معرفی و دانلود کتاب آموزش گام‌به‌گام باغبانی

عکس جلد کتاب آموزش گام‌به‌گام باغبانی
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام‌به‌گام باغبانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام‌به‌گام باغبانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام‌به‌گام باغبانی

زبیده سیری در کتاب آموزش گام‌به‌گام باغبانی، سعی کرده به صورت داستانی مجموعه‌ای را فراهم کند که علاوه بر مهارت کشت و مراقبت از گیاهان، به روابط اجتماعی هم پرداخته شود. این کتاب مناسب گروه سنی نوجوان است.

بیاییم سهم‌مان از طبیعت را بجا آوریم. امروزه با این روند رشد جمعیت نیاز به مهارت داشتن افراد برای مشغول شدن به کار و تأمین کردن نیازهای اولیه زندگی به شدت احساس می‌شود. بهترین سن برای یادگیری، دوران کودکی است. بهتر است ما از همان سنین پایین با توجه به امکانات و استعداد کودکمان مهارتی را به او آموزش دهیم. یکی از مهارت‌هایی که لازم است امروزه اکثر مردم با آن آشنا باشند، کشاورزی و باغبانی است تا با توجه به آلودگی هوا و صنعتی شدن زندگی‌ها حداقل بتوانیم یک باغچه یا چند گلدان در خانه داشته باشیم.

در کتاب آموزش گام به گام باغبانی، مطالب به گونه‌ای بیان شده تا حس کنجکاوی برانگیخته شود و حداقل به کشت یک گیاه علاقمند شوید. این کتاب برای نوجوانان بسیار مناسب است.

متأسفانه یکی از مشکلاتی که امروزه جدی تلقی می‌شود، کمتر شدن روابط افراد با یکدیگر است. متأسفانه روابط والدین و فرزندان هم از این قاعده مستثنی نیست. کتاب آموزش گام به گام باغبانی، می‌تواند در این مورد نیز مجموعه‌‌‌ای با ارزش و قابل استفاده‌ باشد.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام باغبانی می‌خوانیم:

آقای احمدی پیشنهاد داده بود تا چند تا گل رز هم در باغچه بکاریم و به کمک بابا چند گلدان رز مینیاتوری تهیه کرده بودند تا جعفر آقا آن‌ها را به باغچه انتقال دهد. برای کاشتن گل‌های رز باید قسمت دیگری از باغچه را در نظر می‌گرفتیم؛ چون گل رز بر خلاف گل‌هایی که تا آن روز در باغچه کاشته بودیم، نیاز به آبیاری مداوم دارد و هرگز نباید اجازه داد خاک اطراف آن خشک باشد. با فاصله‌ی مناسب با بیلچه چاله‌هایی برای کاشتن گل‌ها کندم. خاک اطراف توده‌ی ریشه را با دست نرم کردیم و ریشه‌ها را از هم باز کردیم. گیاه را به مرکز چاله انتقال دادیم و خاک را که با مقداری خاک گلدان مخلوط کرده بودیم، در چاله ریختیم. اطراف ریشه را محکم کردیم تا هیچ هوایی در خاک اطراف ریشه باقی نماند. این گل باید به اندازه کافی در معرض آفتاب قرار بگیرد. حداقل 6 ساعت در روز را نیاز دارد تا در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد. بر خلاف گل‌های دیگر باغچه گل رز به رسیدگی و توجه بیشتری نیاز داشت. هر روز به آن‌ها سرمی‌زدم. سطح خاک را با فرو بردن انگشت در آن بررسی می‌کردم. در صورتی‌که خاک خشک بود، باید بلافاصله به آن آب داد. گل‌ها به مرحله‌ی گل‌دهی رسیده بودند. در این مرحله باید کود غنی شده با پتاسیم به آن اضافه می‌کردیم. جعفرآقا خوب یادم داده بود که از یک چهارم غلظت کود استفاده کنم تا گل‌های رز بر اثر افزایش کود آسیب نبینند. لازم بود شکوفه‌های پژمرده توسط قیچی باغبانی جدا شوند. برای این کار گل و برگچه‌های آن را از ساقه تا قبل از اولین برگ باید قطع کرد. برگ‌های زرد و بیمار و پژمرده گل را هم باید جدا کرد. ساقه‌های پوسیده هم چیده می‌شوند تا آفتاب به مرکز بوته برسد. گل‌های رز با تنوع رنگشان چیز دیگری شده بودند و نگاه هر بیننده‌ای را بخود جلب می‌کردند. محیا خانم خاله‌ی سینا بود. چند باری که به خانه‌ی خواهرش آمده بود، باغچه حسابی توجهش را جلب کرده بود. یادم می‌آید یک بار از جعفر آقا خواست تا اجازه دهد چند شاخه گل رز بچیند و برای تزئین میز شامش از آن استفاده کند. جعفر آقا هم به او اجازه داده بود، اما راستش این کار دل من را شکست.

