معرفی و دانلود کتاب تندخوانی: چگونه یک کتاب را در یک روز بخوانیم؟

عکس جلد کتاب تندخوانی: چگونه یک کتاب را در یک روز بخوانیم؟
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تندخوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تندخوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تندخوانی: چگونه یک کتاب را در یک روز بخوانیم؟

چگونه یک کتاب را در یک روز بخوانیم؟ رایان جیمز در کتاب تندخوانی ترفندهای ساده و جذابی را برای افزایش سرعت مطالعه و درک مطلب در اختیارتان قرار می‌دهد تا در این زمینه موفق‌تر عمل کنید و از زمان خود بیشترین بهره را ببرید.

درباره‌ی کتاب تندخوانی:

تندخوانی روش کارآمدی برای خواندن است و مزیت‌هایی دارد که حتی تصورش را هم نمی‌کنید!

باورهای نادرست بسیاری درباره‌ی تندخوانی وجود دارد که افراد را برای یادگیری این مهارت نگران می‌کند، اما وقتی فوایدی را که برای زندگی‌تان به‌همراه دارد، درک کنید، برای یادگیری آن مشتاق‌تر خواهید شد. تندخوانی به شما قدرت می‌بخشد تا با حفظ تمرکز، سطح درک خود را افزایش دهید.

از طرف دیگر، با استفاده‌ی درست از وقت خود، تبدیل به فردی تأثیرگذار می‌شوید که فرصت لذت بردن از سایر امور زندگی‌اش را نیز دارد. خواندن باعث می‌شود تا دانش بیشتری کسب کنید و خلاق‌تر، نوآورتر و موفق‌تر شوید.

این مهارت به شما توانایی خواندن حداقل یک کتاب در روز را می‌دهد. تصور کنید که چه میزان اطلاعات را می‌توانید به ‌دست آورید و در ذهن خود نگه دارید! شما می‌توانید به جمع افراد بسیار موفق در سراسر جهان ملحق شوید. افراد موفقی که خواندن را ابزار مهمی برای پیشرفت در هر زمینه‌ای از زندگی می‌دانند.

اگر کتاب‌خوان هستید، با آموختن مهارت تندخوانی که سرگرمی خواندن را به یک تجربه‌ی لذت‌بخش‌تر تبدیل می‌کند، شگفت‌زده خواهید شد. همه‌چیز از این‌جا شروع می‌شود که ابتدا از شر عادت‌های بدی که در خواندن دارید، خلاص شوید. پس باید با روش‌های تندخوانی و نحوه‌ی به‌کارگیری آن‌ها آشنا شوید و رایان جیمز (Ryan James) تمام اطلاعاتی را که در این زمینه نیاز دارید در کتاب تندخوانی (Speed Reading: How to Read a Book a Day) ارائه می‌دهد.

کتاب تندخوانی مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید در مطالعه سرعت خود را افزایش دهید، توجه به توصیه‌های کاربردی کتاب حاضر برای‌تان مفید خواهد بود و به شما کمک می‌کند در کنار تقویت مهارت تند خوانی، توانایی درک مطلب خود را هم حفظ کنید.

با رایان جیمز بیشتر آشنا شویم:

رایان جیمز نویسنده‌ای است که علاقه‌ی زیادی به روانشناسی رشد و روانشناسی اجتماعی دارد. او معتقد است که با درک مغز و احساسات، می‌توانید خود را در مقابل چالش‌های زندگی تجهیز کنید. رایان در کتاب‌های خود گام‌های عملی برای بهبود همه‌ی جنبه‌های زندگی شما از جمله سلامتی، تناسب اندام، کار، بهره‌وری، اعتماد به نفس، روابط و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. درک کتاب‌های او بسیار آسان است و همین موضوع درخصوص عملی کردن راهنمایی‌های جیمز نیز صادق است و شما به راحتی می‌توانید نوشته‌های وی را در زندگی خود پیاده کنید.

