبه، دید خیلی خوبی از خیلی از رفتارها به ما میده
شیوا Yn
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
جدای از اینکه متن سنگین و غیر روان برای افرادی که پیش زمینه ندارند هست،
نگاه جنسیت زده نویسنده در کتاب کاملا مشهود و فوق العاده آزار دهنده بود برام....
حمید یزدان پناه
۱۴۰۲/۲/۱۹
سلام کتاب خیلی خوبیه بعد خوندن این کتاب نظرم راجب بعضی رفتار ادمها و بازیهایی که در میارن عوض شد بهتر میتونم درک کنم دورو برم چی میگذره
مشاهده همه نظرات 54

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

برای دریافت کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.