معرفی و دانلود کتاب صوتی کاتوره

عکس جلد کتاب صوتی کاتوره
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کاتوره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کاتوره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کاتوره

کتاب صوتی کاتوره رمانی از بیتا شباهنگ است. شباهنگ در این کتاب، راوی زندگیِ مردی است که روزمرگی‌های بی‌هدفش را حادثه‌ای غیرقابل پیش‌بینی به‌شدت زیر و رو می‌کند. او که شخصیتی آرام و منزوی دارد، یک روز سارقِ کیفِ یک زن را دنبال می‌کند، کیف را پس می‌گیرد و به زن برمی‌گرداند و این‌چنین، ماجراهایی عجیب در زندگی‌اش آغاز می‌شود...

درباره‌ی کتاب صوتی کاتوره

بیتا شباهنگ در کتاب صوتی کاتوره، تصویری واقع‌گرایانه از زندگی ایرانیان امروزی در مقابل مخاطب قرار داده است. واژه‌ی کاتوره (در لغت به معنی سرگردان) که از زبان یکی از شخصیت‌های این داستان به کار برده می‌شود، فقط توصیفِ قهرمانِ سرگردان و بی‌هدف داستان نیست. بلکه به جهان و تمامی افرادی که او را احاطه کرده‌اند نیز اشاره دارد. هر کدام از ما می‌توانیم در بخشی از زندگی‌مان کاتوره باشیم: بی‌انگیزه و درگیر روزمرگی‌های بی‌انتهای زندگی. کاتوره یک کنش است، یک حرکت. چه چیز باعث می‌شود که از آن حاشیه‌ی امن خود بیرون رانده شویم و جسارت ماجراجویی را در خود پرورش بدهیم؟ شاید حادثه‌ای که حتی تصورش هم در مخیله‌مان نمی‌گنجد!

کتاب صوتی کاتوره، روایت زندگی انسان‌هایی معمولی است. شایان صفایی در زندگی هدف خاصی را دنبال نمی‌کند و شوق و انگیزه‌ای سوزان برای رسیدن به هیچ چیزی ندارد. او گوشه‌گیر، منزوی، آرام و کم‌حرف است. زرین، همسر او، با اینکه خود سرشار از شوق و شور برای زندگی است، به این کم‌حرفیِ شایان عادت کرده است. شایان طراح گرافیک است و زرین طراح لباس. زندگی به ملالت‌آورترین شکلِ ممکن، برای آن دو می‌گذرد. اما یک روز اتفاقی می‌افتد که زندگی آن‌ها را به شدت دستخوش تغییر می‌کند: یک دزد کیف زنی را از دستش می‌قاپد. شایان دنبال او می‌دود و کیف را به صاحبش برمی‌گرداند. او حتی نمی‌داند چرا این کار را انجام داده است یا چطور شده که او، شایانِ ساکتِ بی‌ادعا، در آن لحظه به هیچ چیز فکر نکرده و جسارتی به این بزرگی به خرج داده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کاتوره

نازلی، همان زنی که کیفش را دزدیده بودند، در سوگ همسر و پسرش است. او در دنیای اندوه خود غرق شده و مرز بین گذشته، حال و آینده را گم کرده است. نازلی خودش را برای اتفاقاتِ ناگوار زندگی مقصر می‌داند و احساس گناه، لحظه‌ای رهایش نمی‌کند. ورود نازلی به زندگیِ شایان و زرین، به پیچیدگیِ رابطه‌ی آن‌ دو می‌افزاید و معاملات پیچیده‌ی جدیدی را پیش روی همه‌ی آن‌ها قرار می‌دهد.

بیتا شباهنگ، دانش‌آموخته‌ی دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران و نویسنده و فیلمنامه‌نویس است اما بیشتر به واسطه‌ی فعالیت‌های سینمایی‌اش شناخته می‌شود. این نویسنده‌ی جوانِ ایرانی در سال 1396 و در سن چهل‌وچهار سالگی بر اثر بیماری سرطان ریه درگذشت. کتاب کاتوره آخرین اثر منتشرشده از اوست که پس از درگذشت وی به انتشار رسید. کتاب صوتی کاتوره به همت انتشارات آوای چیروک و با خوانش هانیه توسلی (بازیگر) و علی مصفا (بازیگر و مترجم) به انتشار رسیده است.

کتاب صوتی کاتوره برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی کاتوره به تمام علاقه‌مندان ادبیات داستانی معاصر، به‌ویژه دوست‌داران رمان‌های واقع‌گرایانه‌ی ایرانی، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی کاتوره می‌شنویم

چشمش را که باز می‌کند، زرین را می‌بیند، نشسته توی تکه‌نورِ آفتابِ تابیده از لای پرده و به او خیره شده. لب‌هایش به هم چسبیده است و وقتی سرش را تکان می‌دهد، می‌فهمد چقدر گیج و سنگین است. چشمانش را با فشار می‌بندد و بدنش را می‌کشد: «سلام. کی اومدی؟»

- الان.

