معرفی و دانلود کتاب تانگ فو: روش برخورد با افراد دشوار

عکس جلد کتاب تانگ فو: روش برخورد با افراد دشوار
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تانگ فو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تانگ فو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تانگ فو: روش برخورد با افراد دشوار

با خواندن کتاب تانگ فو نوشته‌ی سم هورن، می‌توانید به طرز ماهرانه‌ای افراد بدزبان و بدقلق را خلع سلاح کنید تا روابط اجتماعى‌تان با تنش کمتری همراه باشد و زندگى‌تان لذت‌بخش‌تر شود. این کتاب تکنیک‌هایی موثر به شما می‌آموزد تا اصول برقراری ارتباط صحیح با دیگران را بیاموزید و در ارتباطات خود کمتر با مشکل مواجه شوید.

درباره‌ی کتاب تانگ فو:

سم هورن (Sam Horn) با استراتژی‌هایی که در این کتاب ارائه می‌کند به شما می‌آموزد که چگونه اعتماد به نفس خود را تقویت کنید تا حرف‌های دیگران شما را آزار ندهد. زمانی که فردی با کلامش شما را عصبانی یا آزرده می‌کند، با روش‌های کتاب تانگ فو (Tongue Fu) می‌توانید ذهن و زبان خود را تقویت کنید و به طرز ماهرانه‌ای از خود حمایت کنید. با این استراتژی‌های فوق‌العاده شما هرگز در برابر پرخاشگران احساس سرخوردگی نخواهید کرد.

تانگ فو روشی موثر برای سازگار شدن در برخورد با افراد مختلف محسوب می‌شود و به نوعی می‌توان گفت فلسفه‌ی زندگی است. تانگ فو به شما می‌آموزد که چطور ناسازگاری‌ها را مدیریت کنید، با دیگران همکاری سازنده داشته باشید و حتی بتوانید نسبت به افرادی که بی‌ملاحظه یا مردم آزار هستند، واکنشی شایسته نشان دهید. کتاب تانگ فو را می‌توان به عنوان یک مربی هنرهای رزمی به حساب آورد با این تفاوت که این کتاب توان دفاعی روان شما را تقویت می‌کند نه قدرت بدنی‌تان!

در واقع شما با خواندن کتاب تانگ فو هنر حاضر جواب بودن را فرا می‌گیرید. اگر تاکنون در هنگام رویارویی با خشم دیگران احساس ترس و شرم را تجربه می‌کردید یا شما هم با خشم با آن‌ها مواجه می‌شدید، پس از خواندن این کتاب درمی‌یابید که این واکنش‌ها هیچ‌کدام صحیح نیست. برای اینکه بتوانید در مقابل حمله‌ی زبانی دیگران پاسخگو باشید، باید ابتدا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، تبدیل شدن به فردی با اعتماد به نفس، نیازمند آموختن نکات و تمریناتی است که این کتاب در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این شما باید یک توانایی دیگر را در خود افزایش دهید و آن توانایی تشخیص واکنش متناسب است. در پایان با راهنمایی‌هایی که فرا گرفتید می‌توانید در هر بحث و جدلی پیروز شوید، بدون آنکه آرامش خود را از دست دهید و یا رفتار ناشایستی از خود نشان دهید.

نکوداشت‌های کتاب تانگ فو:

- یک اثر عالی که اصول تازه‌ای را در برقراری ارتباط با دیگران مطرح می‌کند. همه باید این کتاب را داشته باشند! (جان گری، نویسنده‌ی کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی)
- اگر مردم از آموزه‌های این کتاب پیروی کنند، جهان مکانی آرام‌تر خواهد بود. (جان کافیلد)
- بی‌شک کتابی عالی‌ست؛ سرشار از نکاتی مفید برای مدیریت رفتار خود با دیگران. (آنتونی رابینز)
- آیا دچار سرخوردگی شده‌اید؟ پس تانگ‌ فو را بیاموزید! (شیکاگو تریبون)

کتاب تانگ فو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنیال تقویت مهارت‌های ارتباطی خود هستید، خواندن این کتاب شگفت انگیز را از دست ندهید.

