معرفی و دانلود کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی

عکس جلد کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی
قیمت:
99500 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی

کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی تالیف ماریا دانفورد به بررسی اطلاعات جامع و کاملی درباره تغذیه مناسب، تاثیر آن بر فیزیولوژی بدن و برنامه‌ریزی برای انجام تمرینات ورزشی می‌پردازد.

درباره کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی:

در چند سال اخیر تغذیه ورزشی مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته به همین دلیل هم است که متخصصان بسیاری این موضوع را مورد تحقیق و بررسی قرار داده‌ و مقاله‌های بسیاری در این زمینه نوشته‌اند. کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی (Fundamentals of sport and exercise nutrition) مجموعه‌ای از به روز‌ترین مقالات انتشار یافته در این زمینه است، در نگارش این کتاب از ذکر اصطلاحات پیچیده علمی و جزییات بسیار تخصصی خودداری و محتوا به گونه‌ای تدوین شده که انتقال مفاهیم به آسانی انجام شود.

این کتاب شامل یازده فصل است که در هر فصل ماریا دانفورد (Marie Dunford) به بررسی مباحث گوناگونی می‌پردازد.

در فصل اول کتاب با مفهوم تغذیه ورزشی آشنا می‌شوید و متوجه خواهید شد که چگونه ورزش و تغذیه ورزشی از آزمایشگاه‌های فیزیولوژی به وجود می‌آیند و چگونه می‌توان به اصول کلی تغذیه پی برد.

فصل دوم شما را با انواع شغل‌های ورزشی، مدارک و تحصیلاتی که یک متخصص تغذیه نیاز دارد و ارتباط تغذیه ورزشی با شغل‌های دیگر آشنا می‌کند.

فصل سوم کتاب به تشریح و توضیح کاربرد اصطلاحاتی چون کالری، انرژی، میزان متابولیسم، سوخت و ساز، رژیم غذایی و تاثیر رژیم بر عمل کرد بدن ورزشکاران می‌پردازد.

فصل چهارم به بررسی جایگاه و اهمیت انواع کربوهیدرات‌ها در تغذیه و تمرین‌های ورزشی و نحوه بارگیری آن‌ها اختصاص دارد.

آنچه در فصل پنج مطالعه خواهید کرد مطالبی درباره انواع پروتئین، غذاهای حاوی پروتئین و حداقل میزان استفاده از آن است. علاوه بر این مسائل و مشکلاتی که ممکن است در اثر سوء مصرف یا عدم مصرف پروتئین به وجود بیاید هم توضیح داده شده است.

انواع چربی‌ها، مقدار چربی مورد نیاز بدن در فعالیت‌های ورزشی و ارتباط بین مصرف چربی و بیماری‌های قلبی و عروقی در فصل ششم مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

فصل هفتم به ویتامین‌ها اختصاص دارد. در این فصل اطلاعات مهمی در مورد انواع ویتامین و نقش هر کدام، توصیه‌هایی درباره شیوه مصرف آن‌ها، غذاها و مکمل‌های ویتامینی ارائه شده است.

در فصل هشتم با تفاوت بین ویتامین‌ها و مواد معدنی آشنا می‌شوید هم چنین نقش موادی چون، کلسیم، آهن و دیگر مواد معدنی در سلامتی بدن توضیح داده شده است.

فصل نهم به اهمیت آب و عنصر سدیم و عوامل موثر بر تعادل آب و الکترولیت بدن ورزشکاران می‌پردازد و دستورالعمل‌هایی برای زمان بندی مصرف آب و سدیم و انجام ورزش ارائه می‌دهد.

در فصل دهم با مفاهیم وزن، ترکیب، اجرا و ارتباط آن‌ها در بدن یک ورزشکار آشنا می‌شوید.

فصل یازدهم تفاوت تغذیه درست و سوء تغذیه را بررسی می‌کند و معیارهای سنجش اختلالات تغذیه‌ای و ورزش‌هایی را که خطر سوء تغذیه در آن‌ها احتمال بیشتری دارد، معرفی می‌کند.

منظور از تغذیه ورزشی چیست؟

تغذیه ورزشی یک شاخه از رشته تغذیه است که شامل نیازهای تمرینی و اجرایی ورزشکاران می‌شود و همیشه اصول کامل تغذیه را دربرمی‌گیرد. همانند دیگر افراد، ورزشکاران نیز برای اینکه از سلامتی خوبی برخوردار باشند و بعد از آسیب و بیماری، زودتر بهبودی حاصل کنند باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند. تغذیه و فعالیت ورزشی، دو عامل مهم در حفظ سلامتی هستند، بنابراین ورزشکاران حتی زمانی که تمرین نمی‌کنند، رژیم غذایی سالمی دارند. برنامه تغذیه باید براساس نوع تمرین، بازگشت به حالت اولیه و اجرا، تغییر داده شود. هدف از انجام فعالیت‌های ورزشی طولانی مدت، داشتن انرژی کافی، تغذیه مقوی و مصرف مایعات است. در فعالیت‌های ورزشی کوتاه مدت، معمولاً اهداف تغذیه‌ای نظیر میزان و زمان مصرف غذا و مایعات، تغییر می‌کند. برنامه‌ها و استانداردهای تغذیه‌ای که برای عموم مردم ارائه شده است برای ورزشکاران مبتدی نیز مفید است اما نه برای انجام تمرینات سخت و مسابقه.

کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب برای دانشجویان، معلمان و اساتید تربیت بدنی و علوم ورزشی، ورزشکاران و مربیان کاربردی و سودمند خواهد بود.

در بخشی از کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی می‌خوانیم:

مصرف غذاهای پروتئینی، اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ساختن پروتئین‌های بدن را فراهم می‌کند. برای مثال، انجام تمرینات مقاومتی با تحریک ژن‌های موجود در سلول‌های عضله، باعث ساختن پروتئین عضله می‌شود. سلول‌های عضله با استفاده از اسیدهای آمینه، پروتئین عضله را می‌سازد.

اسیدهای آمینه به عنوان منابع انرژی نیز به کار می‌روند. تحت شرایط عادی، بدن همه پروتئین‌های غیر ضروری را می‌سازد و اسیدهای آمینه اضافی غذاهای مصرفی را به عنوان یک منبع انرژی به کار می‌برد. در شرایط بسیار سخت مثل ورزش‌های استقامتی طولانی مدت، زمانی که ذخائر گلیکوژنی کاهش می‌یابد، با شکسته شدن اسیدهای آمینه مشخصی، انرژی آزاد می‌شود. در فعالیت‌های ورزشی استقامتی، کربوهیدرات و چربی، منابع مهم انرژی هستند و پروتئین به عنوان یک منبع انرژی اضافی، به کار می‌رود. استفاده از پروتئین به عنوان یک منبع انرژی، در شرایط عادی یا سخت، یک پاسخ متابولیکی عادی است. اما مشکل بزرگ مربوط به زمانی است که بدن به دلیل کاهش مصرف کالری در طول هفته‌ها یا ماه‌ها، بدن از اسیدهای آمینه به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی
نویسنده
مترجممحمدرضا اسد، فرح حدادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-600-6904-59-7
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
99500 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی

وحید عباسی
۱۴۰۱/۱/۱۸
کتاب خوبی بود انشاءالله همیشه همینطور باشه
گیلدا رحیمی
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
کتاب بسیار مفید و دارای اطلاعات خوب بود
عادل نوفرستی
۱۴۰۲/۲/۱
واقعا کتاب عالی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی

برای دریافت کتاب اصول ورزش و تغذیه ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.