معرفی و دانلود کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟

عکس جلد کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟
قیمت:
۶۹۰۰۰ 34500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟

کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ نوشته‌ی دیوید اپستین که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است، تمام باورهای شما درخصوص موفقیت را زیر سوال می‌برد. این کتاب از مزایای داشتن چند مهارت می‌گوید و «همه‌کاره و هیچ‌کاره» بودن را رمز موفقیت بسیاری از افراد عنوان می‌کند.

می‌خواهید یک فرد همه‌چیزدان باشید یا در موضوع خاصی تخصص کسب کنید؟ هدفتان در کار کمیت است یا کیفیت؟ هر کدام از این موارد را که انتخاب کنید، لازم است بدانید که نمی‌توانید هر دو را در کنار هم داشته باشید؛ چرا که عمر و انرژی‌تان محدود است و اگر به دنبال مشاغل و حرفه‌های مختلفی بروید در نهایت شاید بتوانید به عنوان یک فرد متوسط در آن زمینه‌ها فعالیت داشته باشید و این موضوع از شما یک همه‌چیزدان غیرحرفه‌ای می‌سازد که به راحتی می‌توان برای او جایگزینی دیگر یافت. حتماً شما هم اصطلاح «همه‌کاره و هیچ‌کاره» را شنیده‌اید که در میان مردم رایج است همین نشان می‌دهد که داشتن چند مهارت در میان مردم هم خوشایند نیست و در روانشناسی عامه نیز طرفدار چندانی ندارد. این افراد معتقدند برای کسب مهارت عمیق در هر زمینه‌ای باید به صورت جدی و تخصصی تلاش کنید و به موقع کار تخصصی‌ خود را شروع نمایید؛ چرا که همواره کسانی هستند که با تمرکز و زمان بیشتر از شما بهتر عمل خواهند کرد.

حال زمان آن رسیده است که این تفکرات را به کناری بگذارید چون کاملاً غلط هستند! افرادی که با مهارت‌های گوناگون سروکار دارند، ضعیف و محکوم به شکست نیستند و دیوید اپستین (David Epstein) در کتاب گستره (Range) تلاش می‌کند شما را قانع و با خود همراه کند.

اپستین معتقد است که قهرمان شدن یا یافتن تخصص در زمینه‌ای خاص همواره به معنای تلاش زودهنگام و کار مداوم در همان مورد به خصوص نیست. جالب این است که در بسیاری موارد خلاف آن نیز ثابت شده و افراد همه‌چیزدان با استفاده از مهارت‌های مختلف خود از سایرین پیشی گرفته‌اند، اما معمولاً در کتاب‌های موفقیت تکرار می‌کنند که بر یک تخصص تمرکز کنید که بسیار نادرست است و تک بعدی بودن افراد هیچ‌گاه یک مزیت به شمار نمی‌آید.

این موضوع را می‌توان واقعاً خبر خوبی دانست و به نوعی صحبت‌های اپستاین همان «یکپارچگی در عین چندگانگی» نیچه محسوب می‌شود که بدان باور داشت و آن را جوهره‌ی انسان می‌نامید. جالب این‌که نیچه نیز یک همه‌چیزدان بود و در زمینه‌های مختلفی به موفقیت رسید.

نویسنده‌ی کتاب گستره سعی می‌کند نمونه‌های مختلفی را ارائه ‌دهد و به تمامی حوزه‌ها از جمله موسیقی، علم، تکنولوژی، ورزش و... سرک می‌کشد.

این کتاب از نظر روایی فرمول ساده و آشنایی دارد اما نویسنده چنان با تبحر به جنبه‌های دراماتیک روایات خود اضافه می‌کند که شما حتی یک لحظه هم آن را کنار نمی‌گذارید. شواهدی که اپستین ارائه می‌دهد به حدی قانع کننده است که مطمئن باشید بر تصمیم‌های آتی شما تأثیر بسیاری خواهد گذاشت.

کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ در سال 2019 انتشار یافت در مدتی کوتاه توانست تمام توجهات را به سوی خود جلب کند تا جایی که بسیاری از رسانه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در رابطه با آن اظهار نظر کردند. این فرصت را از دست ندهید و از راهنمایی‌های این کتاب ارزشمند استفاده نمایید.

