معرفی و دانلود کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

عکس جلد کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی
قیمت:
۳۰۰۰۰ 15000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی اثری خواندنی به قلم اریک برن، متفکر فقید اهل کاناداست. برن در این کتاب پرفروش و دوران‌ساز، نظریه‌ی روانشناختی خویش موسوم به «تحلیل رفتار متقابل» را شرح داده است. زبان ساده‌ای که در نگارش اثر پیش رو به کار رفته، مطالعه‌ی آن را برای عموم علاقه‌مندان به مباحث روانشناختی ممکن ساخته است.

درباره کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

دکتر اریک برن یکی از بزرگ‌ترین روانشناسان جهان در طول سده‌ی بیستم بود. آرا و نظریاتی که او در طول سال‌ها فعالیت علمی درخشان خویش مطرح نمود، تأثیری انکارناپذیر بر جریان‌های روانشناسی بالینی در سراسر دنیا نهادند. چکیده‌ی این آرا و نظریات در کتابی با عنوان بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی (Games People Play) ارائه گشته است. این اثر که چاپ نخست آن به سال 1964 بازمی‌گردد، در کنار کتاب‌هایی چون «تفسیر رؤیا»، اثر زیگموند فروید، و «انسان و سمبل‌هایش»، نوشته‌ی کارل گوستاو یونگ، به عنوان یکی از متون کلاسیک در حوزه‌ی روانشناسی عمومی شناخته می‌شود. در بیان تأثیرگذاری کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی، ذکر همین نکته کافی‌ست که تاکنون، تنها در ایالات متحده‌ی آمریکا، بیش از پنج میلیون نسخه از این اثر به فروش رفته است.

در کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی، چنان‌که گفتیم، چکیده‌ی مهم‌ترین نظریات روانشناختی دکتر اریک برن به زبان ساده در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. دکتر برنِ فقید در این اثر آموزنده، به تحلیل قواعد حاکم بر روابط انسانی همت گمارده و از این طریق، به بسط نظریه‌ای تأمل‌برانگیز، موسوم به «تحلیل رفتار متقابل» پرداخته است. بر مبنای این نظریه، منطقِ کنش‌های انسانی همانندی‌های بسیاری با منطق بازی‌های کودکانه دارد. البته پذیرش این واقعیت در بادی امر قدری دشوار است. چه، گویی با اذعان به این مطلب، از قدر، اهمیت و جدیتِ رفتارها و عواطف خویش می‌کاهیم. با این حال، با دقت بیشتر در رئوس نظریه‌ی مورد بحث، کمابیش به قدرتِ اقناعِ شگفت‌انگیزِ آن پی می‌بریم.

بنا به باور اریک برن، فرد از همان بدو تولد، به طور ناخودآگاه به یادگیری کنش‌ها و واکنش‌های بازی‌گونه‌ی روانشناختی مشغول می‌گردد. عمده‌ی بخش‌های سازنده‌ی شخصیت آدمی، همانا از طریق بازی‌های روانی و رفتاری‌ای که در سنین کودکی فرا گرفته می‌شوند، شکل می‌گیرد. اریک برن از این واقعیت، چنین نتیجه می‌گیرد که اِعمالِ تغییر در الگوهای رفتاریِ حاکم بر ذهنیت فرد، جز از مجرای شناخت فعل و انفعالاتِ او در دوران رشد، میسر نمی‌گردد. در کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی در باب معنای این گفته به تفصیل سخن رفته است.

سخن را به درازا نکشانیم. همانطور که خاطرنشان شد، مطالبی که در کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی گرد آمده، دربردارنده‌ی یکی از مهم‌ترین نظریات روانشناختیِ سده‌ی اخیر است. واضح است که توضیح دقیق این نظریه، در مطلبی به اختصارِ نوشتار حاضر، امری‌ است محال و ناممکن. از همین رو، مایلیم ضمن دعوت از شما به مطالعه‌ی دقیق کتاب پیش رو، بحث خویش را در همین نقطه به پایان بَریم. تنها می‌مانَد ذکر این نکته که کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی، به قلم شیوای استاد اسماعیل فصیح به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات ذهن‌آویز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

افتخارات کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناختی در آمریکا
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناختی در ایران
  • حضور در فهرستِ «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

  • کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی یک اثر بسیار مهم است. در این کتاب مخاطب فهرستی درخشان و سرگرم‌کننده از انواع کنش‌های گوناگون روانشناختی خواهید که آدمیان همچون بازی‌هایی به انجامشان مبادرت می‌ورزند. (KURT VONNEGUT, Life magazine)
  • دکتر اریک برن با کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی، به میلیون‌ها خواننده کمک کرده تا سازوکارِ پنهان در پسِ روابط انسانی را درک کنند. (Penguin)
  • اثری نیرومند و روشنگر. (Barnes & Noble)
  • کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی، با فروشی بالغ بر پنج میلیون نسخه در سراسر جهان، امروزه نیز، درست به‌ اندازه‌ی نخستین روزی که به انتشار رسید، اثری خواندنی و حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. (Amazon)

کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان روانشناسی و عموم دوست‌دارانِ این رشته‌ی تحصیلی، بهره‌های فراوانی از مطالب موجود در کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی، اثر اریک برن، خواهند گرفت.

