معرفی و دانلود کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه: تمرینات کاربردی برای یوگا و پیلاتس

عکس جلد کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه: تمرینات کاربردی برای یوگا و پیلاتس
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه: تمرینات کاربردی برای یوگا و پیلاتس

اریک فرانکلین در کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه با هدف کمک به سلامت افراد، مجموعه‌ای از تمرینات کاربردیِ تنفس را برای بهبود الگوی تنفس تا استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت دستگاه تنفس و در نتیجه رسیدن به عملکرد حداکثری در زندگی روزمره و در ورزش، در اختیارمان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه

تنفس صحیح، نقشی مهم در سلامت انسان، بهبود عملکرد و افزایش کیفیت زندگی او در جنبه‌های مختلف بازی می‌کند. تنفس در کنار تغذیه و ورزش از فاکتورهای اساسی مهم در سلامت فردی به حساب می‌آید. اریک فرانکلین (Eric Franklin)، نویسنده‌ی سرشناس، رقصنده و مربی ورزش که در دانشگاه‌ها و مراکز رقص ورزشی متعددی تدریس کرده است و مربی قهرمانان جهان و هنرمندان سیرک به روش «فرانکلین»ِ خود بوده است می‌گوید: «بیشتر مردم، اغلب به چگونگی نفس کشیدن خود فکر نمی‌کنند اما اگر می‌خواهند انرژی بیشتری داشته باشند، هوشیارتر باشند، و در زندگی و در ورزش عملکرد بهتری داشته باشند باید دراین‌باره بیندیشند. تنفس برای زنده‌ماندن ضروری‌ست، برای تولید انرژی لازم است، و ما روزانه به‌طور متوسط 20,000 بار آن را انجام می‌دهیم. اگر تنفس خود را بهبود دهیم سودِ بسیار خواهیم برد.»

معرفی و دانلود کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه

اریک فرانکلین، در کتاب پیشِ رو با عنوان تنفس صحیح برای عملکرد بهینه (Breathing for Peak Performance)، به ما می‌گوید که چگونه تنفس خود و تنفس شاگردان و کسانی که با آن‌ها کار می‌کنیم را بهبود ببخشیم. این کتاب کم‌حجم با تصاویر رنگی متعدد و گویای خود، به ما در این موارد کمک خواهد کرد:
• بهبود عملکرد تنفس برای بهره‌مندی از سلامتی و بهبود عملکرد در ورزش و در زندگی روزمره‌
• درک آناتومی عملکردی تنفس-همه‌ی عضلات و مفاصل درگیر در عمل تنفس و درک اینکه چگونه این‌ها با یکدیگر کار می‌کنند.
• آشنایی با 35 روش ورزشی تنفس برای بهبود الگوی تنفس و بهبود عملکرد در رقص، یوگا، و پیلاتس
• شناخت و تقویت عضله‌ی اصلی تنفس-عضله‌ی دیافراگم-درک چگونگی تعامل آن با عضلات شکمی و سایر عضلات درگیر در تنفس
• درک نقش قفسه‌ی ‌سینه و کارکرد آن در عمل تنفس
• ادغام همه‌ی عناصر درگیر در تنفس شامل ریه‌ها و ارگان‌های داخلی با یکدیگر، با هدف عملکرد بهینه‌ی تنفسی.

به گفته‌ی اریک فرانکلین ایده‌ها و تمرینات کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه، بیش از 30 سال تدریس، بررسی و آزمایش شده‌اند، و مورداستفاده‌ی رقصندگان، مربیان یوگا، مربیان پیلاتس، بازیگران، مربیان صدا، مربیان آواز، فیزیوتراپیست‌ها، شناگران، دوندگان، و بسیاری دیگر قرار گرفته‌اند. با اجرای تمرینات شما انرژی، تمرکز و راحتی بیشتری احساس خواهید کرد. و همچنین درک درستی از اینکه چگونه تصویرهای کتاب را با تمرینات تنفسی خود آمیخته کنید به دست خواهید آورد.

