معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2

کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2 تالیف دبلیو. لاری کنی، جک اچ. ویلمور و دیوید ال. کاستیل به بررسی تاثیر عوامل محیطی بر عملکرد ورزشی، اهمیت سن و جنس در رشته‌های ورشی، فعالیت بدنی برای سلامتی و آمادگی جسمانی و عملکرد بهینه در ورزش می‌پردازد.

درباره کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2:

این اثر ادامه‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی و فعالیت بدنی 1 (Physiology of sport and exercise) و ترجمه فصل‌های دوازدهم تا بیست و دوم است.

کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2 متن ساده و روانی دارد و از آوردن کلمات و اصطلاحات بسیار پیچیده و تخصصی در آن خودداری شده است تا برای دانشجویان، ورزشکاران و دیگر افراد به راحتی قابل فهم و درک باشد.

نویسندگان کتاب، دبلیو. لاری کنی (W. larry kenney)، جک اچ. ویلمور (Jack H. wilmore) و دیوید ال. کاستیل (.David L costill) در فصل دوازدهم و سیزدهم تاثیر عوامل محیطی مانند گرما و سرما و ارتفاع بر انجام فعالیت‌های ورزشی را بررسی می‌کنند.

فصل‌های چهاردهم تا شانزدهم شما را با روش‌هایی برای بهبود عملکرد در تمرینات ورزشی آشنا می‌کند و به تفصیل توضیح می‌دهد تاثیرات عواملی چون تمرین، تغذیه مناسب و مصرف مواد نیروزا چگونه خواهد بود.

در فصل‌های هفدهم تا نوزدهم اهمیت سن و جنسیت افراد در رشته‌های ورزشی و انواع فعالیت‌های بدنی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این که چه تمرینات و فعالیت‌هایی برای کودکان و نوجوانان مناسب است یا اینکه تاثیر سالخوردگی بر تمرینات ورزشی و فعالیت‌های بدنی چگونه خواهد بود و تاثیر جنسیت در ورزش و توان بدنی در زنان و مردان، در این سه فصل به طور کامل ارزیابی می‌شود.

فصل‌های آخر کتاب یعنی فصل‌های بیستم تا بیست و دوم به تاثیر فعالیت‌های بدنی بر سلامتی و آمادگی جسمانی می‌پردازد. هم‌چنین بیماری‌های قلبی – عروقی، دیابت، چاقی و... و ارتباطشان با فعالیت‌های بدنی در این فصل‌ها توضیح داده می‌شود.

کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2 کناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته تربیت بدنی یا پزشکی ورزشی و پژوهشگران در زمینه ورزش و فیزیولوژی بدن انسان مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2 می‌خوانیم:

همانطور که می‌دانید، گرمازدگی یکی از اختلالات ناشی از گرماست که زندگی فرد را تهدید می‌کند و به مراقبت‌های پزشکی فوری نیاز دارد. گرمازدگی بر اثر عدم کارایی مکانیسم‌های تنظیم گرمای بدن اتفاق می‌افتد و شامل این علائم است:

- افزایش دمای داخلی بدن که به بیش ازچهل درجه سانتی گراد می‌رسد.
- گیجی، تشخیص ندادن جهت‌ها یا از دست دادن هوشیاریمورد آخر، تغییر وضعیت هوشیاری و نشانه مهم تشخیص

گرمازدگی تهدیدکننده است، زیرا بافت‌های عصبی در مغز حساسیت خاصی به گرمای شدید دارند. هنگام گرمازدگی میزان تعریق زیاد است، اما عرق روی پوست باقی می‌ماند. این تصور که گرمازدگی همیشه با خشکی و قرمزی پوست همراه است دیگر رایج نیست و هرگز نباید این نشانه را وجه تمایز گرمازدگی از واماندگی گرمایی دانست.

اگر گرمازدگی درمان نشود، دمای مرکزی بدن دائما افزایش می‌یابد و منجر به کما و سرانجام مرگ می‌شود. همیشه مناسب‌ترین روش درمان خنک کردن سریع بدن است. در این مورد، بهترین روش، فرو بردن بیشتر بدن فرد به جز سر در یک وان آب سرد یا آب یخ است. با اینکه فرو رفتن در آب سرد سریع‌ترین روش خنک شدن است، در مواردی که آب سرد یا یخ در دسترس نباشد، بهترین روش فرو رفتن در آب ملایم است. زمانی که امکان غوطه ور شدن وجود نداشته باشد، استفاده هم زمان دو روش پوشاندن کل بدن با یک ملحفه سرد مرطوب و باد زدن مؤثر است. روش‌های خنک کردن که در آن‌ها کیسه‌های یخ را روی نواحی کوچک مثل زیر بغل، گردن و کشاله ران قرار می‌دهند، به دلیل اینکه ناحیه کمی پوشش داده می‌شود، در پایین آوردن سریع دمای مرکزی بدن مؤثر نیستند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 4: تأثیر عوامل محیطی بر عملکرد ورزشی
فصل 12: فعالیت ورزشی در محیط گرم و سرد
فصل 13: فعالیت ورزشی در ارتفاع
بخش 5: عملکرد بهینه در رشته ورزشی
فصل 14: تمرین برای رشتە ورزشی
فصل 15: ترکیب بدن و تغذیه برای رشتە ورزشی
فصل 16: مصرف مواد نیروزا و رشتە ورزشی
بخش 6: اهمیت سن و جنس در رشته ورزشی و فعالیت بدنی
فصل 17: کودکان و نوجوانان در ورزش و فعالیت بدنی
فصل 18: سالخوردگی در ورزش و فعالیت بدنی
فصل 19: تفاوت‌های جنسیتی در ورزش و فعالیت بدنی
بخش 7: فعالیت بدنی برای سلامتی و آمادگی جسمانی
فصل 20: تجویز فعالیت ورزشی برای سلامتی و آمادگی جسمانی
فصل 21: بیماری قلبی-عروقی و فعالیت‌های جسمانی
فصل 22: چاقی، دیابت و فعالیت بدنی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2
نویسنده، ،
مترجممحمدرضا اسد، فرح حدادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-600-355-178-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
149500 ت - 15.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2

Arash Nasirvand
۱۴۰۱/۸/۱۲
واقعا مفید و کامل در علم ورزشی حتما بخوانید
وحید عباسی
۱۴۰۱/۱/۱۸
یکی از کتاب‌های خوب و مفید برای دانشجویان و ورزشکاران
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.