معرفی و دانلود کتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها

عکس جلد کتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها

هدف کتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها نوشته‌ی محمد حقی، معرفی مبانی و ویژگی‌های انقلاب اسلامی با تأکید بر اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

این اثر که برگرفته از مقالات علمی پژوهشی و کتب منتشر شده است، به مباحثی از جمله: ماهیت انقلاب اسلامی، ضرورت حکومت اسلامی، مبانی فلسفی فقهی و عرفانی انقلاب اسلامی، نظریه انقلاب اسلامی، نظریه ولایت فقیه، پیشینه، دلایل عقلی و نقلی، شرایط ولی فقیه و مفهوم ولایت مطلقه فقیه، عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، مردم سالاری اسلامی، اهداف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انقلاب اسلامی، ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی و مقایسه انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های جهان می‌پردازد.

در بخشی از کتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها می‌خوانیم:

یکی از مباحث اساسی در بررسی هر انقلاب، بحث اهداف و آرمان‌های آن انقلاب است. انقلاب‌ها که در پی سرنگون کردن یک نظام سیاسی هستند، نمی‌توانند بدون ارائه اهداف و آرمان‌های خود و بدون ارائه تصویری از جامعه آرمانی و مطلوب‌تر خود، حمایت و مشارکت مردم ناراضی را برای انقلاب به دست آورده و آن‌ها را آماده قیام و حرکت و جان‌فشانی در راه انقلاب کنند. ضمن این‌که ارزیابی نتایج و دستاوردهای انقلاب‌ها نیز بر اساس اهداف و آرمان‌های هر انقلاب امکان‌پذیر است. این مسئله در مورد انقلاب اسلامی نیز مصداق دارد و به همین دلیل باید اهداف آن شناخته شود. راه‌های مختلفی برای برآورد اهداف انقلاب‌ها از جمله انقلاب اسلامی وجود دارد. پرسش از رهبران انقلاب، تحلیل گفتارهای رهبران و گروه‌های سیاسی، بررسی دیدگاه‌های مردم به ویژه عده‌ای که در زمان انقلاب بوده‌اند و همچنین واکاوی ایدئولوژی انقلاب و شعارهای انقلابی از جمله این راه‌هاست.

انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، داخلی و خارجی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، اهداف بسیار بلندی برای مردم و دولت ترسیم نموده است. این اهداف عمدتا مأخوذ از قرآن و معارف پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) هستند که در کلام امام خمینی و شعارهای مردم در دوران انقلاب متجلی شده‌اند. این اهداف در قانون اساسی بصورت رسمی و قانونی گنجانده شده و به تأیید و تصویب رسیده‌اند. مطابق یک تحقیق دانشگاهی با عنوان «بررسی زمینه‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران براساس شعارهای انقلاب»، در شعارهای مربوط به اهداف، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، اهداف و ارزش‌های سیاسی انقلاب ۳۶ درصد، اهداف و ارزش‌های فرهنگی ۴۹ درصد و اهداف و ارزش‌های اقتصادی تنها ۵ درصد از این شعارها را به خود اختصاص می‌دادند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: کلیات و مفاهیم
بخش دوم: مبانی نظری انقلاب اسلامی
بخش سوم: نظریه انقلاب اسلامی
بخش چهارم: نظریه ولایت فقیه
بخش پنجم: عوامل پیروزی انقلاب اسلامی
بخش ششم: مردم سالاری اسلامی
بخش هفتم: اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی
بخش هشتم: ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی ایران
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها
نویسنده
ناشر چاپی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات233
زبانفارسی
شابک978-600-429-435-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها

برای دریافت کتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.