فرانکلین، اغلبِ تمرینات را توسط تصاویر تمام‌رنگی از طریق روش فرانکلینِ مشهور خود ارائه می‌دهد، که حرکت، تصویر، و لمس توسط خودِ فرد را با یکدیگر ترکیب می‌کند. این روش، الگوی تنفس را با به بهینه کردن عملکرد تنفس تصحیح می‌کند. برای بهبود الگوی تنفس خودتان یا کمک به بهبود تنفس شخصی که شما مربی‌اش هستید، ابتدا نیاز دارید درک کاملی از آناتومی عملکرد تنفس به دست آورید. همچنین باید عادت‌هایی را که مانع تنفس کارآمد هستند بیابید و برطرف کنید؛ از جمله تنش، موقعیت نامناسب بدنی، و افکار منفی.

در پایان کتابِ تنفس صحیح برای عملکرد بهینه، اریک فرانکلین یک برنامه‌‌ی تمرینی روزانه توصیه‌ کرده که برای افراد معمولی، حرفه‌ای‌ها، مربیان، متخصصان، و دانشجویان رقص، یوگا، و پیلاتس ایده‌آل است. توصیفات باجزئیات و دقیق او از آناتومی، نحوه‌ی ارائه‌ی او از تمرینات، و توانایی او در ادغام‌کردن این اطلاعات و کاربردی‌ ساختن آن ازطریق روش فرانکلینِ خود، این متن را به یک مرجع مهم برای افرادی که به‌ دنبال رسیدن به عملکرد حداکثریِ خود در ورزش و در زندگی هستند تبدیل کرده است.

کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه را امیرحسین نجفی و حامد صفری ترجمه کرده‌اند و انتشارات حتمی که ناشر نمونه‌ی کشوری در سال 1393 شناخته شده، ذیل مجموعه‌ی «رشته‌های ورزشی» به انتشار رسانده و در دسترس ورزش‌دوستان و ورزشکاران قرار داده است.

کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه، برای تمام معمولی‌ها، حرفه‌ای‌ها، مربیان، ورزشکاران، دانشجویان رقص، یوگا، و پیلاتس و کلیه‌ی کسانی که از طریق اجرای تمرینات منظم ورزشی خواهان بهبود عملکرد تنفس و رسیدن به عملکرد حداکثری در ورزش و زندگی هستند مناسب است.

در بخشی از کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه: تمرینات کاربردی برای یوگا و پیلاتس می‌خوانیم

عضلات تنفسی

هر عضله‌ای که به طور آناتومیکی به ناحیه‌ی سینه‌ای متصل باشد در عمل تنفس نقش دارد. بسیاری از این عضلات در حرکات اندام‌های فوقانی و تحتانی و یا نقش ثبات‌دهنده‌ی ناحیه‌ی مرکزی تنه را بر عهده دارند. این عضلات تنها در زمان افزایش فشار یا در صورت لزوم وارد چرخه‌ی تنفسی می‌شوند. اگر در حین خواندن این متن تنفس عمیق انجام می‌دهید، از برخی این عضلات در طی تنفس خود استفاده می‌کنید.

عضلات اصلی و فرعی تنفس

عضلات درگیر در تنفس آرام و سطحی شامل دیافراگم ، بین دنده‌ای و اسکالن‌ها می‌باشند که دیافراگم مهمترین عضله در این گروه می‌باشد که 60 تا 80 درصد از توان تنفس را از طریق توانایی خود در افزایش حجم سینه‌ای در سه بعد ایجاد می‌کند.

دیافراگم اولین عضله‌ای است که در طی فرآیند تنفس فعال می‌شود. در ابتدا انقباض دیافراگم منجر به پایین آمدن و صاف شدن شکل گنبدی آن می‌شود. این پایین آمدن تنها به این دلیل است که دنده‌های تحتانی به دلیل کشش عضله‌ی مربع کمری به سمت لگن کشیده می‌شوند. اگر این‌گونه نبود دنده‌های تحتانی به دلیل انقباض دیافراگم تمایل به حرکت رو به بالا داشتند و شکل گنبدی آن حفظ می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: دیافراگم
فصل 2: قفسه‌ی سینه
فصل 3: ریه ها
فصل 4: عضلات تنفسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه: تمرینات کاربردی برای یوگا و پیلاتس
نویسنده
مترجمامیرحسین نجفی، حامد صفری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-355-471-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه

برای دریافت کتاب تنفس صحیح برای عملکرد بهینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.