معرفی و دانلود کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب

عکس جلد کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب
قیمت:
۱۹۰۰۰۰ ۱۳۳,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب

از یک سو انقلاب مشروطه و از سوی دیگر انقلاب اسلامی تاریخ معاصر ایران را احاطه کرده‌اند. در این دوران تاریخی مهمترین تحولات اجتماعی و سیاسی ایران رقم خورده که یرواند آبراهامیان در کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب شرح دقیق آن‌ها را به شما ارائه کرده. پژوهشی عالمانه که علل حساس‌ترین رخدادهای تاریخی ایران و تأثیرات آن‌ها را بررسی نموده است.

درباره‌ی کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب

تاریخ معاصر ایران شاهد پرحادثه‌ترین روزهای این سرزمین است که البته جریان پرفرازونشیب آن هنوز به پایان نرسیده. دورانی که با انقلاب مشروطه آغاز شده و پس از پشت سر گذاشتن دو جنگ جهانی، دو کودتا، انقلابی دیگر و سپس یک جنگ خارجی، همچنان آبستن مهمترین رویدادهای تاریخی ایران است. یرواند آبراهامیان (Ervand Abrahamian) با بررسی جنبه‌های سیاسی و جامعه‌شناختی ایران در فاصله‌ی بین انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی، می‌کوشد تصویری دقیق از تاریخ معاصر در برابر مخاطب به نمایش درآورد. کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب (Iran between two revolutions) اثری است تاریخی که تنها به یادآوری رویدادهای تاریخ محدود نشده و می‌کوشد تحلیلی جامع از اوضاع و احوال جامعه و سیاست حاکم به دست دهد.

بررسی زمینه‌های تاریخی و اجتماعی که مردم را به‌سوی انقلاب سوق می‌داد، روابط اقتصادی ایرانیان و تأثیر آن در تحولات اجتماعی، ورود مدرنیته و نسخه‌ی ناقص دموکراسی به ایران، نقش قومیت‌های ایرانی و طبقات جامعه در جنبش‌های مردمی و... بحث‌های اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند. توجهی که یرواند آبراهامیان به مفهوم «طبقات اجتماعی» دارد و نقشی که این مفهوم در سراسر کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب ایفا می‌کند، موجب شده تا برخی منتقدان این اثر و نویسنده‌اش را دارای گرایش‌های چپ‌گرایانه و مارکسیستی بدانند. چه از نگاه یک منتقد و چه از دیدگاه مخاطب عام، پیش از هرگونه داوری، لازم است این کتاب را دست‌کم یکبار به دقت بشنویم.

کتاب حاضر، برخلاف شیوه‌ی بسیاری از کتاب‌های تاریخی، به‌جای اینکه مهره‌های اصلی انقلاب را معرفی کند، سعی دارد تا ارتباط عامه‌ی مردم را با انقلاب و تغییر حکومت شناسایی نماید. آیا به‌واقع مردم در شکل‌گیری حکومت‌های جدید نقشی داشته‌اند؟ آیا رابطه‌ی بین نارضایتی ایرانیان و وقوع انقلاب‌ها از نوع علت و معلولی بوده است؟ نویسنده در نگارش این کتاب ارزشمند به‌دنبال پاسخی حقیقی برای چنین پرسش‌هایی است.

یرواند آبراهامیان انقلاب را رفتاری اجتماعی می‌داند که دلایل گوناگون اقتصادی، دینی، سیاسی و اجتماعی آن را پدید می‌آورند. بنابراین شرح ترتیب و توالی رخدادهایی که منجر به انقلاب اسلامی شد، به‌تنهایی برای شناخت آن کفایت نمی‌کند. لازم است بدانیم طبقه‌ی بازاریان یا قشر تحصیل‌کرده چگونه و با چه مقصودی به خیل عظیم انقلابیون پیوستند یا اینکه «گروه‌های قومیتی» چه نقشی در مواجهه با انقلاب داشتند؟ کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب چرایی رخدادها را بر پایه‌ی اطلاعات معتبر و مستندات تاریخی بررسی نموده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

انتشارات دانشگاه پرینستون برای نخستین‌بار چاپ این کتاب را به عهده داشته و در ایران نیز، نشر نی آن را به خوانندگان فارسی‌زبان ارائه کرده است. کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب را با برگردان احمد گل‌محمدی و محمدابراهیم فتاحی و همچنین خوانش حامد فعال از سوی نشر صوتی استودیو نوار می‌شنوید.

کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌ی تاریخ، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و همچنین علاقه‌مندان به شناخت دوران تاریخ معاصر ایران، حتماً شنیدن کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب را در برنامه‌های پژوهشی خود قرار بدهند. کتاب حاضر برای طرفداران مباحث اجتماعی و سیاسی نیز اطلاعات سودمندی ارائه کرده است.

یرواند آبراهامیان را بیشتر بشناسیم

یرواند آبراهامیان (Ervand Abrahamian) مورخ ارمنی‌تبار ایرانی است که به‌عنوان یکی از اساتید برجسته‌ی تاریخ در کالج باروچ و مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه سیتی نیویورک شناخته می‌شود و او را از برجسته‌ترین مورخان ایران مدرن می‌دانند.

یرواند آبراهامیان لیسانس خود را از دانشگاه آکسفورد در سال 1963 دریافت کرد، مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه کلمبیا در سال 1966 و مدرک دکتری را در سال 1960 میلادی گرفت. علاقه‌ی اصلی او به تاریخ و سیاست خاورمیانه است و به‌طور دائم درباره‌ی سیاست، اقتصاد و روابط خارجی ایران اظهارنظر می‌کند. آبراهامیان تاکنون کتاب‌های مختلفی را درباره ایران نوشته که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های «ایران بین دو انقلاب«، «کودتا»، «مقالاتی در جامعه‌شناسی ایران»، «پارانوید در سیاست ایران» و «مردم در سیاست ایران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب می‌شنویم

درحالی‌که جامعه‌شناسان تحلیلگر جوامع غربی دیدگاه سه بعدی جامعه‌شناسی سیاسی را به کار بسته‌اند، آنهایی که به بررسی کشورهای غیرغربی
می‌پردازند، خواسته‌اند دیدگاه دوبعدی سده‌ی نوزدهمی را همچنان حفظ کنند. برخی از آنها، به ویژه پژوهشگران سیاسی مکتب ساختاری-کارکردی، دولت را محور بحث خود قرار داده‌اند. آنها بررسی کرده‌اند که چگونه دولت جامعه را نوسازی می‌کند، چگونه با بحران مشروعیت درگیر می‌شود و چگونه نهادهای نوینی مانند بوروکراسی، ارتش و نظام تک‌حزبی ایجاد می‌کند.

محور بحث گروهی دیگر، به‌ویژه مردم‌شناسان و پژوهشگران سیاسی مکتب رفتاری جامعه بوده است؛ مثلاً مردم‌شناسان، جماعت‌های کوچک را بررسی کرده‌اند و صاحب‌نظران سیاسی، به بررسی کل ‎«فرهنگ سیاسی» و «جوامع در حال توسعه» پرداخته‌اند. بدین ترتیب، جامعه‌شناسان درباره‌ی این مسئله که چگونه نظام‌های سیاسی باعث تغییر نظام‌های اجتماعی می‌شوند و متقابلاً چگونه نظام‌های اجتماعی -از طریق خشونت،
شورش و سیاست‌گریزی، نظام‌های سیاسی را مختل می‌کنند، بررسی‌های بیشتری انجام داده‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
26 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
13 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
21 دقیقه
بخش اول - قسمت پنجم
30 دقیقه
بخش اول - قسمت ششم
33 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
13 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
33 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
19 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
23 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم
17 دقیقه
بخش دوم - قسمت ششم
22 دقیقه
بخش دوم - قسمت هفتم
31 دقیقه
بخش دوم - قسمت هشتم
32 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
29 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
21 دقیقه
بخش سوم - قسمت سوم
18 دقیقه
بخش سوم - قسمت چهارم
21 دقیقه
بخش سوم - قسمت پنجم
30 دقیقه
بخش سوم - قسمت ششم
19 دقیقه
بخش سوم - قسمت هفتم
21 دقیقه
بخش سوم - قسمت هشتم
20 دقیقه
بخش سوم - قسمت نهم
23 دقیقه
بخش چهارم - قسمت اول
30 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
36 دقیقه
بخش چهارم - قسمت سوم
14 دقیقه
بخش چهارم - قسمت چهارم
23 دقیقه
بخش چهارم - قسمت پنجم
32 دقیقه
بخش چهارم - قسمت ششم
21 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول
24 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
34 دقیقه
بخش پنجم - قسمت سوم
27 دقیقه
بخش پنجم - قسمت چهارم
20 دقیقه
بخش پنجم - قسمت پنجم
22 دقیقه
بخش پنجم - قسمت ششم
20 دقیقه
بخش پنجم - قسمت هفتم
28 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول
27 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم
17 دقیقه
بخش ششم - قسمت سوم
23 دقیقه
بخش ششم - قسمت چهارم
19 دقیقه
بخش ششم - قسمت پنجم
24 دقیقه
بخش ششم - قسمت ششم
26 دقیقه
بخش هفتم - قسمت اول
36 دقیقه
بخش هفتم - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش هفتم - قسمت سوم
29 دقیقه
بخش هفتم - قسمت چهارم
24 دقیقه
بخش هفتم- قسمت پنجم
26 دقیقه
بخش هفتم - قسمت ششم
18 دقیقه
بخش هشتم - قسمت اول
26 دقیقه
بخش هشتم - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش هشتم - قسمت سوم
35 دقیقه
بخش هشتم - قسمت چهارم
26 دقیقه
بخش نهم - قسمت اول
33 دقیقه
بخش نهم - قسمت دوم
25 دقیقه
بخش نهم - قسمت سوم
24 دقیقه
بخش نهم - قست چهارم
24 دقیقه
بخش دهم - قسمت اول
16 دقیقه
بخش دهم - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش دهم - قسمت سوم
16 دقیقه
بخش دهم - قسمت چهارم
23 دقیقه
بخش دهم - قست پنجم
27 دقیقه
بخش دهم - قسمت ششم
23 دقیقه
بخش دهم - قسمت هفتم
20 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت اول
17 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت دوم
11 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت سوم
17 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت چهارم
8 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت پنجم
22 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت ششم
14 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت هفتم
27 دقیقه
بخش دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایران بین دو انقلاب
نویسنده
مترجماحمد گل محمدی، محمدابراهیم فتاحی
راویحامد فعال
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
۱۹۰۰۰۰ ۱۳۳,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب

