معرفی و دانلود کتاب صوتی سارا گول

عکس جلد کتاب صوتی سارا گول
قیمت:
۱۹۰۰۰ 9500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سارا گول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سارا گول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سارا گول

کتاب صوتی سارا گول نوشته‌ی سهیلا نعمتی، داستان زندگی دختر جوان نابینایی است که با قالیبافی روزگارش را می‌گذراند. سارا که در ترکمن‌صحرا زندگی می‌کند، مجبور است به‌تنهایی حرفه‌ی خانوادگی‌شان، یعنی قالیبافی را ادامه بدهد اما با اتفاقات غیرمنتظره‌ای روبه‌رو می‌شود. اتفاقاتی که همه‌چیز را زیر و رو می‌کنند و به او و زندگی‌اش معنایی دیگر می‌بخشند.

درباره‌ی کتاب صوتی سارا گول

سارا به همراه خانواده‌اش در ترکمن‌صحرا زندگی می‌کند. او دختر بسیار زیبایی است اما از بدو تولد نابینا به دنیا آمده. خانواده‌ی سارا همگی قالیباف هستند و در طایفه‌ی او همه‌ی زنان نسل در نسل به این کار مشغول‌اند. اما مادرش، گلنار، به خاطر شرایط سارا تمایل ندارد او این حرفه را بیاموزد. بااین‌وجود سارا اصرار دارد که قالیبافی را یاد بگیرد که بتواند کمک مادرش باشد. گلنار از یکسو به خاطر کار طولانی کمردرد دارد و از سوی دیگر نگرانی‌اش برای سارا باعث شده همیشه غمگین و افسرده باشد. بی‌بی گل، پیرزن مهربانی در طایفه‌ی آن‌هاست که همیشه سارا را می‌ستاید و معتقد است استعدادی غریب و ماورایی دارد. او علیرغم میل گلنار، تصمیم می‌گیرد قالیبافی را به سارا بیاموزد.

روزی سارا به سمت اسب‌های روستا می‌رود تا نوازششان کند. همان زمان آراز، تاجر جوانی که برای خریدوفروش اسب به ترکمن‌صحرا می‌آید، با او برخورد می‌کند و شیفته‌اش می‌شود...

کتاب صوتی سارا گول نوشته‌ی سهیلا نعمتی، سرگذشت دختر جوانی است که در شرایطی دشوار و غیرمنتظره قرار می‌گیرد. سارای نابینا مجبور می‌شود به‌تنهایی کار مادرش یعنی قالیبافی را پی بگیرد و همین مساله او را ناگهان وارد دنیایی واقعی و بی‌رحم می‌کند. برای او اتفاقاتی رخ می‌دهد که عجیب و سخت است اما درنهایت او را به یک شناخت مناسب

از خود می‌رساند. زندگی سارا همچون سفری پرتلاطم و پرماجراست که باعث می‌شود خود واقعی‌اش را بیابد و ماهیت حقیقی زندگی را کشف کند.

داستان صوتی سارا گول در ستایش هنر قالیبافی است. هنری که در آن قالیباف گره به گره، و تار به تار اثری هنری خلق می‌کند. کاری پرمشقت و طولانی که در پایان به نتیجه‌ای درخشان ختم می‌شود. آن‌چنان‌که سهیلا نعمتی در مقدمه‌ی رمانش از قول زوج عکاس فرانسوی اشاره می‌کند، قالیباف خود را از دنیا جدا می‌سازد و در فرش دفن می‌کند. یعنی برای خلق این زیبایی او لحظه‌به‌لحظه‌ی زندگی‌اش را صرف می‌کند و از همه‌چیزش می‌گذرد. گو اینکه نه فرش، بلکه دارد سرنوشت را می‌بافد و باید آن را به بهترین شکل به سرانجام برساند. نویسنده در رمانش از همین استعاره بهره می‌گیرد و قهرمانش، سارا، را از دل سخت‌ترین مصائب و مشکلات عبور می‌دهد تا به خودشناسی برسد. زمانی که او حقیقت زندگی را می‌فهمد، شبیه لحظه‌ای است که فرش به پایان می‌رسد و هنرمند پی می‌برد که همه‌ی این دشواری‌ها ارزشش را داشت.

