معرفی و دانلود رایگان کتاب مراقبت از پوست و مو

عکس جلد کتاب مراقبت از پوست و مو
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مراقبت از پوست و مو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مراقبت از پوست و مو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مراقبت از پوست و مو

کتاب مراقبت از پوست و مو، نوشته‌ی سمیه صائمی، از متخصصان باسابقه‌ی زیبایی در ایران، اثری جامع است که به تمامی بخش‌های مرتبط با بهداشت مو و پوست می‌پردازد. کتاب حاضر ابتدا با معرفی ساختاری این دو بخش از بدن، مخاطب را به صورت پایه‌ای با آن‌ها آشنا کرده و سپس با ارائه‌ی لیستی بلند از بیماری‌های اختصاصی پوست و مو، به بررسی آن‌ها پرداخته و راهکارهایی سودمند را برای درمان ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مراقبت از پوست و مو

مراقبت از پوست و مو از جمله موضوعاتی است که بسیار به آن پرداخته شده. روزی نیست که مقاله، تبلیغات یا برنامه‌ای مرتبط با این موضوع در رسانه‌ها پخش نشده و یا در این مورد بحث و گفتگو نشود. این حجم بالا از توجه نشان‌دهنده‌ی اهمیت این موضوع برای افراد جامعه است.

اما نکته‌ی مهم در رابطه با موضوع مراقبت از پوست و مو استفاده از منابع و راهکارهای علمی و تأیید‌شده است که در بسیاری از موارد توجه چندانی به آن نمی‌شود. کتاب مراقبت از پوست و مو یک راهنمای علمی برای شناخت ساختار پوست و مو به شمار می‌رود که راهکارهایی عملی را برای مراقبت و درمان بیماری‌ها در این حوزه ارائه می‌کند.

در فصل ابتدایی کتاب، با ساختمان سلولی بدن آشنا شده و درمورد عناصر تأثیرگذار بر آنها مانند چربی، پروتئین و کربوهیدرات‌ها می‌خوانیم. این بخش اساس یادگیری مخاطب را در اثر حاضر شکل می‌دهد. در ادامه و در فصولی مجزا، ساختار مو و پوست شناسایی شده و با جزئیات کامل مورد بررسی قرا می‌گیرد. هر کدام از این بخش‌ها شما را با ساختمان پوست و مو، بخش‌های تشکیل‌دهنده‌ی آنها و وظایف هر کدام از این قسمت‌ها آشنا می‌کند.

از فصل پنجم وارد بخش مراقبتی کتاب می‌شویم. در این بخش، با انواع ماسک‌های مفید برای مو و پوست آشنا می‌شویم که خود یکی از پرطرفدارترین مطالب در بین مخاطبین به حساب می‌آید. در نهایت، باید به فصل آخر کتاب اشاره کرد که مفصل‌ترین بخش آن نیز هست. در این قسمت، مهم‌ترین بیماری‌های پوست و مو بررسی شده و راهکارهای عملی برای درمان آنها به مخاطب ارائه می‌شود. بیماری‌هایی نظیر آکنه، خارش، اگزما، کک‌و‌مک، کهیر، کچلی و خوره‌ی مو به تفضیل مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

کتاب مراقبت از پوست و مو به شما کمک خواهد کرد تا با کمترین آسیب و از طریق علمی‌ترین روش‌ها، از پوست و موی خود مراقبت کنید.

کتاب مراقبت از پوست و مو مناسب چه کسانی است؟

کتاب مراقبت از پوست و مو به همه‌ی کسانی‌که به مراقبت از بدن خود اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود. اما بانوان مخاطبین ویژه‌ی این کتاب هستند؛ زیرا اهمیت مراقبت از پوست و مو برای این عزیزان بارزتر است. کتاب پیش‌رو یک راهنمای جامع برای شناخت ساختار پوست و مو و همچنین اطلاع از بیماری‌های این حوزه و درمان آنهاست.

با سمیه صائمی بیشتر آشنا شویم

سمیه صائمی، نویسنده‌ی کتاب مراقبت از پوست و مو یکی از مربیان مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است که سابقه‌ی طولانی تحقیق درمورد طب سنتی، زیبایی و تناسب اندام بدن را در کارنامه دارد. او به‌عنوان مترجم و نویسنده نیز در حوزه‌ی کاری خود فعالیت می‌کند و سابقه‌ی مدیریتی طولانی‌مدت در مؤسسات ارائه‌کننده‌ی خدمات زیبایی را نیز داراست.

