معرفی و دانلود کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران: کتاب کار عملی زوجین

عکس جلد کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران: کتاب کار عملی زوجین
قیمت:
۱۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران: کتاب کار عملی زوجین

کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران نوشته‌ی آزاده جباری به زوج‌ها کمک می‌کند تا در ایجاد رابطه‌ای مستحکم موفق عمل کنند. این کتاب با ارائه‌ی تمرین‌هایی مناسب برای هر یک از زوجین، آن‌ها را در مسیر کشف و شناخت خود و همسرشان یاری می‌رساند. این کتاب مهارت‌هایی مثل گوش دادنِ فعال، گفت‌وگوی سالم، ایجاد تعادل، اولویت‌بندی و... را در مخاطب پرورش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران

ساخت یک رابطه‌ی مستحکم زناشویی، لازمه‌ی ایجاد خانواده‌ای گرم و صمیمی است. کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران آموزش می‌دهد که چطور در قدم اول با خودشناسی، به پیشواز رابطه‌ای غنی و عاشقانه برویم. بسیاری آدم‌ها داشتن رابطه‌ای تعاملی و همدل را در گرو تغییر طرف مقابل می‌بینند؛ چیزی که آزاده جباری در این کتاب به‌شدت آن را نقد می‌کند. این نویسنده رفاقتی را که حاصل ارزش‌های مشترک است، یکی از عناصرِ رابطه‌ا‌ی موفق می‌داند.

زنان و مردان نه‌تنها باید به‌دنبال عشق و آرامش در رابطه‌ی زناشویی باشند، بلکه باید در نظر داشته باشند که رشد فردی یکی از اساسی‌ترین اهداف ازدواج است و درعین‌حال به رشد همسر خود نیز کمک کنند. کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران حاوی تمریناتِ عملی مفیدی است که در ایجاد یک ارتباط مؤثرِ بین‌فردی کمک بسیاری می‌رساند.

این مسئله صحت دارد که در عصر حاضر، فرهنگ تعمیر به فرهنگ تعویض بدل شده و انسان‌ها صبر و تحمل گذشته را ندارند. اما همچنان آدم‌ها برای چیزی که دوستش دارند، می‌جنگند. حفظ کردن یک چیزِ باارزش همیشه از به دست آوردنِ آن سخت‌تر است. همسران موفق از بازسازی و ترمیم برای گذر از چالش‌های رابطه‌شان استفاده می‌کنند. آزاده جباری بزرگ‌ترین تلاشِ افراد در رابطه را توجه به احساسات و بررسی تعارضات طرفین به شکلی پویا می‌داند.

معرفی و دانلود کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران

کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران سپس درباره‌ی یکی از ارکان اصلی رابطه سخن به میان می‌آورد؛ گفت‌وگو. گفت‌وگو نشان‌دهنده‌ی توجه به نیازهای یکدیگر است. بدون حرف زدن هیچ مشکلی حل نخواهد شد و هیچ شناختی صورت نخواهد گرفت. گفت‌وگو مثل بلند فکر کردن، سوالاتِ اساسیِ رابطه را دوباره مطرح می‌کند؛ آیا در کنار یکدیگر آرامش دارید یا باهم بودنتان صرفاً پاسخی به خواهش‌های جسمانی است؟ آیا باور دارید که اولویت همسرتان هستید؟ آیا درمورد مسائلی که آزارتان می‌دهد صادق هستید؟

پرهیزِ هوشمندانه از گفتگوی ناسالم نیز مهارتی است که در اثر شناخت و تمرین به دست می‌آید؛ با یک برنامه‌ریزی صحیح و شناخت نشانه‌های بدنیِ همسرتان، می‌توانید از وارد شدن به فضای هیجانی‌ای که توهین و تحقیر را به دنبال دارد، خودداری کنید. آزاده جباری از زن و مرد دعوت می‌کند تا با بهره گرفتن از تمرین‌‌های موجود در کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران، مهارت‌های فردی خود را توسعه دهند و به تقویت روابط زناشویی خویش کمک کنند.

این اثر به همت انتشارات نسل یاسان به چاپ رسیده است.

کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتابِ راهنما به تمام زنان و مردان که رابطه‌ای مستحکم و صمیمی را برای خود آرزو می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران: کتاب کار عملی زوجین می‌خوانیم

شبه‌خانواده به خانواده‌ای با ساختار جدید اشاره دارد که پدر یا مادر بیولوژیک حضور ندارند و هر یک از زوجین با یک فرزند از ازدواج دیگری ساختار ازدواج جدیدشان را شکل می‌دهند. معمولاً افراد با باورهای متفاوتی که از طریق فرهنگ یا خانواده دریافت کرده‌اند، وارد این زندگی جدید می‌شوند. این باورها در شکل دادن ارتباطات خانوادگی جدید بسیار تاثیرگذار هستند و در بیشتر مواقع اگر باوری غلط باشند، سلامت و پایداری خانواده را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

این باورهای معمول را بخوانید و بررسی کنید هر کدام از آنها چقدر با شما و همسرتان همخوان هستند. از سوالات برای بحث و گفت‌وگو استفاده کنید.

باور غلط: از آنجا که ما یکدیگر را دوست داریم، سایر اعضای خانواده نیز یکدیگر را دوست خواهند داشت.

واقعیت: عشق یا روابط همراه با صمیمیت می‌تواند برای اعضای غیرخونی خانواده اتفاق بیفتد، ولی احتمالاً زمان‌بر است. پیوندهای عاطفی برای برخی به سرعت ایجاد می‌شود و برای برخی دیگر به آرامی و ممکن است برخی از افراد هیچ‌وقت با هم پیوند عاطفی ایجاد نکنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: نقاط قوت و ضعف رابطه
فصل دوم: ارتباط موثر
1- مهارت خوداظهاری
2- مهارت گوش دادن فعال
3- ایجاد لیست دل‌خواه
4- مکالمه و ستایش روزانه
فصل سوم: مدیریت استرس
شناسایی مسائل مهم و بحرانی
تعادل در اولویت‌هایتان
استرس جشن عروسی
فصل چهارم: حل تعارضات
فصل پنجم: مدیریت مالی
معنابخشی به پول
تمرین اولویت‌ها
اهداف مالی مهم
بودجه‌بندی
فصل ششم: فعالیت‌های تفریحی
تمرین روز خاص و قرار ملاقات
فصل هفتم: صمیمیت
فصل هشتم: نقش‌ها و مسئولیت‌ها
فصل نهم: اعتقادات مذهبی و معنوی
فصل دهم: باورها و انتظارات
فصل یازدهم: فرزندپروری
فصل دوازدهم: نقشه‌ی ارتباطی زوجین و خانواده‌های آن‌ها
تمرین ایجاد تعادل در نزدیک شدن
تمرین ایجاد تعادل در انعطاف‌پذیری
فصل سیزدهم: شخصیت زوجین
فصل چهاردهم: اهداف
سخن آخر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران: کتاب کار عملی زوجین
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-98066-0-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران

برای دریافت کتاب بازسازی و ایجاد روابط غنی در همسران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.