معرفی و دانلود کتاب تاریخ مشروطه ایران

عکس جلد کتاب تاریخ مشروطه ایران
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ مشروطه ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ مشروطه ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ مشروطه ایران

این اثر تاریخی، که به حق باید آن را برجسته‌ترین سند مکتوب درباره‌ی نهضت مشروطیت و اسناد و مدارک آن دانست، از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی بعدها وقتی انتشار دیگر نوشته‌های کسروی ممنوع و اندیشه‌اش باطل شمرده شد، همچنان جایگاه خود را به عنوان سندی دقیق در بین پژوهش‌های تاریخی حفظ کرد و در بیان اهمیتش همین بس که «ایوان سیگل»، آن را به زبان انگلیسی برگرداند و در تمام دنیا منتشر ساخت.

کسروی در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کرد و تألیفات او جنبه‌ی مذهبی، انتقادی، اجتماعی، تاریخی و ادبی... داشت، اما مهم‌ترین آثار او در زمینه‌ی تاریخ است که در این خصوص امام خمینی می‌فرمایند:
«کسروی یک آدمی بود، تاریخ نویس، اطلاعات تاریخی‌اش هم خوب بود. قلمش هم خوب بود. اما غرور پیدا کرد...»
ایشان در خصوص جریان کتابسوزی کسروی می‌فرمایند:
«یک‌دفعه آدم می‌بیند که کسروی آمد و کتابسوزی..! مفاتیح‌الجنان هم جزو کتاب‌هایی بود که سوزاند، کتاب‌های عرفان را هم سوزاند. البته کسروی نویسندۀ زبردستی بود، ولی این آخری دیوانه شده بود... ایشان نمی‌دانست کتاب مفاتیح‌الجنان چی تویش است!»
از مهم‌ترین کتاب‌های او در زمینه‌ی تاریخ، «تاریخ مشروطه ایران» و «تاریخ هیجده ساله آذربایجان» می‌باشد که تدوین کتاب «تاریخ هیجده ساله آذربایجان» مربوط به سال‌های 1313-1320 خورشیدی و «تاریخ مشروطه ایران» 1319-1323 می‌باشد. کسروی نام جلد اول این کتاب را «تاریخ هیجده ساله آذربایجان» گذاشت و پس از چاپ و نشر آن، جلد دوم را به نام «تاریخ مشروطۀ ایران» انتشار داد.
این اثر گران‌قدر و مستند که دارای ارزش تحقیقی فراوان است، سهم قهرمانان این جنبش را که از میان توده‌ی مردم برخاسته بودند، معین می‌کند و نماهایی از جنبش مشروطه را که با وجود اهمیت اساسی در سایه مانده بود، آشکار می‌سازد. قضاوت‌های تاریخی نویسنده منصفانه دقیق و مستند است. باید انصاف داد که این دو کتاب در رابطه با تاریخ مشروطه، از مهم‌ترین منابع در زمینۀ تاریخ است.
در ارتباط با انگیزه‌های کسروی در نوشتن این کتاب می‌توان اشاره کرد به بررسی دلایل ناکامی این جنبش، شناساندن قهرمانان، پیشگیری از نوشته‌شدن تاریخ میهن به دست بیگانگان، جلوگیری از فراموشی، و در نهایت ماندن این اثر برای آیندگان، که خود در مقدمه‌ی کتابش به آن‌ها اشاره می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه مؤلف بر چاپ مستقل اثر
بخش اول
گفتار یکم: ایرانیان چگونه بیدار شدند؟
گفتار دوم: جنبش مشروطه‌خواهی چگونه پیدا شد؟
گفتار سوم: تبریز چگونه برخاست؟
گفتار چهارم: چه کشاکش‌هایی با محمدعلی میرزا برخاست؟
گفتار پنجم: جستجویی از حال مردم
بخش دوم
گفتار یکم: اتابک، به چه نیرنگ‌هایی کوشید؟
گفتار دوم: نبرد «مشروطه» و «مشروعه» به‏ کجا انجامید؟
گفتار سوم: چگونه دربار به‏ آرامش گرایید؟
گفتار چهارم: چگونه بار دیگر کشاکش آغاز یافت؟
گفتار پنجم: جستجو از حال مردم
بخش سوم
گفتار یکم: چگونه مجلس به‏ توپ بسته شد؟
گفتار دوم: جنگ در تبریز چگونه آغاز یافت؟
گفتار سوم: چه جنگ‏ هایى با عین ‏الدوله و سپه سالار رفت؟
گفتار چهارم: چگونه مشروطه‏ خواهان به شهرگشایى برخاستند؟
گفتار پنجم: چگونه تبریز بار دیگر به‏ تنگنا افتاد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ مشروطه ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات800
زبانفارسی
شابک978-600-8137-30-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ مشروطه ایران

