معرفی و دانلود کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه: اصول اولیه یادگیری

عکس جلد کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه: اصول اولیه یادگیری
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه: اصول اولیه یادگیری

کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه نوشته‌ی صمد محمدی، به موضوع تمرکز و افزایش دقت و حواس می‌پردازد و روش‌ها و متدهای علمی این فرآیند را آموزش می‌دهد. این راهنمای کاربردی درمورد شرایط اولیه‌ی مطالعه صحبت می‌کند، شیوه‌ی تندخوانی را می‌آموزد و با پیشنهاد دادن انواع تمرینات کمک می‌کند تا فقط با یک‌بار خواندن کتاب، تمام مطالب آن را به خاطر بسپارید.

درباره‌ی کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه

در دنیای امروز هم سرعت گردش اطلاعات و هم حجم آن به‌شدت افزایش پیدا کرده. حالا در کسری از ثانیه اطلاعات پخش می‌شوند و همه می‌توانند از طریق اینترنت و ماهواره و دیگر مدیوم‌ها به آن دسترسی پیدا کنند. این باعث شده مقدار داده‌ها نیز خیلی زیاد شود. آمار نشان می‌دهد ما روزانه در معرض ده‌ها گیگ داده قرار داریم. اما ذهن ما گنجایش این مقدار اطلاعات را ندارد و طبیعتاً قسمت زیادی از آن فراموش می‌شود. کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه نوشته‌ی صمد محمدی، برای حل کردن همین مشکل نوشته شده. این راهنما به ما نشان می‌دهد که در عصر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی، چطور مطالعه‌ای هدفمند و مفید داشته باشیم. چگونه از زمانمان به بهترین نحو بهره ببریم و با سرعتی قابل قبول کتاب‌ها را بخوانیم.

معرفی و دانلود کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه

در عصر حاضر سرعت زندگی بی‌نهایت بالا رفته. به دنبال آن زندگی هم فشرده‌تر شده. این به معنای آن است که ما باید منظم‌تر باشیم و طبق برنامه پیش برویم. باوجوداین مشکل بزرگی بر سر راه رسیدن به این هدف وجود دارد: منظم بودن در این عصر به معنی سریع بودن است. امروزه انجام سریع و درست وظایف نوعی مهارت به شمار می‌رود. یکی از زمینه‌هایی که این مهارت در آن بسیار ضروری و کاربردی است، مطالعه‌ی کتاب‌ است. تندخوانی توانایی مهمی است و به آموزش و تمرین نیاز دارد. دراین‌باره منابع زیادی در دسترس است اما یکی از بهترین آن‌ها کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه نوشته‌ی صمد محمدی است. محمدی در این راهنما تلاش کرده از روش‌های علمی و آخرین تکنیک‌های دنیا استفاده کند. موضوع اولی که او در کتابش به آن اشاره کرده فراهم کردن بستر مطالعه است. تندخوانی بیش از هر چیزی به تمرکز نیاز دارد و برای رسیدن به تمرکز کافی باید بتوانیم محیطی مناسب برای خودمان فراهم کنیم. نویسنده تلاش کرده نکاتی را در این زمینه گوشزد کند تا بتوانیم به فضایی ایدئال برسیم.

مطالعه کردن خود نوعی هنر است. در گذشته کتاب خواندن به‌تنهایی کافی بود و ارزش تلقی می‌شد. ولی امروز شیوه‌ی مطالعه هم اهمیت دارد. دیگر نمی‌توان روزهای متمادی را صرف خواندن یک اثر کرد، چون زمان ارزش زیادی پیدا کرده. موضوع دیگر پراکندگی موضوعات است. حالا هر فرد در طول زندگی‌اش باید تعداد زیادی کتاب درسی و عمومی بخواند. طبیعی است که در این وضعیت، احتمال فراموش کردن بخش زیادی از مطالب بسیار زیاد است. اما چطور باید بر این مشکل عمومی غلبه کرد؟ محققان معتقدند راه‌حل این معضل، تقویت کردن حافظه و استفاده از متدهای تندخوانی است. اتفاقی که در خیلی از کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته صورت می‌گیرد و باعث شده راندمان مطالعه به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد. فلسفه‌ی این متدها این است که به‌جای خواندن کلمه به کلمه و تکرار مطالعه، بهینه‌تر کردن مطالعه جایگزین می‌شود. در این صورت نه‌تنها در زمان صرفه‌جویی خواهد شد، که سطح یادگیری نیز افزایش خواهد یافت. صمد محمدی در کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه، پس از مرور ساختار حافظه و شیوه‌ی کارکرد آن، اصول و قواعد شیوه‌ی تندخوانی را می‌آموزد. او تمرین‌های مدرنی پیشنهاد می‌دهد که به شما کمک می‌کنند سرعت مطالعه‌یتان را تا چندین برابر افزایش دهید.

کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه را انتشارات اختر به چاپ رسانده است.

کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید حافظه‌یتان را بهبود بخشید و مطالب را سریع‌تر یاد بگیرید، می‌توانید این راهنما را مطالعه نمایید.

در بخشی از کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه: اصول اولیه یادگیری می‌خوانیم

موقعی که حادثه اتفاق افتاد، او با سرعت بیش از یکصد کیلومتر در ساعت، در بزرگراه حرکت می‌کرد. چیزی در کنار جاده توجهش را جلب کرد، همین که رو را برگرداند که پشت سرش را نگاه کند، دیگر دیر شده بود، فقط یک ثانیه وقت داشت که کاری بکند. یک کامیون ماک که در جلو او حرکت می‌کرد، به‌طور ناگهانی ترمز کرد و او بی‌‌درنگ برای نجات جان خود موتورسیکلت را خواباند و روی زمین شروع به لغزیدن کرد. لغزیدنی که تمام‌شدنی نبود. با حرکتی آهسته و فجیع به زیر کامیون لغزید. درپوش باک موتورسیکلت کنده شد و آنچه نباید بشود، شد. بنزین بیرون ریخت و آتش گرفت. وقتی چشمانش را باز کرد روی تختخواب بیمارستان بود. احساس درد و سوزش می‌کرد. نه قادر به حرکت بود و نه جرأت داشت نفس بکشد. سه‌چهارم بدنش به‌طرز وحشتناکی دچار سوختگی از نوع درجه سوم شده بود. با وجود این، دل به مرگ نداد. تلاش کرد که به زندگی برگردد و در شغل خویش پیشرفت کند.

در زندگی هر زن و مرد، زمانی فرا می‌رسد که به تلاش فوق‌العاده‌ای نیاز است. زمانی که هر دری را زده و نتیجه نگرفته‌ایم. زمانی که زندگی، ظالمانه به نظر می‌رسد. زمانی که هر چه ایمان، ارزش، محبت، گذشت و پشتکار داشته‌ایم صرف کرده‌ایم و حتی از حد خود فراتر رفته‌ایم. بعضی از مردم چنین شرایطی را فرصتی می‌دانند تا توانایی‌های خود را بهتر ظاهر سازند و خود را محک بزنند. بعضی‌ها هم اجازه می‌دهند که این تجربیات تلخ آن‌ها را نابود سازد. هرگز فکر کرده‌اید که چرا افراد مختلف در برابر دشواری‌های زندگی عکس‌العمل‌های گوناگون از خود بروز می‌دهند؟ من چنین کاری کرده‌ام. بیشتر ایام عمرم را به این اندیشیده‌ام که چه انگیزه‌ای باعث می‌شود تا افراد به شکل معینی رفتار کنند. تا آن جایی که یادم می‌آید همیشه دلم می‌خواسته است کشف کنم که چه عاملی موجب شده است تا زنان و مردان معینی به‌کلی با مردم نظیر خود متفاوت باشند؟ به چه علت بعضی‌ها به رهبری ملتی یا به موفقیت بزرگی می‌رسند؟ چگونه است که بسیاری مردم علی‌رغم هرگونه بدبختی که به سرشان می‌آید زندگی را به شادمانی می‌گذرانند، در حالی که بعضی دیگر که به نظر می‌رسد همه نوع امکاناتی در اختیار دارند زندگی را با نومیدی، خشم، و افسردگی می‌گذرانند؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: حافظه و اصول استفاده از آن
فصل دوم: بهداشت حافظه
فصل سوم: اصول اولیه‌ی مطالعه
فصل چهارم: تمرکز حواس و دقّت
فصل پنجم: درک (یادگیری) و یاد سپاری
فصل ششم: اصول تندخوانی
مآخذ مورد استفاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه: اصول اولیه یادگیری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-964-6756-11-3
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه

برای دریافت کتاب خودآموز تندخوانی و تقویت حافظه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.