معرفی و دانلود کتاب مدار شمالگان

عکس جلد کتاب مدار شمالگان
قیمت:
4500 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدار شمالگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدار شمالگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدار شمالگان

کتاب مدار شمالگان نوشته‌ی علی دلشاد تهرانی، رمانی جذاب و پرکشش با درون مایه‌ای پیرامون مسائل و ناهنجاری‌های اجتماعی است که در آن دو‌ داستان موازی، همزمان پیش می‌رود.

علی دلشاد تهرانی در بخش اول این اثر روایت‌گر شخصی است که به تازگی‌ از سفر برگشته و قصه از زاویه‌ی دید ا‌ول شخص، اتفاقات روزمره‌ی او را به تصویر می‌کشد. اما در بخش دوم که قصه از زاویه‌ی نگاه سوم شخص بیان می‌شود، داستان گروهی است که برای دیدن شفق قطبی به مدار شمالگان و‌ شمالی‌ترین منطقه‌ی اروپا سفر کردند. نویسنده در نهایت این دو قصه را به آرامی با هم پیوند می‌دهد.

در رمان مدار شمالگان جزئیات سفر همانند یک سفرنامه به تصویر کشیده شده تا شما با مناطق گوناگون کشور‌های اسکاندیناوی و فرهنگ آن‌ها آشنا شوید.

در بخشی از کتاب مدار شمالگان می‌خوانیم:

لباس پوشید. کفش‌هایش را به پا کرد. یک فنجان برداشت و آن را از آب جوش پر کرد. یک چای کیسه‌ای از جعبه بیرون آورد و داخل فنجان انداخت. فنجان را با دست راستش برداشت و به سمت در رفت. با دست چپ در چوبی را با صدای جیر جیر باز کرد و در را پشت ‌سرش نبست تا کمی هوای تازه وارد اتاق شود. صدای قرچ قروچ چوب‌های ایوان در سکوت به گوش رسید. همانند اسکله، دو ستون جلویی ایوان در آب بود. ستون‌های چوبی پوسیده بودند و جلبک‌پوش. بر روی صندلی قدیمی‌ای که یک میز گرد در جلویش بود نشست. به آسمان آبی و ابرهای چاق و چله‌ای خیره شد که به این سو‌ و آن سو‌ می‌رفتند.

جرعه‌ای از چای نوشید، چای کیسه‌ای را بیرون آورد و در زیر سیگاری روی میز گذاشت. نگاهش به پیرمردی در یک قایق پارویی افتاد که آن طرف‌تر در اوج آرامش به ماهیگیری مشغول بود. چند بار پایش را به کف پوش چوبی ایوان زد‌ و از صدای ترق ترق چوب در‌ زیر‌ پایش خوشش آمد. چای کمی تلخ شده بود، برخاست و به داخل رفت. چمدانش را‌ باز کرد و‌ از داخل جیبش یک شکلات بیرون آورد. نگاهی به طاها انداخت که هنوز در خواب عمیق‌ بود. فکر کرد «احتمالاً تأثیر مسکنه». بلند شد و دوباره به سمت ایوان‌ رفت. نشست و‌ چایش را با شکلات نوش جان کرد. نگاهش مرد و چوب ماهیگیری‌اش را دنبال می‌کرد. از آرامش او و‌ قایق چوبی‌اش آرام می‌شد. اندیشید: «مگه آدم از زندگیش چی‌ می‌خواد؟»

و در افکارش غرق شد، فکر کرد که چرا نمی‌رود در یک جای آرام و بی‌دغدغه مثل او‌ زندگی کند، چرا از این زندگیِ مدرن و ماشینی پر استرس دور نمی‌شود.