Saeid Farmanrava
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
باسلام بر کلیه عزیران
ضمن اینکه بسیار جای خوشحال خشنودی از اینکه کتابراه بسیاری از کتابهای تاریخی مهم را چه به هدف یاداوری ومطالعه آن‌ها را در خصوص یاد اوری. مجدد پس از سالها طولانی گذشته از چاپ انها مجددا. در کتابخانه خود قرار می‌دهد. بسیار جای خوشالی دارد وامیدوارم مخاطبین محترم علاوه بر شناخت و
تاریخ بهتر ایران؛ مضافا از عبرت خطاهای گذشته جهت اینده بهتر از انها استفاده کرده تا کشوری پیش رفته داشته واز محتویات آن بهترین استفاده را کرده موضوعات ورویداد‌های بد را دور ریخته واعمال پسندیده را تکمیل داده وهر روز اینده بهتری در انتظار نسلهای اینده باشد. فارغ از اینکه مبارزان چه گروه جامعه روحانیت وروشنکفران عامه باشد. وفقط به اصل خواسته واینده روشن مطرح نگاه داشته باشد واز تفکرات واحساساهای تعصبی درور کند. با ارزوی کشوری پیشرفته وسرفراز ایران داشته باشیم.
مرتضی خیری
۱۳۹۹/۹/۲۱
هنوزکامل نخوندم وتاحالا که صفحه350رو خوندم قدرت دارم حدس بزنم که عامل بدبختی وعقب افتادکی ایران بعدازمشروطه تا به این روز؛؛ طیف مذهبی خودکامه ومتعصب وتمامیت خواه بعضی از روحانیون وعلما ازیه طرف وطیف کاملا غرب گرا وخود باخته ((که اتفاقا تنها خودشون رو ناجی کشور ایران میدونند؛)) بوده وهستند وتا این دوطیف حذف نشوند،، کشور ایران ومردمش؛؛ رنگ آسایش وآرامش وتکنولوژی روز دنیا وطعم آزادگی وآزادمنشی رونخواهند دید وچشید%
داریوش خسروی
۱۳۹۸/۱۲/۲
بدون تردید کاملترین وواقعی‌ترین کتاب تالیف شده در رابطه با وقایع انقلاب مشروطه ونیزپیش زمینه‌های وقوع آن بانضمام اطلاعات بسیار زیاد ومفیدی که‌دانستن آن‌ها بخصوص برای نسل جوان، حائز ارزش می‌باشد. شیوه بیان ونگارش منحصربه فرد مرحوم کسروی، مزیدجذابیت کتاب میباشد. به دوستانی که علاقه واشتیاق بیشتری درک برای وقایع مشروطیت دارند پیشنهاد میکنم که کتاب دیگر مرحوم کسروی دراین رابطه یعنی (تاریخ هیجده ساله آذربایجان) را هم مطالعه بفرمایند.
محمد پیکان پور
۱۳۹۸/۱۱/۱۱
بالاخره تمومش کردم
کتاب که عالی بود هر چند پر از غلط‌های املایی است که باید اصلاح شود
ولی من این نکات را متوجه شدم که اولا مردم ما آنزمان بیدارتر از الان بودند که حتی با نبود رسانه‌ها که فقط تلگراف بود اینهمه کارها کردند
دوما اونایی که دعوای ترک و فارس انداخته‌اند میدانند که چکار میکنند! اینا میدانند که وجود وحدت بین اینها چه هزینه‌هایی برایشان دارد.
پاینده باشید و تشکر میکنم از مسئولان کتابراه
علی بوداغی
۱۳۹۷/۴/۱۲
بزرگ مرد وطن پرست مظلومانه زیست و مظلومانه رفت!
اما با قلمش باقلمش باقیست
سارا آذری
۱۴۰۱/۱۱/۷
یک منبع عالی تاریخی برای شناخت بهتر جزییات رفتاری حکومت‌های دیکتاتوری و زد و بند اونها با دولتهای حامی یا وطن فروشان داخلی، برای شناخت اقسام رویه کاری یا ظاهرسازی‌های افراد وطن فروش که به شکل آشکار یا پنهان در بین انقلابیون خزیدند، برای شناخت الگوهای رفتاری درست و غلط پیشینیان آزادی خواه ما و نقاط قوت و ضعفشون. دوستان ملتی که تاریخ درست خود رو مطالعه می‌کنن تاریخ سیاه براشون تکرار نمیشه...