نکوداشت‌های کتاب گستره:

- من این ایده را دوست دارم ، زیرا خودم را یک همه‌کاره و هیچ‌کاره‌ی واقعی می‌دانم. (Fareed Zakaria, CNN)
- مهم‌ترین کتاب مربوط به حوزه‌ی کار و فرزندپروری. (Forbes)
- فوری و مهم. خواندن این کتاب برای رئیسان، والدین، ​​مربیان و هر کسی که به بهبود عملکرد اهمیت می‌دهد، ضروری است. (Daniel H. Pink)

در بخشی از کتاب گستره می‌خوانیم:

مادر پسربچه به موسیقی و هنر علاقه‌مند بود، اما وقتی پسربچه سعی کرد سیاه‌قلمی از گربه‌ی خانگی‌شان بکشد، چنان افتضاحی به بار آورد که خودش نقاشی را نابود کرد و از تلاش مجدد امتناع کرد. در عوض، او بیشتر دوره‌ی کودکی خود را در هلند برای تیله‌بازی و سورتمه‌سواری با برادر کوچکش صرف کرد، اما در اکثر مواقع صرفاً تماشا کننده بود. یکی از کتابچه‌های راهنمای والدین، با این توجیه که پرسه‌زدن‌های بی‌برنامه ممکن است تخیل کودکان را مسموم به سرخوشی کند، آنان را از این کار منع کرده بود، اما او ساعت‌ها به‌تنهایی پرسه می‌زد. او شب‌ها و در میان طوفان‌ها پرسه می‌زد، چندین مایل پیاده‌روی می‌کرد تا برای چند ساعت به تماشای آشیانه‌ی پرنده‌ای بنشیند یا مسیر حرکت حشرات آبی را روی جویبارها دنبال کند. او به جمع‌آوری سوسک‌ها علاقه‌ی ویژه‌ای داشت و در کنار هر یک از آن‌ها نام صحیح لاتین‌شان را می‌نوشت.

وقتی به سیزده سالگی رسید برای تحصیل در مدرسه‌ی جدیدی که در یک کاخ سلطنتی قدیمی دایر شده بود پذیرفته شد. آن مدرسه به‌قدری از خانه‌اش دور بود که مجبور شد با خانواده‌ای محلی زندگی کند. وقتی در کلاس حضور داشت ذهنش به‌سوی مسئله‌های دیگر می‌رفت، اما دانش‌آموز خوبی بود و وقت آزاد خود را برای به‌خاطر سپردن شعر صرف می‌کرد.

معلم هنر مدرسه شخص بسیار مشهوری بود و یکی از پیشگامان عرصه‌ی آموزش محسوب می‌شد و برای تبدیل‌کردن درس طراحی به یکی از بخش‌های اصلی موتور اقتصادی ملی تلاش زیادی می‌کرد. تلاش‌های او به قدری موفقیت‌آمیز بود که حکومت فدرال را واداشت درس سیاه‌قلم را در تمامی مدارس دولتی اجباری کند. آن معلم، به‌جای اینکه در کلاس بایستد، چیدمان دانش‌آموزان را به گونه‌ای ترتیب داده بود که بتواند مانند سوزن خیاطی از میان‌شان عبور و شخصاً به کار تک‌تک آنان توجه کند. اکثر دانش‌آموزان او را می‌ستودند، اما او روی پسربچه هیچ تأثیر عمیقی نگذاشت. پسربچه در سنین بزرگ‌سالی گلایه می‌کرد که با اینکه به‌عقیده‌ی معلمان، پرسپکتیو در توسعه قوانین جدید آموزش هنر نقشی بسیار محوری ایفا می‌کرد، هیچ‌کس به او نگفته بود پرسپکتیو در نقاشی چه معنایی دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: مکتب شروع زودهنگام
فصل 2: جهان بدسرشت چگونه به وجود آمد؟
فصل 3: وقتی کمتر بیشتر است
فصل 4: آموختن، سریع و آهسته
فصل 5: تفکر بدون تجربه
فصل 6: مشکل سرسختی بیش‌ازحد
فصل 7: دوستی با خودهای احتمالی‌تان
فصل 8: مزیت بیگانه
فصل 9: تفکر جانبی همراه با فناوری پژمرده
فصل 10: فریب‌خورده‌ی تخصص
فصل 11: بیاموزید ابزارهای آشنای خود را کنار بگذارید
فصل 12: آماتورهای خودخواسته
نتیجه‌گیری: گستره‌تان را گسترده‌تر کنید!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟
نویسنده
مترجممهدی بغدادی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-622-6840-44-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۰۰۰ 34500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟

سهیل قهرمانی
۱۴۰۰/۱۲/۱
سلام به همگی کتاب راهی‌ها من خودم کلی سال سر Specialist بودن یا Generalist با خودم دعوا داشتم. اگه شما هم شخصیتی شبیه به Entp دارید بخونید
کتاب رو. «گستره؛ عمق یا وسعت؟» اثر دیوید اپستین یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز است که تمام باورهای شما درباره موفقیت را دچار شک‌وتردید می‌کند. این کتاب
از مزایای داشتن چند مهارت می‌گوید و همه‌کاره و هیچ‌کاره بودن را رمز موفقیت بسیاری از افراد عنوان می‌کند.
آیا مجبوریم بین عمیق یا وسیع بودن فقط یکی از این دو را انتخاب کنیم؟ شما جنرالیست هستید یا متخصص؟ آیا در زندگی بیشتر برای گسترش مسیر شغلی‌تان تلاش می‌کنید یا برای عمق‌بخشیدن به آن؟ اگر عمیق به این موضوع نگاه کنیم، احتمالا نمی‌توان هر دو را با‌هم دراختیار داشت. زمان شما در طول زندگی محدود است؛ دقیقا مانند انرژی و توجه‌ شما. اگر روی مسئله‌ای متمرکز شوید، بخت آن را خواهید داشت که بهترین نحو ممکن انجامش دهید. همچنین، اگر برای انجام چند کار تلاش کنید، چیزهای زیادی نیز تجربه خواهید کرد؛ اما در انتها، احتمالا فردی جز فرد غیرحرفه‌ای نخواهید بود.
ضرب‌المثلی معروف در زبان ما می‌گوید «سرباز همه‌ی بازی‌ها، پادشاه هیچ‌کدام نیست»؛ یعنی همه‌کاره هیچ‌کاره است. پیام ضرب‌المثل این است که انسان با توجه ناکافی به مهارت یا هنر، نمی‌تواند صاحبش شود. تنها راه رسیدن به مهارت و صاحب هنر شدن تمرکز است. حتی در روان‌شناسی عامه نیز این تفکر پذیرفته و جا افتاده است. پیام واضح است: برای سرآمدی واقعی در هر زمینه‌ای (هنر، ورزش، علم و...) باید متخصص شوید. اگر این کار را نکنید، دیگران با «۱۰ هزار ساعت تمرین هدفمند» که ظاهرا برای موفقیت لازم است، از شما پیشی خواهند گرفت.
بااین‌حال، این پیام اشتباهی بی‌رحمانه است.
Farhad Bahrami
۱۴۰۰/۷/۳
سلام
جزئیات کلی کتاب درباره‌ی دو موضوع۱ تخصصی سازی و تمرکز بر یک رشته و۲ آموزش گسترده در چند رشته و زمینه است.
کتاب اشاره به این دارد که آیا تنها اموزش و تمرکز باید از سن کم یا زیاد باشد. باید تنها به یک رشته منتهی شود، یا ما می‌توانیم با اموزش در چند رشته به موفقیت‌های بسیار چشمگیر تر برسیم. و