با اریک برن بیشتر آشنا شویم

اریک برن (Eric Berne) روانشناس و پزشک برجسته‌ی کانادایی بود که به سال 1910 در مونترآل دیده به جهان گشود و در سال 1970، در ایالت کالیفرنیا، روی در نقاب خاک کشید. او هجدهمین رئیس دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، چهاردهمین رئیس دانشگاه ایالتی فلوریدا و مدیر «مرکز ملی پژوهش‌های جودی» بود. دوره‌ی تحصیلات آکادمیک دکتر اریک برن در دانشگاه مشهور مک گیل طی شده بود. برن در سال 1939، به تابعیت ایالات متحده‌ی آمریکا درآمد و باقی عمر خویش را در این سرزمین سپری نمود.

عمده‌ی شهرت اریک برن به عنوان روانشناس، مدیون نظریه‌ی «تحلیل رفتار متقابلِ» اوست. وی این نظریه‌ی پرنفوذ را از آموزه‌های زیگموند فروید وام گرفته است.

از میان کتاب‌های اریک برن می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی»، «تحلیل رفتار متقابل»، «بعد از سلام چه می‌گویید؟».

در بخشی از کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی می‌خوانیم

تبادل‌ها معمولاً به صورت رشته‌اى جریان دارد. این رشته‌ها بى‌ترتیب نیست، بلکه برنامه‌ریزى شده است. برنامه‌ریزى ممکن است از سه منبع ناشى شود: از «والد»، «بالغ»، یا «کودک»، یا به طور کلى‌تر، از اجتماع، ذات، یا طبع و مزاج. از آن‌جا که نیازهاى تطبیق یافتن «کودک» باید مورد حمایت «والد» یا «بالغ» قرار گیرد تا بتواند وضعیت‌هاى اجتماعى را تجربه کند، شایسته‌تر آن است که بیشتر برنامه‌ریزى‌هاى «کودک» در وضعیت‌هاى خلوت و صمیمى صورت بگیرد، یعنى در حالاتى که تجربه‌هاى آغازین انجام شده است.

رویه‌ها و مناسک ساده‌ترین شکل فعالیت اجتماعى هستند. بعضى از این فعالیت‌ها جنبه جهانى و بعضى جنبه محلى دارند، ولى اکثرا از نسلى به نسل دیگر منتقل مى‌گردند. رویه یک رشته تبادل ساده تکمیلى «بالغ» جهت اعمال نوعى واقعیت است. واقعیت به طور کلى دوجنبه دارد: ایستا و پویا. واقعیتایستا دربردارنده کل نظم و ترتیب ممکن در جهان است. مثلاً در علم ریاضى، حساب گویاى واقعیت‌هاى ساکن است. واقعیت‌هاى پویا را مى‌توان نیروى درونى براى اعمال تبادل در تمام نظام‌هاى انرژى جهان تعریف کرد. مثلاً علم شیمى گویاى واقعیت‌هاى پویا در جهان است. رویه‌ها براساس به جریان انداختن اطلاعات و پیش‌بینى احتمالات مربوط به ذات واقعیت پى‌ریزى شده‌اند، و کاربرد آن‌ها در اسلوب‌هاى حرفه‌اى به اوج خود مى‌رسد. هدایت هواپیما و جراحى آپاندیس هرکدام رویه‌اى ثابت دارند. روان‌درمانى هم درصورتى‌که «بالغ» درمانگر در اختیار وى باشد و «والد» یا «کودک» او بر وى چیره نشود یک رویه است. برنامه‌ریزى براى هر رویه اجتماعى براساس مواد برنامه و پیش‌بینى‌هایى پى‌ریزى مى‌شود که «بالغ» عامل انجام مى‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
1- آمیزش اجتماعى
2- ساخت بخشیدن به زمان
بخش اول: تحلیل بازى‌ها
1- تحلیل ساخت
2- تحلیل تبادل
3- رویه‌ها و مناسک
4- وقت‌گذرانى‌ها
5- بازى‌ها
بخش دوم: فرهنگ بازى‌ها
مقدمه
6- بازى‌هاى زندگى
7- بازى‌هاى ازدواج
8- بازى‌هاى مهمانى
9- بازى‌هاى روابط جنسى
10- بازى‌هاى دنیاى تبهکارى
11- بازى‌هاى اتاق مشاوره
12- بازى‌هاى خوب
بخش سوم: در فراسوى بازى‌ها
13- اهمیت بازى‌ها
14- بازیگرها
15- یک نمونه عالى
16- تسلط بر خود
17- تسلط بر خود چگونه به دست مى‌آید
18- بعد از بازى‌ها چه؟
رده‌بندى رفتار انسانى
فهرست بازى‌ها (ب) و وقت‌گذرانى‌ها (و)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی
نویسنده
مترجماسماعیل فصیح
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-964-7390-73-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ 15000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

برای دریافت کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.