معرفی و دانلود کتاب اتاق فکر در 10 گام

عکس جلد کتاب اتاق فکر در 10 گام
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتاق فکر در 10 گام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتاق فکر در 10 گام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتاق فکر در 10 گام

علیرضا راهداری در کتاب اتاق فکر در 10 گام، قصد دارد به شما بگوید که آموزش تفکر، آموزش «مشابه‌ سازی» نیست آموزش «دگرسازی» است؛ با قدرت تفکر، زندگی خود را دگرگون خواهید کرد.

ملتی که برنامه‌ریزی مشخص و مدون در حوزه اندیشه نداشته باشد به انضباط فکری نخواهد رسید. اغتشاش‌های فکری یک ملت می‌تواند موجب حرکات سینوسی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، مذهبی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی شود.

اتاق فکر کارش شبیه تیم فوتبالی است که بایستی گل بزنند اما به جای توپ، بایستی با ایده‌ها بازی کنند با هم پاس‌کاری (دریبل) و در نهایت گل بزنند (در حقیقت به‌ صورت تیمی تفکر انجام دهند).

دانشکده مدیریت بایستی تجربه تفکر تیمی را در متون درسی دانشجویان مدیریت وارد سازد چون بیان یک تجربه از «مدیریت تفکر» در سازمان‌های ایرانی است. با مدرک‌ گرایی فقط اطلاعاتی به ذهن دانشجویان مدیریت وارد می‌شود. مدیر امروز بایستی دارای مهارت‌های فکری باشد به همین دلیل است که آموزش تفکر در دانشگاه‌های مدیریت به جای ترجمه تأکید می‌شود و تدریس دانش مدیریت که برگرفته از تجربه سایر کشورهاست بایستی پیوندی بین این دانش و تجربه ایرانی ایجاد گردد تا این همه دانش که در دانشگاه‌های مدیریت انباشته هست به یک حرکت جدی برای تحول ایران بدل شود.

در کتاب اتاق فکر در 10 گام به خوبی قابل درک است که تنها راه برای استفاده مناسب از انباشت دانش تعقل است. عقلانیت مدیریتی می‌تواند یکی از مولفه‌های رشد و تحول در ایران باشد.

کشیش در کلیسا موعظه می‌کند دعایی که برای دیگران می‌کنید سریع‌تر از دعایی که برای خودتان می‌کنید اجابت می‌شود دختر در حالی که دستان خود را بلند کرد گفت: «خدایا چیزی برای خودم نمی‌خواهم فقط یک داماد خوب و خوشگل نصیب مادرم کن.»

مردی با اسلحه وارد بانک شد و تقاضای پول کرد. وقتی پول‌ها را دریافت کرد از یکی از مشتریان پرسید آیا شما دیدید من از بانک پول دزدی کنم او گفت: بله، دزد با یک گلوله مشتری را کشت. سپس مجدداً رو به زوجی کرد که آن جا با هم ایستاده بودند از آن‌ها پرسید آیا شما دیدید که من از بانک دزدی کنم، مرد گفت: نه من چیزی ندیدم امّا متأسفانه همسرم این ماجرا را دیده است!

چرا برخی این قدر در استفاده از ذهن خود هوشمندانه عمل می‌کنند و برخی خیر!

داستان دیگر این است که یک روز معلّم از شاگردی پرسید بهترین شهر دنیا کجاست؟ گفت: «سانفرانسیسکو» گفت: خوب حالا بنویس پای تخته گفت: اشتباه کردم آقا معلم بهترین شهر دنیا قم است!

چرا برخی افراد متفاوت از دیگران در شرایط یکسان فکر می‌کنند؟ چه کسی بایستی به ما آموزش تفکر بدهد؟

بسیاری از سازمان‌ها با بکارگیری دانش‌های جدید مثل مدیریت دانش، مدیریت استراتژیک و مدیریت بهره‌وری و غیره آن‌ها را بدون در نظر گرفتن زمینه‌ای که این دانش‌ها در غرب شکل گرفته است بکار می‌گیرند لذا به آن نتایج نمی‌رسند چون تمام این دانش‌ها در بستر عقلانیت شکل گرفته است. تا زمینه عقلانیت عمومی شکل نگیرد هیچ نوع مدیریت نوینی از جمله مدیریت دانش و هر نوع دانش دیگری در ایران کاربرد نخواهد داشت. بهترین متخصصان نیز در بستر عقلانیت می‌توانند بهترین خروجی را داشته باشند. روزمرگی در کشور و ناتوانی از حل مشکلات با این همه رشد مدارک دانشگاهی واقعیت تلخی است که در شکل‌گیری چنین تفکری یعنی «بکارگیری دانش غرب بدون عقلانیت عمومی، نتیجه شکست خواهد بود» نقش بسزایی دارد.

