معرفی و دانلود کتاب گلستان سعدی: قصه‌های شیرین ایرانی 8

عکس جلد کتاب گلستان سعدی: قصه‌های شیرین ایرانی 8
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گلستان سعدی: قصه‌های شیرین ایرانی 8 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گلستان سعدی: قصه‌های شیرین ایرانی 8 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گلستان سعدی: قصه‌های شیرین ایرانی 8

گلستان سعدی، هشتمین اثر از مجموعه خواندنی «قصه‌های شیرین ایرانی» است؛ منتها وقتی یکی دو داستان این کتاب را با نوپردازی فرهاد حسن‌زاده می‌خوانیم، خیال برمان می‌دارد که نکند این قصه‌ها را خود خود حسن‌زاده نوشته باشد و اسمش را گذاشته باشد گلستان سعدی! نویسنده در این کتاب، با انتخاب روایتی بسیار نو، طرح و فضایی تازه از داستان‌ها و حکایت‌های گلستان ارائه می‌دهد؛ گویی که تمام قصه‌های تمثیلی گلستان همین امروز واقع شده است.

موقعیت‌ها به قدری نزدیک به ذهن هستند که وقتی زن و شوهری می‌خواهند خانه‌ای بخرند و با یک همسایه فضول مواجه می‌شوند و در نهایت از خرید آن منصرف می‌شوند، اگر مرد قصه نگوید که این خانه با این همسایه‌اش 10 درهم فقط می‌ارزد، آدم خیال می‌کند که داستان کاملاً امروزی است و معامله قرار بوده در سالی که در آن زندگی می‌کنیم، انجام شود. ورودی هر قصه به قدری شیرین است که انگار مخاطب دارد این داستان را از زبان یک نقال باتجربه و خوش‌بیان می‌شنود. «هرچه بود، گذشت و دیگر برنگشت» یا «بهتر است من چیزی نگویم و شما داستان را بخوانید» به شیرینی ورودی قصه‌ها کمک کرده است.

بود و بود و بود. چی بود، چی نبود؟ مردی بود که از خسیسی لنگه نداشت. در بساط او پول بود؛ ولی اهل خرج کردن نبود. به خودش و خانواده اش سختی می داد؛ ولی حاضر نبود از پول هایش برای آن ها خرج کند. یک کاسه ماست می خرید و به زنش می گفت: «مواظب باش زود تمام نشود؛ این ماست برای یک ماه است. وقتی هم تمام شد، توی کاسه اش آب بزن و یک تُنگ دوغ درست کن که بچّه ها بخورند و هی نگویند بابایمان خسیس است و چیزی نمی دهد بخوریم.»...

فهرست مطالب کتاب

پول به جانش افتاده
مبارکتان باشد
همسایه ی فضول
اندوهِ من و دشمن من
سنگ قبر ما را به بهشت نمیبرد
بازی نه این است
اگر باران نبارد
حلوا و رنگین کمان
بزرگترین درس زندگی
چه کسی خر است؟
آهسته و پیوسته
همیشه سبز بودن
کبوتر با کبوتر، باز با باز
به خاطر خدا نخوان
سنگ و سگ
سه پادشاه قبل از پادشاهی
365 به اضافه ی 1 فن کشتی
رستم در دریا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گلستان سعدی: قصه‌های شیرین ایرانی 8
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-175-294-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گلستان سعدی: قصه‌های شیرین ایرانی 8

سعید جعفرپور
۱۳۹۹/۲/۷
کتاب از ارزش بالایی برخوردار است. بسیار راضی بودم به فهمم اضافه شد. واقعا این کتاب در آون زمانه چقدر پر مغز بوده.. والان از ارزشش کاسته نشده به آن اضافه نیز گردیده.. بسیار روان بود ولی کاش در هر داستان مصرعی از خود داستان بود تا خواننده را بیشتر جذب کند. ولی عیبی نداره. پیشنهاد میکنم مطالعه نمایید. ممنون از کتابراه
کاربر J
۱۳۹۶/۲/۱۶
پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را بخوانید البته همراه با تأمل. واقعا خوب نیست یک ایرانی نتواند فقط یک خط از آثار کهن کشورش را بخواند
Amir Minaie
۱۳۹۸/۷/۲۲
بسیار عالی؛ من این سری کتاب‌ها رو از بچگی خیلی دوست داشتم، سرشار از داستان‌های شیرین و پندآموزه. مطالعش کنید و لذت ببرید.
مهسا منافی
۱۳۹۸/۱/۱۷
فوق العاده خوب و مفید برای آموزگارانی که به خوانش کتاب در کلاس درس اهمیت می‌دهند. سپاس!سپاس!سپاس!
Behshad Abd_
۱۴۰۰/۴/۱۴
هر شب که میخوام بخوابم یکی از داستانهارو میخونم واقعا کتاب عالی پر از پند و نصیحت😍
رضا اسماعیل پور
۱۳۹۵/۷/۲۱
کتاب بسیار خوبی است. از خواندن آن واقعا لذت بردم.
محدثه وحیدی
۱۴۰۱/۳/۲۶
عالی بود داستان‌ها به زبانی کودکانه و زیبا بیان شد
راضیه زمانی
۱۴۰۱/۳/۹
خیلی عالی و مفید ممنون..
fatemeh gharleghi
۱۳۹۸/۷/۲۹
خیلی دوست داشتم بی‌نظیر بود
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب گلستان سعدی: قصه‌های شیرین ایرانی 8

برای دریافت کتاب گلستان سعدی: قصه‌های شیرین ایرانی 8 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.