دلم نمی‌خواست گل‌های زبان‌بسته به این زودی و با خودخواهی ما آدم‌ها زندگیشان را از دست بدهند. حیف بود. مردن گل‌ها، مردن این همه زیبایی... چند روزی با این فکر ذهنم درگیر بود تا اینکه تصمیمی گرفتم. دلم می‌خواست یک گلدان گل رز به محیا خانم هدیه بدهم تا زینت‌بخش خانه‌اش کند و دیگر گل‌ها را از شاخه نچیند. یک گلدان ۲۰سانتی‌متری و زیرگلدانی آبی رنگ خریدم. موقع خرید دقت کردم تا گلدان سوراخ زه‌کشی مناسب داشته باشد. با دقت یک گل رز را به گلدان انتقال دادم. کاشتن آن راحت بود. مثل انتقال دادن گل‌ها به باغچه همان کارها را باید انجام می‌دادم. گلدان را به خانم احمدی دادم تا از طرف اهالی ساختمان به خواهرش بدهد. محیا خانم چند روز بعد برای تشکر زنگ زد. به او گفتم: «گلدانش را در مقابل پنجره‌ای قرار دهد که رو به جنوب یا غرب باز می‌شود و مطمئن شود که گل رزش به اندازه کافی در معرض آفتاب قرارمی‌گیرد.» باید هر چند هفته یک‌بار گلدانش را می‌چرخاند تا همه‌ی قسمت‌های گل به طور مساوی رشد کنند. آبیاری هم مساله‌ی مهمی بود که دوست داشتم محیا خانم درباره‌اش بداند تا گلدانش آسیب نبیند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول
بنفشه‌ی آفریقایی
آموزش تراریوم
بامبو گل شانس
رز مینیاتوری
آلوئه‌ورا
شمعدانی
آناناس زینتی
حسن یوسف
فلفل زینتی
ساق عروس
صد تومانی چینی
شببو
فصل دوم: ماجراهای من و خورشید خانم
جوانه زدن لوبیا
گلدان‌های اطلسی
ذرت
اووکادو
فصل سوم: سبزیجات
کلیات سبزی‌کاری
تربچه
ریحان
یک ایده برای سبزه عید
ریحان و جعفری
پیازچه
نعناع
مرزه و ترخون
ترخون
کاهو
شاهی
یک ایده برای سبزه‌ی عید
فصل چهارم: درخت میوه
انار
درخت انجیر
پرتقال
زیتون
فصل پنجم: کاشت قارچ
کاشت قارچ در کیسه
ایده‌هایی برای افراد خوش‌ذوق
کشت در خانه
فصل ششم: صیفی جات
گوجه فرنگی
فلفل قرمز و بادنجان
خیار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام‌به‌گام باغبانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-289-384-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش گام‌به‌گام باغبانی

Mahya Zarepour
۱۴۰۱/۱۰/۵
این کتاب با لحنی شیرین و صمیمی به گونه‌ای داستان وار به قلم درآمده و نه تنها نکات زیادی رو در رابطه با باغبانی آموزش میده بلکه هر لحظه از داستان رو آدم با تمام وجودش لمس میکنه.
محمدرضا قدرتی
۱۳۹۸/۱۱/۲۲
خیلی ابتدایی بودوکامل نیست، مثلا از نحوه هرس درخت‌ها که خیلی مهم هست چیزی گفته نشده
عیسی سلاجقه
۱۴۰۱/۱/۳۰
خوب و مفید. مطالب مربوط به آلوئه ورا و حسن یوسف و قسمت سبزیجات خیلی بدرد من میخوره
null null
۱۳۹۹/۳/۱۶
هی خدا این چه کتاب بدیه یعنی چیه ما میخواستیم اموزش ببینیم نه قصه‌های شبانه‌ی مادربزرگ رو بخونیم
محمد دری سده
۱۳۹۹/۵/۲
کتاب برای کسانی که میخواهند باعبانی رو آموزش ببینند
مهران غلامی
۱۳۹۹/۳/۱
افتضاااح. این چی بود دیگههه!!!پس کو آموزششش!!
پرویز فخری
۱۳۹۸/۹/۹
خیلی مسخره است بدرد نخورده خریدیم ولی حرام شد
بهنام قادری
۱۳۹۸/۹/۴
فقط وقتم رو هدر داد حتی یک درصد هم مفید نبود
Lila Chehre
۱۴۰۰/۴/۲۰
عالی و مفید نکات مهم و خوبی در کتاب است تشکر
S N
۱۴۰۰/۲/۲۰
توضیح واضح نیست و یادگیری را کم رنگ کرده است
معصومه داستانی
۱۴۰۱/۶/۵
افتضاح بود خیلی مزخرف اصلا اموزشی نبود
علی رستمی
۱۴۰۱/۶/۲
کتاب فوق‌العاده خوب کاربردی است
معصومه حیاتی
۱۴۰۱/۵/۸
کتاب جالب ومفیدی بود
محمدصادق سلطانی
۱۴۰۰/۳/۱۶
اصلا نتونستم چیزی بفهمم
هانی منشادیان
۱۳۹۹/۷/۴
خیلی داغون اصلا توضیح نداره حیف پول
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام‌به‌گام باغبانی

برای دریافت کتاب آموزش گام‌به‌گام باغبانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.