- ساعت چنده؟

زرین سرش را می‌خماند طرف ساعت کنار تخت و چیزی نمی‌گوید.

- نشنیدم صدای در رو. زنگ زدی؟

زرین سرش را تکان می‌دهد که یعنی نه. بلند می‌شود و می‌رود. آخرین چیزی که به یاد می‌آورد ملاقاتش با نازلی است. دلخوشی ملایمی مثل داشتن هدیه‌ای در کمد برای بچه، لحظه‌ای با او می‌ماند اما دلهره زود جای آن احساس خوشایند را می‌گیرد. یادش می‌آید که چقدر حرف زده و خرابی به بار آورده و داده‌هایی که حافظه‌اش یکی‌یکی برایش روشن می‌کند، علامت‌های شرم‌آوری‌اند از میزان مستی و از خود به در بودنش. زرین برمی‌گردد. فنجانی قهوه می‌دهد دستش و باز همان‌طور نگاهش می‌کند. سکوت زرین معذبش کرده اما چیزی بروز نمی‌دهد. جرعه‌ای می‌نوشد و سرش را رو به او بالا می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
فصل اول - یک
16 دقیقه
دو
13 دقیقه
سه
16 دقیقه
چهار
28 دقیقه
پنج
15 دقیقه
فصل دوم - شش
12 دقیقه
هفت
16 دقیقه
هشت
12 دقیقه
نه
16 دقیقه
ده
12 دقیقه
یازده
14 دقیقه
دوازده
17 دقیقه
فصل سوم - سیزده
18 دقیقه
چهارده
8 دقیقه
پانزده
13 دقیقه
شانزده
13 دقیقه
هفده
13 دقیقه
هجده
12 دقیقه
فصل چهارم - نوزده
16 دقیقه
بیست
14 دقیقه
بیست‌ویک
18 دقیقه
بیست‌ودو
15 دقیقه
بیست‌وسه
23 دقیقه
فصل پنجم - بیست‌وچهار
5 دقیقه
بیست‌وپنج
18 دقیقه
بیست‌وشش
11 دقیقه
بیست‌وهفت
16 دقیقه
بیست‌وهشت
9 دقیقه
فصل ششم - بیست‌ونه
20 دقیقه
سی
13 دقیقه
فصل هفتم - سی‌ویک
6 دقیقه
سی‌ودو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کاتوره
نویسنده
راویهانیه توسلی، علی مصفا
ناشر چاپیانتشارات آفتابکاران
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کاتوره

marjan eslami
۱۴۰۲/۱۰/۴
یک رمان ایرانی خوب که از گوش کردن بهش اصلا پشیمان نمیشوید.
متن خوب و موزیک زیبا در کنار صدای جذاب خانم توسلی گیرایی خاصی به داستان میده و شما رو کاملا درگیر خودش میکنه.
درگیری‌های ذهنی شایان و عشق صادقانه اما افراطی زرین در کنار وجود یکباره نازلی و اتفاق لب پرتگاه، همه و همه پیچ و تاب خاصی به و
داستان داده.
تمام لحظه‌ها رو در ذهنم مجسم کردم، از ویلای نازلی در ارتفاعات شمال سگ گله تا خانه شایان و زرین، حتی چاپخانه
لحظات زیبایی با گوش دادن به این کتاب رقم خورد.
متاسف شدم که نویسنده کتاب فوت کردن، روحشون شاد و در آرامش.
فرح حقیقی
۱۴۰۲/۹/۱۱
کاتوره به معنی سرگشته، حیران و بی هدف است، داستان سرگشتگی مردی میانسال که همسری جوان و پرشور داره، انگار رازی از گذشته آزارش میده و باعث میشه کابوس ببینه. در کل کتاب سرگرم کننده ایست اما من کتابی را ترجیح میدم که علاوه بر سرگرمی، به اطلاعاتم هم بیفزاید، البته کتابخوان هم مهمه صدای خانم توسلی اما در دلنشینه قسمت دیالوگ‌ها اصلا حرفه‌ای نیست گاهی طول میکشه تا بفهمی این جمله از طرف کدامیک از شخصیت‌های داستان ادا میشه. ممنون از کتابراه عزیز
مینا غلامی
۱۴۰۲/۹/۲۵
نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. علت سرگشته و حیران بودن قهرمان داستان را نفهمیدم. از شنیدن صدای راوی محترم داستان بسیار لذت بردم
شقایق شفیع پور
۱۴۰۲/۱۰/۲
کاراکترها خوب درآمده و داستان کشش دارد. پایان بندی خوب بود.
محبوبه زمردی
۱۴۰۲/۹/۲۱
صدای خانم توسلی بسیار کتاب را دلنشین تر کرده
علی رضا قطبی
۱۴۰۲/۸/۸
عالی مخصوصا خوانش هنرمند محترم خانم توسلی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کاتوره

برای دریافت کتاب صوتی کاتوره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.