توحید
۱۴۰۲/۷/۲۸
سلام و عرض ادب
کتاب به شدت متعصبانه نوشته شده و مثل فیلم شاه دوران پهلوی کوبیده نقل قولی از کتاب برای صحت حرفم:
در دوران محمدرضاشاه مردم از ترافیک ناراضی بودند به نقل از یک نفر (که معلوم نیست اون کیه و منبعش چیه) برادر شاه که کارخانه هلیکوپتر سازی داره گفته اگر مردم با ترافیک مشکل دارند یکی به
یدونه هلیکوپتر بخرند.
اصلا حساب اینکه این حرف زده شده باشه آوردن این مطلب بدون منبع درست کاری کاملا متعصبانه می‌باشد
۲. در نتیجه گیری کتاب هم آیت الله خمینی رو یک قهرمان ملی معرفی کرده که تاریخ مثالش رو ندیده. که این هم کاملا متعصبانه است
۳. این اعداد و امار ریز با یکان و دهگان به هیچ درد شنونده نمیخوره میشده خیلی ساده تر و روانتر این آمار رو گفت که گوش نوازتر و راحتتر باشه درکش. در کل من به هیچ جناحی وابسته نیستم یک فرد بی طرف که با عقل و منطق مسائل رو میسنجم
به نظر من این کتاب کاملا متعصبانه نوشته شده و نمیشه به حرفاش استناد کرد و تصویر درستی از گذشته رو به نمایش نمیگذارد
فوآد شبانی
۱۴۰۲/۴/۲
کتاب ایران بین دو انقلاب بقلم یرواند ابراهامیان یک نمونه شیوا و شفاف برای درکی عمیق از شرایطی تاریخی در بازه‌های زمانی مشخص است. گاهی حس میکنم در کتابای تاریخ مدرسه‌های هیچ به ما گفته نشده! یا شاید فقط تلاش کردند یک تصویر کلی به ما بدهند... تاریخ و درس تاریخ نقشه راه فرداست. به شرطی که وقتی تحریر و تدریس می‌گردد مدرس و مولف کتابهای درسی‌اش درک و اشرافی قابل قبول به مفاهیم عمیق مربوط به جامعه و جامعه شناسی سیاسی هر دوره داشته باشند. نکته مهمی که تا امروز مغفول مانده است. بچه‌هایی که تاریخ را درست درک نمیکنند، نمیتوانند در بزنگاه‌های تاریخی پیش رو درک و تحلیل درستی نسبت به شرایط روز دنیا و کشورشان داشته باشند. شناخت دوست، دشمن و خائن، تشخیص راه درست از باطل و همه اینها از دل درک درست تاریخ و جامعه ماقبل بر می‌آید.
جلیل آهنگرنژاد
۱۴۰۲/۹/۲۲
کتاب «ایران بین دو انقلاب» از جمله آثاری است که بایستی در سطح عمومی جامعه و بدون هر گونه القای سیستماتیک دولت‌ها ترویج و خوانده شود. روایت کتاب اگر چه نمی‌تواند یک روایت جامع و مطلق باشد، اما بسیاری از برساخته‌های روایی سیستمها را بر هم می‌ریزد و می‌تواند به هر مخاطب خاص و عامی، عینکی تازه برای قبل شناخت امور سیاسی ایران از انقلاب 57 و تفهیم آن بدهد. البته کتاب «ناکامی چپ در ایران» از مازیار بهروز هم می‌تواند تکمیل کننده‌ی روایت سیاسی ایران قبل از انقلاب باشد. مطالعه‌ی هر دو کتاب، ضروری و ارزشمند است.
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۵/۱
کتاب بسیار طولانی ست و تمام کردن‌ش، تحمل و صبوری می‌طلبد. اما قطعا ارزش وقت گذاشتن را دارد.
شخصا با فاکتور گرفتن فصل ۶، ۷ و ۸ که صرفا درباره حزب توده بود (تولد-رشد-مرگ) کتاب را خواندم.
متاسفانه به دلایل زیادی نمی‌توان نقدی بر آن نوشت چه نقد موافق و چه مخالف. فقط میتوان گفت: برای آگاهی بخوانید،