در بخشی از کتاب مراقبت از پوست و مو می‌خوانیم

عوامل ایجاد کننده پوست چرب:

1. ترشح زیاد سبوم سبب ایجاد پوست چرب می‌شود. این عامل می‌تواند ارثی و ژنتیکی، هورمونی (بلوغ)، یا پاتوفیزیولوژیک باشد (افزایش آندروژن‌ها در خانم‌ها که سبب ایجاد تخمدان پلی کیستیک می‌شود). همچنین شست‌و‌شوی بیش از حد پوست نیز باعث بروز واکنش دفاعی بدن جهت حفاظت از پوست و ترشح سبوم بیشتر می‌گردد. افراد دارای پوست چرب باید از لوازم آرایشی مناسب که فاقد چربی هستند استفاده کنند.

2. از دیگر عوامل چرب کننده پوست، پاک کردن نامناسب آن است. پوست‌های چرب زود کثیف می‌شوند. گاهی فردی با پوست چرب در شست و شوی پوست خود افراط می‌کند. در نتیجه یک واکنش دفاعی ایجاد شده و ترشح سبوم افزایش می‌یابد و به این ترتیب پوست چرب‌تر می‌شود. در نتیجه برای پرهیز از چرب‌تر شدن 2 تا 3 بار تمیز کردن آن در روز کافی است.

3. استفاده از لوازم آرایشی نامناسب هم می‌تواند به چرب‌تر شدن پوست کمک کند. کسی که پوست چرب دارد باید از لوازم آرایشی و ضدآفتاب‌های فاقد چربی (Oil Free) استفاده کند.

4. قرار گرفتن در حرارت یا رطوبت بیش از اندازه محیط و داشتن استرس

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ساختمان سلول
الکترولیت‌ها Electrolyte
پروتئین‌ها Proteins
چربی‌ها Lipids
کربوهیدرات‌ها Carbohydrates
ساختار فیزیکی سلول
سیتوپلاسم و اندامک‌های آن
شبکه اندوپلاسمی (Endoplasmic reticulum)
لیزوزوم‌ها LYSOSME
پراکسی زوم‌ها
میتوکندری‌ها Mitochondria
هسته Nucleus
بلع سلول
اندوسیتوز Endocytosis
فصل دوم: ساختمان پوست
ملانوسیت‌ها
لایه درم پاپیلر (PAPILLARY LAYER)
لایه درم رتیکولر (RETICULAR LAYER)
غدد سباسه (Sebum)
غدد چربی ویژه
غدد عرق
هیپودرم/ زیرپوست
فصل سوم: ساختمان مو
تشکیل فولیکول‌های مو
رشد موها
انواع موهای بدن از نظر ظاهری و فیزیولوژیک
انواع موی سر
فصل چهارم: پوست
اعمال پوست
PH پوست
تلانژکتازی (واریس مویرگی)
انواع پوست SKIN TYPES
خصوصیات پوست خشک DRY SKIN
پاکسازی پوست خشک
خصوصیات پوست چرب (OILY SKIN)
عوامل ایجاد کننده پوست چرب
پاکسازی پوست چرب
پوست مختلط Mixed Skin
پاکسازی و نکات قابل توصیه برای پوست‌های مختلط
فصل پنجم: ماسک‌ها
انواع خاک رس
فصل ششم: بیماری‌ها و ضایعات
رایج پوست
آکنه
عوامل ایجاد آکنه
ضایعات پوستی اولیه
کمدون
عوامل موثر در ایجاد آکنه
انواع آکنه
درمان
پانسمان برای اختلالات پوستی
خارش
خارش اطراف مقعد
هرپس‌ها (Herpes)
پسوزیاریس
اگزما
روزاسه
ویتیلیگو
زگیل
کک و مک
کهیر
لنتیگو
پیری پوست (Skin Aging)
کچلی
آناتومی ناخن و بیماری‌های آن (Nail anatomy and its Diseases)
عفونت‌های ناخن Paronychia
اونیکولیز Onycholysis
علت اونیکولیز
درمان اونیکولیز
ناخن‌های قاشقی Spoon Nails، Koilonychia
انگشتان چماقی Clubbing Finger
خطوط بو (Beau's lines)
ناخن فرو رونده In (Ingrowing Nail)
درمان ناخن فرورفته
التهاب مزمن ناخن Choronic Paronychia
روش‌های مراقبت دست و پا (Hand and foot care procedures)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مراقبت از پوست و مو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-268-112-8
موضوع کتابکتاب‌های زیبایی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب مراقبت از پوست و مو

