معرفی و دانلود کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT: راه حل‌های پازل برنامه نویسی

برای دانلود قانونی کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT: راه حل‌های پازل برنامه نویسی

تمرینات تناوبی شدید یا همان HIIT، سبک ویژه‌ای از تمرینات ورزشی هستند که برای ثمربخشی بیشتر به کار گرفته می‌شوند. کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT که توسط پاول لارسن و مارتین بوشت نوشته شده، دیدگاهی جدید از این سبک تمرینات را بر اساس یافته‌های پژوهشی نوین متخصصان علوم ورزشی، به اهالی و علاقه‌مندان ورزش حرفه‌ای ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT

تمرینات تناوبی شدید (High-intensity interval training) بر اساس تغییرات شدت فعالیت ورزشی به صورت متناوب طراحی شده است. این روش تمرینی از موثرترین روش‌های چربی‌سوزی با ایجاد فشار کمتر بر ارگان‌های بدن به شمار می‌رود. تمرینات تناوبی و برنامه‌های ورزشی مبتنی بر آن، برای افزایش بازدهی و بهبود عملکرد ورزشکاران حرفه‌ای به کار گرفته می‌شوند. HIIT ورزشکار را برای مدت زمان کمتری درگیر می‌کند، اما تاثیرگذاری بیشتری نسبت به ورزش تداومی به همان میزان را همراه خود دارد. کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید (Science and Application of high-intensity interval training) برای ارتقای دانش و به‌روزرسانی اطلاعات مربیان، ورزشکاران و متخصصان علوم ورزشی در زمینه‌ی تمرینات تناوبی نوشته شده است. پاول لارسن (Paul Laursen) و مارتین بوشت (Martin Buchheit)، نویسندگان کتاب، علاوه بر ارائه‌ی اطلاعاتی جدید از این شیوه‌ی تمرین، راه حل‌های پازل برنامه‌نویسی متکی بر HIIT را نیز در اختیار مخاطب قرار داده‌اند.

با مطالعه‌ی کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT درمی‌یابیم که این سبک از تمرینات چگونه می‌توانند با ایجاد فشار فیزیکی کمتر، نتایج بهتری را برای ورزشکار به همراه داشته باشند. در واقع HIIT کمک می‌کند تا افراد با نیازمندی‌های ورزش حرفه‌ای سازگاری بیشتری پیدا کنند. در این کتاب می‌توانید مطالبی را درباره‌ی سیر تکامل تمرینات تناوبی، روش‌های سنتی برنامه‌‎نویسی و به‌کارگیری این تمرینات در برنامه‌های همزمان و اهداف فیزیولوژیکی و تاثیرات HIIT بر استرس، خستگی و سلامت ورزشکار بخوانید. همچنین توضیحاتی کارآمد درباره‌ی بار تمرین که ثمره‌ی شدت و میزان کمّی تمرینات تناوبی‌‌ست، در اختیار مخاطب قرار داده شده است. اگر به دنبال کاربردها و تاثیرات HIIT در زمینه‌ی ورزش‌های تخصصی هستید، فصل آخر کتاب به این موضوع اختصاص داده شده و همچنین به صورت ویژه ثمرات استفاده از آن در ورزش‌های رزمی بررسی شده است.

معرفی و دانلود کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT

کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT توسط محمدابراهیم مرجانی و لیلا عیسی‌زاده که به ترتیب از اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد مشهد هستند و همچنین مجتبی مهدوی، دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی، ترجمه شده است. این کتاب توسط انتشارات حتمی چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان به علوم ورزشی قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT

  • ترکیبی عالی از دانش نظری و تجربه‌ی عملی. (Alex Hutchinson)
  • نویسندگان کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT راهنمایی بسیار مفید را در اختیار مربیان و ورزشکاران قرار داده‌اند. (Steve Magness)

کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبع خوبی از نکات مربوط به به‌کارگیری HIIT و برنامه‌نویسی مبتنی بر آن، برای تمام دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی، ورزشکاران و مربیان است.

در بخشی از کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT: راه حل‌های پازل برنامه نویسی می‌خوانیم

اول و مهم‌تر از هر چیز باید دستگاه‌های مورد نیاز برای ارتقای ورزش مورد نظر را بشناسیم. نیازهای این ورزش چیست؟ برآورده ساختن این نیازها چگونه می‌تواند احتمال رسیدن به هدف ارتقاء عملکرد را محقق نماید؟ آیا در طول فعالیت به سطح خوبی از توان یا استقامت هوازی نیاز داریم؟ آیا این ورزش شامل تلاش‌های شدید بی‌هوازی فوق بیشینه، قدرت و سرعت در سطوح بالا، فعالیت‌های تناوبی شدید تکراری و یا ترکیبی از بسیاری از این ویژگی‌ها می‌شود؟ هر ورزشی فرق می‌کند، اما قبل از طراحی برنامه، ابتدا باید محدوده‌ی آنچه که می‌خواهیم در ورزشکار ایجاد کنیم را مشخص کنیم.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: درک تمرینات تناوبی شدید
فصل 1: پیدایش و سیر تکامل تمرینات تناوبی شدید
فصل 2: روش ‌های سنتی برنامه ‌نویسی HIIT
فصل 3: اهداف فیزیولوژیکی تمرینات HIIT
فصل 4: دست کاری متغیرهای HIIT
فصل 5: به ‌کارگیری سلاح‫‌های HIIT
فصل 6: به‌کارگیری تمرینات تناوبی شدید (HIIT) در برنامه‌ی تمرینی همزمان
فصل 7: HIIT و تأثیر آن بر استرس، خستگی و سلامت ورزشکاران
فصل 8: کمیت بار تمرین
فصل 9: پاسخ به بار تمرین
فصل 10: همه را کنار هم بگذاریم
بخش 2: کاربرد تمرینات تناوبی شدید در ورزش‌های تخصصی
فصل 11: ورزش‌های رزمی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT: راه حل‌های پازل برنامه نویسی
نویسنده،
مترجممحمدابراهیم مرجانی، مجتبی مهدوی، لیلا عیسی زاده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات327
زبانفارسی
شابک978-600-355-415-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT

برای دریافت کتاب علم و کاربرد تمرینات تناوبی شدید HIIT و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.