معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات یک الاغ

عکس جلد کتاب صوتی خاطرات یک الاغ
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات یک الاغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات یک الاغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطرات یک الاغ

کتاب صوتی خاطرات یک الاغ نوشته‌ی کنتس دو سگور، داستان یک الاغ باهوش را به تصویر می‌کشد که خاطراتش را برای ارباب کوچکش می‌نویسد و از ظلم‌ها و رفتار ناعادلانه انسانی‌هایی می‌گوید که روزی برای آن‌ها کار کرده است.

درباره کتاب صوتی خاطرات یک الاغ:

شاید در نظر بیشتر آدم‌ها، الاغ حیوانی نادان به نظر برسد اما کتاب خاطرات یک الاغ (Mémoires d'un âne) این تصویر کلیشه‌ای را از بین می‌برد و ماهیت واقعی و خردمندانه این حیوان را نشان می‌دهد. داستان این کتاب درباره الاغی سرزنده و بااستعداد به نام کادیشون است که از دست صاحب مغرور و بدجنسش خسته شده و تصمیم می‌گیرد با لگد زدن به او و پاره کردن افسارش از آن مزرعه فرار کند و به آزادی برسد.

کادیشون همیشه تلاش می‌کند الاغ‌ها را حیواناتی باهوش نشان دهد و به انسان‌ها و اربابان خود بگوید که آن‌ها متوجه همه چیز می‌شوند و می‌توانند احساساتی نظیر شادی، حسرت، درد، دروغ و فریب‌کاری را تشخیص دهند. سرانجام کادیشون صاحب جدیدی به نام ژاک پیدا می‌کند. پسربچه‌ای مهربان که او را درک می‌کند و رفتاری مهربانانه و درست دارد؛ به همین خاطر کادیشون تصمیم می‌گیرد خاطرات و تجربیاتش در مواجهه با آدم‌های گوناگون را بنویسد و حتی صادقانه از شیطنت‌ها و انتقام‌جویی‌هایش بگوید.

سوفی سگور در کتاب خاطرات یک الاغ به خوبی توانسته از حقوق حیوانات دفاع کند و از سختی‌ها و رنج‌هایی بگوید که انسان‌های بدجنس مسبب آن‌ها بوده‌اند. به همین خاطر نوجوانان می‌توانند در قالب داستان‌هایی جذاب و شیرین، نسبت به وضعیت زندگی حیوانات حساس‌تر شوند و اهمیت آن را دریابند.

کتاب صوتی خاطرات یک الاغ برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان از شنیدن داستان‌های سرگرم‌کننده و جذاب این مجموعه لذت زیادی خواهند برد و لحظات خوشی را سپری خواهند کرد.

کنتس دو سگور را بیشتر بشناسیم:

کنتس سوفی روستوپشین دو سگور (Comtesse Sophie De Sgur) یک نویسنده فرانسوی تبار بود که در سال 1799 در سن‌پترزبورگ روسیه به دنیا آمد و در سال 1874 نیز در پاریس درگذشت.

از برجسته‌ترین آثار سوفی سگور می‌توان به «تلخ‌کامی‌های سوفی، داستان‌هاى جدید جن و پرى، دختران کوچک نمونه، تعطیلات، خاطرات یک الاغ، مسافرخانه فرشته نگهبان، ژنرال دوراکین، فرانسواى قوزى، طفل غرغرو بچه خنده‌رو، شیطان کوچولوى خوب، پایان شب سیه سفید است و ...» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی خاطرات یک الاغ می‌شنویم:

برای زندگی جنگل را انتخاب کرده بودم و به زحمت چیزی برای خوردن پیدا می‌کردم. وقتی آب نهر از سرما یخ زد، من برف می‌خوردم. غذا زیر بته‌های خشک بود، زیر درخت‌های صنوبر می‌خوابیدم. در تنهایی فرصت زیادی برای فکر کردن داشتم. زندگی غم‌انگیزم را با زندگی‌ای که صاحبم ژورژت و یا حتی مزرعه‌داری که من را فروخت، داشتم مقایسه می‌کردم. در کنار ژورژت انقدر خوشبخت بودم که هیچ وقت تنبلی و یا بدجنسی نمی‌کردم و به فکر انتقام نمی‌افتادم. با این همه اصلا دلم نمی‌خواست از این محله فقیرانه بیرون بروم چون آزادی را دوست داشتم و می‌خواستم ارباب خودم باشم. گاهی به اطراف دهکده‌ای که نزدیکی جنگل قرار داشت می‌رفتم تا بفهمم در دنیای اطراف چه می‌گذرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
یک: بازار روز
5 دقیقه
دو: تعقیب
8 دقیقه
سه: صاحبان جدید
10 دقیقه
چهار: پل
10 دقیقه
پنج: قبرستان
13 دقیقه
شش: مخفی‌گاه
10 دقیقه
هفت: مدالیون
10 دقیقه
هشت: آتش‌سوزی
17 دقیقه
نه: مسابقه‌ی الاغ‌ها
13 دقیقه
ده: اربابان خوب
7 دقیقه
یازده: کادیشون مریض شده
15 دقیقه
دوازده: دزدها
13 دقیقه
سیزده: سرداب‌ها
22 دقیقه
چهارده: ترز
18 دقیقه
پانزده: شکار
14 دقیقه
شانزده: مدور
8 دقیقه
هفده: بچه‌های مدرسه
15 دقیقه
هجده: مراسم غسل تعمید
22 دقیقه
نوزده: الاغ دانا
9 دقیقه
بیست: قورباغه
20 دقیقه
بیست و یک: کره اسب
16 دقیقه
بیست و دو: تنبیه
34 دقیقه
بیست و سه: تغییرات
28 دقیقه
بیست و چهار: دزدها
17 دقیقه
بیست و پنج: تلافی
22 دقیقه
بیست و شش: قایق
4 دقیقه
بیست و هفت: سرانجام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطرات یک الاغ
نویسنده
مترجمسهیلا صفوی
راویمحمد سلیمی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات یک الاغ

محمدرضا رضوی
۱۴۰۱/۱/۱۳
سلام
خداقوت به کتابراهی‌های که راه خوبی جلوی ما قرار دادند
به نظر من میشود شخصیت داستان را همانند انسانی که توانایی گفتن و نوشتن ندارد، اما بسیار باهوش است تشبیه کرد.
او که نمی‌تواند صحبت کند، همه حرف‌های بچه‌ها و همینطور تمام مخلوقات را می‌فهمد، از ابتدا به بدخلقی و کینه عملی رفتار میکرد بله
بصورت عملی چون گنگ بوده و مهربانیش هم بصورت واضح به همه نمایان میکرد در آخر متوجه شد که بدی کردن در کل سیاه است و سفیدی در آن نیست که خودش را هم رو سیاه میکند با یک تصمیم واقعی یا توبه نصوح به بدیهایش پایان داد و هم اطرافیان بلکه خودش را هم راضی نگاه داشت.
در این کتاب کوچک ماجراهای زندگی خود را بیان می‌کند و نویسنده برای همگان از زبان یک الاغ می‌نویسد وبا سرگرمی و داستانهای معمول در پی آموزش اخلاقی نیکو برای خواننده است.
چه مخاطب کوچک و چه بزرگ
/یاعلی
مسعود سلیمانی
۱۴۰۰/۳/۲۹
به نظرمن چیز خاصی در این کتاب نبود و بیشتر یک فانتزی بود که به درد بچه‌های دبستانی میخورد
نوروز تقی زاده
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
بیشتر شبیه کارتن دوران بچگی‌ها مونه. و متاسفانه خیلی جالب نبود.
النا فتح اله زاده
۱۴۰۰/۳/۱۸
کتاب جالبی بود و این که زیاد تو داستان یه الاغ نبود
کیانا قنوات
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
جالب ولی دوبله بسیار ضعیف
مهدی
۱۴۰۱/۳/۵
کتاب بسیار عالی بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطرات یک الاغ

برای دریافت کتاب صوتی خاطرات یک الاغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.