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۸/۱
نمی دانم تا چه حد می‌توانید به مطالب کتاب استناد کرد و یا بر چه پایه علنی نوشته شده است اما مباحثی در این کتاب کم حجم بیان شده که جای تامل و درنگ دارد. نکاتی از پوست چرب و ماساژ آن برایم جدید بود و جالب و چشم اندازی را برای تامل و فکر و عمل درست به من داد تا به تحقیق بیشتر و پرسش از متخصص برسم. با آشنایی ساختار و پایه اولیه پوست و بدن برای خواندن در مجالی کم، از دیگر امتیازات کتاب است. ساختمان پوست و ناخن و مو در کتاب مراقبت از پوست و مو به قلم سمیه صائمی، بیشتر پرداخت شده است تا راهکار و محافظت از این اعضای رویی بدن. بهش ماسک‌ها و لایه بردارها کمتر تصویر داشت و این تفکیک تنوعی بدون تصویر امکان پذیر نیست و این از معایب کتاب است. اما برای آگاهی از برای مسائل شایع پوستی کتاب مراقبت از پوست و مو، صائمی، اشاراتی مفید و موثر دارد.
شهاب فارسی
۱۴۰۲/۱/۱۴
کتاب خوبیه در مورد سطوح اولیه پوست و مو توضیحاتی ارائه کرده و راهکارهایی هم برای مراقبت گفته مثل استفاده از آبرسان‌ها و لایه بردار‌ها از خاک رس برای پاکسازی یکسری از پوست‌ها اشاره کرده و انواع پوست‌ها رو توضیح داده و با توجه به نوعش راهکار مناسب رو پیشنهاد داده
یه قسمت‌هایی از کتاب شکل ترسیم کرده
و چرخه تولید پوست و مو رو با لایه‌های مختلف تشریح کرده در کل اطلاعات این کتاب برای همه آدم‌ها مفید مخصوصا خانم‌ها که به نظر من اول کتاب بخونن بعد برای پاکسازی اقدام کنن و هر چیزی رو روی پوستشون قرار ندن چون که همسایشون گفته یا فروشنده تاکید کرده با علم پیش برید خیلی بهتر و عالی تره موفق باشید.
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۲/۱/۱۳
بیشتر به مباحث علمی و دلایل بیماری ها پرداخته تا عنوان خود کتاب یعنی مراقبت از پوست ومو یه ضعفه! اصطلاحات تاحدودی پیچیده است و انقدری روان نیست که بشه گفت هرکسی بخونه متوجه میشه، بخش کمی از کتاب به مراقبت پوست ومو اختصاص داده شده اونم درحد چندتاماسک! به علاوه یه سری هاشون عکس نداشتن که قابل قبول نیست، درکل اگه هدفتون واقعامراقبت باشه کتاب‌های بهتری هم موجوده.
هستی منفرد
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کتاب خوبیه برای مراقبت کردن از بدن خودتون و با انجام دادن توصیه‌های کتاب نه فقط با خواندنش میتونید سلامت پوست و موی خودتون رو تضمین کنید البته من خودم برخی موارد رو انجام داده بودم و به طور کلی کتاب خوب و مفید فایده‌ای هست مراقب پوست و موی خودتون باشید باتشکر از کتابراه و انتشارات
روانشناس محترم
۱۴۰۲/۱۱/۶
مطالب کتاب کمی با نام کتاب متفاوت بود بیشتر به بیماری‌ها مرداخته بود تا خود مراقبت از پوست و مو با هین حال کتاب خوبی بود و پشیمون نیستم از بابت وقتی که برای خوندنش گراشتم، دانستی‌های زیادی نصیبم کرد و مچکرم از کتابراه که این کتاب رو رایگان در اختیار مخاطبینش قرار میده
Marzieh Mehraz
۱۴۰۲/۷/۱۰
به عنوان کسی که بخاطر مشکلات پوستی خیلی دنبال راه حل گشته میتونم بگم کتاب خوبی هست البته این کتاب فقط برای شناخت پوست و مو هست ولی اگه بخاین واقعن از پوستتون مراقبت کنیم فهمیدن اطلاعات این کتاب کاربردی هست و خیلی بهتون برای روش‌های مخافظت نوع پوست شما کمک میکنه
