معرفی و دانلود کتاب صوتی آوای صحرا

عکس جلد کتاب صوتی آوای صحرا
قیمت:
۶۵۰۰۰ 45500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آوای صحرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آوای صحرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آوای صحرا

عبدالرحمن اونق در کتاب صوتی آوای صحرا، داستانی تاریخی از سال‌های حکومت ناصرالدین‌شاه را در لابه‌لای حوادث تلخ تاراج و غارت، روایت می‌کند.

«مردان» پسر الیاس آخوند بعد از چهارده سال ولایت‌نشینی می‌خواهد به کمش‌دفه‌ در ترکمن صحرا برگردد. این خبر شادی‌بخش است اما سرآغازی برای شایعات فراوان هم هست تا اینکه روشن می‌شود این شایعات چندان هم ‌بیراه نبوده است؛ ناصرالدین شاه از مردان طعمه‌ای ساخته که دو تیره جعفربای و آتابای از قبیله یموت را با هم متحد کند و علیه قبیله‌ تکه‌ها بشوراند.

حالا مردان باید از رضاقلی‌خان تاجر و همسرش که او را بزرگ کرده‌اند، با دلتنگی و اندوه جدا شود و پیش پدر و مادر واقعی‌اش برگردد. بازگشت مردان بیدار شدن کینه‌ و بغض‌های کهنه است؛ حتی پدرش الیاس آخوند و مادرش خدیجه دایزا گمان می‌کنند که فرزندشان مامور ولایتی‌ها‌ است، اما مردان در سر فقط رویای صلح دارد و وقتی که از مردم کمش‌دفه بی‌اعتنایی می‌بیند به پیرزنی به نام هاجر دایزا پناه می‌‌برد. اما آرزوهای او خواب و خیالی بیش نیستند و سرزمین او میدان نبردها و حادثه‌ها و البته دلدادگی‌های غریب می‌شود. روس‌ها و انگلیسی‌ها از بی‌کفایتی حکومت قاجار و اختلافات ترکمن‌ها سود می‌برند تا سرزمین رویاهای مردان را تاراج کنند.

شنیدن رمان «آوای صحرا» مانند سفر به جغرافیای ترکمن صحراست؛ سفری به یک سرزمین شگفت‌آور و پر رمز و راز که در هر گوشه‌اش فریاد دلاوران و شیهه اسبان از گذشته‌های دور، به جای مانده است. اما عبدالرحمن اونق تنها قصد ندارد که ما را به تماشای این دیار ببرد. او اگرچه نام‌ها و جای‌ها و اصطلاحات خوش‌آهنگ ترکمن‌ها را در رمانش به کار می‌برد، اما هدف بزرگ‌تری در سر دارد؛ اونق با چیدن داستان خود در بستر این جغرافیا، علاوه بر اینکه بخشی از گذشته قوم ترکمن را روایت می‌کند، بیانگر بیم‌ها و امیدهای آدمی است. او در رمان خود از معجزه دلدادگی می‌گوید و نیز از سایه‌های بلند خودخواهی و طمع که بر جان عده‌ای می‌افتد تا به نابودی خود و دیگران بپردازند. به عبارتی، اونق در «آوای صحرا» راوی روح و روان انسان است که از یک سوی میل به نیکی و بخشش دارد و از سوی دیگر چون اسبی چموش، بی‌قرار است و خیالات شر در سر می‌پروراند.

در بخشی از کتاب صوتی آوای صحرا می‌شنویم

«در صحرا لازم نبود کسی جار بزند یا پیکی خبر برساند. با خود خبر را می‌آورد. شکست ترکمن‌ها در گوک‌دفه، خبری نبود که کسی از آن خبردار نشده باشد. قتل عام ترکمن‌ها در قلعه گوک‌دفه و فرار کسانی که توانسته بودند جان سالم به در ببرند و تسخیر تمام سرزمین‌های ماوراء خزر توسط روس‌ها، همه را شوکه کرده بود. نگاه‌ها غریبانه به هم دوخته شده بود. نه تنها کمش‌دفه‌ای‌ها، بلکه همه، شکست را پذیرفته بودند و حالا در فکر این بودند که بعد چه می‌شود و چه باید بکنند. آن‌ها می‌دانستند که تا اتفاقی خودش را نشان ندهد، راه مقابله‌ای هم پیدا نمی‌شود حالا اتفاق پیش آمده بود...»

«روسیه برای من کشوری بود با دندان‌های تیز و شکم گرسنه. این را از تاریخ شنیده بودم. بعدها کشوری شد کمونیست و بسیار خطرناک. این را شاه می‌گفت. و این اواخر ابرقدرتی بود بی‌معرفت که این را د ر جنگ هشت ساله به چشم دیدم. و حالا ما در آستانه سفر به این کشور هستیم کشوری با دندان‌ها‌ی ریخته که دیگر نه کمونیست است و نه ابرقدرت»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
بخش اول
23 دقیقه
بخش دوم
24 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم
22 دقیقه
بخش پنجم
20 دقیقه
بخش ششم
17 دقیقه
بخش هفتم
22 دقیقه
بخش هشتم
22 دقیقه
بخش نهم
25 دقیقه
بخش دهم
23 دقیقه
بخش یازدهم
23 دقیقه
بخش دوازدهم
24 دقیقه
بخش سیزدهم
20 دقیقه
بخش چهاردهم
22 دقیقه
بخش پانزدهم
22 دقیقه
بخش شانزدهم
21 دقیقه
بخش هفدهم
24 دقیقه
بخش هجدهم
20 دقیقه
بخش نوزدهم
23 دقیقه
بخش بیستم
21 دقیقه
بخش بیست و یکم
24 دقیقه
بخش بیست و دوم
22 دقیقه
بخش بیست و سوم
21 دقیقه
بخش بیست و چهارم
22 دقیقه
بخش بیست و پنجم
21 دقیقه
بخش بیست و ششم
20 دقیقه
بخش بیست و هفتم
22 دقیقه
بخش بیست و هشتم
19 دقیقه
بخش بیست و نهم
20 دقیقه
بخش سی‌‌ام
22 دقیقه
بخش سی و یکم
20 دقیقه
بخش سی و دوم
23 دقیقه
بخش سی و سوم
30 دقیقه
بخش سی و چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آوای صحرا
نویسنده
راویشهین نجف زاده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۶۵۰۰۰ 45500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آوای صحرا

یعقوب سوبخش
۱۴۰۰/۱/۲۹
سلام دوستان، کتاب آوای صحرا را خواندم خیلی جالب بود، وقتی کتاب صوتی‌اش را هم گوش کردم خیلی لذت بردم حقیقتا صدا و مکث‌ها و کلا بیان خانم شهین دخت نجف زاده چیز دیگری است، جان به کلمات و جملات کتاب میدهد، انگار که داری فیلمش را داری میبینی، انگار در داخل صحرا همراه با افراد داخل کتاب، ممنونم خانم نجف زاده
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۱/۲/۱۵
کتاب خوبی بود. برای کسانیکه نابینا یا کم بینا هستند بهتر است اول هر فصل شماره فصل خوانده شود.
باتوجه به اینکه تمام قهرمانان داستان مرد هستند بهتر بود گوینده هم مرد انتخاب میشد، علیرغم اینکه صدای گوینده خوب بود
زهرا رفیعی
۱۴۰۱/۸/۱۵
خوب بود
در جهت آشنایی با ترکمن‌ها دوست داشتمش
صفا
۱۴۰۲/۸/۲۷
آموزنده و بسیار سرگرم کننده بود تشکر
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آوای صحرا

برای دریافت کتاب صوتی آوای صحرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.