در بخشی از کتاب تندخوانی می‌خوانیم:

همان‌طور که در فصل‌های پیشین یاد گرفتید، خوانندگان تازه‌کار هنگام خواندن، هر کلمه را در ذهن‌شان تلفظ می‌کنند یا آن را زیر لب می‌خوانند. هنگامی‌که این افراد بزرگ‌تر می‌شوند، موقع خواندن، یک مونولوگ داخلی را در ذهن‌شان گسترش می‌دهند. این مسئله کم‌کم به یک عادت تبدیل می‌شود. سرعت خواندن آن‌ها به این‌که چقدر سریع صحبت می‌کنند، بستگی دارد. بدین ‌ترتیب درون‌خوانی مانع بهبود سرعت خواندن می‌شود.

این‌جا صحبت از این است که درون‌خوانی چگونه می‌تواند سرعت شما را کم کند. سرعت صحبت ‌کردن معمولی یک شخص 200 تا 250 کلمه در هر دقیقه است. زمانی‌که درون‌خوانی می‌کنید، با همان سرعت می‌خوانید. درحالی‌که قبلاً برای انجام این کار آموزش دیده‌اید و مجبور نیستید هر کلمه‌ را در ذهن خود بگویید و بشنوید تا بتوانید آن‌چه را می‌خوانید، درک کنید.

وقتی خودتان را برای تندخوانی آموزش می‌دهید، ذهن شما می‌تواند به‌طور خودکار، آن‌چه می‌بینید را، پردازش کند. بنابراین مجبور به توقف و تلفظ نیستید. می‌توانید سرعت خواندن خود را از تعداد معمولی 200 تا 250 کلمه در هر دقیقه تا تقریباً هر سطحی که تصمیم بگیرید، افزایش دهید.

برای غلبه بر این عادت نادرست مطالعه، صداقت مهم است. شما باید اعتراف کنید که در حقیقت صدایی در سر دارید که هنگام خواندن، باید آن را خاموش کنید. گام بعدی تمرین صحبت ‌نکردن است. این‌جا چند نکته درباره‌ی چگونگی دوری از «گفتن یا شنیدن کلمات هنگام خواندن» و نابود کردن این عادت بد وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
فصل 1: درک تندخوانی
علم خواندن
شیوه‌های مختلف خواندن از این قرار هستند:
فصل 2: تاریخچه‌ی تندخوانی
فصل 3: خواندن در برابر تندخوانی
1. کلمات را می‌بینید.
2. بی‌صدا می‌خوانید.
3. کلمات را رمزگشایی می‌کنید.
4. مطالب را درک ‌می‌کنید.
فصل 4: در چه‌سطحی از تندخوانی قرار دارید؟
فصل 5: شناخت باور‌های نادرست درباره‌ی تندخوانی
شناخت باور‌های نادرست درباره‌ی تندخوانی
باور نادرست 1
باور نادرست 2
باور نادرست 3
باور نادرست 4
فصل 6: فواید تندخوانی
1. زمان را بهتر مدیریت خواهید کرد.
2. قدرتمند خواهید شد.
3. فرصت‌های بیشتری خواهید یافت.
4. اعتماد ‌به ‌نفس بیشتری پیدا می‌کنید.
5. حافظه‌ی بهتری خواهید داشت.
6. آرامش بیشتری احساس خواهید کرد.
7. توانایی یادگیری خود را افزایش خواهید داد.
8. تفکرتان پیشرفت می‌کند.