کتاب بسیار عالی پر محتواست و کاملا بعد از مطالعه قابل احساس است که نوشته‌های نویسنده پر از مطالعه مصاحبه، تفکر و تحقیق بوده.
کتاب پر از زندگی افراد موفق و شیوه‌ی رشد و پروش آنان برای رسیدن به آن موفقیت است.
به ویژه به افرادی که در چند زمینه (برای مثال موسیقی، طراحی، ریاضی و....) به صورت همزمان فعالیت کرده‌اند پیشنهاد میکنم زیرا مفهموم کتاب درباره‌ی این است که می‌بایست افراد آزادانه در چندین رشته تخصص داشته باشن تا دیدگاه آنان گسترده تر شود نه عمق دید آن‌ها
تشکر از نویسنده خوب
امیدوارم از این کتاب لذت ببرید
ali seraj
۱۴۰۱/۱۲/۴
حقیقتش از خوندن این کتاب لذت بردم.. مطالبی رو عنوان میکرد که کمتر جایی اونو شنیده‌اید واقعا اگر دچار کمی سردرگمی در زندگی هستید و کلی سوال در ذهنتون وجود داره این کتاب عالیه. پر از مثال‌های علمی هستش که از دل این داستان‌ها به راحتی میشه مفاهیم رو استخراج کرد. متنش بر خلاف نظر دوستان که میگن خیلی من جالب نیست بنظر خوب و قابل فهم است. شاید این خاطره برای خودنش خالی از لطف نباشه اما چند وقت قبل هر کتابی رو که میخواستم بخرم اول میومدم و دیدگاه دیگر دوستان رو میخوندم چون احساس میکردم قضاوت‌های بقیه و عموم افراد شاید درست باشه. اما هر چی جلوتر میروم میفهمم این تفکر کاملا اشتباهه کتاب‌هایی که عموم افراد جامعه تایید کنند و همه بگن چقدر عالی بود میشه مطمئن شد کتاب سطح پایینیه که تونسته نظرات همه‌ی افراد رو به سمت خودش جلب کنه.
احمد عباسی
۱۴۰۰/۱۱/۵
براساس تربیت سنتی، عموما گمان بر این است که یک چاه عمیق بودن بهتر از یک اقیانوس کم عمق بودن است اما این کتاب این دیدگاه را به چالش می‌کشد. نویسنده‌های کتاب با بررسی نمونه‌های موفق حوزهای مختلف و نیز نظریه‌های روانشناختی و ماهیت کسب و کار و مهارت‌های لازم برای زندگی و بقا در عصر مدرن، به این نتیجه و نزدیک می‌شوند که لزوما عمیق بودن در یک حوزه، متضمن موفقیت فرد نیست حتی تربیتی که بر تمرکز روی یک حوزه تاکید کند، تربیت صحیح نیست. انسان باید حوزه‌های متعددی را مورد آزمون و خطا قرار دهد تا به کشف توانایی اصلی خود نایل شود. روند تکامل تاریخب انسان به این دیدگاه کمک زیادی می‌کند. خواندن این کتاب بسیار توصیه می‌شود.
shqyq sdt
۱۴۰۰/۴/۱۷
من تازه کتاب قبلیمو تموم کردم و امروز مدام دنبال یه کتاب بودم که بم چشمک بزنه و برم سراغش تا این که دیدم کتابراه این کتابو رایگان میده وقتی مختصری ازش خوندم فهمیدم همونیه که میخواستم و شروع کردم به خوندنش، اگه شمام شرایط بلاتکلیفی با علایق و کارتون دارین نمیدونین دقیقا باید چیکار کنین چیکار نکنین و یا اگر کمال گرایین خیلی کارهارو میخواین انجام بدین اما میترسین (چون از خیلی پیش شنیدیم که میگن با یه دست نمیشه چندتا هندونه برداشت) بدونین که این کتاب با دلیل و خیلی ساده میگه که حرفای قدیمی رو میشه نقض کرد و نه اتفاقا میشه چندتا کارو انجام داد و خیلی موفق بود
خیلی پیشنهادش میکنم
Mohammad Aslanpour
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
داشتن چندین تخصص خیلی بهتر است ولی متخصص کسی که فقط در یک حوزه تخصص دارد. انسان‌های موفق کسانی هستند که شروع دیر هنگامی داشته و فقظ در یک زمینه تخصص دارند. شروع زودهنگام نمی‌تواند دلیلی برای کسب موفقیت باشد. زمان هرگز دلیلی برای موفقیت نبوده است. ارده و پشتکار مهم‌ترین عوامل کسب موفقیت هستند. نکته جالب این که سایر افراد جامعه موفقیت افراد را می‌سنند در حالی که خود افراد موفق درباره خود این چنین درکی نداشته باشند.
