معرفی و دانلود کتاب صوتی دو کوچه بالاتر

عکس جلد کتاب صوتی دو کوچه بالاتر
قیمت:
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دو کوچه بالاتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دو کوچه بالاتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دو کوچه بالاتر

رمانی صمیمی و گیرا به قلم مریم سمیع زادگان. لیلی، راوی چهل‌وچند ساله‌ی کتاب صوتی دو کوچه بالاتر از رهگذر به‌دست‌آوردن‌ها و ازدست‌دادن‌های پیاپی، به روایت زندگی پرفراز و نشیب خود می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی دو کوچه بالاتر

لیلی، شخصیت اصلی این کتاب، در سراسر داستان از کوچه‌ای که خانه‌ی مادربزرگش در آنجاست، تا «دو کوچه بالاتر» مدام در رفت‌وآمد است. فاصله‌ی این دو کوچه امّا مکان‌مند نیست. لیلی از خلال مرور خاطرات خود و پرسه میان کوچه‌های کودکی‌اش همواره در گذشته سیر و سفر می‌کند. داستان کتاب صوتی دو کوچه بالاتر از عناصر رئالیستی برخوردار است، اما خیال‌انگیزی لیلی در شیوه‌ای که با آن قصه‌ی زندگی خود را برای ما روایت می‌کند، این کتاب را از یک داستان واقع‌گرایانه‌ی صرف متمایز می‌کند.

لیلی زنی چهل‌وچند ساله است که در سراسر داستان فرود و فرازهای زندگی پرماجرای خود را روایت می‌کند. داستان لیلی نَقلِ از دست دادن‌های مکرر است. گذشتن و رفتن پیوسته؛ از مرگ مادربزرگی که برای او حکم مادر را داشت، تا رضا، پسر همسایه‌ای که خانه‌شان دو کوچه بالاتر از خانه‌ی لیلی بود و یک روز در کودکسالی با یکدیگر پیمان بستند که تا پایان دنیا مراقب هم باشند. اما حالا مامان‌فخری مرده است، لیلی به‌جای رضا با مردی به‌نام عمید زندگی می‌کند و زندگی بخیل‌تر از آن است که زن چهل‌وچندساله‌ی داستان، خود را کامیاب بداند.

دشواری زیست زنانه در جوامع مردسالار، پی‌آمدهای ازدواج سنتی و در نگاه کلی‌تر، تنهایی انسان معاصر، مضامینی هستند که نویسنده در کتاب صوتی دو کوچه بالاتر در روند پیش‌برد وقایع داستان و دگردیسی شخصیت‌ها به آن‌ها پرداخته است. داستان با مرگ مامان‌فخری -مادربزرگ راوی- آغاز می‌شود اما روایت لیلی مرگ‌آلود نیست. مریم سمیع‌زادگان کوشیده است با هنر و مهارت خود در نویسندگی، مفاهیم گوناگون و گاه متضاد انسانی را در این داستان، مانند قطعات پازلی پرنقش‌ونگار در کنار هم قرار دهد: مرگ در کنار زندگی، عشق در کنار از دست دادن، شادی در کنار اندوه، و ناکامی در کنار موفقیت.

کتاب صوتی دو کوچه بالاتر با صدای خود نویسنده، به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات کتابسرای تندیس تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی دو کوچه بالاتر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌ها و رمان‌های معاصر فارسی که در طول یک دهه‌ی اخیر به دست نویسندگان نوقلم به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی دو کوچه بالاتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با مریم سمیع زادگان بیشتر آشنا شویم

این نویسنده ایرانی، متولد 1350 در تهران است. او در رشته‌ی زبان و ادبیات آلمانی فارغ‌التحصیل شده و در یک آژانس هواپیمایی مشغول به کار بود؛ اما دلبستگی به داستان‌نویسی، مریم سمیع زادگان را به این حوزه کشاند. «من رعنا هستم» و «آقادار» دو رمان دیگر او هستند اما سمیع زادگان با داستان‌های کوتاه به دنیای ادبیات پای نهاد و کتاب «حاجی نرگس»، مجموعه‌ای از آثار او در این قالب است.

جالب است بدانید مریم سمیع زادگان با کتاب «سال کلاغ» نویسندگی برای نوجوانان را نیز به کارنامه خود اضافه کرد و هم‌اکنون با روزنامه‌ی شهروند، مجله‌ی همشهری و مجله‌ی کرگدن همکاری دارد.