با سم هورن بیشترآشنا شویم:

وی نویسنده‌ی اهل آمریکا، و از سخنران‌های برجسته و مربیان مشهور در زمینه‌ی تدریس ارتباطات بینِ فردی‌ست. هورن انجمنی به نام INTRIGUE بنیان نهاده که عمده‌ی فعالیت آن آموزش مهارت‌های ارتباطی به صاحبان مشاغل است. سم هورن علاوه بر آثاری که نوشته،، سمینارهای آموزشی گوناگونی نیز تشکیل داده است؛ این سمینارها با استقبال فراوانی (خصوصاً از سوی شرکت‌های بزرگ) روبه‌رو شده و و نام هورن را به عنوان فردی تاثیرگذار در مجامع گوناگون مطرح نموده است. مشهورترین اثر سم هورن کتاب تانگ فو نام دارد که به نوعی چکیده‌ی تمام نظرات و آموزه‌های وی درباره‌ی ارتباطاتِ بین فردی‌ست.

جملات برگزیده کتاب تانگ فو:

- آدم ساکت، همنشین ندارد.
- همدلى یکى از بهترین شاخص‌هاى عقل و درایت است.
- مردم نصیحت لازم ندارند، محتاج همیارى و مساعدت هستند.
- بهتر است آدم به زندگى بخندد تا اینکه برایش گریه کند.
- افراد ناتوان هرگز نمى‌توانند عفو کنند. عفو و بخشش خصلت افراد قوى و تواناست.
- اگر موقع عصبانیت یک لحظه بردبارى به خرج دهى، از صد روز پشیمانى و تأسف خلاص مى‌شوى.

در بخشی از کتاب تانگ فو می‌خوانیم:

اگر کسى از روى بى‌توجهى حرفى زد، به جاى جا خوردن، بهتر است سرگرم شوى. همیشه افرادى هستند که حرف‌هاى نابجا مى‌زنند. کلام نابجا و زننده‌ى آنان ممکن نیست تو را ناراحت کند، مگر خودت این اجازه را به آنان بدهى. از لحاظ ذهنى پوست کلفت باش.

هرگز لحن دردناک زنى را که مى‌پرسید وقتى کسى به او مى‌گوید چقدر چاق شده است باید چه جوابى بدهد، فراموش نمى‌کنم و این مسأله زجرم مى‌دهد.

اگر حرف زجردهنده‌ى طرف مقابل تو واقعیت داشته باشد، مى‌توانى با لبخندى ملیح بگویى: "حق با توست"، و بعد موضوع صحبت را عوض کنى. یا مى‌توانى به شوخى خودت را تحقیر کنى و بگویى: "آره، من تمام رژیم‌هاى غذایى را به گند مى‌کشم. " یا "من چاق نیستم، فقط از لحاظ افقى خدا به‌ام لطف کرده. " اگر کسى عمدا خواست آزارت بدهد، بهتر است به او بگویى: "همه‌ى ما همین طورى هستیم. "

رمز کار در این است که نظریات بى‌پایه و اساس مردم را نپذیرى و دیگر اینکه به آنان فرصت ندهى بعد از ابراز عقیده‌ى اول، دومى را هم بگویند. صرفا موقرانه جواب بده و موضوع صحبت را عوض کن.

زنى که چند ماه بعد از زایمان هنوز چاق بود، مى‌گفت هر کسى به او مى‌رسد، مى‌گوید: "خیال کردم زاییده‌اى. " یا "مگر یک بچه‌ى دیگر هم توى شکمت است؟ " و او به جاى اینکه از یاوه‌گویى آنان ناراحت شود، دو دستى بر شکم خود مى‌زند و ابروهایش را بالا و پایین مى‌اندازد و این جواب دندان‌شکن را به آنان مى‌دهد: "دیشب پرخورى کردم. اینها ته‌مانده‌ى غذاى دیشب است. "