Ehsan Sahebnazar
۱۴۰۰/۴/۱۷
خیلی عالی، بخصوص بعد از شنیدن خلاصه این کتاب از بی پلاس، خوندنش لذت بیشتری داره چون با مثالهای بیشتر داخل کتاب مفاهیم مطالب گفته شده رو بیشتر درک میکنیم. پیشنهاد میکنم قبل از خوندن این کتاب خلاصه اون رو از پادکست بی پلاس گوش کنید.
مهدی حسینی
۱۴۰۰/۷/۲۲
کتابی که مطالعه کردنش را به همه پیشنهاد میکنم. در دنیایی که همه دم از میکروتخصصی شدن میزنند و پیشنهاد میکنند که در جزئیات خسته‌کننده و ‌بی‌حس فرو برید، این کتاب مثل روزنه‌ای از امید با اثبات‌های طولانی و علمی به شما ثابت میکنه که زندگی در متنوع بودنه و موفق شدن به صورت افسانه‌ای در گستره داشتنه.
نگین
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خودتون رو نه با افراد جوانتر که هیچ شباهتی به شما ندارن مقایسه نکنید بلکه با خود دیروزتون مقایسه کنید
کشفیات و شکست درابتدا کاملا شبیه هم دیگران
این نکات و بسیاری نکات ارزشمند دیگه در این کتاب وجود داره که باعث شده بسیار خواندنی و پندآموز باشه
محمد مسجدیان
۱۴۰۰/۷/۱۳
کتاب خوب، کاربردی و مفیدی است و بسیار تخصصی و مستند به تحقیقات علمی فراوان نوشته شده است. در کنار مطالب اصلی، اطلاعات عمومی جذاب، فراوان و متنوعی را نیز در اختیار خواننده قرار میدهد. با این وجود سطح بالای مطالب مطالعه و فهم آن را کمی سخت کرده و ترجمه هم جای کار بیشتری داشته است.
فرشاد بهرام پوری
۱۴۰۱/۴/۲۳
این کتاب در مورد عمیق شدن در یک موضوع یا در تمام دانش‌ها داشتن اطلاعات است. نویسنده برعکس کتاب از ما بهتران مالکوم گلدول تاکید دارد که بیشتر آدمهای موفق بعد طی کردن شکست‌های زیاد و از این شاخه به اون شاخه پریدن در یکجا ثابت می‌شوند و شروع به موفقیت می‌کنند
تارا یحیی نژاد
۱۴۰۰/۵/۱۹
کتابى خوبیه و بنظرم هرکسى این سبکیه که روى چندین حوزه فعالیت میکنه کتاب "چطور همه چى باشیم" رو هم باید بخونه، هم جامع است و هم کاربردیه و تمرین داره و بنظرم واسه حل کردن تمرین هاش باید حتما نسخه فیزیکیش تهیه بشه که اثرگذاریش بیشتر بشه. تضمینش میکنم🥰
Mohammadmahdi Amini
۱۳۹۹/۶/۲۰
واقعاً کتاب بسیار تاثیرگذاری است و مطالب بسیار خوبی هم دارد. این کتاب برای بهبود در زندگی و عملکرد، نکات خوبی دارد.
مریم بهدانی
۱۴۰۰/۵/۱
خیلی خوب بود به همه کسایی که به حرفشون شک کردن یا هنوز مسیره اصلیه زندگیشونو انتخاب نکردن توصیه میکنم همینطور به کسایی که فکر میکنن وقتشوند بخاطره از این شاخه به اون شاخه پریدن هدر دادن
هیچوقت برای موفقیت دیر نیست🥰
ممنون از کتابراه😍
ایوب آدینه
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
از خوندن این کتاب راضی هستم... در بین کتابهای موفقیت که خوندم این کتاب‌ی کم‌متفاوت تر از بقیه هست و هم برای تنوع و جلوگیری از خواندن مطالب انگیزشی تکراری و خسته کننده خوب است و خواندن آن را هم به شما توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 108

راهنمای مطالعه کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟

برای دریافت کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.