در بخشی از کتاب صوتی دو کوچه بالاتر می‌شنویم

گوینده از کشته‌های انفجاری در عراق می‌گوید. نسترن کانال تلویزیون را عوض می‌کند. جوراب‌های عمید را از کنار مبل برمی‌دارم. لنگه‌ها را داخل هم جفت می‌‌کنم. با خودم فکر می‌کنم فردا که دنبال جوراب‌هایش بگردد، حتماً می‌گوید من مقصرم. نسترن موهایش را با دست پشت گوش می‌اندازد و زیر لب غر می‌زند: «گور پدرشان. ما توی آلمان از این صحنه‌های خون و خون‌ریزی نداریم.» مانتو و شال نسترن را از روی مبل برمی‌دارم و آویزان می‌کنم. می‌خواهم بگویم: «خب حتماً آنجا اخبار نگاه نمی‌کنی.» حرفم را قورت می‌دهم. حس می‌کنم ورم کرده‌ام از بس حرف نزده‌ام. این روزها حال خوشی ندارم. نسترن یک لحظه هم تنهایم نگذاشته. از روزی که مامان‌فخری رفته، وسایلش را جمع کرده و آمده خانه‌ی ما. حال خودش هم بهتر از من نیست. دیشب توی خواب ناله می‌کرد. صبح وقتی گفتم به مامان‌فخری قول داده‌ام ببرمش سر خاک، تعجب نکرد. دیگر هیچ‌کس از حرف‌های من تعجب نمی‌کند. تلفن دوباره زنگ می‌زند. این دفعه نیلوفر است. می‌گوید: «با مامان حرف زدم گفت می‌خواهید بروید بهشت زهرا سر خاک.» یادم نمی‌آید به مامان درمورد رفتنمان به بهشت زهرا حرفی زده باشم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
قسمت اول
25 دقیقه
قسمت دوم
25 دقیقه
قسمت سوم
24 دقیقه
قسمت چهارم
40 دقیقه
قسمت پنجم
23 دقیقه
قسمت ششم
21 دقیقه
قسمت هفتم
29 دقیقه
قسمت هشتم
24 دقیقه
قسمت نهم
29 دقیقه
قسمت دهم
49 دقیقه
قسمت یازدهم
29 دقیقه
قسمت دوازدهم
46 دقیقه
قسمت سیزدهم
16 دقیقه
قسمت چهاردهم
21 دقیقه
قسمت پانزدهم
21 دقیقه
قسمت شانزدهم
17 دقیقه
قسمت هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دو کوچه بالاتر
نویسنده
راویمریم سمیع زادگان
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای تندیس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دو کوچه بالاتر