در همایشى که براى اداره‌ى مالیات بر درآمد داشتم، یکى از حضار تعریف کرد که چطور او و یکى از همکارانش، رفتارى گستاخانه را خنثى کردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: پاسخ به جاى واکنش
1: غلبه بر درماندگى
2: مهار جر و بحث از طریق شوخى
3: همدلى با افرادى که مشکل دارند
4: پایان دادن سریع به گله و شکایت
5: کنار کشیدن موقرانه از جر و بحث
6: خواندن دست طرف مقابل
7: چسباندن زبان به سقف دهان
8: حرف زدن وقتى آدم نمى‌داند چه بگوید
9: پیدا کردن راه حل به جاى عیب‌جویى
بخش دوم: حرف‌هاى گفتنى، حرفهاى ناگفتنى
10: تأیید به جاى مشاجره
11: مربى‌گرى به جاى خرده‌گیرى
12: تبدیل دستور به خواهش
13: پاک کردن ذهن از مانعِ "نمى‌توانى، چون... "
14: خلاصى از شر مشکل
15: پرهیز از گزافه‌گویى
بخش سوم: تبدیل تضاد به تعاون
16: سراپا گوش بودن
17: قوانینى براى رفتارهاى لجام گسیخته
18: پایین کشیدن فتیله‌ى جر و بحث
19: اقدام با فکر باز
20: شراکت در نظارت
بخش چهارم: دریافتِ بیشترِ خواسته، نیاز، حق
21: انتخاب راه مبارزه
22: نه گفتن
23: پایان دادن مدبرانه به گفتگو
24: اقدام با اعتماد به نفس
25: پنج اصل مجاب‌سازى
26: خلاصى از دست زورگوها
27: فرصت دادن براى شروعى دیگر
28: مهار احساسات
29: حفظ دیدگاهى مثبت
30: کشتن با مهربانى
سخن آخر: عملى کردن مقصود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تانگ فو: روش برخورد با افراد دشوار
نویسنده
مترجمنفیسه معتکف
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-600-340-093-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تانگ فو

سیدمهدی حسینی
۱۴۰۲/۱/۳
سلام خدمت دوستان
تکنیک‌های ارائه شده در این کتاب غیر قابل اجرا و نامربوط هستند، _تکنیک‌هایی مانند اگر نمی‌توانید آن‌ها را شکست دهید، به آن‌ها بپیوندید
_مشکلات را با سرگرمی کنار بیاورید
_ و گفتن حق با شماست زمانی که مردم شکایت می‌کنند، تکنیک‌های واقع بینانه برای رسیدگی به مشکل واقعی نیستند. این