گویی ما جانداران دوپا، ما اشرف مخلوقات، با قصد قبلی به دنبال دردسر می‌گردیم. از سویی می‌جنگیم تا زندگی ماشینی مرفه بسازیم و از سوی دیگر به کوه و بیابان و جنگل و دریا پناه می‌بریم. از سویی تلاش می‌کنیم فعالیت روزانه را به حداقل برسانیم و از آن سو در باشگاه‌های ورزشی عرق می‌ریزیم تا جبران شود و این حماقت فقط از انسان بر می‌آید و ‌بس.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: بازگشت
فصل دوم: رفت
فصل سوم: دمنوش جادویی
فصل چهارم: زباله‌ها را چه کسی ریخته بود؟!
فصل پنجم: راننده
فصل ششم: چهارشنبه سوری
فصل هفتم: سنگ باران
فصل هشتم: مار یشمی، بر فراز روانیامی
فصل نهم: منیسم!
فصل دهم: بابانوئل سر سفره‌ی هفت سین
فصل یازدهم: پیشو خان وارد می‌شود!
فصل دوازدهم: پیش به سمت قطب شمال
فصل سیزدهم: ملاقات شکارچیان
فصل چهاردهم: شهر مردگان
فصل پانزدهم: بودا در پیاده‌رو
فصل شانزدهم: روحی در‌ حمام
فصل هفدهم: اندر‌ احوالات شهر
فصل هجدهم: خداحافظی با ترومسو
فصل نوزدهم: خانم سرهنگ - دکتر
فصل بیستم: وگانیسم
فصل بیست و یکم: سربازی
فصل بیست و دوم: شیر زنی در قرون وسطی
فصل بیست و سوم: زمهریر‌ی در آتشگاه
فصل بیست و چهارم: مهمان ناخوانده
فصل بیست و پنجم: رستگاری در‌ لوفوتن
فصل بیست و ششم: بی‌تو هرگز
فصل بیست و هفتم: بازگشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدار شمالگان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دریا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-964-7313-81-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدار شمالگان

