معرفی و دانلود کتاب مهندسی عضلات

عکس جلد کتاب مهندسی عضلات
قیمت:
۲۰۰۰۰ تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی عضلات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی عضلات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی عضلات

کتاب مهندسی عضلات نوشته‌ی صادق صالحی زاده، هر آن چیزی که نیاز است برای به دست آوردن رشد عضلانی بدانید، دربردارد و به شما کمک می‌کند تا ماهیچه‌هایتان را تقویت کنید و بدنی سالم و متناسب برای خود بسازید.

درباره‌ی کتاب مهندسی عضلات:

این کتاب، در مورد تمرین، تغذیه و مکمل صحبت می‌کند. در فصول مربوط به تغذیه، نویسنده تلاش کرده تمامی نکات را به‌صورت قابل‌فهم و از آن مهم‌تر، همراه با منبع ارائه کند. اگر در برنامه تغذیه چقدر خوردن، چه چیزهایی خوردن و در چه زمان‌هایی خوردن با دقت مورد بررسی قرار گیرد، معجزه خواهد شد. شاید باور نکنید اما به دست آوردن حجم حداکثر، بدون تغییر زیاد در درصد چربی، شدیداً به مبحث تغذیه وابسته است. اگر می‌خواهید دقیقاً این موضوع را یاد بگیرید و مشکلات جانبی به وجود نیاید، حتماً قسمت تغذیه را با دقت مطالعه کنید. شاید در این فصل نیاز باشد کمی از ماشین‌حساب برای انجام محاسبات استفاده کنید؛ اما نگران نباشید همه محاسبات با مثال توضیح داده‌ شده است.

در فصول مربوط به مبحث تمرین، دیدگاه نویسنده درباره مهندسی عضلات مطرح می‌شود. به عقیده نگارنده یک مهندس همیشه شرایط را بررسی می‌کند و با استفاده از علم و تجربه خود، برای حل مشکلات و ارائه بهترین نتایج دست‌به‌کار می‌شود. در این فصل به شما نشان داده می‌شود که چطور عضله را تسلیم علم مهندسی عضلات که در این کتاب می‌آموزید، کنید. تمامی مواردی که برای رشد مهم هستند را در این فصل خواهید خواند و سپس جزئیات تمرین بیان می‌شود. اگر به جزئیات تمرین توجه نمی‌کنید در اصل، عصای جادوئی برای رشد را از دست می‌دهید! با توجه به جزئیات برنامه تمرین، یک تمرین باکیفیت و مؤثر خواهید داشت.

در فصول بعد به مبحث بسیار پرطرفدار مکمل‌ها پرداخته می‌شود. تجویز مکمل، این نیست که چندین و چند مکمل با هزینه بسیار زیاد در یک دوره قرار داده شود. برای تنظیم برنامه مکملی عالی، اول باید مکمل‌ها را بشناسید. باید از منابع علمی معتبر کمک بگیرید که کدام‌یک از این مکمل‌ها واقعاً مؤثر هستند. در مرحله بعد باید دوز مصرفی ایمن، عوارض جانبی و بهترین زمان مصرفِ آن‌ها را بشناسید. در فصول مربوط به مکمل‌ها، این دو مبحث به‌صورت ریشه‌ای بررسی می‌شوند.

در انتهای کتاب هم نکاتی بسیار مهم برای به دست آوردنِ نتیجه عالی بیان شده است. ریزه‌کاری‌های فصل آخر به شما کمک می‌کند تا مشکلات جانبی را به حداقل برسانید و عمر ورزشی ورزشکار را بیشتر کنید.

فراموش نکنید که رشد عضلانی فقط تمرین کردن و استفاده از وزنه‌های سنگین یا خوردن و خوابیدن نیست. دوره عضله‌سازیِ موفق یعنی در کمترین زمان، بهترین نتیجه را به وجود آورید. منظور از بهترین نتیجه چیست؟ بهترین نتیجه به معنی کمترین تغییر در درصد چربی، عدم ایجاد مصدومیت‌ و بیشترین رشد عضلانی است. تمامی این موارد در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

بعد از مطالعه دقیق این کتاب، بر اصول حرفه‌ای تنظیم برنامه تمرین، تغذیه و مکملی برای رشد عضلانی مسلط خواهید شد. آموزش خواهید دید چطور با توجه به شرایط کنونی یک ورزشکار برنامه تنظیم کنید و بهترین نتیجه را کسب کنید. تمامی اصولی که در کتاب بیان شده، کاملاً حرفه‌ای اما ساده‌سازی شده است.