بر اساس تکنیک، اگر در یک صف هستید، و 25 نفر در جلوی شما وجود دارند، باید زمان خود را در صف متقاعد کنید که اشکالی ندارد - آن‌ها فقط کارکنان کمی دارند. یا اگر آن کارمند سفارش شما را خراب کرد، شما باید کارهای زیر را انجام دهید:
1. اسم آن‌ها را بپرس - همه می‌دانند که انجام این کار بلافاصله کارمند را در حالت تدافعی قرار می‌دهد. 2. حقوق و خواسته‌های مشتری خود را بیان کنید - این کار کارمند را با چنین اظهارات تحقیر آمیزی عصبانی می‌کند.
3. از یک سرپرست بخواهید - اوه، واقعا؟ عزیزم، خوشحالم که برای چنین توصیه‌های زمین‌شکنی پول می‌پردازم. و....
نتیجه‌گیری من این است که این کتاب به شما کمکی نمی‌کند تا به مشکلات, به‌ویژه در محیط کسب‌وکار رسیدگی کنید. ممنون از کتابراه
مرضیه کردبچه
۱۴۰۱/۱۰/۱
سلام به همه‌ی کتابراهی‌ها اعم از دست اندرکاران و اعضا، کتاب تانگ فو نوسته‌ی سم هورن (روش برخورد با افراد دشوار) یکی از کتابهایی هست که من خواندن آن را به همه‌ی افراد اعم از کتاب خوان و غیر کتابخوان، مرد و زن در هر شغل و سن و سالی پیشنهاد میکنم، تاثیر آموزه‌های این کتاب بسیار عمیق و ملموس هست. ترجمه بسیار روان و مباحث به نحوی هست که میتوان در هر زمان که میسر بود آن را بخوانی و از مطالب آموزنده و کاربردی آن استفاده کنی، راهکارها بسیار عملی و با مثال هستند و در موقعیتهای مختلف اعم از همسر، فرزند، همکار، همسایه، رهگذر، فامیل و موقعیتهای مختلف قابل استفاده هستند. امیدوارم همه‌ی دوستان از جمله خودم با خواندن این کتاب و بهره گیری از نکات و رهنمودهای ارزشمندش به بهبود کیفیت زندگی و فرهنگ عمومی کمک کنیم. ممنون از کتابراه بابت ارائه‌ی کتابهای مفیدش و همچنین تشکر بابت تخفیفهایی که ارائه میشه اعم از ۱۰۰ درصد و غیره که خواننده‌ها میتونن تعداد کتاب بیشتری را استفاده کنند. 🙏💫🍀
Fatemeh .R
۱۴۰۱/۹/۳
نقاط مثبت:) مطالب جدید داشت کارامد بود رهنمود هاش عالی بود نقاط منفی: (طولانی بود مخصوصا فصلای اخرش.
نه مثبت نه منفی: /بعضی فصلاش خیلیییی عالی و کاربردی بود ولی بعضی فصلاش مسخره و حوصله سر بر فصلای اخرشو که دیگه همینجوری فقط رد میکردم. بعضی فصلاشم یکم غیرمنطقی بود. اما خب از حق نگذریم بعضیاش و به
واقعا کاربردی حدید بود. واس همین میگم این کتاب خلاصه شدش نظرم بهتره.
توصیه: *حتما باید بعد مهارتهاش رو انجام داد تا جواب بده. خوندنش خالی از لطف نیست واقعا به جرئت میتونم بگم بعضی فصلاش فوق العاده بود خصوصا فصلای اول و بعد فصلایی که نزدیک به اخر کتاب میشه. اگر همه مردم ایندست کتاب هارو بخونن جامعه بهتری خواهیم داشت نتیجه مطالعه کم ناهنجاری‌های جامه اس
Amir Reza
۱۴۰۱/۷/۲۵
به نظر من کتاب‌هایی از این دست، مخصوصا کتاب‌هایی که درباره‌ی مبحث روابط اجتماعی مون هستش می‌تونه بسیار مفید باشه
این کتاب‌های هم در همین مورد و درباره‌ی برخورد با کسانی هست که معمولا برامون سخته تحمل کردنشون یا به اصطلاح بدقلق ان، لجبازن و بقول نوجوانامون 'رو مخی' هستن! 😉
خب معمولا شاید بعضی رو
فصل‌های کتاب در برخورد اول باهاش کنار نیاین که مثلا تحت هر شرایطی با طرف مقابل بخواین مدارا کنین و یا کوتاه بیاین!... ولی خب واضح و مبرهنه که اگه بتونیم یه سری اصول رو بعنوان عادت بکنیم در زندگی و روابطمان کمترین خاصیتش اینکه خودمون بیشتر طعم آرامش رو خواهیم چشید و هیچ چیزی مهم تر از 'آرامش' نیست.
