معرفی و دانلود کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟

عکس جلد کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟

کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟ نوشته‌ی بهار امیرکاوه و پیمان ابراهیمی، علاوه بر وارسی مزیت‌های زیست فناوری، شما را با کاربردهای کشت بافت گیاهی آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟

اولین حلقه در هر زنجیره غذایی گیاهان هستند زیرا این موجودات فتوسنتزکننده علاوه بر غذاسازی وظایف دیگری از جمله زیبایی و پاکسازی محیط زیست، بیابان زدایی، تولید سوخت‌های زیستی، طبابت و پزشکی، صنایع آرایشی و بهداشتی و... برعهده دارند و در زندگی همه موجودات زنده از جمله انسان بسیار حائز اهمیت هستند. در دهه‌های اخیر با افزایش سریع جمعیت و تغییرات اقلیمی، کمبود مواد غذایی و خسارات زیست محیطی از جمله مشکلاتی هستند که در همه جوامع مشهود است. از این رو مسئولان کشوری و پژوهشگران در تکاپو هستند که از طریق فناوری‌های نوین در حوزه زیست‌شناسی به تولید محصولات گیاهی با بازده بالا بپردازند تا بتوانند پاسخگوی جمعیت انسانی در حال افزایش باشند و در کنار آن نیز در حفظ بانک ژنتیکی و محیط زیست بکوشند.

گفتنی است در روش تکثیر جنسی که از بذر برای تولید ارزان بیشتر گیاهان زراعی و سبزیجات استفاده می‌شود، بسیار زمان‌بر و پرچالش است اما روش تکثیر غیر جنسی که شامل استفاده از بخش‌های رویشی گیاه نظیر، ریشه، ساقه و یا برگ‌هاست مقرون به صرفه می‌باشد، اینگونه محصولاتی با کمیت و کیفیت بالا حاصل می‌شود.

کشت بافت گیاهی یا ریزازدیادی روشی برای کوتاه کردن برنامه‌های اصلاحی و تهیۀ جمعیت‌هایی مناسب به منظور پژوهش‌های ژنتیکی، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت اقتصادی در تولید گیاهان زینتی و ازدیاد گیاهان خاص کاربرد دارد. کمبود منابع غذایی، حفظ و حراست از گونه‌های مهم گیاهی یکی از مهم‌ترین وظایف انسان برای انتقال آن به آیندگان می‌باشد که این مهم با کمک علم زیست فناوری و به وسیله کشت بافت گیاهی به همت و تلاش پژوهشگران کشورمان میسر خواهد شد.

کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مهندسین ژنتیک و علاقه‌مندان به علوم کشاورزی و دامپروری مناسب است.

در بخشی از کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟ می‌خوانیم:

محیط کشت از عوامل مهم و مؤثر در کشت بافت، سلول، دانه و قارچ‌ها به شمار می‌آید. نیازهای اساسی سلول‌های کشت شده، کم و بیش شبیه ترکیباتی است که توسط گیاهان بطور طبیعی مصرف می‌شوند. بنابراین ترکیب مواد غذایی با توجه به نوع سلول، بافت، اندام و... در گونه‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

گیاه در شرایط طبیعی یا Invivo باید در بستری (خاک) باشد که مواد مغدی لازم برای رشدش فراهم گردد حال در شرایط آزمایشگاهی یا Invivo این وظیفه بر عهده محیطی است که گیاه در شرایط استریل، در آن کشت می‌شود که به این بستر محیط کشت می‌گویند.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسندگان
بخش اول: آشنایی با زیست فناوری
زیست فناوری چیست؟
زیست فناوری کشاورزی
تاریخچه زیست فناوری کشاورزی
مزیت زیست فناوری کشاورزی بر کشاورزی سنتی
کاربردهای زیست فناوری کشاورزی
بخش دوم: آشنایی با کشت بافت گیاهی
کشت بافت گیاهی
کاربردهای کشت بافت گیاهی
بخش سوم: آشنایی با دستگاه‌های پیشرفته در کشت بافت گیاهی
بخش چهارم: چگونگی انجام کشت بافت گیاهی
محیط کشت چیست؟
جمع آوری و سترون کردن نمونه‌های گیاهی
مراحل کشت و نگهداری در اتاق رشد
ساب کالچر و انتقال به محیط کشت پیشرفته
کشت بافت گیاهی و نقش آن در کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی
سخن آخر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشت بافت گیاهی چیست؟
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات امین نگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-97924-1-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟

محمد باتر
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
با سلام محتوای کتاب عالی و مفید بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟

برای دریافت کتاب کشت بافت گیاهی چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.