معرفی و دانلود کتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید

عکس جلد کتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید

کتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید به قلم لالیتا شارما، بعد جسمانی یوگا، یعنی هاتا یوگا (Hatha Yoga) را مورد بررسی قرار داده و با معرفی آساناهای یوگا، نشان می‌دهد که در صورت تمرین، زندگی طولانی و سالمی خواهید داشت.

نوع نگاه به یوگا و استقبال از آن در بیست سال گذشته به شدت دگرگون شده است. این نگاه نه تنها در مورد کشور هند که یوگا هزار سال پیش از آن‌جا آغاز شد بلکه درباره بسیاری از کشورهای دوردست صدق می‌کند.

یوگا به شما یاد می‌دهد که منظم باشید. علاوه بر خاصیت‌های درمانی، یوگا به شما نشاط‌ می‌بخشد و تجربه‌ای است که بدن، ذهن و روان را هماهنگ می‌کند. وقتی حالت‌های مختلف فیزیکی را با آرامش ترکیب می‌کنید، سموم را از بدن خود بیرون می‌رانید، ذهن‌تان را تصفیه کرده و جریان آزاد انرژی را میسر می‌سازید.

بعد از هر جلسه تمرین یوگا احساس جوانی و شادابی بیشتری خواهید داشت. علاوه بر آن یوگا باعث می‌شود از تنش‌های فعالیت‌های تکراری روزانه خلاص شوید و به شما کمک می‌کند تا با تمرین منظم انعطاف‌پذیری را به بدن خود بازگردانید.

در آساناهای یوگا به هیچ عنوان خشونتی مشاهده نمی‌شود و همین، دلیل شهرت آن‌هاست. هنگام تمرین آساناها کمترین میزان انرژی مصرف می‌شود و در پایان هر جلسه احساس خستگی ندارید زیرا مفاصل نرم شده‌اند. هنگام چرخیدن، خم شدن و کش آمدن، توانایی کنترل، انقباض یا استراحت در عضلات به بالاترین سطح خود می‌رسد.

لالیتا شرما (Lalitha Sharma) در کتاب هر آن چه می‌خواستید درباره یوگا بدانید (All you wanted to know about yoga) نشان‌ می‌دهد که یوگا یک رقابت میان جسم و خویشتن انسان است زیرا تمرین آساناها کردار، اندیشه و گفتار فرد را سنجیده می‌کند.

فرهنگ هند هدایای زیادی به جهان تقدیم کرده است. یکی از این هدایا که دنیای مدرن را درنوردیده است هنر باستانی یوگا است. ریشه یوگا ناشناخته است اما به نظر می‌آید که از عمر این هنر قرن‌ها می‌گذرد.

در متون قدیمی ودا (کهن‌ترین سروده‌های دینی هندو) هنگامی که از مردان در جستجوی معرفت و شکوفایی درون سخن می‌رود به یوگا اشاره شده است. این مردان دریافتند هنگامی که تمامی اندام‌های حسی و ذهن در هماهنگی کامل باشند آرامش پدید می‌آید. آن‌ها این حالت را یوگا نامیدند. اینگونه بود که تاپا (صبر پیشه کردن در برابر ناملایمات)، زهدورزی، مراقبه و تبدیل به یوگا شدند. با این حال، این طرز نگاه به یوگا بسیار خشک و سختگیرانه بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
پیشینه یوگا
آساناهای نشسته
آساناهای ایستاده
آساناهای کششی (رو به جلو)
آساناهای کششی (رو به پشت)
آساناهای پیچشی
آساناهای درازکش
حالت‌های مختلف سر
دیگر تمرین‌های یوگایی
یوگا و رژیم غذایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید
نویسنده
مترجمعلی عطاران
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-964-2553-94-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید

saeid bahrami
۱۴۰۱/۲/۹
واقعا عالی بود. ممنون از مدیران کتابراه. در مورد این کتاب باید بگم که خیلی خوب و تخصصی از مزایای طبّی حرکات یوگا گفته، ضمن اینکه تک تک حرکات رو به تصویر کشیده و اجرای اون برای افراد مبتدی نیز، راحت و آسون کرده.
مطالعه این کتاب رو توصیه میکنم
زینب کامرانی
۱۳۹۸/۱۱/۲۷
کتاب خیلی خوبی هست، خصوصا که اول کتاب قشنگ در مورد یوگا و تاثیرات جسمی، ذهنی و روحی صحبت میکنه و بعد آساناها رو کامل و قشنگ با تصاویر آموزش میده. چن روز هست آموزشش هاشو انجام میدم خیلی خوبن،
ممنونم کتابراه عزیز🌹🙏
الهه پورولیخانی
۱۴۰۱/۴/۳
سلام به خوانندگان عزیز این کتاب بسیار مفید و خلاصه از مطالب و اساناهای ابتدائی یوگا بود که واقعا برای دوستانی که در شروع اموزش و یا دوس دارن در اینده مربی بشن بسیار کمک کننده بود ساده شفاف و قابل فهم واقعا عالی بود مرسی
Sepideh Firouzi
۱۴۰۱/۴/۲۰
این کتاب خیلی مفید بود برای من، خوبی این کتاب اینه که حاشیه گویی نمیکنه و برای کسایی که میخوان یاد بگیرن، مفید هستش و میتونن خیلی خوب یوگا رو هم بشناسن و هم تمریناتشو با تصویر یاد بگیرند.
فرحناز ادیبان
۱۴۰۱/۲/۷
کتابی خوب برای آشنایی افراد مبتدی با یوگا، دقیق توضیح داده شده، ورزش رو یک اصل اساسی در زندگی روزمره قرار بدین تا در جوانی شاد و سالم و در آینده با شکوه وارد مرحله کهنسالی شوید
مژده اسماعیلی
۱۴۰۱/۷/۱۰
این کتاب برای اشنایی با انواع اساناهای یوگا کاربردی وقابل استفاده هست
توضیحات روان وملموس باتصاویر قابل درک، امکان انجام اسانارو راحت میکنه، سپاس بابت کتاب
زهره موسوی
۱۴۰۱/۲/۱۳
یه ورزش کششی عالی که علاوه بر انعطاف بدنی شمارو به سمت حال خوب و انرژی‌های مثبت سوق میده، پیشنهاد میشه بخونید و حرکات پیشنهادی رو هر روز اجرا کنید
Mahya Zarepour
۱۴۰۱/۱۰/۵
کتابی بسیار روان و صریح در رابطه با آموزش یوگا و حرکات آن برای افراد مبتدی به همراه خواص و فواید آساناها.
مجتبی رضوی زادگان
۱۳۹۹/۶/۱۴
میتواند کتاب موفقی باشد البته من بیستر به دنبتل تکتکال یوگا بودم که کمتر به ان در این کتاب توجه شده بود
مریم رحمانیان
۱۴۰۲/۱/۵
یوگا و مدیتیشن یک ورزش عالی برای سلامت جسم و ذهن است و مهم اینه که زیر نظر مربی باسد۶
نسرین داود
۱۴۰۱/۱۲/۹
مختصر و مفید، مطالب بسیار کلی گفته شده. و وارد جزئیات نشده، شاید توی یه مقاله هم میشد خوند
Ali Bahreini
۱۴۰۱/۲/۲۵
اطلاعات کلی در مورد یوگا کسب می‌کنید ولی برای یوگا نیاز به مربی و ویدئوهای آموزشی می‌باشد
Mobina Shatareh
۱۳۹۹/۷/۳۰
هنوز کامل نخوندم ولی تا اینجا که خوندم خیلی خوب بود خیلی خوب توضیح داده حتما بخونید
سحر روحبخش
۱۴۰۱/۷/۳۰
واقعا عالی بود به نظرم باید برای شروع یوگا هرکسی این کتاب و بخونه
S.mp
۱۴۰۱/۵/۲۷
توضیحات ساده و کاربردی برای انجام تمرینای پایه خوبه، برای شروع
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید

برای دریافت کتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.