تشکر فراوان از 'کتابراه' دوست داشتنی 🙏
آیلین کاظمی
۱۴۰۱/۷/۳۰
این کتاب و کتابهایی از این قبیل باید در مدارس تدریس بشن.
کتابی هست با نگارشی رسا و مثالهایی واضح که به خواننده کمک میکنه در موقعیتهای مشکل ساز و پرتنش رفتار مناسبی داشته باشه که برای هر دو طرف اعصاب خوردی ایجاد نشه.
افرادی که زود عصبی میشن، افرادی که کم رو هستن، افرادی که صبروتحمل چندانی ندارن،
افرادی که آدمای دشوار و اعصاب خوردکن اطرافشون زیاده، افرادی که بخاطر استرس و تنشهای محیط کاری یا زندگیشون کم تحمل شدن حتی برای نوجوانهایی که در سن بلوغ هستن میتونن بیشترین استفاده رو از این کتاب داشته باشن. و برای تک تک افراد جامعه خوندن حداقل یک بار این کتاب خالی از لطف نخواهد بود.
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
کتاب جالب و آموزنده‌ای بود در رابطه با روابط اجتماعی مناسب برای سنین بالای ۱۲ سال هس به نظرم چون مطالبی که داره شاید در حد ذهن یک بچه ۱۰ ساله نباشه بعضی فصلاش واقعا خوب نبودند و بیشتر ترجیح میدادم نخونم ولی بعضی فصلاش هم در مقابل نکات ارزنده‌ای داشتن از دیگر نکات منفیش طولانی بودنش هس ولی ترجمه داش خوبی داشت مطالبی برای گفتن ولی وقتی خواسته زیادی به درد بخور باشه یکم خراب کرده برا کسایی که دور و برشون افراد رو مخ و یک دنده هس یا یکی که نمیتونه تحملش کنه توصیه میکنم شاید بتونه کمک کنه که بتونید بهتر با اون سازگاری پیدا کنید
Niloofar.z.m
۱۴۰۳/۱/۷
یه کتاب 300 صفحه ای که شامل 50 الی 70 صفحه مفید بود اون هم نه نوشته ی قاطعی که بگم چه خوب میشه از این استفاده کرد بیشتر تصورات نویسنده بود. درک نمیکنم نویسنده ها این قدر ضعیف عمل میکنن و کتابشون به ترجمه و چاپ و نشر میرسه اول یه سرتیتر کلی بیان میشد مثلا «توجه ناقص در مورد توجه صبورانه» بیشتر ها ست عصبانیت فریادی برای جلب توجه (ناشناس) و حالا وارد خانم لرا میم میشد که این تکنیک رو تو زندگیش عملی کرده و سیلی از مثال و نمونه های دیگه که تا سه الی چهار صفحه بعد ادامه داشت
حنا
۱۴۰۱/۹/۱۳
این کتاب درباره راه‌ها و روش‌های درست برخورد با افرادی است که به شکلی ما را تحت فشار قرار می‌دهند یا عصبانی می‌کنند. با مطالعه این کتاب به مهارت‌هایی دست پیدا می‌کنید که شما را از این موقعیت‌ها نجات می‌دهدما ممکن است گاهی مورد آزار افراد زورگو، بداخلاق، بدقول، پرحرف و... قرار بگیریم و ندانیم که در مقابل حرف‌ها یا نیازهای غیرمنطقی‌شان چه واکنشی نشان بدهیم. این کتاب با مثال‌های مختلف‌ و مرحله به مرحله کمک می‌کند که در تمام این شرایط آزاردهنده، ماهر و قدرتمند ظاهر شوید.
Yasaman Ahmadi
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
از خواندن این کتاب درس‌ها و تکنیک‌های بسیاری در روابط با آدم‌های سمی یاد گرفتم. و به همه‌ی کسانی که مشکلات ارتباطی با چنین افرادی را دارند و راه حل مناسب آن را پیدا نمی‌کنند پیشنهاد می‌کنم چون تمرین راهکار‌های آن برای برخورد صحیح با هر نوع فردی کمک میکنه که آسیب کمتری از این روابط ببینیم و بهتر عمل کنیم. راهکارهای ساده‌ای بیان شده که به راحتی می‌توان آن‌ها را به کار گرفت‌. و در ذهن نهادینه کرد. تا در موقعیت‌های لازم بتوان از آن‌ها استفاده کرد.