برای آنکه متعصب نباشید و برای نیل به حقیقت.
پی‌نویس: این کتاب در نشر نی و نشر مرکز ترجمه‌های متفاوتی دارد؛ بطور کلی تفاوت جزئیات در اطلاعات متن، ناچیز است و هر دو نشر قابل استناد هستند.
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۵/۳۰
نحوه بیان، کیفیت صدا و ضبط عالی
محتوا ارزش چندین بار خواندن و گوش دادن دارد.
مسیل این سیلاب تاریخی که روزگار ما را به تاراج برده، خود ما مردم ساخته ایم؛ با جهالتمان، با نادانی مان، با فقدان هوش و ذکاوت و شعورمان…
ما هر بار اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنیم و به قول علی رضاقلی، در این سرزمین هر فریدونی لاجرم ضحاک گردد…
Hossein932
۱۴۰۳/۱/۱۷
چگونگی شکل گیری احزاب تو ایران مخصوصا حزب توده، سازماندهی، انسجام، نفوذ در اتحادیه های کارگری تو شمال و جنوب کشور نکات بسیار جالب و حایز اهمیت در اختیار شنونده میگذاره کلا انقلاب ایران رو از یک نقطه نظر دیگه ای بررسی میکنه من که کلی لذت بردم
Mary7key
۱۴۰۲/۹/۴
خیلی دقیق به بیان موارد تاریخی آن زمان پرداخته شده و میتواند به عنوان یک کتاب تاریخی خوب در نظر گرفته شود. نویسنده در خصوص رویدادها دیدگاههای خود را آورده که از دیدگاه منطقی بنظر جالب است اما جای بحث بیشتری دارد.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۸/۲۰
عجب کتابیه پسر معرکه اسبنظرم ایرانی باسواد اگر این کتاب را نخواند یا گوش ندهد، مطلب مهمی را از دست داده است… جای شرمساری و سرشکستی است که إیرانی جماعت کتاب نمی‌خوانند…
علی
۱۴۰۱/۱۲/۱
واقعا یکی از مهم‌ترین دوران‌های تاریخی ایران, فاصله بین این دو انقلابه و خیلی جامع و مفصل و بی طرفانه از نظر من روایت کرده, صدا با کیفیت خوبی ضبط نشده بود.
علیرضا گلمحمدی
۱۴۰۳/۲/۱
بسیار عالی و دقیق صدا و بیان شیوای گوینده انرژی بخشه، و همچنین به اون قسمت از تاریخ ایران هم خیلی علاقه مند شدم با این کتاب
زینب گلعنبر
۱۴۰۲/۹/۱۴
خواندن این کتاب را به تمام ایرانیان توصیه میکنم، زیرا تاریخ مشروطه و اتفاقات و علل و دلایل موجود در این کتاب به خوبی تفسیر شده
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۲/۶/۶
کتاب خوبی در رابطه با ساختار سیاسی ایران از زمان حکومت قاجار تا انقلاب ۵۷. ابتدای کتاب در رابطه با حکومت قاجار برای من جالب تر بود.
حسن عرفانی
۱۴۰۲/۱/۱۴
این کتاب یکی از منابع فوق العاده تاریخ معاصر است که خیلی بی طرفانه نیز نوشته شده و بی تعارف ذهن من را تغییر داد.
یگانه زهرا منصوری
۱۴۰۳/۱/۹
اینم کتاب خوبی بود البته تفاضیل کتاب خیلی زیاده یه کمی حوصله سربره ولی در مجموع خوبه بد نیست
معصومه پستادست
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کتاب بسیار خوبی هست. متن بسیار روانی داره و صدای گوینده هم کاملا خوشایند و بی ایراد هست
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب

برای دریافت کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.