کتاب مهندسی عضلات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مخصوص مربیان و ورزشکارانی است که به دنبال به دست آوردن رشد عضلانیِ بی‌وقفه هستند. مطالب کتاب مهندسی عضلات دیدگاه شما را نسبت به تمرین و تغذیه تغییر می‌دهند.

در بخشی از کتاب مهندسی عضلات می‌خوانیم:

یک بدنساز باید عاشق پروتئین باشد! کسی که تمایل دارد بدنی عضلانی بسازد باید رابطه خود را با پروتئین بهبود ببخشد. برخی از بدنسازان و ورزشکاران با پروتئین ازدواج می‌کنند. مقادیر کافی پروتئین می‌تواند رشد عضلانی شما را صد در صد تضمین کند چراکه آمینواسیدهای موردنیاز بدن را تأمین می‌کند و منجر به افزایش سنتز پروتئین می‌شود. سنتز پروتئین برای بدنسازان مثل تعمیر دیوارهای تخریب‌شده برای یک خانه قدیمی بسیار مهم است! در این قسمت از کتاب ابتدا به بررسی مقدار پروتئین مورد نیاز هر فرد می‌پردازم سپس در مورد انواع پروتئین‌ها صحبت می‌کنم و درنهایت موضوع مهم مقدار مجاز پروتئین در هر وعده را بررسی می‌کنم.

مقدار پروتئین دریافتی در یک روز نیز تقریباً مثل کربوهیدرات باید محاسبه شود اما عوامل دیگری نیز در آن تأثیرگذار هستند. اگر به یاد داشته باشید در قسمت قبل گفتم که بهتر است مقدار کربوهیدرات برای افرادی که تمایل بیشتری به ذخیره چربی دارند، کمتر از سایر گروه‌ها در نظر گرفته شود. گفتم که احتمالاً برای این افراد کربوهیدراتِ زیاد، ذخایر چربی را افزایش دهد. پس برای این افراد باید مقدار پروتئین و چربی را افزایش داد. پس ابتدا باید سعی شود که کمبود کالری به وجود آمده به دلیل کاهش کربوهیدرات، با افزایش پروتئین جبران شود.

در تعیین مقدار موردنیاز پروتئین برای ورزشکاران از معیاری به نام تعادل نیتروژنی استفاده می‌شود. به اختلاف نیتروژن ورودی (پروتئین رژیم غذایی) و نیتروژن خروجی (ادرار، عرق و...) تعادل نیتروژنی می‌گویند. زمانی که تعادل نیتروژنی مثبت باشد یعنی در بدن عضله سازی اتفاق افتاده است اما اگر تعادل نیتروژنی منفی باشد به معنی ریزش عضلانی است. پس یکی از اهداف مهم در دریافت پروتئین، تعادل نیتروژنی مثبت است. کاش همه ما چنین امکاناتی برای تنظیم مقدار پروتئین داشتیم. ازآنجاکه چنین امکاناتی نداریم مجبور هستیم که از منابع مختلف علمی، این مقادیر را تعیین کنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
اولین چیزی که در رژیم غذایی اهمیت دارد
از جزئیات رژیم غذایی به نفع خودتان استفاده کنید
چهار ستون در رژیم غذایی
مهندسی عضله در بدنسازی
عصاهای جادوئی در تمرین
قوانین پیشرفت بدون توقف
با مکمل‌ها اوج بگیرید (1)
با مکمل‌ها اوج بگیرید (2)
نکاتی که هر کسی باید قبل از شروع بداند
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی عضلات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مرجع علم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات۱۹۰
زبانفارسی
شابک978-600-8265-97-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهندسی عضلات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی عضلات

برای دریافت کتاب مهندسی عضلات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.