9. استرس کمتری خواهید داشت.
10. برای رسیدن به رؤیاها، خلاقیت بیشتری خواهید داشت.
11. به‌عنوان یک رهبر، نوآورتر خواهید شد.
12. در حل مسائل مهارت پیدا می‌کنید.
فصل 7: تغییر عادت‌های نادرستِ خواندن
1. درون‌خوانی
2. خواندن کلمه‌به‌کلمه
3. حرکت چشم بی‌اثر
4. پس‌روی
5. تمرکز ضعیف
6. ‌تمرین ‌خواندن خطی
7. مهارت ‌نداشتن در خواندن مؤثر سطحی
فصل 8: روش سرعت: حرکت چشم خود را سریع‌تر کنید!
تثبیت‌ چشمی و آشنایی با موضوع
تثبیت‌ چشمی و واژگان
هدایت چشم را تمرین کنید!
ارائه‌ی بصری سریالی سریع
فصل 9: روش خواندن مؤثر سطحی
1. هدف خود را مشخص کنید!
2. به هر دو روش افقی و عمودی بخوانید!
3. مانند نویسنده فکر کنید!
4. نکات برجسته و افکار اصلی را پیدا کنید!
فصل 10: روش حفظ: تمرکز را حفظ کنید!
فصل 11: کلیدهای موفقیت در تندخوانی
فصل 12: روزانه یک کتاب بخوانید! تمرین‌هایی که می‌توانید شروع کنید و آن‌ها را به عادات خود تبدیل کنید!
1. قاطعانه بیدار شوید!
2. هدف داشته باشید!
3. زمان خواندن را انتخاب کنید!
4. در محیط مناسب قرار بگیرید!
5. شروع به خواندن کنید!
6. چیزی را که شروع می‌کنید، به‌ پایان برسانید!
7. یک تعهد ایجاد کنید!
فصل 13: نکاتی درباره‌ی تندخوانی که عادت‌های خوب شما را تقویت می‌کند.
آفرین بر شما که تندخوانی را شروع کردید!
1. از زمان‌سنج استفاده کنید!
2. از نشانگر استفاده کنید!
3. خود را مسئول بدانید!
4. از روش‌های مسئولیت‌پذیری شخصی استفاده کنید!
5. واژگان خود را گسترش دهید!
6. سؤال بپرسید!
7. پیش‌مطالعه کنید و یادداشت‌های کوتاه بردارید!
8. جایی را با ماژیک رنگی متمایز نکنید!
9. کتاب خود را همیشه همراه داشته باشید!
10. کتاب بعدی خود را آماده کنید!
11. تصمیم بگیرید که بخوانید، بخوانید و بخوانید!
12. توقف را یاد بگیرید!
13. مطالعه را در اولویت قرار دهید!
14. بیشتر از آن‌چه می‌توانید بخوانید! کتاب قرض بگیرید یا خریداری کنید!
15. همیشه ورزش‌های چشمی انجام دهید!
فصل 14: تمرین‌های چشم برای تندخوانی
1. نگاه کوتاه به انگشت شست
2. چشم‌های در حال استراحت
3. نوشتن با چشم
4. فشار چشم
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تندخوانی: چگونه یک کتاب را در یک روز بخوانیم؟
نویسنده
مترجمآرزو همایی فصیح
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-622-97971-6-7
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تندخوانی