در جامعه ایران لذت تفکر و متفکر بودن فراموش شده و متأسفانه لذت‌های دیگری جای آن را گرفته که یک انحراف بزرگ اجتماعی است و کتاب اتاق فکر در 10 گام سعی دارد لذت تفکر را در جامعه ایران دوباره احیاء کند.

یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است. آیا با نصیحت کردن برای تفکر انسان متفکر خواهد شد؟ چه روند و ساختاری برای تفکر در سطح فردی یا گروهی در جامعه ایجاد شده است؟ بسیاری از افراد درباره مزایای اندیشه کردن زیاد شنیده‌اند ولی هیچگاه به صورت جدی با آن درگیر نشدیم. بسیاری از افرادی که درباره «فکر کردن» صحبت می‌کنند نه فهمی از آن داشتند و نه می‌دانستند که چه چیزی را بیان می‌کنند فقط جملات خوبی را تکرار می‌کردند.

علیرضا راهداری درباره کتاب اتاق فکر در 10 گام می‌گوید: اهمیت موضوع اندیشیدن زمانی حالت جدی‌تری به خود گرفت که در اتاق فکر یک سازمان دولتی حضور یافتم آن جا نیز با پدیده‌ای با عنوان «موعظه برای تفکر» به جای تکنیک، ابزار و ساختار برای تفکر مواجه شدم. واژه اتاق فکر جزو واژه‌هایی است که در دهه اخیر در ادبیات مدیریتی و حکومتی کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تاکنون مرجعی برای پیاده‌ سازی و اجرای آن در کشور ارائه نشده است. اتاق فکر ساختاری در جامعه، سازمان و شرکت برای تفکر جمعی است این ساختار متولی هدایت و مدیریت افکار خواهد بود.

کتاب اتاق فکر در 10 گام، در ده گام سعی کرده به تمام جنبه‌های اتاق فکر که از خود فکر آغاز می‌شود بپردازد این کتاب دارای توصیه‌های عملی در طراحی، پیاده سازی، اجرا و آموزش در اتاق فکر است. نویسنده این کتاب یک مربی تفکر بوده که دوره‌های آموزشی تفکر را در ایران اجرا نموده همچنین او مبدع چندین تکنیک از جمله «چسبیدن به ایده»، «شرح دادن» و «شرح دادن متنوع» است. نویسنده کتاب دارای تجربه پیاده سازی اتاق فکر در یک سازمان بزرگ ایرانی است. از این نویسنده «کتاب قوز فکری: از زنده بودن تا زندگی کردن» نیز منتشر شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مهارت تفکّر
بخش اول: فکر و انواع آن
بخش دوم: مهارت تفکر
بخش سوم: هوش و تفکر
بخش چهارم: آموزش و پرورش و تفکر
بخش پنجم: ساختار مغز
بخش ششم: اصطلاحاتی در زمینه تفکّر
بخش هفتم: تفکّر خود بنیاد
بخش هشتم :تجربه فکری نویسنده
فصل دوم: چیستی اتاق فکر
فصل سوم: چرایی اتاق فکر
فصل چهارم: ساختار اتاق فکر
فصل پنجم: پیاده سازی اتاق فکر
فصل ششم: آسیب‌های اتاق فکر
فصل هفتم: آموزش تفکّر: تکنیک‌هایی ساده برای بهبود تفکّر
فصل هشتم: آموزش تفکّر: تکنیک‌های تفکّر
فصل نهم آموزش تفکّر: بیان تجربه‌های فکری (شرکت سونی، جمله‌های بزرگان)
فصل ده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتاق فکر در 10 گام
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات656
زبانفارسی
شابک978-600-289-144-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اتاق فکر در 10 گام

مهرداد پارسا
۱۴۰۲/۱/۲
استاد راهداری فردی بی نظیری هستند و یکی از اصلی‌ترین مباحث در حضور تفکر که در ایران به آن توجه نمی‌شد را پایه گذاری کردند، بهترین‌ها را برایشان آرزومندم و سال نو را به ایشان تبریک عرض میکنم و ونمممن از عوامل کتابراه که در نشر آثار این استاد کوشا هستند
حمید زارع
۱۳۹۹/۲/۲
شدیدا توصیه میکنم این کتابی هست که در خانواده و در سازمان کاربرد داره با عمل کردن به توصیه هاش زندگی شما متحول میشه من 5 سال قبل این کتاب را خوندم فکر کن اون موقع سرباز بودم زاهدان
احسان یزدخواستی
۱۳۹۹/۱/۸
هنوز کتاب را کامل مطالعه نکردم ولی به نظر به موضوعی پرداخته شده که جاش خیلی در میان کتابهای موجود خالی بوده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب اتاق فکر در 10 گام

برای دریافت کتاب اتاق فکر در 10 گام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.