مانا
۱۴۰۲/۱/۵
کتاب صوتی دو کوچه بالاتر روایت یک خانم به نام لیلی هست که مادربزرگ مهربانش را به نام مامان فخری از دست میدهد و چون خاطرات خیلی خوبی با مامان فخری دارد و حتی در بچگی بیشتر با این مادربزرگ زندگی کرده نمی‌تواند مرگش را قبول کند لیلی با داشتن پدر و مادر و همسر و خواهران خیلی خوب با هیچکدام به دلیلی پدر راحت نیست و مادر فخری متعصب همسرش بسیار منطقی و خواهران لیلی هر یک با تفاوت هایشان با لیلی اصلا هماهنگ نیستند اما مامان فخری که با اینکه زنی کهن سال هست در بسیاری از صحبت هایش میتوان نکته‌های روانشناسی را دید لیلی مدام در زمان حال و گذشته در تردد هست اما بعلت عشق به مادربزرگ و عدم قبولش دچار توهم و سردرد میشود که از نظر دیگران درک نمیشود در زندگی لیلی علاوه بر مادربزرگ یک نفر دیگر هم نقش پر رنگی دارد رضا دوست و همسایه دوران کودکی لیلا که سی سال پیش در دریا غرق شده و لیلی نه تنها نتوانسته مرگش را فراموش کند بلکه خودش را در مرگ رضا هم مقصر میداند به هرحال با خراب کردن خانه مامان فخری درد لیلی خیلی خیلی زیاد میشود از نظر من داستان فوق العاده بود و همینطور صدای خانم سمیع زادگان نیز برای روایت این رمان بسیار زیبا بود. ممنون
Mahsa Bashiri
۱۴۰۲/۱/۲۹
کتاب درباره دختری است که به خاطر یک خاطره وحشتناک یک عمر از نظر روحی آسیب دیده و در کل شخصیتی خاص و وابسته به مادربزرگ خویش دارد که جای پدر ومادر وهمه کس را برای اوگ رفته است، بیشتر در فکر وخیال به سر می‌برد وبعد از مرگ مادربزرگش باور این موضوع اون رو به چالش میکشه، در خانواده سنتی بزرگ شده و به هم خاطر همین یاد گرفته دربرابر دردهایش سکوت کند وخود ابن موضوع باعث شده حتی خودش نتونه بفهمه ریشه مشکل در کجاست شاید یک سوگواری و فریاد بلند برای تخلیه تمام دردهایش تنها راه نجاتش از حالتی حزن انگیز است که برلی خودش یاخته در کل داستان جذابی نداشت و فقط راوی با صدای زیبایش باعث شد تا انتهای داستان را بخوانم
رویا روضاتیان
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
بسیار عالی بود. از خواندنش لذت بردم. من را برد به خاطرات دوران کودکی و نوجوانی و خانه‌ی مادربزرگ و دوستان دوران کودکی و شیطنتهامون. فقط یه اشکال داشت که خیلی به جزییات میپرداخت مخصوصا در فصلهای اول. ولی در فصلهای بعد داستان روانتر شد و مخصوصا در بخشهای اخر انگار قلم نویسنده پخته تر شد.
قلمتان و و
استوار تنتان سلامت بانو سمیع زادگان.
خواندن مخصوصا شنیدن این رمان را که خود نویسنده روایت کرده به تمام دوستان اهل رمان و ادبیات ایران توصیه میکنم.
با سپاس از کتابراه
🌺🌺🌺
zahra etemadi
۱۴۰۲/۶/۹
کتاب در مورد بانویی هست که سعی میکنه در رویا و خیال و خاطرات تلخ و شیرین زندگی کنه به نوعی درگیر گذشته ست اما از زمان حال هم غافل نیست سعی میکنه اندوه و با یادآوری خاطرات گذشته ترکیب کنه و درد و غصه رو کاهش بده شخصیتی درونگرا ولی بسیار با احساس صدای گوینده جالبه و بنوعی در خور نقش اصلی داستانه اگر وقت آزادی داشته باشین از شنیدن این کتاب غافل نشین به هر صورت براتون جذاب خواهد بود
نوشین
۱۴۰۲/۲/۲۰
سلام. به عقیده من اسم داستان را باید گذاشت سرگیجه! در هر بخشی که خواننده سعی می‌کند خودرابا داستان همراه کند نویسنده موضوع را به حاشیه‌های غیر مرتبط می‌کشاند. به َطوری که متوجه خواهید شد هدف فقط طولانی شدن داستان آن هم به هر قیمتی است! پرش افکار نویسنده محترم فقط یک حس می‌دهد که ایکاش زودتر این کسالت تمام شود!
فرشته کسری
۱۴۰۲/۱/۲۳
کتاب جالبی بود ارتباط یک کودک بامادر بزرگ که حداقل مال یک نسل قبل هست و متاسفانه نا آگاهی والدین از به کار بردن جملاتی که روی روان بچه اثر گذار هست و بی توجهی به مشکل روحی بچه کتاب در این زمینه آگاهی به والدین میده در کل کتاب خوبی بود
فیروزه شیرینکام
۱۴۰۲/۲/۱۰
باسلام. خوب بود. رابطه بسیار زیبای یه دختر با مادر بزرگش و خاطرات خوبی که ازش داره. اما اتفاقاتی که براش افتاده باعث خیالبافی تو ذهنش شده و توهماتی براش بوجود اورده که تو زندگی واقعیش هم تاثیر گذاشته و.....
مریم دولت ابادی
۱۴۰۲/۶/۲۷
این کتاب صوتی رو بسیار دوست داشتم، صدای راوی بسیار دلنشین بود برای من، داستانی ارام، ساده و روان، در مورد وابستگی و خاطرات یک خانم هست که چطور تمام زندگی این خانم رو تحت تاثیر قرار داده
نازنین
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
عشق و درود
نثر روان با راوی خیلی خوب
کتابی است که حس آرامش میدهد، تو این ژانر کتاب‌های خیلی بهتری داریم ولی ارزش گوش کردن دارد
ممنون از کتابراه
معصومه فرزانه
۱۴۰۲/۵/۳۰
باتمام وجود کلمه به کلمه داستان رو دوست داشتم.. دقیقا زندگیه خودم دراین کتاب به تصویر کشیده شده. زیبا پرجذبه.. ساده.. سلیس..
مریم شفا
۱۴۰۲/۴/۵
خیلی دوست داشتم من عاشق زندگی کردن به این سبک هستم گرچه در روزگاران امروز دیگر به ندرت دیده می‌شود خانم راوی هم خیلی عالی بودند عالی بود
منصوره الوند آذری
۱۴۰۲/۳/۲۰
اینکه خود نویسنده خوانش رو بر عهده بگیرم توقع رو خیلی بالاتر می‌بره که حس‌ها رو بیشتر منتقل کنه اما خوانش برام دلپذیر نبود
الهه اقبال
۱۴۰۲/۶/۱۸
بسیاز دلنشین و زیبا نوشته شده و بسیار ساده و صمیمی خوانده شده، از لحظه لحظه‌اش لذت بردم.
زیبا بابائی
۱۴۰۲/۵/۲۸
جنبه سرگرم کنندگی دارد، خیلی به جزئیات پرداخته ولی ادم رو به گذشته‌ها میبره و حس خوبی میده
Elham Havaeji
۱۴۰۲/۱۰/۲
قلم نویسنده عالی و راوی بسیار مسلط بودن و خسته نباشند و ممنونیم از کتابراه
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دو کوچه بالاتر

برای دریافت کتاب صوتی دو کوچه بالاتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.