معرفی و دانلود کتاب سارا گؤل

عکس جلد کتاب سارا گؤل
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سارا گؤل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سارا گؤل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سارا گؤل

کتاب سارا گؤل رمانی خواندنی از سهیلا نعمتی، داستان‌نویس جوان ایرانی است. در این اثر مخاطب سرگذشت دختری از ترکمن‌صحرا خواهید بود؛ دختری به نام سارا، که به حرفه‌ی قالی‌بافی اشتغال دارد و از این طریق، زندگی را به سختی سپری می‌کند...

درباره کتاب سارا گؤل

کتاب سارا گؤل رمانی اجتماعی از سهیلا نعمتی، نویسنده‌ی جوان و خوش‌آتیه‌ی ایرانی است. این اثر که وقایع آن در محیطی روستایی می‌گذرد، از بسیاری جهات یادآور رمان‌های محمود دولت‌آبادی، داستان‌نویس نامدار معاصر، است. بافت روستایی رمان سارا گؤل، به همراه گستردگیِ وقایع روایت‌شده در آن، خواننده را به یاد برخی از داستان‌های مرحوم نادر ابراهیمی نیز می‌اندازد.

سهیلا نعمتی در مقدمه‌ی اثر پیش رو، رمان خود را با این جملات توصیف کرده است: «داستان سارا گؤل، شرح سفری است پررمزوراز برای کشف خود واقعی که با محدودیت‌های دنیای واقعی شروع می‌شود و سوار بر اسب یکه‌تاز رؤیا، هستی نابی را کشف می‌کند که جایی در اعماق باور ما برای سالیان سال فراموش شده است، سفری است واقعی، تنیده در خیال که مانند امواج پرتلاطم اقیانوس، حقیقت عریان را به واقعیت وجودی ما می‌کوبد تا الهام‌بخش بیداری ما برای شروعی دوباره باشد برای باور آنچه که سال‌هاست که همراه ما می‌باشد ولی در وجود ما به نسیان سپرده شده است.»

او در مقدمه‌ی مذکور، می‌گوید که نگارش رمان سارا گؤل را از سال 1399 آغاز کرد، و پس از یک و نیم سال کلنجار رفتن با آن، متن نهایی را تحویل ناشر داد.

قهرمان کتاب سارا گؤل دختر نابینایی به نام «سارا»ست که به همراه خانواده در ترکمن‌صحرا زندگی می‌کند. حرفه‌ی اصلی سارا، قالی‌بافی‌ست. او این حرفه را از خانواده به ارث برده، و حال، به تنهایی عهده‌دارِ آن گشته است. داستانِ کتابِ سارا گؤل حول محور چالش‌هایی می‌گردد که سارا در کار و بارِ قالی‌بافی با آن‌ها مواجه می‌شود؛ چالش‌هایی که چشمان او را به واقعیت بی‌رحم دنیا باز می‌کند، و دخترک داستانِ ما را در گرداب حوادثی پیش‌بینی‌ناپذیر رها می‌سازد.

کتاب سارا گؤل توسط انتشارات نارون دانش در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب سارا گؤل مناسب چه کسانی است؟

دنبال‌کنندگان ادبیات روز ایران، و دوست‌داران داستان‌ها و رمان‌های اجتماعی، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب سارا گؤل، نوشته‌ی سهیلا نعمتی، به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب سارا گؤل می‌خوانیم

آدلان، با دلی آکنده از غم از دست دادن خواهرش گلنار، تصمیم گرفته بود برای شادی روح خواهرش، کمک‌های مالی و معنوی خودش را به مدرسه کودکان نابینا بیشتر کند، زمان بیشتری را وقف اجرای برنامه در مدرسه کرده بود، وقتی وارد سالن آمفی تئاتر مدرسه شد، یاد صحنه‌ای افتاد که گلنار پس از سال‌ها دوری از او، با چشمانی اشک آلود او را به آغوش کشید، دلش برای دیدن دوباره گلنار و سارا چنان تنگ شده بود که در همان سالن خالی، شروع به نواختن تنبور کرد که مدیر مدرسه با شنیدن صدای دلنشین تنبور وارد سالن شد و در صندلی ردیف اول سالن محو تماشای اجرای زیبای او شد.

جان، زمان بیشتری را در دانشگاهش سپری می‌کرد تا هرچه سریع‌تر پایان‌نامه دکتری خودش را تکمیل کند. او علاقه زیادی داشت تا علاوه بر تدریس در دانشگاه، بتواند به تحقیق در خصوص صنایع دستی تاریخی بپردازد. تینا، دختر موبلند زیبا و دلربا، هم کلاسی جان در رشته صنایع بود که مانند او در آستانه فارغ التحصیلی در رشته دکتری بود، او بسیار باهوش، زرنگ و مغرور بود، جان که چند باری در سالن مطالعه دانشگاه در دام نگاه‌هایش افتاده بود، به خاطر رفتارهای سرد و مغرورانه او، هرگز به خودش جرات نداده بود که حتی به او فکر کند.

آن روز، وقتی داشت از سالن مطالعه خارج می‌شد، بی‌اختیار به سمت او رفت و با تردید او را برای نوشیدن قهوه به کافه تریای دانشگاه دعوت کرد و با کمال تعجب، تینا درخواستش را قبول کرد، جان باورش نمی‌شد، از خوشحالی در پوست خودش نمی‌گنجید، وقتی روبروی هم نشسته بودند، احساس عمیق خواستن به یکباره، مثل گرمای دلنشینی وجودش را فرا گرفت، حس می‌کرد که در جادوی نگاهش، برای همیشه اسیر شده است.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسنده
آواز ترکمن‌صحرا
اندوه بی‌پایان
آوازی نو از فرسنگ‌ها دور
شروعی دوباره
تجدید دیدار
راز نشان سبز
شاخه‌ای گل برای ماریا
لبخند مرگ
بسوی هرفورد
ساراگؤل
راز نهان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سارا گؤل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-622-276-451-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سارا گؤل

پارسا خدابنده لوی
۱۴۰۲/۲/۱۲
خیلی کتاب جالب، انگیزشی و متفاوت است. به نظرم این کتاب بسیار الهام بخش و انگیزشی است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سارا گؤل

برای دریافت کتاب سارا گؤل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.