معرفی و دانلود کتاب لکان و پسافمینیسم

عکس جلد کتاب لکان و پسافمینیسم
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لکان و پسافمینیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لکان و پسافمینیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لکان و پسافمینیسم

الیزابت رایت در کتاب لکان و پسافمینیسم، از منظری پسافمینیستی به بررسی آرای ژاک لکان، اندیشمند برجسته‌ی فرانسوی می‌پردازد و می‌کوشد با قرار دادن آثار او در بستری پست‌مدرن دیدگاه‌های مهم وی را شرح دهد.

کتاب لکان و پسافمینیسم (Locan And Postfeminism) در واقع تضاربی از آرای فمینیست‌ها در مورد نظریات جنجال‌ برانگیز لکان پیرامون سکسوالیته و جنسیت را عرضه می‌کند و در پی آن است که بدفهمی‌های صورت گرفته از نظریات لکان به خصوص نظریه‌ی جنس‌یابی وی، یعنی خاستگاه و گسترش تفاوت جنسی درون قلمرو زبان را واکاوی و تصویر دقیق‌تری از این پرنفوذترین روان‌کاوِ پسافرویدی ارائه کند.

ژاک لکان اندیشمند معاصر فرانسوی از جمله مهم‌ترین متفکران قرن بیستم به شمار می‌رود که توانسته با مفهوم‌پردازی‌های بدیعش بر غنای دانش روانکاوی بیافزاید. او که ادامه دهنده‌ی سنت فرویدیِ روانکاوی است و خود را کسی می‌داند که «فروید خوانده است» هیچگاه در این چارچوب محدود نمانده و توانسته افق گسترده‌تری پیش روی روانکاوی معاصر بگسترد. مفاهیمی چون مراحل سه‌گانه‌ی زندگی انسان، فالوس، جنس‌یابی، ژوییسانس و... از جمله ایده‌هایی است که سبب شده گستره‌ی کاربرد نظریات وی از روانکاوی فراتر رفته و وارد حوزه‌هایی چون فلسفه، معماری، ادبیات و سینما شود. به تعبیر لویی آلتوسر، قدرت ادعای لکان و اصالت منحصر به فرد او در روان‌کاوی در این بود که در حوزه‌ی کاری خود یعنی روان‌کاوی و زبان‌شناسی نظریه‌پردازی می‌کرد و توانست یک سیستم کلی از مفاهیم نظری بسازد که قادر به ایجاد مجموعه‌ای از حقایق در حوزه‌ی تحلیلی باشد.

در بخشی از کتاب لکان و پسافمینیسم می‌خوانیم:

جنس‌یابی چیست؟ جنس‌یابی فرایندی است که ما به طور ناخودآگاه شیوه‌ی بودن‌مان به صورت مردانه یا زنانه را «انتخاب می‌کنیم». واژه‌ی «تفاوت جنسی» در دایره‌ی لغات نظری فروید یا لکان نیست. در حالی که فروید تفاوت‌های کالبدشناختی را از حیث پیامدهای روانی‌شان تعریف می‌کند لکان موضع جنسی را از نظر یافتن جایگاهی در اجتماع به عنوان سوژه‌ای جنس‌مند تعریف می‌نماید. لکان تاکید می‌ورزد که ما موجودات ناطقی هستیم: ما حرف می‌زنیم و وجود داریم. هر انسانی با زبان و کلام به اختگی تن می‌دهد. ورود به یک نظام قواعد نیازمند قربانی است. برای لکان، آنچه اهمیت دارد محدودیت اعمال شده توسط زبان بر همه‌ی موجودات ناطق است به این معنا که ارضای کامل از انگیزش بدن (رانه فرویدی) دریغ می‌شود. این امر سوژه‌ای دوپاره می‌آفریند که میان هویت نمادین‌اش و بدنی که نگهش می‌دارد تقسیم شده است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجم
دیباچه: پساساختارگرایی و پسافمینیسم
مهلکه‌ی امر سیاسی
چرا روان‌کاوی؟
نزاع‌های پسافرویدی
تفاوت جنسی
جنس‌یابی: کمک لکان
منطق نمادین جنس‌یابی لکان
استدلال‌های جنسیتی: نمایشگری، اجرا و استناد
لکان و نقد پسافمینیستی سینما
زن وجود ندارد
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لکان و پسافمینیسم
نویسنده
مترجممحمود مقدس
ناشر چاپیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-600-8067-11-5
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لکان و پسافمینیسم

محمود خیرخواه
۱۳۹۷/۶/۳۱
ترجمه‌ی سخت از یک یادداشت.
انگار تعمدی در نفهمیدن مخاطب از کار است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب لکان و پسافمینیسم

برای دریافت کتاب لکان و پسافمینیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.