نسخه‌ی گویای رمان سارا گول را آزاده اکبری روایت کرده و انتشارات نارون دانش منتشر ساخته است.

کتاب صوتی سارا گول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب گویا به دوستداران رمان‌های ایرانی و داستان‌هایی با درونمایه‌ی هویت‌یابی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی سارا گول می‌شنویم

جان پس از بازگشت به لندن، مقاله‌ی جدیدی نوشت که با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. مقاله‌اش در معروف‌ترین ژورنال‌های آنلاین و مجلات صنایع دستی منتشر گردید. تحلیل زیبا و فلسفی او از ترکیب رنگ‌ها و موضوعیت پیدا کردن طرح‌های جدید در دنیای مادی بدون دیدن آن‌ها با چشم ظاهری و بدون داشتن دانش طراحی، نشان می‌داد که برای خلق دنیاهای جدید، باید به نیروی ماورای این جهان مادی وصل بود. ابزار انسان‌ها برای خلق هنرها و ایده‌های جدید، اگر منوط به داشته‌های مادی‌شان و توانمندی ظاهری وجودشان باشد، نمی‌تواند اثری ماندگار خلق کند. مگر در حالتی که باورها و پندار انسان در لحظه‌ی خاصی جاری باشد تا احساسی را ایجاد کند که قابل تصرف نیست، قابل تملک نیست ولی سرشار از الهام و نوآوری است...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
بخش اول - آواز ترکمن صحرا
17 دقیقه
بخش دوم - اندوه بی‌پایان
18 دقیقه
بخش سوم - آوازی نو، از فرسنگ‌ها دور
29 دقیقه
بخش چهارم - شروعی دوباره
10 دقیقه
بخش پنجم - تجدید دیدار
17 دقیقه
بخش ششم - راز نشان سبز
11 دقیقه
بخش هفتم - شاخه‌ای گل برای ماریا
35 دقیقه
بخش هشتم - لبخند مرگ
13 دقیقه
بخش نهم - به‌سوی هرفورد
14 دقیقه
بخش دهم - سارا گول
14 دقیقه
بخش یازدهم - راز نهان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سارا گول
نویسنده
راویآزاده اکبری
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۹۰۰۰ 9500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سارا گول

هوشنگ جمالی ابیانه
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سلام و تشکر از کتابراه بسیار عالی بود خیلی لذت بردم و سر کار خانم آزاده اکبری کارش فوق‌ العاده‌ بود و اجرای ایشان واقعا بی‌ نقص و عالی بود درود بر هر دو عزیز خانم نعمتی و خانم اکبری توصیه بنده به دوستان گرامی این است که این کتاب صوتی را بشنوید من که لذت بردم و بار‌ها این کتاب را گوش خواهم کرد شما امیدوارم عزیزان هم گوش دهید و لذت ببرید در پایین همین صفحه سر کار خانم لیلا وکیلی توضیح کامل را دادند و جان کلام را فرمودند دقیقا همین طور هست که ایشان اشاره کردند و حقیر کاملا با ایشان موافقم درود بر سر کار خانم‌ لیلا وکیلی با تشکر
لیلا وکیلی
۱۴۰۲/۲/۱۷
درتمام مدتی که کتاب خوانده و یا گوش داده میشه در لابلایی خانه و محیط داستان هستید و انگاری در گوشه‌ای به سارا گول نگاه میکنید و نوع نوشتار نویسنده به طوریست که تصویرسازی در ذهن شما به زیبایی رخ میدهد.
زهرا بهارلویی
۱۴۰۳/۱/۲
سلام، کتاب و صدا عالی بود. انقدر قشنگ تصویر سازی شده بود که میشد راحت داستان رو تصور کرد.
m salimi
۱۴۰۲/۵/۲۱
خیلی قشنگ و دلنشین بود حتما گوش کنید واقعا لذت بخشه
Samira Noorishirazi
۱۴۰۲/۲/۲۶

این کتاب ۵ ستاره نمی‌گیرد یک ستاره هم زیادش است
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سارا گول

برای دریافت کتاب صوتی سارا گول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.