سحر غفوری
۱۴۰۲/۱/۲۳
در تشریح ساختمان مو و پوست کامل. قابل فهم توضیح داده و نیاز به داشتن اطلاعات زیستی خاص ندارید. در معرفی انواع پوست و مو توصیح مناسب هستش ولی برای انواع ماسک فقط به نام بردن اکتفا کرده، بهتر بود این فصل جامع تر میشد. و نکته مثبت صحبت درمورد ناخن هاست که در کتب دیگه کمتر دیدم.
نجمه ثمر
۱۴۰۲/۵/۱۹
درسته که برای مراقبت از پوست و مو بهتره که ساختار اونها رو بشناسیم ولی به کاربردن کلمات اختصاصی پزشکی، بدون توضیح، فهم مطالب را مشکل میکنه. داشتن اشتباهات تایپی، املایی و ویرایشی خیلی تو ذوق میزد. بهتر بود از تصاویر بیشتری در این کتاب استفاده میشد
مارال علوی
۱۴۰۲/۵/۳
در کل درباره پوست و مو و ناخن صحبت شده و به تحلیل این قسمت‌ها پرداخته ولی تمام مطالب عمومی و کلی است و بحث تخصصی راجب به موارد گفته شده نمی‌باشد. برای اطلاع از شرایط بدن به زبان ساده و آگاهی از مدل و شکل‌های مختلف ناخن و پوست و مو خوب به نظر میاد
عباس پورخلیلی
۱۴۰۲/۳/۲۴
اطلاعات مختصر و ساده‌ی در مورد رعایت بهداشت پوست و مو را بیان می‌کند، با برخی از عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی آشنا می‌کند و راه‌های ساده برای درمان آن‌ها را بیان می‌کند، برای من کتاب مفید و خوبی بود، و استفاده کردم،
سپاس از مولف و شما دوستان و عزیزان دل.
بهروز داوطلب📚
۱۴۰۲/۳/۷
کتاب خیلی خوبی هست
کمک تون میکنه بیشترمشکلات پوستی وبخصوص مورابرطرف کنید
منوخودم به شخصا خیلی ازش استفاده کردم برای موی سر
راهنماییی‌ها وتوضیحاتت خیلی خوبی داره ومیتونه کمک تون کنه درهرموضوعیی که مشکل داشته باشید ویا بالابردن اطلاعات تون درموردپوست وزیبایی
Gholizade
۱۴۰۲/۶/۱۱
این کتاب بیشتر برای افرادی که رشته انها تجربی است و یا کسانی مانند متخصصین پوست و مو که در حال تحصیل هستند نوشته شده؛ با این حال این کتاب را میپسندم و به نظرم میتوان در ان راهکار‌های خوبی برای مراقبت از پوستو مو را خواند. سپاسگزارم.
فائقه
۱۴۰۲/۲/۲۷
کتاب در مورد آشنایی با انواع پوست ورسیی به آن است که از آدودگی‌ها پاک باشه وآنوزش استفاده از ماسک‌ها وروش‌های لایه برداری وپاکسازی پوست وبا مشکلات پوستی مثل جوش آشنا وراه درمان آن هست وکتاب کاربردی وبه در بخوری هست موفق باشید
امیررضاسپهری نیا
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب خوبیه در جهت افزایش اطلاعات عمومی و برای کسانی که علاقه به زیست دارند این کتاب عالیه همچنین پوست و مو عضو‌هایی در بدن هستن که خیلی روی چهره هر فرد تاثییر داره و مراقبت از اون ها کیفیت زندگی روحی، فردی افزایش می‌دهد
احمدمحمدی
۱۴۰۲/۶/۲
کتاب جالبی است درمورد پوست ساختارش میگه برای کسایی که میخوان از پوست و موشون مراقبت کنن اطلاعات مفیدی داره، من که خیلی خوشم اومد و به طرفداران پوست و مو توصیه‌اش میکنم، باعث میشه بیشتر از زیبایت لذت ببری و از خودت مراقبت کنی
مشاهده همه نظرات 156

راهنمای مطالعه کتاب مراقبت از پوست و مو

برای دریافت کتاب مراقبت از پوست و مو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.