معرفی و دانلود کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2

عکس جلد کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2

کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2 گلچین و بازنویسیِ اثری متعلق به قرن هفتم با همین عنوان است. مهری ماهوتی نهایت کوشش خود را به کار برده تا گزیده حکایاتی که از اثر گرانسنگِ محمد ابن عوفی فراهم آورده، متناسب با نیازهای مخاطبین امروزی باشد. طنز درخشان در کنار برخورداری از نکات آموزنده‌ی اخلاقی، این کتاب را بدل به اثری شنیدنی برای نوجوانان نموده است.

درباره کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2:

اصل قصه‌هایی که در کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات خواهید شنید، در اثری به همین نام، تألیف سدید الدین محمد عوفی، ملقب به محمد ابن عوفی موجود است؛ اما از آنجا که فاصله‌ای به درازای چند قرن فهم نثر نویسنده‌ی اصلی اثر را برای مخاطبین غیرمتخصص دشوار نموده است، مهری ماهوتی تصمیم گرفته با تلخیص و بازنویسی بهترین حکایت‌های موجود در این کتاب ارزنده، نیاز علاقه‌مندان را به بهره‌گیری از کتاب جوامع الحکایات و لوامع الروایات، رفع نماید.

در این اثر نزدیک به پنجاه حکایت شیرین و دلکش گرد هم آمده است. بیشتر این حکایت‌ها حجمی مختصر دارند، اما با این حال آکنده از حلاوت و تازگی‌، و البته سرشار از نکات لطیف و معانی نغزند. مهری ماهوتی کوشیده تا از میان قصه‌های کتاب اصلی، آن دسته را برگزیند که برای مخاطب امروز نیز سودمند تلقی می‌شوند. او در بازآفرینی حکایت‌ها، تعمداً در پررنگ نمودن جنبه‌ی طنزآمیز آنها سعی نموده است. زیرا طیف مخاطبین خود را نوجوانانی در نظر گرفته که هدفشان از مطالعه نه صرفاً یادگیری، بلکه سرگرمی نیز هست.

چنین است که حاصل کار او کتابی جذاب و شنیدنی از آب درآمده که در عین خنداندن شما، بر دانسته‌های تاریخی و غنای فکری‌تان نیز می‌افزاید. گفتنی است که این کتاب ذیل مجموعه قصه‌های شیرین ایرانی منتشر شده است.

کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2 مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان بین دوازده تا پانزده سال، مخاطبین اصلی این اثرند. با این حال کودکان و حتی بزرگسالان نیز می‌توانند با گوش سپردن به این کتاب سرگرم شوند و لذت ببرند.

با مهری ماهوتی بیشتر آشنا شویم:

وی متولد سال 1340 و بزرگ‌شده‌ی شهر زیبای بابل است. ماهوتی هم شعر می‌گوید و هم داستان می‌نویسد. او با نزدیک به دویست عنوان کتاب، نویسنده‌ای پرکار محسوب می‌شود. مهری ماهوتی جوایز و افتخارات معتبری نیز از آن خود کرده، که از مهم‌ترین‌هایشان می‌توان به کسب مقام نخست در اولین دوره جشنواره مطبوعات اشاره کرد.

از آثار ماهوتی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «بنگ و بنگ و بنگ شکار زرنگ، جنگجویان کوچک، چشمه‌ی ماه، شیرشاه و خرگوش شجاع و...»

در بخشی از کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2 می‌شنویم:

یک روز خوب آفتابی بود. توی پیاده رو، جلو قصابی، باغچه‌ای بود و جوی آبی. جناب زنبور بال‌های طلایی‌اش را باز کرده بود و همینطور که آواز می‌خواند، لای بوته‌ها می‌گشت و از این غنچه به آن غنچه، و از این گل به آن گل می‌پرید. ناگهان آقای مورچه را دید. مورچه کوچک یک دانه گندم پیدا کرده بود. گاهی دانه را روی شانه‌اش می‌گذاشت؛ گاهی آن را دنبال خودش می‌کشید، و گاهی هُل می‌داد. بیچاره نفس نفس می‌زد و عرق می‌ریخت، و آن دانه را به لانه می‌برد. جناب زنبور سر راه مورچه نشست.

شاد و سرحال صدا زد: «مورچه جان، دوست عزیز، چقدر دردسر و بیچارگی می‌کشی! چقدر زحمت! چقدر بلا! این دانه هم شد غذا؟ بیا خوراکی مرا ببین که از هر چیزی تو دنیا خوشمزه‌تر و لذیذتر است. چقدر خودت را روی این خاک سفت و زبر عذاب می‌دهی؟! خوش به حال خودم، که بر پشت باد سوار هستم و به هر طرف که می‌خواهم می‌روم و نیشم را مثل نیزه به جان دشمن فرو می‌کنم. روی هر گلی دلم خواست می‌نشینم، و خوش‌‌عطر و بوترین غذاها را می‌خورم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم
24 دقیقه
قسمت سوم
29 دقیقه
قسمت چهارم
27 دقیقه
قسمت پنجم
27 دقیقه
قسمت ششم
25 دقیقه
قسمت هفتم
30 دقیقه
قسمت هشتم
24 دقیقه
قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2
نویسنده
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2

برای دریافت کتاب صوتی جوامع الحکایات و لوامع الروایات: قصه‌های شیرین ایرانی 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.