Mobina Eyvazi
۱۳۹۹/۳/۱
کتاب به دستم رسید، کتاب را باز کردم نه مقدمه نه پیش گفتار!! ! دوست داشتم مولف را کمی بشناسم و هدف نشر و تالیف را بدانم. فصل اول آغاز شد، سفر کرده‌ای به مقصدی می‌رسد.. کمی بعد از آغاز، به علت فصل‌های کوتاه خواننده متوجه می‌شود که این کتاب دو واقع در محور دو موضوع پیش می‌رود، فصولی که در واقع سفرنامه چند جوانی است که به کشورهای اسکاندیناوی سفر می‌کنند و من برداشت کردم هدف آن‌ها دیدن پدیده ‌ها و فرهنگ است و خالی از تشریفات در سفرندو.. بخشی فصولی که جوانی روایتگر روزمرگی هایش با نگاهی جامعه شناسانه و اجتماعی است، و تقریبا بعد از رسیدن به فصول میانی کتاب میفهمیم که او یکی از همان جوانهای سفر کرده است که در گوشه‌هایی فرهنگ مردم و کشورش را با آنچه که در سفرهایش دیده است مقایسه می‌کند، می‌اندیشد، شاید نویسنده دوست داشت که من در زمان خواندن کتاب بفهمم که گوشه‌ای از دنیا چگونه‌اند و ما در کشورمان چگونه!! آموزش، محیط زیست، آلودگی صوتی، تردد، حمل و نقل عمومی و.. آیا درست عمل میکنم؟ بگذریم: ) حقیقتا شرح تصویر را در بعضی جاهای سفرنامه کم و ناقص خواندم و نتوانستم تخیل کنم، ابزارهای تصویر سازی کمی در اختیار خواننده قرار گرفته بود، چه مهم است که فردی در را با دست راست باز می‌کند یا دست چپ (البته در سفرنامه) وقتی من نمیدانم بندرگاه‌های فنلاند چگونه اند! ولی بخش‌هایی که به شفق قطبی اشاره داشت را دوست داشتم، درک و لمس کردم و گریه کردم، نه از نثر نه از کلمات، از اندیشه آنکه من قربانی روز مرگی هایم هستم و در جایی از کره زمین چنان پدیده طبیعی اتفاق می‌افتد که روزمرگی هایم دیدن چنانی را از من دریغ کرده: )
صفحه ۸۹ و ۹۰ عالی بود، آفرین
#سرهنگ_دکتر#گوتاما‌#امیر که امیر بود و منم سرهنگ وای به حال اون ارتش
helia zand
۱۳۹۹/۳/۴
کتابو من خیلی دوست داشتم، علی روون مینویسه، صادقانه مینویسه، با کودک درونش برای تمام شگفتیای جدیدی که میبینه ذوق میکنه و ما هم کنارش ذوق میکنیم، تصویر سازیای روون، ادمهای واقعی و حسابی، داستان جذاب یه سفر وسوسه انگیز برای هر ادمی تو هر سنی و بالاخره ذوق کم نظیری که ادم فکر میکنه نمیتونه تو کشورهای سردسیر پیداش کنه، پرداختن به نکات ساده‌ی فرهنگی و محیط زیستی هم به جذابیت موضوع اضافه میکنه، من دوست داشتم یه جریان ریز عاطفی هم با موضوع گره میخورد که خوب چون خیلی مستند نویسی بود این سفرنامه و با دیدن عکسها فهمیدم کاملا حقیقت نویسی بوده، حاضر شدم کوتاه بیام، با ذوق منتظرم خودم روزی با دخترم بریم دیدن اژدهای سبز، شفق قطبی بی‌نظیر
شهاب یعقوبی
۱۳۹۹/۱/۳۱
من‌ نسخه چاپی این کتاب رو هدیه گرفتم و مشغله باعث شده بود نرسم تمومش کنم ولی با نسخه pdf کامل خوندم. نویسنده قلم خوبی داره و امیدوارم کتابهای بیشتری ازش ببینم
مرجان قدیانی
۱۳۹۹/۱/۳۰
کتاب خیلی جالب بود و اینکه با فرهنگ کشورهای دیگه آشنا شدم برای جذاب بود و منو ترقیب کرد به اینکه از خاطرات سفرم نگذرم و اونها رو ثبت کنم
Maryam Delshad
۱۳۹۹/۱/۳۰
کتاب بسیار ارزشمند و‌ مفیدی در جهت فرهنگسازی. تصویر سازی‌های این کتاب بسیار جذاب بود
ma30 mohammadi
۱۳۹۹/۱/۳۰
پیشنهاد میکنم این کتاب بخونید و سفری جذاب به قطب شمال همراه با این کتاب تجربه کنید
elham malmir
۱۳۹۹/۴/۹
کتاب جذابی بود پر از نکات فرهنگی. در عین حال بسیار خوب توصیف شده بود جوری که من خودم رو توی اون سفر می‌دیدم.
وحید راد
۱۳۹۹/۱/۳۰
نکات جالب از سفر و خاطراتش در کل خیلی عالی بود👍👍
فریبا سهمانی
۱۳۹۹/۱/۲۵
این کتاب نکات فرهنگی زیادی داره، عالیه
Amin Aminian
۱۳۹۹/۲/۱۴
بازی با زمان خیلی این سفرنامه رو قشنگ کرده بود.... واقعا خسته نشدم
بهنوش داوودی
۱۳۹۹/۲/۱۴
بسیار جالب و جذاب بود. حتما پیشنهاد می‌کنم.
الهه باقری
۱۳۹۹/۲/۱۴
بسیار عالی بود و موضوع جذابی داشت
محمدرضا پراش خو
۱۳۹۹/۲/۲۹
خاطرات بسیار جالبی بود
تینا بیگی
۱۳۹۹/۲/۱۴
کتاب متفاوت و قشنگی بود.
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب مدار شمالگان

برای دریافت کتاب مدار شمالگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.