Marzi B
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
خلاصه این کتاب اینه که برای تند خوانی حتما تمرکز کنید. نکات مهمترو شناسایی کنید و از روی مطالب بی اهمیت رد شید. این کارو دائما تکرار کنید تا حرفه‌ای بشید. تعهد و تمرین و هدف برای مطالعه داشته باشید. این کتاب برای تمرین مطالعه تند برای رمان خوبه ولی برای مطالب علمی و درسی که نیاز به فهم بهتر دارم راهکار خاص و کاربردی‌ای ارائه نمیده.
محمد حق پرست
۱۴۰۱/۸/۲۰
تو این کتاب گفته میشه وضعیت بدن و حالت تنفسی در انرژی و تمرکز ما برای مطالعه تاثیرگذاره و یکی از مشکلات ما هنگام مطالعه بازگشت به عقبه و راهکارهای برای رفع این مشکل و حفظ تمرکز میده، با تندخوانی میشه کتاب‌های بیشتری رو در زمان کمتر مطالعه کرد. به نظرم خوندن یک کتاب تندخوانی به درد همه افرادی که اهل مطالعه باشن بخوره
کتابخوان
۱۴۰۳/۱/۳
واقعا از خواندن این کتاب لذت بردم. به نکات بسیار کاربردی اشاره داشت. قطعا ثبت نظر درباره چنین کتابی به میزان اطلاعاتی که از کتاب دریافت میکنید بستگی داره و برای من این کتاب نکات جالب و کاربردی به همراه داشت. تندخوانی قطعا انسان رو به کتابخوانی هم تشویق میکنه که این کتاب این ارمغان رو برای من داشت. تشکر از کتابراه
حسین
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کتاب عالی بود بنظرم تمارین که داد خیلی خوب بودند اگر انجام بدید به هدفون می‌رسی و اینکه من میخواستم یه نکته درباره تمرکز به کتاب اضافه کنم برای افزایش تمرکز ۱دقیقه به دغدغه‌ها فکری فکر کنید ۱دقیقه به آرامش۱دقیقه به موضوعی که میخواهید بخوانیدتنها کتاب یه مشکل داشت برای افزایش دامنه دیدم تمرین کم داده بود
عزیزه رضایی
۱۴۰۱/۲/۱۶
کتاب مفیدی بود توصیه میکنم حتما بخونید
این کتاب برای کسایی که میخوان سریع بخونن و مطالب بیشتری رو در زمان کمتری وارد مغزشون کنن، تمرکز خودشون رو بالا ببرن و یاد بگیرن مناسبه. چون علاوه بر صرفه جویی در وقت میتونیم به کارهای بیشتری هم برسیم و با کمبود وقت روبه رو نشویم...
Arta
۱۴۰۲/۶/۱۴
کتاب کاملتری در قیاس با کتاب تونی بوزان ولی منبع ایشون هستند درمورد درک مطلب چنتا از دوستان مشکل داشتندبنظرم فلسفه تند خوانی برای درک بهتره چون دست حواس پرتی را کوتاه میکنه وکمک به تمرکز میکنع پس اگر درک مطلب مشکل داره مطمئنا حداقل یکی از قوانین تند خوانی رعایت نمیشه سپاس از همگی
محمدرضا
۱۴۰۰/۳/۱۳
کتاب خوبی در زمینه آموزش تندخوانی اما در کتاب نگفته بود که چطور با استفاده از تند خوانی درک عمیق تری از مطلب داشته باشیم.
محمدحسین کریمی
۱۴۰۳/۱/۲۹
کتاب کوچک و نسبتا خلاصه ای بود شاید بهتر بود تمرینات و برنامه های مدونی و کاملی ارائه میداد در کل با مطالعه این کتاب فقط متوجه میشید، تند خوانی چیست؟ اشکالات رایج تند خوانی و کند خوانی چیست؟ شرایط جسمی و روحی مناسب چیست؟
بهرام قاسمی
۱۴۰۱/۳/۸
واقعا محشره و تمرینات کاربردی داره که همون لحظه به پر فایده بودنش پی می‌برید. در حال حاضر دارم مطالعه ش می‌کنم و انجام میدم که یکی از تفاوت‌های خیلی ویژه این کتاب با کتابهای مشابه تمرینات مستقیم و قابل اجرا از همین لحظه ست
محمد حسن رحیمی
۱۴۰۲/۱۱/۵
در دنیایی که وقت اهمیت خودش را داره و از طرفی کتاب خوندن هم اهمیت زیادی داره اهمیت تندخوانی و آموزش لازم در این خصوص مفید خواهد بود کتاب تندخوانی کم هزینه تر از شرکت در دوره‌های تندخوانی است
aatefeh ....
۱۴۰۰/۷/۷
این کتاب با اینکه کوتاه بود ولی از کتاب قدرت تندخوانی تونی بوزان خیلی کاربردی تر بود. نکات خوبی داره و نویسنده اضافه گویی نکرده
Mohammad Korooni
۱۴۰۰/۵/۳۱
با این که تقریبا هفته‌ای ۲ تا کتاب میخونم متوجه شدم هنوز درباره کتاب خوندن خیلی مبتدی هستم... واقعا عالی بود... شدیدا پیشنهاد میکنم این کتاب رو
ممنون
۱۴۰۲/۱/۱۳
مطالعه سنتی هم وقت گیره هم خسته کننده است و هم کم بازده اما تند خوانی به ما آموزش میده که هم سریع بخوانیم هم درک بیشتری داشته باشیم و با آن میتوانیم کتاب‌های بیشماری مطالعه کنیم.
Soma
۱۴۰۲/۱/۱۲
با توجه به اینکه در دنیا سرانه مطالعه بالاست، قطعا دونستن نکات مفید و نحوه صحیح مطالعه یکی از ضروریست تلقی میشه و ب مرور زمان باعث مطالعه منابع بیشتری میشه و یه مهارت بسیار خوبه
ابوالفضل یوسفوند
۱۴۰۱/۸/۲۲
کتاب فقط راجب تند خونی توضیح داده راهکار‌های عالی قابل فهمی هم داره ولی توصیه میکنم برای مبتدیان برای درک بهتر کند تر بخوانند و آرام آرام پیش بروند
مشاهده همه نظرات 51

راهنمای مطالعه کتاب تندخوانی

برای دریافت کتاب تندخوانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.