ر راقب
۱۴۰۱/۶/۲۴
کتاب خیلی خوبی است برای افراد عادی و بهنجار جامعه که می‌خواهند رفتار مناسب تری با افراد مشکل دار داشته باشند. مطالب کتاب برای افراد بسیار پرخاشگر و کسانی که این نگرش را دارند که دیگران همیشه با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند و حقشان را می‌خورند، و باید حق افرادی که با آن‌ها رفتار خوبی ندارند را کف دستشان و بگذارند، با این کتاب نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند تصور می‌کنند که کتاب منفعل بودن را تشویق می‌کند. ‌
کتابخوان
۱۴۰۱/۶/۱۴
پیشنهاد میکنم مطالعه شود. این کتاب دارای عناوینی است که میتونه شما را در برخورد با همکاران و آدم‌های سرسخت راهنمایی کنه. در محیط کار انواع و اقسام تنش‌ها وجود دارد بنابراین نیاز هست که برای اینکه بتوانید مثل یک آدم حرفه‌ای عمل کنید سطح مطالعه تون را بالا ببرید. اینکه خودتون را از تله آدم‌های دشوار نجات بدید و حتی رهبری وضعیت را به دستتون بگیرید.
فرزانه نجاری
۱۴۰۲/۲/۳
کتاب موضوع جالبی داشت آموزنده و سرگرم کننده بود ولی به نظر من تمام راه حل هاش روی همه افراد قابل اجرا نیست همه جا و همیشه کوتاه اومدن در یک بحث هر چند بیهوده به صلاح نیست افراد روحیات و خلقیات متفاوتی دارند همچنین برداشت‌های متفاوت از برخورد شما کوتاه اومدن همیشه جواب نیست.
بیشتر شیوه‌های این یا
کتاب درمورد کوتاه اومدن بحث رو عوض کردن توضیح میدن. ترجمه خوب بود و متن کتاب غلط نگارشی نداشت.
ممنون از کتابراه
میترا حق شناس
۱۴۰۱/۶/۲۵
اوایل کتاب منطقی تر و قابل قبول تر بود
آمادگی برای برخورد با افراد بی ربط و بد خلق و عیب جو و در ادامه مطالب سطحی تر و راهکارها بنظر کلافه کننده بود
اینکه تو هر شرایط و موقعیت ناراحت کننده‌ای طرف مقابل و درک کنی و خودتو نادیده بگیری شدنی نیست
و اینکه ما آدمها اونقدرا صبور نیستیم که هر اتفاق و و
سهل انگاری رو راحت باهاش کنار بیایم بخوایم خیلی مودبانه و آروم پاسخگو باشیم. در نهایت مطالعه‌اش خالی از لطف نبود ممنون
ماه بانو
۱۴۰۱/۸/۱
کتابی در مورد نحوه برخورد با انواع آدما. من‌خودم خیلی دچار چالش برخورد با نوجوانان بودم و خب خیلی خوب راهنمایی کرد. و دیگه باعث نشد ک خودم انرژیم بیوفته و عصبی بشم و کلی جنگ ذهنی راه بیوفته و از مسیر اصلی زندگیم منحرف بشم. مفید و مختصر همه‌چیز رو بیان کرده و خیلی قشنگ بیان کرده. نثر ساده و روانش باعث شده آدما در همه سنی کامل و زاحت متوجه منظور نویسنده بشن و خیلی خوب بتونن تو زندگیشون استفاده کنن
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۸/۲۴
کتاب نکات کاربردی را برای بالا بردن مهارتهای کلامی بیان میکند. این نکته‌ها برای روابط بین دونفر تا چندنفر عملی است و بازده تاثیرگذاری دارد. نگارش و بیان کتاب ساده است. مثالهایی قابل درک دارد که برای اعم افراد پیش آمده و همذات پنداری خواننده را همراه دارد. نکته‌ای از کتاب، اگر یاد بگیری در کنترل امور با دیگران سهیم باشی آن‌ها از مسائل بهتر لذت می‌برند و تو را تنها نمی‌گذارند.
مشاهده همه نظرات 206

راهنمای مطالعه کتاب تانگ فو

برای دریافت کتاب تانگ فو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.