سامان توانا
۱۴۰۰/۴/۲۵
کتاب تاریخ مشروطه ایران اگرچه عمدتا به وقایع تبریز می‌پردازد، یک برهه درخشان اما پر از درگیری و خونریزی و مبارزه برای آزادی و حاکمیت قانون را به روشنی و توام با بی طرفی و دقت تاریخی بیان می‌کند. مطالعه این کتاب را به همه دوستداران آزادی پیشنهاد می‌کنم.
افسوس که بعد از گذشت بیش از یک قرن همچنان حاکمیت قانون و حفظ حقوق اولیه انسانها و آزادی فردی، در کشور ما محقق نشده است.
asad f
۱۳۹۵/۱۱/۲۶
کسروی کسی است که نیازی به معرفی ندارد. این کتاب جزو معتبر‌ترین منابع است. کسروی برخی برخورد‌ها با مذهبیون داشت. لیکن گفته میشود قصد اصلاح داشت نه دشمنی.
Hemmat .N
۱۳۹۵/۱۱/۱
در میان کتاب‌هایی که در باره انقلاب مشروطه ایران نوشته شده است انقلاب مشروطه‌ی احمد کسروی یکی از بهترین‌های آن‌ها است. کسروی اگرچه اندیشه‌های الحادی و ضد شیعی داشت و کتاب «ورجاوند بنیاد» او در حکم دستورات دینی او بود. او از نسل دوم مشروطه است. بنابراین داوری‌های او در باره کنش‌ها و حوادث تاریخی بسیار نزدیک به واقعیت است. کتاب او دارای ارزش تاریخی است.
Goli G
۱۳۹۹/۴/۱۲
یکی داستان است پر آب چشم.
کتاب مناسبی برای شروع مطالعه در موضوع مشروطه، با قلم روان و گیرای کسروی
اگر این کتاب را پسندید، تاریخ بیداری ایرانیان به قلم ناظم الاسلام کرمانی را توصیه می‌کنم که روایت‌های دست اولی از وقایع آن دوره به دست می‌دهد.
کاظم القاصی
۱۳۹۷/۲/۴
کتاب خوبی هست. من این کتاب رو چند سال پیش خوندم. قلم خوبی داره. اما‌ای کاش در پرانتز بالای تیتر مینوشتن وقایع تبریز!
چون اکثر کتاب در تبریز هست و بس. از وقایع و حرکت‌ها در جاهای دیگه ذکری نشده. در کل وقایع رو خوب نوشته جناب کسروی
محمد شایسته فر
۱۳۹۶/۷/۶
موفق به دانلود شدم
عالیه. بدون شک اثری کامل، ماندگار از احمد کسرویست،
که روز بروز بر تعداد خوانندگان این اثر افزوده میگردد.
امیر عباسپور
۱۴۰۰/۱۰/۲
مهم‌ترین منبع درباره تاریخ مشروطه
بسیار عالی دقیق با ذکر جزئیات تاریخی بدون اینکه خواننده رو خسته کنه. قلم شیوا و گویا که تاریخ مشروطه به صورت زنده و پویا به نمایش می‌ذاره و مخاطب رو بهره مند میکنه....
Mehrdad Khoramabadi
۱۳۹۹/۴/۳۱
این اثر واقعا"فوق العاده است...
بنظرم صرفنظر از ایدئولوژیش، بدون حب و بغض نوشته شده ایکاش مورخین کنونی هم باهر طرز تفکر وگرایشی بتونن اینگونه بنویسند، اونوقت اثرشون ماندگار خواهد شد...
محمد کیانی
۱۳۹۹/۲/۱
به نظر من هر ایرانی حداقل باید تاریخ مشروطه رو بدونه تا درک درستی داشته باشیم از مسائلی که امروز باهاش سروکار داریم، در نهایت میتونم بگم این کتاب حقیقی‌ترین ‌روایت تاریخ مشروطه است
مشاهده همه نظرات 58

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ مشروطه ایران

برای دریافت کتاب تاریخ مشروطه ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.